Психология жан туралы ғылым




Презентация қосу
Орындаған:
Макабакев Жанбатыр
ВТФ НВП 14-3

ПСИХОЛОГИЯ
Психология — адамның жеке бірлік ретіндегі
психикасын, өзінің сан−алуан сезім, аффективтік, интеллектуалды,
басқа да туа біткен функцияларымен бірге сыртқы ортамен өзара
әрекетін зерттейтін ғылым, кей-кезде адам мінез-құлығын зерттеу
деп те анықталады. Қыруар тараулары теориялық және
практикалық бағыттарды қарастырады, қолданбалы бағыттары
да сан алуан: терапевттік, қоғамдық, кәсіпкерлік, кей жағдайда
саясаттық және теологиялық. Психологияның негізгі мақсаты —
психиканы cубьективттік структураның, сыртқы ортаны
байымдаумен, елестетумен жұптасқан айырықша іс-әрекеттің
негізі ретінде зерттеу.
Психолог(грек. ψυχή - жан;
λόγος - білім)- адамның
психологиялық тұрақтылығын
зеріктеуші ғалым.

ψ
Психология ғылымының дүниеге келуі
1879ж. Вундтін Лейпциг каласында
алғашқы эксперементалды зертхана
ұйымдастыруымен сипатталады.
Психология ғылымының даму тарихы
бірнеше этаптарға бөлінеді :

1. Психология жан туралы ғылым.

2. Психология сана туралы ғылым.

3. Психология жүріс-тұрыс туралы ғылым.

4. Психология психика туралы ғылым.

Вильгейм Максимилиан Вунд
1832-1920жж
Шетелдердегі психологиялық
ағымдыр (мектептер): бихевиоризм,
гештальтпасихология, фрейдизм
немесе психоанализ, генетикалық
психология, гуманистік психология.
Қазақстандағы психологиялық ой-
пікірлердің дамуы. Әбу Насыр Әл
Фараби, А.Құнанбаев, Ш.Уәлиханов,
Ы.Алтынсарин; С.Торайғыровтың
ойлары.
Алғашқы қауымдық қоғамның өзінде психика жөнінде көзқарастар болған. Ерте
замандардан бастап адам баласының назары, ақыл-ойы өзінің маңындағы
дүниенің сырын танып білуге, өз денесінің құпия сырларын ашып білуге
ұмтылған. Б.д.д. бірнеше мыңдаған жылдар бұрын заттың материалдық
құбылыстарды (заттар, табиғат, адам) және заттық емес құбылыстарды
(бейнелер, ойлар, адам және еске түсіру, қайғыру және т.с.с.) анықтап, мойындап,
олардың тәуелсіз қоршаған ортадан бөлек екендігін айтқан.

Ерте заман ойшылдары «Жан деген не?», оның қасиеттері және функциялары
қандай, жан мен тән арақатынасы деген сұрақтарға жауап іздейді.

Ерте заманның философы Демокрит (б.д.д. 5,6 ғғ.) психиканы, яғни жанды
оттың атомдарындай қозғалмалы қасиет деп санады, сонымен қатар психиканың
адам тәнінің қызметі деген бір материалистік түсінікті тудырды. Тәннің өлуімен
жан да өледі деген. Сол заманның тағы бір өкілі ғұлама ойшыл Платон (б.д.д.
427-347 жж.) жан мәңгілік нәрсе, ол өлмейді деген, ол психикалық түсіндіруде
иделистік бағытты ұстанған. Ең бірінші жан туралы жазған Аристотель (б.д.д.
384-422 жж.) «Трактоз о дүние» бұл еңбек бірінші психологиялық әдебиет болып
саналады. Шығыстың ұлы ойшылы әбу-Нәсыр әл-Фараби (870-950 жж.) дүние
материядан құралады, ол жойылмайды, бір түрден екінші түрге көшіп, өзгере
береді. Жан денеден бұрын өмір сүрмейді, 1 денеден 2 денеге барып, орналаса
алмайды деп материалистік тұрғыдан қарастырды.
Сонымен, психология өз даму жолында
бастапқыда — жан туралы ғылым, кейiн жансыз
ғылым, ақырында санасыз ғылымға айналды.
Əрине, қылық-әрекеттi бақылаумен объективтк
деректердi зерттей аламыз, бiрақ мұндай
объективтк жалған, себебiбiздiң әрқандай
әрекет-қылығымыздың астарында өзiмiздің ой,
сезiм, ниеттерiмiз жатыр. Сондықтан осы ой,
сезiм, ынта-ықыласты бiлмейiнше, әрекет-
қылықты тану мүмкiн емес.
НАЗАРЛАРЫНЫЗҒА РАХМЕТ

Ұқсас жұмыстар
ПСИХОЛОГИЯ пәні
Өнер психология Спорт психология
Психология туралы жалпы түсінік
Психология түсінігі мен тарихы
Психологияның даму кезеңдері
Психология ғылым ретінде
Психология тарихы
ПСИХОЛОГИЯ ТУРАЛЫ ІЛІМНІҢ ҚАЗАҚСТАНДАҒЫ ДАМУ ЖОЛДАРЫ
Психикалық құбылыстар
Психологияның даму тарихы
Пәндер