Болымды етістік




Презентация қосу
Қазақ тілі пәнінен
ҰБТ-ға сапалы дайындау
әдістері.


«Ғылымды күшті меңгерген және оны сүйетін мұғалім ғана өз
шәкірттерінің бәріне жемісті ықпал жасай алады» – деп ұлы
ғалымдар айтқандай өмірден өз орнын таңдай алатын, өзара
қарым-қатынаста өзін еркін ұстап , кез-келген ортаға тез
бейімделетін, белгілі бір ғылым саласынан білімі мен біліктілігін
көрсете алатын, өз ойы мен пікірін айта білетін, мәдениетті жеке
тұлғаны қалыптастырып тәрбиелеу ұстаздар қауымының еншісіне
тиіп отыр. ҰБТ-ның сапалы өтуі алдымен мұғалім мен оқушының
уақытты тиімді пайдалануында және мұғалімнің тапсырмаларды
түрлендіріп қолдануында.Тапсырманы түрлендіріп қолданудағы
мақсат – оқушылардың пәнге деген құштарлығын арттырып,
жоғарғы деңгейде білім алуына көмектесу.Сондықтан оқушылар
теориялық білімдерін үнемі практикалық тұрғыда пайдаланып
отырады.Тапсырма түрлері мынадай: тренингтер,сызбамен
жұмыс ,тест түрлері (толықтыру ,сәйкестендіру, баламалы тесттер )
перфокарта түрлі жаттығулар мен тапсырмалар.Тест
тапсырмаларын жиі алып отыру- ең тиімді жол...


ҰБТ-ға дайындаудың басты тұлғасы -оқытушы

у

Мұғалімге қойылатын талаптар :
1. Пәнге қызығушылығын арттыру, сапалы білім беру.
2. Оқушыларға тиімді, жүйелі бағыт-бағдар беру.
3. Пәндік оқытуды ұйымдастыру.
4.Тиімді технологияларды,жаңа әдістерді қолдану.
5.Топтық жұмыс,жұптық жұмыс,жеке жұмыс түрлерін
үнемі пайдалану.


3-САТЫ
Мұғалім
ЖАЛПЫ ҰБТ-ға
ОРТАдайындалуда
БІЛІМ БЕРУқандай
мақсат қоюға тиіс?
11-12-СЫНЫПТАР
у

Мақсаттар:
1. Оқушыларды сабақта алған білімдерін өмірде
қолдана білуге үйрету;
2. ҰБТ-ға сапалы дайындық ұйымдастыру:
-пән мұғалімі сапалы білімін жеткізе білу;
-түрлі тәсілдерді қолдану;
-сабақ сайын түрлі тест жұмыстарын жүргізу;
-үнемі қатемен жұмыс жүргізу;
-мониторинг жасау;
-кешенді талдау жұмыстарын жүргізу.

Жұмыс түрлері
Жылдық жұмыс жоспарын жасау;
үлгерімі жоғары, орташа, төмен балаларды анықтау
- Тест жұмыстарын жинақтау, тақырыптар бойынша
бақылау тестілерін үнемі жүргізу;
Әртүрлі тест сұрақтарын талдау;
- Сұрақтармен жұмыс істеуде тиімді тәсілдерді қолдану;
- Күрделі тақырыптар бойынша деңгейлік тапсырмалар;
- Логикалық сұрақтарды талдау;
- Топтық және жеке дайындық жұмыстарды жүргізу;


Қазақ тіл білімінің түрлері
1.Фонетика-тіл дыбыстарын
зерттейді.
2.Лексика-сөз мағыналарын
зерттейді.
3.Морфология-сөз таптарын
қарастырады.
4.Синтаксис-сөйлем мен сөз тіркесін
қарастырады

Кешенді талдау үлгісі:
Тоғай
1.Бірыңғай жуан буынды сөз.
2.Екі буыннан тұрады.
3.То-ғай түрінде тасымалданады.
4.Екпін соңғы буында.


Математикалық талдау үлгісі.


Тау-тау
1.Бұл сөз екі құрамнан тұрады.
2.Тұлғасына қарай-туынды сөз.
3.Құрылысына қарай-күрделі сөз.
4.Қайталама қос сөз.


