Оқушылардың шығармашылық қабілеттерін дамыту


Slide 1

Биранова Ұлжан Талғатқызы №1 ОЖББ мектебінің қазақ тілі мен әдебиеті пәнінің мұғалімі

Баяндама тақырыбы: “Оқушылардың шығармашылық қабілеттерін дамыту”

Slide 2 Slide 3 Slide 4

Оқушы

шығармашылығын

дамытудың

мақсаты мен міндеттері.

Әрбір оқушының

жеке ерекшеліктерін, ынтасы

мен бейімділігін,

оқу мен еңбекке

ұқыптылығын ескере отырып

оқу үрдісін жүргізу.

Slide 5

Тәрбие сағатында

оқушылардың шығармашылық

қабілеттерін дамыту .

Slide 6

Осы орайда біздің сынып сағаттарында осы бағыттар бойынша жүргізілген жұмыстарға тоқталып өтсем:

Ұстаз тақырыбындағы тәрбие сағатында балаларға “мектеп, білім, ұстаз, ата-ана, тәрбие, ошақ, асыл, адал, арман, оқу, ” т. б. тірек сөздер беріп ойтолғау нмесе шығарма жаздыру. Және оның ең жақсы жазылған оқушының шығармасын міндетті түрде атап өту.

2. “Кітап-ақылшы досың” атты тәрбие сағатында оқушыларға кітап туралы өлең жолдары, мақал-мәтелдер мен нақыл сөздер жинастырып келу. Оларды жинақтап қойып, керек пәндерге пайдалану, мысалы қазақ тілі пәнінде.

3. “Ережені жаттаймыз, өмірлерді сақтаймыз” атты сынып сағатында оқушыларға бағдаршам туралы жұмбақтар жазу және сурет салу тапсырылды. т. б.

Slide 7

4. Өлең құрастыру.

Бұл жұмысты екі тәсіл арқылы ұйымдастыруға болады. а) Дайын өлең жолдарын ұсынып, оқушыларға соны аяқтауды тапсыруға болады. Мысалы, Ө. Тұрманжановтың «Туған өлкем» өлеңінде қайталанып тұрған: «Неткен сұлу, неткен көркем, Осы - менің туған өлкем» деген жолдар бар. Оқушыларға осы дайын өлең жолдары ұсынылып, оны ары қарай жалғастыру тапсырылады. Тапсырма дұрыс орындалу үшін, ең алдымен, оқушылар құрастыруға тиісті Оқушылардың шығармашылық белсенділігін қалыптастыруда сол өлеңнің сызбасы түсіріледі: «Неткен сұлу, неткен көркем, Осы - менің туған өлкем», - ұсынылған жолдар. «Ұлан-байтақ жерлері бар Өз өлкемді мақтан етем», - оқушының аяқтауы, яғни бұл - жоспар, өлең ұйқасқа құрылады және бұл сызба бойынша өлеңнің бірінші, екінші, төртінші жолдары ұйқасуға тиіс.

Slide 8

ә) Дайын ұйқастар ұсынылады.

Мысалы, «Қазақстан» тақырыбына арнайы төмендегідей ұйқас бойынша өлең құрастыру тапсырылады: . . . менің,

. . . менің.

. . . өсе бер, . . . жылың. Оқушының тапсырманы орындауы: Қазақстан - елім менің,

Гүлдей болған жерім менің.

Көркейе бер, өсе бер,

Құтты болсын 20 жылың.

Slide 9

Қазақ тілі сабағында оқушылардың

шығармашылық қабілеттерін дамыту

1. Талдау жұмыстары

лексика тақырыбы бойынша толық лексикалық талдауды үйрету.

Фонетикалық -математикалық талдауды үйрету.

2. “Бес жолды” өлең шығарту.

Slide 10

Лексикалық талдауға нұсқа:

Тура мағына: ай

Ауыспалы мағына: айға қолы жету

Көп мағыналы сөз: ай туды, ай батты,

екі ай асты, айдай,

Омоним: Соның айы өтті. Айым, бері келші.

Сен жаз. Жаз жылы. Орауды жаз.

Антоним: ақ қара

Синоним: бет, өң, келбет, түр.

Көнерген сөздер: историзм:шоқпар

архаизм: уәзір

Неологизмдер: ұшақ

Кәсіби сөздер: соқа, кетпен.

Диалект сөздер: бәдірен қияр

Термин сөздер: фонетика

Мақал: Талапталмас қанат.

