Төртінші курс - жақында




Презентация қосу
Студенттің психологиялық
сипаттамасы

«Студент» термині латын сөзінен
шыққан, орысшаға аударғанда
іждағатты жұмыс жасайтын, әртүрлі
іс-әрекеттермен шұғылданатын, яғни
білім алуға ынталанған адам.
Студент белгілі жастағы адам және жеке тұлға
ретінде үш жағынан сипатталуы мүмкін:

Психологиялық Әлеуметтік жағы Биологиялық жағы
жағы

Психологиялық үдерістер, Жоғарғы нерв іс-әрекетінің типі,
жағдайлар және қасиеттердің анализаторлардың құрылысы,
Студенттің
бірлігін көрсетеді. шартсыз рефлекстер,
белгілі
Психологиялық жағынан, ең инстинктілер, физикалық күш,
әлеуметтік
бастысы, психикалық дене құрылысы, бет әлпеті,
топтан, ұлттан
үдерістердің жүзеге асуына, терісінің және көзінің түсі, бойы
шығуынан
психикалық жағдаяттардың және тағы басқалармен көрінеді.
туындайтын
пайда болуына, психикалық Бұл жағы, негізінен, тұқым
қоғамдық
құрылымдардың көрінісіне қуалаушылық және туа біткен
қатынастарын,
тәуелді болатын – психикалық дағдылармен алдын ала
қасиеттерін
қасиеттер (бағыттылық, анықталған, бірақ, белгілі
нақты көрсетеді
темперамент, мінез-құлық, шекара аралығында тіршілік
қабілеттер) жағдайына байланысты өзгереді
Бұл жастағы адамгершіліктің дамуының өзіне тән
Жоғары оқу орнында оқу уақыты жасөспірімдіктің сипаты - мінез-құлықтың саналы мотивтерінің
екінші немесе ер жетудің бірінші кезеңімен сәйкес күшейе түсуі. Жоғары сыныпта оқып жүрген
келеді, ол кез Б. Г. Ананьев, А.В. Дмитриев, И.С. кезде өздеріне жетіспеген – мақсатқа талпыну,
Кон, В.Т. Лисовский, 3.Ф. Есарева және т.б. батылдылық, табандылық, дербестілік, ынталану,
еңбектерінде талданып, көрсетілген жеке тұғалық өзін-өзі ұстай алу сияқты қасиеттер нығая
белгілердің тұрақтануының күрделілігімен бастайды. Моральдық проблемаларға мүдделері
ерекшеленетін үдеріс. күшейе түседі (мақсаттар, өмір салты, қарыздар
болу, махаббат, адалдық және т.б.)

7-19 жастағы адамдардың өз мінез-құлқын саналы
В. Т. Лисовскийдің айтуынша, 19-20 жас – адал
түрде реттеу қабілеті толық дамымаған. Лайықсыз
ниетті құрбандыққа және толық өздігінен беріле
мотивтер негізінде қауып-қатерге баруы, өздерінің
жұмыс орындауға дайын кезең, сонымен қатар,
жағымсыз қылықтарының салдарын болжай
жағымсыз жағдайлардың да болуы мүмкін
алмауы жиі кездеседі

