Мемлекеттің құрылымдық саясаты және негізгі көрсеткіштері
Презентация қосу
Қазақстан Республикасы білім және ғылым министрлігі
М. Әуезов атындағы Оңтүстік Қазақстан Мемлекеттік
университеті
«Менеджмент және маркетинг» кафедрасы
Тақырыбы:Мемлекеттің құрылымдық, өнеркәсіптік және инвестициялық
саясаттарын қалыптастыру мен жүзеге асыру механизмдері.
Жоспар
1. Мемлекеттің құрылымдық саясаты және негізгі
көрсеткіштері
2. Құрылымдық және өнеркәсіптік саясаттағы
инвестициялық сфераның ролі
3. Инвестициялаудың субъектілері және объектілері
4. Инвестициялық іс -әрекетті мемлекеттік реттеу
нысандары
Мемлекеттің құрылымдық саясаты және негізгі
көрсеткіштері
Мемлекет құрылымдық өзгерістерде маңызды рөл атқарады. Мемлекет
қоғамдағы құрылымдық өзгерістерді ынталандырып отырады. Атап айтсақ,
мемлекет кәсіпорындардың ҒТП жетістіктерін қолдануын ынталандырып
отырады, капитал салымдарын жасауда болатын қатерлерді азайтуға
көмектеседі, экономиканың жаңа салаларын игеруге көмектеседі. Кейде
мемлекет экспорттық салаларды және импортты алмастыратын салаларды да
демеп отырады.
Екінші дүниежүзілік соғыстан кейін барлық
елдерде құрылымдық өзгерістер болды.
Оларды жүзеге асыру жолдары мен тәсілдері
әрқалай болғанымен, барлығына ортақ негізгі
екеуін атауға болады.
1.Бірінші жолды шартты түрде америкалық деп
атауға болады. Бұл жолды 80-жылдары 2.Екінші жол – жапондық (бұл жолмен 30 жыл
Ұлыбритания таңдап алды. Мұнда негізгі бойы Оңтүстік Корея, Батыс Еуропа елдерінің
сүйеніш ретінде мемлекеттің пассив түрінде бірнеше мемлекеттері, Түркия, Қытай,
араласып отырған реттелмейтін нарықты айтуға Оңтүстік-Шығыс Азия елдерінің жаңа
болады. Өндіріс құрылымы пайдасы бар индустриалды мемлекеттері жүріп келеді). Бұл
нарықтық өзгерістер нәтижесінде өзгеріске жол бойынша құрылымдық өзгерістер
ұшырайды. Болашағы жоқ салалардағы мемлекеттік жоспарлау және ресурстарды
кәсіпорын қожайындары күйзеліске ұшырайды салааралық жедел қайта құйылу тәсілдеріне
немесе аз пайдамен ғана қанғаттанады. жүгінеді. Яғни прогрессивті құрылымдық
Ресурстардың (капитал, жұмыс күші, өзгерістерді жеделдету үшін мемлекеттік реттеу
кәсіпкерлік мүмкіндік) пайдасы көбірек кеңінен қолданылады. Ол үшін қажетті болжау
салаларға ауысуы байқалады. Ірі көп салалы бағалары пайдаланылады, олар құрылымның
және өзіндік қаржыландырылатын қандай бірлігін қысқарту керек екендігін,
кәсіпорындар құрылымдық қайта құруларын қайсысына демеу берілу керек екендігін алдын-
осы жолмен жүзеге асырады. Мемлекет бұл ала анықтауға мүмкіндік береді. Бұл -
жағдайда демеуқаржы арқылы тоқырауға әлеуметтік шығындары азырақ болатын және
ұшыраған салаларды демеп отырады. Мұндай өнімділіктің қарқынды өсуі болатын
жол уақыттың көп бөлігін алады, оның жылдамырақ жол.
әлеуметтік шығындары біршама болады.