Сөздердің байланысу түрлері
1.Ілік.с + тәуелд.ж = матасу
2.Сын. е. + зат.е. = қабысу
3.Үстеу + етістік = жанасу
4.Б.Т.Ж.Ш.К. + етістік = меңгеру
Жіктеу.ес. + етістік = қиысу


Домбыра
1.Бұл сөз бір құрамнан тұрады.
2.Тұлғасына қарай-негізгі түбір.
3.Құрылысына қарай –дара.
4.Бір лексикалық,екі грамматикалық мағынасы
бар.
5.Лексикалық мағынасы-аспап.
6.1-грамматикалық мағынасы- зат есім.
7.2-грамматикалық мағынасы:атау септігі арқылы
берілген – атауыштық мағына.
8.Мағынасына қарай:а)жалпы есім;
б)деректі зат есім.


Өзіңді біліктінің қасында ұста.
1.Айтылу мақсатына қарай-хабарлы сөйлем.
2.Құрылысына қарай-жай сөйлем.
(жақты,жайылма,толымды)
3.Сөйлем мүшесіне талдау:
а)Бастауыш-сен(жасырын тұр);
б)Баяндауыш-ұста;
в)Толықтауыш-өзіңді;
г)Анықтауыш-біліктінің;
д)Пысықтауыш-қасында.
4.Сөздердің байланысу түрлері:
а)Сен ұста-қиысу; б)Өзіңді ұста-меңгеру,толықтауыштық
қатынас,етістікті сөз тіркесі; в)Біліктінің қасында-
матасу,анықтауыштық қатынас,есімді сөз тіркесі; г)Қасында
ұста-меңгеру,пысықтауыштық қатынас,етістікті сөз тіркесі.


Бір жолаушы келе жатып,екі кітап
тауып алады.
1.Айтылу мақсатына қарай-хабарлы сөйлем.
2.Құрылысына қарай-құрмалас сөйлем. (сабақтас құрмалас
сөйлем,сын-қимыл сабақтас құрмалас сөйлем )
3.Сөйлем мүшесіне талдау:
а)Бастауыш-жолаушы;
б)Баяндауыштар-келе жатып,тауып алады;
в)Толықтауыш-кітап;
г)Анықтауыш-бір,екі;
4.Сөздердің байланысу түрлері:
а)Жолаушы келе жатып-қиысу; б)Кітапты тауып алады-
меңгеру,толықтауыштық қатынас,етістікті сөз тіркесі; в)Бір
жолаушы,екі кітап-қабысулар,анықтауыштық қатынас,есімді
сөз тіркесі;



Логикалық тапсырмалар
1. Бірінші буыны батыр сөзінің синонимі, екінші буыны адамның дене мүшесі болып келетін
жалқы есімді табыңыз.
А) Ержүрек В) Ертіс С) Есіл Д) Ерсайын Е) Елгезек
2. Заңдылықты сүймейтін,кішіреймейтін, иілмейтін, өз тұлғасын сақтайтын қосымшаны
анықтаңыз
А) Жіктік жалғауы В) Барыс септігі С) Ілік септігі
Д) Көмектес септігі Е) Шығыс септігі
3. Басшы емес, қосшы болатын, дегенмен де көмекші болатын сөздерді көрсетіңіз
А) Алды,үсті,маңы В) Тұсы,екі,түрі. С) Жүрегі, үшін,сол
Д) Анау, өмір,сез. Е) Жаны, сезімі,қасы.
4. Байланыстың түрі мен санын белгілеңіз
Құлын тайға жеткізер,
Тай құнанға жеткізер.
Құнан атқа жеткізер,
Ат мұратқа жеткізер.
А) Екі меңгеру,екі қиысу. В) Бір меңгеру,бір қиысу. С) Бір қабысу, бір меңгеру.
Д) Төрт қиысу, төрт меңгеру. Е) Байланыс жоқ, өйткені атаулы сөйлем
5. Бір сыңары беташардың басты кейіпкерін білдіретін қос сөзді белгілеңіз
А) Бала-шаға В) Ата-ана С) Әке-шеше Д) Келін-кепшік Е)Ата-ене
6. Үш сөз табы мағынасында қолданылатын сөзді табыңыз
А) Түрлі В) Онда С) Сазды Д) Қарлы Е) Енді
7. Сөйлем соңында келмейтін етістікті табыңыз
А) Болымды етістік В) Болымсыз етістік С) Көсемше тұлғалы етістік
Д) Салт етістік Е) Сабақты етістік