Жастық шақ - өзіне-өзі талдау жасайтын және өзін-өзі бағалай-
тын кез. Өзін-өзі бағалау идеалды «мен»-ді реалды «мен»-мен
салыстыру арқылы жүзеге асады. Бірақ, идеалды «мен» әлі
тексерілмеген және кездейсоқ болуы мүмкін, ал реалды «мен»
тұлғаның өзімен әлі жан-жақты бағаланбаған. Осы объективті
қарама-қайшылық жастардың тұлғалық дамуында оның өзіне
іштей сенімсіздік тудыруы мүмкін, кейде тысқы агрессиялық,
жүгенсіздік және түсініксіз сезіммен қатар жүреді
қатынастан алшақтап жүреді; 2) уақыт сезімі шайылады, өмірлік
алыстайды, жақын тұлғааралық жоспар құруға қабілетсіз, есеюден
1) психологиялық интимдіктен және өзгерістерден қорқады;
Эриксон бойынша, ұқсастық
дағдарысының айналасында
құрылады, әлеуметтік және
индивидуалды-тұлғалық таңдаулар,
сәйкестендіру және өз тағдырын өзі
шешу серияларынан тұрады.
Жасөспірім осы міндеттерді шеше
алмаса, жағымсыз ұқсастық
қалыптасады, оның дамуы негізгі 4
3) шығармашылық, продуктивті
бейнелерді таңдап алуы.
жолмен жүруі мүмкін:
қабілеттердің шайылуы, өзінің ішкі
бас тарту және еліктеуге жағымсыз
ресурстарын пайдалануды білмеуі және
қалыптастыру, өз тағдырын өзі шешуден
қажетті іске өзін шоғылдандыра
4) «негативті ұқсастықты»
алмауы;
1) «Анықталмаған, шайылған
4) «Кемеліне жеткен
ұқсастық» индивидтің әлі
ұқсастық» дағдарыстың
қандай болсын нақты сенімге
аяқталуымен, индивид өзін
келе алмағаны, мамандық
іздеуден өзін-өзі іс жүзінде
таңдай алмағаны және
көрсетуге ауысуымен
ұқсастық дағдарысымен
анықталады.
бетпе-бет келмегені;

Канада психологы
Джеймс Марша 1966
жылы ұқсастықтың
дамуын жастардың
кәсібилік, діншілдік,
саяси тағдырларын өзі
шешу деңгейімен
өлшенетін 4 кезеңге
бөлді.
2) «Ұзақ мерзімді, уақытынан
3) «Тоқтам салу» кезеңі,
бұрынғы ұқсастық» индивид
индивид көптеген даму
сәйкес қатынастар жүйесіне
варианттарының арасынан
кіріскенде болады, бірақ, оны
өзіме қарасты деп санайтын
бастан кешірген дағдарыстар
біреуін ғана таңдай отырып,
мен қиыншылықтардың
өз тағдырын өзі шешудің
нәтижесінде өздігінен істеген
нормативтік дағдарыс
жоқ, басқа жат адамдардың
үдерісінде жүруімен
көзқарасының, өнегесінің,
сипатталады;
беделінің негізінде істеді;
Бес мың жоғарғы сынып оқушыларын (15-18 жас) зерттей келе,
американдық психолог Морис Розенберг (1965) өзін-өзі сыйлауы төмен
бозбалаларға «мен» бейнесінің және өзі туралы пікірінің жалпы
тұрақсыздығы тән болатынын анықтады. Айналасындағы адамдарға
«жалған адам» - «МЕНі елестетеді» деп көрсетіп, көбінесе олардан
«жабылуға» бейімдірек келеді. «Адамдарда өзім туралы жақсы пікір
туғызу үшін, әртүрлі ролдерді ойнайтынымды байқап қаламын» және
«Мен басқалардың алдында «маска» киюге бейімдімін» сияқты
пайымдау түрлерімен келісу - өзін-өзі сыйлау деңгейі жоғары жастарға
қарағанда өзін-өзі сыйлауы төмен бозбалаларда 6 ретке жиі кездесті.
Жоғары оқу орнында
оқытатын мамандықты
игеруге қажетті қабілетті
анықтау үшін, алдын ала абсолютті
профессиграмма құру қажетті
керек. Профессиграмма
адам психикасына қоятын
талаптарына сәйкес үш
деңгейге бөлінеді:

біршама
қажеттігі
тілекке
сәйкес
Бейімделу – белсенді іс-әрекеттің алғы шарты және оның нәтижелілігінің
қажетті жағдайы. Индивидтің әртүрлі әлеуметтік рольде табысты қызмет
етуіне көмектесетін бейімделудің жағымды маңызы осында. Зерттеушілер
бірінші курс студенттерінің жоғары оқу орнының жағдайына бейімделуінің
үш түрін көрсетеді:

1) формалды бейімделу - жаңа ортаға, жоғары
мектептің құрылымына, онда оқудың мазмұнына,
оның өзінің міндеттеріне қоятын талаптарына
студеттердің танымдылық-ақпараттық
бейімделуіне қатысты;

2) қоғамдық бейімделу – бірінші курс студенттер
топтарының ішкі интеграциясы (бірігуі) және осы
топтардың тұтас студенттік ортамен бірігу үдерісіне
қатысты;