Қазақстан және басқа да бұрынғы кеңес
республикалары үшін құрылымдық
саясаттың міндеттері деп келесілерді
атауға болады:
тиімді және
бәсекеге қабілетті өндірістің салалық тұралаушы
инфрақұрылымны
өндірістерді қодау құрылымының салалардың барлық
ң басым дамуы
және болашағы төлеуге қабілетті ресурстарын өсу
(өндірістік, нарық,
жоқ не ескірген сұранысқа салаларына құюды
ақпараттық)
өндірістерді икемделуі ынталандыру
біртіндеп жою
өңдеуші өнеркәсіп
салаларындағы жылу-
артта қалған тұрақты
энергетика кешенінің
аймақтардың дамуын экономикалық өсудің
экспортты
ынталандыру алғышарттарын жасау
табыстарын
капиталдау
Құрылымдық және өнеркәсіптік саясаттағы
инвестициялық сфераның ролі
Қазіргі кездегі кәсіпкерлікті ынталандырудың
нормативтік –құқықтық аспектілері
Экономикалық өсуге мемлекеттің
құрылымдық саясатының ықпалы
айтарлықтай болатынын анықтадық.
Өнеркәсіп өндірісі ЖІӨ және экспорт және
ішкі пайдалану үшін жасалатын тауар
массасын жасаудың негізгі көзі болып
табылады.
Нарықтық экономикасы бар елдердің
тәжірибесі көрсеткендей, өнеркәсіп құлдырау
кезінде ынталандыру шаралары қажет екенін
аңғартады.
Әлемдік тәжірибеде мемлекеттік өнеркәсіп
саясатының екі түрі белгілі, олар: жалпы
жүйелік және іріктемелі
Іріктемелі өнеркәсіптік
Жалпы жүйелік өнеркәсіптік
саясат нарық субъектерінің
саясат индустрияның
белгілі бір топтарына
дамуына оң ықпал ететін
(кәсіпорындар, өндірістің жеке
жалпы жағдай жасауға
түрлері, жеке бір сала,
бағытталған, ол деңгейлес
аймақтар) бағытталған. Ол
жүргізіледі. Оның шаралары
сатылас іс-әрекет жасайды:
нарықтың барлық субъектеріне
орталықтан халық
бірыңғай әсер етіп,
шаруашылығы иерархиясының
экономикалық,
төменгі сатысына дейін
институциалды, ұйымдық
бағытталады. Бұл жағдайда
және құқықтық орталарды
оның микроэкономикалық
құрайды.
сипаты басымырақ болады.
Өнеркәсіптік саясаттың әдістері алуан түрлі және олар көптеген елдер тәжірибесінен
өткен. Оларды мазмұнына қарай топтастыруға болады.
1.Ақпараттық әдіс. Мемлекет
өнеркәсіптік саясатты жүзеге асырушы 2.Макроэкономикалық реттеу әдістері
ретінде кәсіпорындар мен басқарудың Олар жалпыэкономикалық ортаның
тиісті органдарын қоршаған әлеуметтік- нақты өндірісіне бағытталған,
экономикалық орта туралы ғылыми нақтыласақ, қаржылық тұрақтылыққа,
дәлелденген, жүйеленген мемлекеттік бюджет тапшылығын
мәліметтермен қамтамасыз етуі керек. болдырмауға, инфляцияны төмендетуге,
Бұл жерде сөз елдегі, саладағы, оң төлем балансын қамтамасыз етуге,
аймақтардағы әлеуметтік-экономикалық ұлттық валютаның тұрақтылығына
жағдайдың дамуының зерттеу бағытталған. Қысқаша айтқанда,
нәтижелері мен болашағы туралы өнеркәсіптік саясатты
мәліметтердің барша мүдделілерге макроэкономикалық қамтамасыз ету
жетімді болатындай туралы болып болып табылады. Макроэкономикалық
отыр. Мемлекеттің мұндай болжау- ортаның жағдайы тиімді өнеркәсіптік
аналитикалық және ақпараттық саясаттың алғышарты да болып
белсенділігі шаруашылық субъектеріне табылады.