Бірнеше дұрыс жауабы бар тест
1. Омоним болатын қатарды белгіле.
1) Айт,отыр, кел 2)Ас,адам,кісі 3) Ат,бас,киім. 4)Қара,сана,жүз.
5)Бес,бір,жүз 6)Арық,ой,саусақ 7)Ат,мал,ес. 8) Жаз,қыс,шық

2. Көнерген сөзі бар сөйлемді көрсет.
1)Абай даңғылымен келеміз. 2)Бізді Омар қарсы алды.
3) Ақ сақалды қарияға сәлем берді. 4) Шашына күмістен шашбау тағып алыпты.
5)Ол қобызда жақсы ойнайды. 6)Таза ауада жүріп қайттым.
7)Ант-бұлжытпас заң 8)Жақсы сөз-жарым ырыс.
3. Үнді дауыссыз қатысқан сөздер қатарын белгіле.
1)Тас,мектеп 2) Мен,сен 3)Бес,алты. 4)Арай,лай. 5)Мешіт,екі.
6)Он ,жеті 7) Алау,аң. 8)Ана,ене
4. Сөз аралығындағы ілгерінді ықпалды табыңыз.
1)Қай көше 2)Көк ағаш 3)Жеті ағаш 4)Үш саусақ 5)Ақ қайың
6)Екі күн. 7)Атың кім? 8)Таза су.
5.Жұрнақ жалғанған сөзді тап.
1/Адамға,шөптер. 2/Көшеге,елім. 2/Жеріме,көліме. 4/Сауыншы,тәрбиелі.
5)Әкем,білім. 6)Үйің,мекенің 7)Үлгілі,білгіш 8)Кітап,дәптер.
6. Жалқы есім қатысқан сөйлемді тап.
1)Биыл астық мол жиналды. 2)Қарт шопанның жастарға айтары көп.
3) «Зерде» журналын сүйіп оқимын. 4)Арал тағдыры-менің тағдырым.
5)Ол бүгін мектепке ерте келді. 6)Табиғатты қорғау –парызың.
7)Елімнің болашағына сенемін. 8)Жақсы бала-ана көркі.
7. Туынды сын есімді тіркесті көрсет.
1)Терең сезім. 2)Шыдамды жігіт 3)Жүйрік ат 4)Жалқау бала
5)Ұшқыр ой 6)Үлкен талап. 7)Орманды жер. 8)Зерек оқушы.



Қазақ тілінен қыркүйек айында алынған сынама тесттің
қорытынды мониторингі

25 23
23 23

15 13

10 8

0
Салтанат

Назерке

А.Назерке

Ұлдана

Гүлдана

Майра
Женісбек

Асқарбек
Қыркүйек


Қазақ тілінен қараша айында алынған сынама
тесттің қорытынды мониторингі

25 23
22 22

0
Салтанат
Майра

Гүлдана

Назерке

Ұлдана

А.Назерке

Жеңісбек
Асқарбек

Қараша


Қазақ тілінен әр айда алынған
сынама тесттердің орташа балы

Қыркүйек 18,3 балл
Қазан 19,0 балл
Қараша 19,7 балл

20.5 19.7

19.5 19

19 18.3

18.5
17.5
16.5

Қар аша
Майра

Қыркуйек

Қазан

сынама тест


Құрметті ұстаздар қауымы, «Ел болашағы-білімді
жастардың қолында», ал сол жастарды білімді етіп
тәрбиелеу – біздің қолымызда. Абай ақын айтқандай :
Ақырын жүріп , анық бас,
Еңбегің кетпес далаға.
Ұстаздық еткен жалықпас,
Үйретуден балаға...
демекші, шәкірттерімізді шыңдаудан жалықпайық.


Кері байланыс
1.Менің көңіл-күйім.
2.Не маңызды болды?

3.Сіз не өзгертер едіңіз?



Ұқсас жұмыстар
Болымды етістіктер мен болымсыз етістіктер
Етістік туралы түсінік
Сабақты және салт етістіктер
Оқытылып отырған тілдердегі етістіктің грамматикалық категоряларын салыстыру
Ұлттық ойындар. Етістік
Тұйық етістік тапсырмасы
Етістік ағашы
Етістікті бекіту сабағы. Презентация. 6-сынып
Етістіктерді тап
Етістіктен өткенді қайталау туралы ақпарат
Пәндер