3) дидактикалық бейімделу – студенттердің жоғары мектептегі оқу
жұмысының жаңа әдістері мен формаларына дайындығына
қатысты;
Бірінші курс жақында ғана Екінші курс – студенттердің оқу
абитуриент болған адам іс-әрекетіндегі ең қауырттылық
ұжымдық өмірдің студенттік кезеңі. Екінші курс студенттері
түріне көшу мәселелерін оқыту мен тәрбиелеудің барлық
шешеді. Студенттердің мінез- түріне қарқынды кіріседі. Олар
құлқы конформизмнің жоғарғы жалпы дайындық алады, кең
сатысымен ерекшеленеді; мәдени сұраныстар мен
Бірінші курс студенттері өз қажеттіліктер қалыптасады.
рольдеріне дифференциалдық Белгілі ортаға бейімделу үдерісі
тұрғадан қарай алмайды. негізінен аяқталады.

Төртінші курс – жақында
Үшінші курс – жоғары оқу орнын бітіру
мамандандырылудың басталуы, перспективасы – болашық
студенттердің әрі қарай дамуы қызмет түріне анық
және кәсіби мүдделерін практикалық ұстаным
тереңдетудің көрінісі ретінде қалыптастырады. Материалдық
ғылыми жұмысқа және от басылық жағдайларға,
қызығушылығының нығаюы. жұмыс орнына байланысты,
Мамандандырылуды жаңа, бұрынғыдан өзектілеу
болатын құндылықтар пайда
қайсарлықпен қажет ету кейде бола бастайды. Студенттер
тұлғаның әржақты мүдделерін біртіндеп жоғары оқу орны
тарылтуы мүмкін. өмірінің ұжымдық түрінен
алшақтай бастайды.
1) идеялық сенімділігі, кәсіби бағыты тұрақтанады, қажетті қабілеттер
дамиды;

2) психикалық үдерістер, жағдайлар, тәжірибелер жетілдіріледі,
«мамандандырылады»;

Тұтас алғанда, 3) парыздық борыш сезімі, кәсіби іс-әрекеттерінің табысты болуына
студент жауапкершілік жоғарылайды, студенттің индивидуалдығы рельефті
тұлғасының көрінеді;
дамуы болашақ
жоғары білімді
маман ретінде
4) өзінің болашақ мамандығы саласында студент тұлғасының
бірқатар
талаптануы жоғарылайды; әлеуметтік және кәсіптік тәжірибені
бағытта
қарқынды табыс ету және қажетті қасиеттердің қалыптасуы негізінде
жүреді:
студенттің жалпы кемелденуі және тұлғалық тұрақтануы жоғарылайды;

5) болашақ маман ретінде оған қажетті сапалық, тәжірибелік
қалыптасуда студенттің өзін-өзі тәрбиелеудің үлес салмағы
жоғарылайды;

6) кәсіптік дербестігі және болашақ практикалық жұмысына
дайындығы нығаяды.
Студент тұлғасының психологиялық дамуы – қарама-
қайшылықтардың пайда болу және шешілуінің диалектикалық үдерісі,
сыртқының ішке өтуі, өздігінен қозғалыс, өзімен белсенді жұмыс
жүргізу.
Б.Г.Ананьевтің пайымдауынша, тұлғаның масштабы және
интеграциялау деңгейі ретінде дамуы – құрылымасты бөлімдердің
(образование подструктур) пайда болуы және оларды күрделендіретін
синтез. Басқа жағынан, олармен параллельді психикалық функциялардың
(даму, күрделену, психикалық үдерістердің «тармақтануы», жағдайлар,
қасиеттер) дифференциациясының жоғарылау үдерісі жүреді.
Назарларыңызға рахмет!

Ұқсас жұмыстар
Студенттің психологиялық сипаттамасы
Үшінші әлем - және төртінші әлем елдері
Нерв жүйесінің паталогиясының белокты биомаркерлері
Nokia компаниясы
Бұлтты есептеу ерекшеліктері
Бұлтты технологияларды оқыту процесіне енгізу бүгінгі технологиялар
ИНТЕРНЕТ ЗИЯНЫ
Тыныс ағзаларының жасқа байлансты өзгерістері
Тікелей эфир 
Фармакопея
Пәндер