Логикалық ойындар




Презентация қосу
ӘЛ-ФАРАБИ АТЫНДАҒЫ ҚАЗАҚ
ҰЛТТЫҚ УНИВЕРСИТЕТІ
География және табиғатты пайдалану
факультеті
Тұрақты даму жөніндегі ЮНЕСКО
кафедрасы

МОӨЖ-5
Логикалық ойлауды дамытатын
ойындарға сипаттама

Орындаған: Хабиева Айнагүл.
Экология,магистратура 1-курс
Тексерген: Болтаева Ә.М.
Қазіргі психологияда ойлау ұғымына әр түрлі түсінік беріледі, ойлау
дегеніміз - әлеуметтік жағдаймен ұштасқан, тілмен тығыз байланысты
психикалық процесс, сол арқылы болмыстың, дүниедегі нәрселердің жалпы
және жанама бейнеленуі. Бұл бейнелену адам ойының талдау және біріктіру
әрекеттері арқылы танылады. Ойлау – сыртқы дүниедегі болмыстың жалпы
жанама жолмен біздің санамыздағы ең биік сатыдағы бейнесі. Ойлау
адамның өмір тәжірибесі мен практикалық іс-әрекеттері нәтижесінде пайда
болып, тікелей сезім процесінің шеңберінен әлдеқайда асып түседі.
Ойлау – адам соның арқасында заттар мен шындық құбылыстарын олардың
елеулі белгілері бойынша бейнелендіретін және олардың ішінде сондай-ақ
арасында болатын әр түрлі байланыстарды ашатын психикалық процесс.
Ойлау – аса күрделі психикалық процесс. Оны зерттеумен бірнеше ғылым
айналысады. Бұлардың ішінде логика мен психологияның орны ерекше.
Психология түрлі жас мөлшердегі адам ойының пайда болуы, дамуы,
қалыптасуы жолдарын, яғни жеке адамның ойлау ерекшеліктерінің
заңдылықтарын қарастырса, логика – бүкіл адамзатқа ортақ ой әрекетінен
заңдары мен формаларын айқындайды, адам ойының нақты нәтижесі болып
табылатын ұғым, пікір, дәлел, ой формаларының табиғатын зерттейді.
Ойлау ерекшеліктерін таным мен ой процесінің сатысы ретінде зерттеу,
ойлаудың білім мен тікелей байланысты екендігін көрсетеді.
Ойлауды дамыту – оның мазмұны мен
формасын өзгерту болып табылады.
Психологияда ойлаудың үш түрі
қарастырылады.

1.Практикалық іс-әрекеттілік.
2. Көрнекі-бейнелік
3.Сөздік – логикалық.
Логикалық ойлаудың ерекшелігі –
қорытындылардың қисындылығында, олардың
шындыққа сай келуінде. Логикаға түскен
құбылыс түсіндіріледі, себептері мен салдарлары
қатесіз анықталады.
Ұғымдар арасындағы байланыстар мен
қатынастар логикалық ойлау жолымен ашылады.
Бұл байланыстар мен қатынастардың
дұрыстығын теріске шығаруға болмайтыны
пікірлерде көрсетіледі.
Жоғарыдағы авторлардың пікірлерінше «Логикалық ойлауды
дамыту» дегеніміз:

барлық жалпылау, ойлау
логикалық ойлау саралау) арнайы белсенділігін,
операцияларын жүйелі түрде өзбеттілігін
(талдау, қалыптастыру; дамыту.
жинақтау,
салыстыру,
Логикалық ойындар
Жұмбақтар
Қызықтырып әркімді-ақ
Суда жүзер жылтылдап.
“Б”әрпінен басталар,
Сол жәндіктің атын тап. (...............)

. Отыз екі мықты.
Қаз-қатар боп шықты
Он алтысы үсті
Он алтысы асты (...............)
Математика сабағындағы шығармашылық қабілетін
дамыту.

Логикалық есеп
• Айгүлдің алдында 3 зат тұр: шелек, доп, қуыршақ.
Допты қозғамай қалай шетіне қоюға болады?
• Үстел үстінде төрт алма тұр. Бір алманы алып
ортасынан бөліп қайта қойды. Үстел үстінде неше алма
болды?
• Қоянға, түлкіге, аюға үш түрлі жалауша жасап берді -
қызыл, сары, көк. Қояндағы жалауша қызыл емес, түлкідегі
қызыл да,көк те емес. Кімнің жалаушасы қандай?
• Бөлмеде 2 орындық түр. Әр қабырғаның жанында бір-
бір орындық болуы үшін сол орындықтарды қалай қоюға
болады?
Ойлан, тап
Сиқырлы үшбұрыштағы бос орынды толтыр.
Мақсаты: оқушылардың жылдам есептеу
дағдыларын дамыта түсу.
• Мақсаты: оқушылардың амал таңбаларын
тағайындай білу дағдыларын дамыта түсу.
(14 * 6)*10=10
Математикалық тест
4 + 3 9,10,7 10 - 3 7,8,9
6 + 3 9, 6, 4 9-2 5, 6,7
Логикалық ойын
1.Екі сиырдың мүйізі қанша?
2.Бір мысықтың аяғы қанша?
3.Бес қойдың басы нешеу?
4.Үш адамның қолы нешеу?
Кестенің көмегімен жасырын сөйлемді оқы.
САҚНМДПОЛРБЖ
• О – ел
• Н – Қазақстанның
• Д – құдіретті
• Ж – жатыр
• А – әлемдегі
• Л – бірлігінде
• Б – татулығында
• Р – ұлт
• М – бүгінгі
• Қ – жаңа
• С – Жаңа
• П – күші
Оқушылардың логикалық
ойлауын дамыту үшін:

Ұқсас жұмыстар
Қазіргі заман талабына сай ойын түрлерін сабақ барысында қолдана білуді үйрету
Дидактикалық ойындар арқылы мектеп жасына дейінгі балада қарапайым математикалық түсініктердің қалыптасуы
Джон Фон Нейман және оның компьютері
ОЙЫН АРҚЫЛЫ МЕКТЕПКЕ ДЕЙІНГІ БАЛАЛАРДЫҢ ТАНЫМДЫҚ ӘРЕКЕТІН ДАМЫТУ
Ойынның педагогикалық мәні МЖД балалардың драммалау ойыны
Құм терапиясы
Жас балаға тым ауыр
Грамматикалық ойындарды қолдану әдіс- тәсілдері
Ойын-психологиялық феномен ретінде
Мектеп жасына дейінгі балалардың логикалық ойлау қабілетін дамытуды педагогикалық тұрғыдан негіздеу
Пәндер