Мәтелдер: Соқыр тауыққа бәрі бір.

Идиомалық сөздер: ала көз бол

Slide 11 Slide 12

Математикалық тәсілмен ДЫБЫСТЫҚ талдау: (Н. Оразықованың тәсілімен)

 дыбыс

дауысты дыбыс -дауыссыз дыбыс

 тілдің қатысына қарай ( ) үн мен салдырдың қатысына қарай қарай

( ) - еріннің қатысына қарай тек дауыссыздар үшін

< >жақтың қатысына қарай

Берілгені: жасөспірімдер

Шешуі: 135 8 

І. Дауысты дыбыстарды талдау: і екі рет қайталану себепті: 

 жуана   еріндік  ө  ашық а, е, ө 

  жіңішке ө, і, е езуліка, і, е қысаңі 

Шешуі: 135 8 

І. Дауыссыз дыбыстарды талдау: с және рекі рет қайталану себепті:  

(  ұяң ж, д) (  үндір, м)

( қатаңс, п

Slide 13

Қазақ поэзиясына және прозасына композициялық талдау.

Ақынның өмір жолына байланысты хронологиялық кесте толтыру.

Ақын-жазушылардың дүниеге келген жерлерін облыс, аудан, аймақ бойынша топтастыру.

Кейбір тақырыптарға шығарма, пікір, ойтолғау жаздыру.

Slide 14

1. Авторы:

2. Тақырыбы:

3. Жанр түрі:

4. Идеясы:

5. Шумағы:

6. Тармағы:

7. Бунағы:

8. Буын саны:

9. Ұйқас түрі:

10. Өлеңнің

негізгі түйіні:

Жұбан Молдағалиев “Мен қазақпын”.

Қазақ халқының ұлылығын ардақтау, әлемге паш ету.

Поэма.

Нағыз қазақ баласының бойында болатын қасиеттерді дәріптеу.

3 бунақты, / Мен қазақпын // мың өліп, // мың тірілген /

11 буынды, мен қа - зақ - пын мың ө - ліп, мың ті - ріл - ген.

Қара өлең ұйқасы: Мен қазақпын мың өліп, мың тірілген, а

Жөргегімде таныстым мұң тіліммен. а

Жылағанда жүрегім күн тұтылып, б

Қуанғанда күлкімнен түн түрілген. а

Отанды сүю, шыққан тегі қазақ жұртын қастерлеу, оқушыларды өздеріне артылған азаматтық жүкті сезіне білуге

1132

283

Slide 15

Уақыты

Болған оқиға

1920 ж.

БҚО, Ақжайық ауданы, Сайқұдық ауылы, Жыланды елді мекенінде Жұбан Молдағалиев дүниеге келген.

1940 ж.

Орал ауыл шаруашылық техникумында оқыған

1940 - 47 ж.

Әскерде болған, Ұлы Отан Соғысының басынан аяғына дейін қатысқан

1948 - 52 ж.


Ұқсас жұмыстар
Оқыту әдістерін қолдану
Тұлғаны бағдарлап оқыту үдерісінде оқушылардың шығармашылық ойлауын дамыту
Сыныптан тыс жұмыстың мақсаты - Оқушылардың танымдық белсенділігін арттыру
Оқушылардың логикалық ойлау қабілетін дамыту және пәнге деген қызығушылығын арттыру
ҚАЗАҚ ТІЛІ САБАҚТАРЫНДА ОҚУШЫЛАРДЫҢ ШЫҒАРМАШЫЛЫҒЫН ДАМЫТУ
Дарынды және талантты баланы анықтау
Сыни тұрғысынан ойлау арқылы оқушылардың шығармашылық қабілетін дамыту
ПРОБЛЕМАЛЫҚ ОҚЫТУ ТЕХНОЛОГИЯСЫ
Компьютерлік технологияны пайдалану арқылы оқушылардың шығармашылық қабілеттерін дамыту тақырыбындағы шығармашылық есебі
Оқушылардың шығармашылық қабілеттерінің диагностикасы
Пәндер



Реферат Курстық жұмыс Диплом Материал Диссертация Практика Презентация Сабақ жоспары Мақал-мәтелдер 1‑10 бет 11‑20 бет 21‑30 бет 31‑60 бет 61+ бет Негізгі Бет саны Қосымша Іздеу Ештеңе табылмады :( Соңғы қаралған жұмыстар Қаралған жұмыстар табылмады Тапсырыс Антиплагиат Қаралған жұмыстар kz