Ежелгі мәдениет пен өркениет




Презентация қосу
Ежелгі мәдениет
пен өркениет
Жоспары:
1.Ежелгі грек мәдениеті
2.Ежелгі Қазақ мәдениеті мен өркениеті
3.Ежелгі египет өркениеті
Грекияның көне мәдениетінің тамыры тереңде жатыр. Грекия
жері мен Эгей теңізі аралдарың мекендеген тайпалардың
өркениеті ерекше тарихта орын алды. Эгей мәдениетінің аса
маңызды орталықтары Крит аралы Пелопоннес түбіндегі
Микены болғандықтан да Эгей өркениетін Крит-Микены
мәдениеті деп аталынды. Крит-найзағай тәңірі Зевстің туған жері,
аңыз бойнша Гректің ең басты құдайы Зевс бұқа бейнесіне еніп,
Финикия патшайымы асқан сұлу Еуропаны алады, ал одан
аралдың болашақ билеушісі Минос туылған. Атақты Геракл
жайлы да аңыз осы аралмен байланысты.
Грекия мәдениетінің келесі кезеңі ұлы Гомердің атымен «Гомер
кезеңі» деп аталынады.
Қазба дүниелерден талдау жасағанда Гомерлік кезеңнің IX-XIII ғ.
рулық құрылыстың орнына біртіндеп таптық қоғам қалыптаса
бастаған. Өмір үшін күрестің яғни күрес бар жерде өлім бар,
күрес бар жерде жеңіс бар –деген өмірлік қағидаларға грек
философы Протогор былай деген «Адам - бар дүниенің өлшемі».
Дегенмен адамнан гөрі құдiретті құдайлар бейнелерінің көптен
берілуі – грек мифологиясына тән қасиет болып саналады.
Гомер дәуірінен келіп жеткен - аю өрнектер, құмыралар,
қоладан жасалынған құмыралар, мүсіндер жатады. Құмыраны
әшекейлер үшін геометриялық стильді қалыптастырды.
Ежелгі Спарта
Спаа́ рта (көне грекше: Σπάρτη, лат. Sparta) немесе Лакедемон (көне грекше: Λακεδαίμων,
лат. Lacedaemon) – ежелгі грек қала-мемлекеті (полис), алғашында Эврот өзенінің
алабында (Лаконика аймағы) орналасқан, кейін б.з.б. 6 – 1 ғасырларда Пелопоннестің
оңтүстік бөлігін қамтыған. Гомердің “Илиада” шығармасына қарағанда, Спарта
Лакониканың ахейялық 12 қауымының бірі. Б.з.б. 12 ғасыр шамасында дорийліктер
Пелопоннеске басып кіріп, Спарта қоныстарын қиратты. Археологиялыұ мәліметтер
бойынша жаңа дорий қонысы Спарта деген атпен б.з.б. 10 – 9 ғасырларда басқа жерде –
Эврот өзеннің жағасында пайда болған. Б.з.б. 8 – 6 ғасырларда Спарта көрші аймақтар:
батыста Мессанияны, шығыста Клаурияны жаулап алды. Спартаның барлық жері
мемлекеттік меншігіне алынды. Бұл жерлер Спартаның толық құқылы азаматтары –
спарталықтарға мұра ретінде пайдалануға берілді. Жерді басыбайлы құлдар – илоттар өң-
деді.
Ал Спартаның бұрынғы жергілікті халқы – периэктер (жеке басы ерікті, бірақ саяси құқы
жоқ) қолөнермен және саудамен айналысты.
Спарталықтардың өздері жеті жасынан әскери қызметке тартылды. Спартаның саяси
құрылысы рулық-тайпалық сипатта болды. Халық жиналысы (апелла) жоғарғы орган
саналды. Мемлекетті екі әулеттен (Еврипоний және Ашад) шыққан екі патша басқарды.
Олар әскери жасақтарға жетекшілік етіп, бірқатар діни міндеттерді жүзеге асырып
отырды, ал ішкі және сыртқы саясаттың аса маңызды мәселелерін ақсақалдар кеңесі
(герусия) шешті.
Экономикаалық жағынан Спарта қолөнер мен саудасы нашар дамыған, рулық қатынастар
сақталған аграрлық қауым болды. Сәулет өнері мен өнерге мән берілмеді. Заңдар өте
қатал болып, тәуелді халықты аяусыз қанады. Б.з.б. 6 ғасырдың аяғында Спарта
Пелопоннес одағын басқарып, бүкіл Грекияда билік жүргізу үшін Афинымен Пелопоннес
соғысын (б.з.б. 431 – 404) жүргізді. Спарта жеңіске жетіп, біраз уақыт Грекияда үстемдік
құрды. Бірақ билеушілердің ішкі дағдарысы Спартаның соғыс күшін әлсіретті. Ол б.з.б. 371
– 362 жылы болған соғыстарда өз қарсыластарынан күйрей жеңілді. Б.з.б. 338 жылы
Спарта Македонияға, ал 146 жылы Римге бағынып, мемлекет ретінде жойылып кетті.
Қазақтың дәстүрлі мәдениеті
ХVІІІ ғасыр “ақындар поэзиясы ғасыры” деп аталған. Қазақ
мәдениеті мен әдебиетінің өте құнды мұралары – ақын-
жыраулардың өлең-жырларында халықтың өмір тіршілігі, көңіл-
күйі, салт-санасы, өндірісі мен тұрмысы, мінез-құлық өлшемі,
сол дәуірдің рухы бейнеленді. Олар халық басына келген
қайғыға да, жұрт кенелген мерейге де ортақ болды. Ел басына
ауыр күн туғанда шапқыншы жауларға қарсы жан аямай
күресіп, елін қорғаған ерлерді дастан етіп жырлап отырды. ХVІІІ
ғасырда танымал болған Ақтамберді, Тәттіқара, Үмбетей, Бұқар,
Шал, Көтеш секілді жыраулар өз өмірінде ұшан-теңіз жыр
шығарды. Қазақ әдебиеті тарихында көрнекті орын алатын ХVІІІ
ғасырдағы атақты жырау Бұқар Қалқаманұлының (1668-1781)
бірнеше шығармалары сақталған. Ол тәуелсіздікті сақтау және
нығайту идеясын білдірген көрнекті дидактикалық өлең-
толғаулар шығарған. Қазақ ханы Абылайды қолдап, әр түрлі
даулар мен таластарды шешкен. Жырау қазақтың барлық үш
жүзін біріктіріп, бір орталыққа қараған күшті мемлекет болуын
армандады. Тәттіқара, Үмбетей, Шал, Көтеш сияқты
жыраулардың жырлары халық жадында үзік-үзік сақталған.
Үмбетейдің Бөгенбай батырдың қайтыс болуына арналған
естірту жыры - жоқтауы белгілі. Үмбетей жоқтауында Бөгенбай -
халық қорғаушысының мінсіз бейнесі. Ал Тәттіқара ақын
қатардағы жауынгер ретінде көптеген шайқастарға қатысып,
жорықта туған толғауларында жауынгерлерді бостандық
жолындағы күресте қандай да болсын қиыншылықтың алдында
бас имеуге шақырады. Материалдық мәдениеті: Қазақтардың
XVІІІ-XІX ғасырлардағы материалдық мәдениетінің күйі
қоғамның экономикалық даму деңгейімен анықталды. Оның
даму барысына көшпелі қазақтар экономикасының дамуындағы
Қазақтың мәдени мұралары
Көне Египет мәдениеті мен өркениеті

