Діни көзқарастары орын алған өлеңдер




Презентация қосу




МІРЖАҚЫП ДУЛАТҰЛЫ
Қаза Серк Айқа
қ е п


Діни көзқарастары орын алған өлеңдер:

Мәсжід
Қазақ халқын
медресе
хақында а діни
бір уағыз

Жесір
дағуалары Я, Алла
хақында

Оян, "Насихат
Қазақ! ғумумия"


Ислам
Ислам діні
діні адамзатты
адамзатты оқуға,
оқуға, имандылыққа,
имандылыққа, тәртіпке
тәртіпке
шақырып,
шақырып, әлемдік
әлемдік мәдениеттті,
мәдениеттті, бекіген
бекіген
құндылықтарды
құндылықтарды меңгеруге
меңгеруге шақырушы
шақырушы күш.
күш. Сол
Сол
кездегі
кездегі ағартушылар
ағартушылар ислам
ислам дінін
дінін қазақты
қазақты алға
алға сүйрер
сүйрер
күш
күш ретінде
ретінде есептейді.
есептейді.
М.Дулатұлының
М.Дулатұлының ойынша,
ойынша, ислам
ислам діні
діні белгілі
белгілі бір
бір
тәртіппен
тәртіппен уағыздалса,
уағыздалса, сонда
сонда ғана
ғана қазаққа
қазаққа мол
мол пайда
пайда
боларын
боларын кәмілӘуелі
кәміл үйренетін бір
түсінеді.
түсінеді.
ғылымың,
Өзіңнің мұсылманша дін
ғылымың.
Шарттарын исламның кәміл
білсең,
Ахиреттік азық берер шын
ғылымың.


7 ж. “Серке” газеті, "Біздің мақсатымыз" мақала

"... Енді шенеуніктер біздің дінімізге,
атадан мұра болып келе жатқан әдет-
ғұрпымызға, біздің молдаларға ғана тиісті
неке мәселесіне да араласа бастады, діни
кітаптарды тұтқынға алды",- деп дінге
қатысты қыспақтың кейбір қисынсыз
негіздерін таратып баяндаған.

""Мәсжід
Мәсжід (мешіт)
(мешіт) -- медресе
медресе хақында
хақында
"Дегенмен "мен мұсылман", іс
бітпейді,
Бұл күнде жұрттың көбі дін
күтпейді.
Қазақша киім киіп,
сөйлегенмен, Мойныңнан
фарыз, уәжіп бір түспейді

"Қазақтың көп жерінде мешіті
жоқ,
Жоғына себеп болған
миссионер поп.
Екінші, халықтың өзі
ықылассыз,
Не ғылып исламға ашылсын
ход"?

"Оңбассың бойда жүрсе бұл
мінезің,


"Насихат ғумумия" деп аталатын он
жеті бөлімнен тұратын ұзақ өлеңі. Оның
дінге қатысты шумақтары да баршылық.

"Тарылып дін, дүниеміз бара
жатыр,
Япырмау, білген бар ма - мұны
ғажап?
Ойламас ертеңгісін не болар
деп,
Салынып жалқаулыққа біздің
қазақ",
«Я,
«Я, алла!»
алла!» өлеңінде
өлеңінде жаратқаннан
жаратқаннан
- деп ақын, имандылықтың өрісін
өз
өз халқына
халқына әділдік,
әділдік, ғылым,
ғылым, өнер,
өнер,
кеңейте алмаудың кесіріне шыланып
білім
білім сұрайды.
сұрайды.
қалмаудың сезігінен сақтандырады.


Я, алла! Ғаламыңды
жаратқаның,
Жүзіне махлұқтарды
таратқаның,
Өндіріп бір адамнан
мұнша халық,
Әлсізді күштілерге
қаратқаның.

Сонда да панаң күшті,
құдіретім,
Жылатпау нашарларды
өз міндетің.
Қашқан да, қуғандағы
барар саған,
Жоқты бар, бар нәрсені
жоқ ететін.


Ағартушы ретінде Міржақып өз ұлтының
болашағын алыстан болжап,
халқымыздың ғұмыр бойы келе жатқан
мәдениетінен ажырап қалғысы келмейді.
Дін- Ұлттық мәдениет пен ұлттық
тәрбиеге тікелей қатысты екенін
тереңнен сезе отырып, өскелең ұрпақты
өз өлең жырларында үйретеді.


Оян, қазақ!

Өз дініңді ұмытпа,

Дініңді сен
ардақтағын,
құнтта!

Көз алдыңда тура
жолың тұрғанда,

Қателесіп жаман
жолмен былықпа!


НАЗАРЛАРЫҢЫЗҒА РАХМЕТ!!!

Ұқсас жұмыстар
Қазақ зиялыларының педагогикалық көзқарастары
Қазақ халқының рухани мәдениеті
Ортағасырлық түркі ойшылдары
Ахметтің туған жері Түркістанға қарасты Иугнәк деген қыстақ
Абай мен Ыбырайдың педагогикалық - теориялық негіздері
Ақиқат сыйы
Түркі мәдениетіндегі ауызша дәстүрі
Ахмед Иүгінеки, Югнаки Адиб Ахмед ибн
Қара сөздері
Діни-ағартушы ақынжазушылар
Пәндер