көне Египет жер шарындағы тұңғыш мемлекет қана емес, сонымен бірге
дүниежүзілік үстемдікке талпынған қуатты да, құдыретті мемлекеттердің бірі.
Ауыз бірлігі күшті, ұйымшылдығы берік, халық – билік жүргізуші тапқа толық
бағынған мемлекет. Египеттің жоғары өкіметі мызғымастық және
түсініксіздік принциптері негізінде құрылды, ал өз кезегінде бұл принциптер
біртұтас Египет мемлекеті пайда болған кезден бастап – ақ оның толық
билеушілері – перғауындарды құдай деп санауды өмірлік қажеттілікке
айналдырды. Фараондар (перғауындар) құдайдың ұлы деп саналды, сондықтан
да фараон өзін «Раның» («Ра» күн деген мағына береді. Ол – құдайлардың
құдайы және «алтын» ұғымымен қосылып айтылады. – «алтын» нұр шашқан
күн) ұлымын деп жариялады.
Перғауынның жеке дара билік жүргізуі тіпті оның билігінің Египет халқына
ғана емес, көршілес жатқан патшалықтар мен тайпаларға да күшейе түсуі,
мәдениеттің дамуына өзіндік ықпалын тигізбей қойған жоқ. Ал осы бір шексіз
билік пен мансап, байлық пен құдырет кенеттен жоқ болады. Оны өшіретн
ұлы күш - өлім. Міне, сондықтан да болар – көне Египеттің мәдениетінің ең
басты ерекшелігі - ажалға қарсылық болды. Бұл табиғи қарсылық немесе
мәңгілік өмір сүруге талпынушылық Египет халқының бүкіл діни санасына
тереңдей еніп, оның мәдениеті мен өнерін қалыптастырда айрықша рөл
атқарды.

Ұқсас жұмыстар
МӘДЕНИЕТ ЖӘНЕ ӨРКЕНИЕТ
Өркениет және мәдениет ұғымдары
ШЫҒЫС МӘДЕНИЕТІ
АГРАРЛЫҚ ӨРКЕНИЕТ
Өркениет азаматтық қоғам, қалалық мәдениет
Өркениетті зерттеуші ғалымдар
Дінге сенбейтін немесе қатыссыз адамдардың саны қазіргі әлемде жаппай өсу үстіндеде
Батыс пен Шығыс өркениеті
Материалдық және рухани мәдениет
Тойнбидің мәдениеттану теориялары
Пәндер