бағдар ретінде болады.
4.Институтционалды әдістер. Бұл
қажетті құқықтық және ұйымдық-
экономикалық ортаны қалыптастыру
3.Ресурстық (шығын) әдістер. Олар ең және барлық шаруашылық субъектері
нәтижелілер қатарына жатады және үшін ортақ тәртіпті бекіту әдістері.
индустриалды объектеріне тура әсер Олар жеке–дара әрекет етпейді, олар
ететін әдіс болып табылады. Олар: барлық институциалды жүйеге бірдей
мемлекеттік тапсырыс және әрекет етеді. Бұл әдістің әсер ету тәсілі
мемлекеттік сатып алу жүйелері, нақты – реттегіштік және ынталандыру. Бұл
демеу-қаржы және несиелеу, тәуекелді әдістерді қолдану өнеркәсіп саяса-
сақтандыру қорларын құру және тының объектеріне (салалар, өндіріс
пайдалану, салық жеңілдіктері. түрлері, кәсіпорындар, аймақтар) шы-
Индустриалды саясат кадрларды ғындалуды талап етпейді. Шығындар
даярлау және қайта даярлауды, еңбек тек ұйымдық-шаруашылық өзгерістер
ресурстарының иммиграциясын, іргелі жасау жұмысымен ғана байланысты.
зерттеулерді және ҒЗТКЖ Бұл әдістерге әр түрлі әкімшілік
қаржыландыруларын біріктіреді. тәсілдер жатады: квота, лицензия,
стандарттар, экологиялық нормативтер.
Сонымен қатар, оларға шаруашылық
заңдарының тұтқалары жатады.
Сонымен, өнеркәсіптік саясат экономикалық өсуді және құрылымдық өзгерістерді
ынталандырады.
Инвестициялаудың субъектілері және объектілері
Инвестициялық процесс-бұл нақты капиталды өсіп жетілдіру
ұдайы өндіру үрдісінің көп жақты қызметі.
Мұндай кең тараған инвестиция ұғымы оның инвестициялық
қызмет сипаттамасын өзгертеді, бірақ сонымен қатар инвестиция
қызметінің объекті мен субъектілер ортасын кеңейтеді, инвестиция
ролін ұлттық экономикаға шарттандырады және сәйкес
инвестиция саясатын анықтайды.
банктер
резиденттер
( ұлттық
мен сақтандыру
және
резидент ұйымдары
коммерция
еместер
лық )
мемлек
мемлекет
ет
зейнетақы
қорлары
Инвестиция субъектілері
(мемлекттік
болуы мүмкін және
фирмалар, жекеменшік)
акционерлік
қоғамдар,
концеріндер,
комбинаттар
және т.б.
бюджеттен Халықара- инвестиция-
тыс қорлар лық лық қорлар
ұйымдар
Инвестициялық қызмет объектілері
экономиканың бағалы
бүкіл қағаздар
мақсатты ғылыми-
бөлімдеріндегі (акциялар,
ақша техникалық
негізгі және облигациялар,
салымдары өнімдер
айналымдағы сертификат-
қаржылар тар және т.б.)
интеллектуалды
мамандар
меншікке деген
дайындау мен
игелік құқықтар
қайта дайындау
мен құқық
Инвестициялық іс -әрекетті мемлекеттік реттеу нысандары
экономикалық қауіпсіздік
Инвестиция-
мемлекеттік инвестиция реализациясы
лық қызмет
мемлекеттік
саясаттың инвестициялық ресурстарды қолдану этаптарының бағыттары
анықталған
ережелерімен инвестициялық қызметке мемлекеттік басқару органдарының,қоғамдық
көрсетіледі. ұйымдардың,заңды тұлғалар мен азаматтардың заңға қарсы араласпауы
Олар тұрақты
емес және
инвестицияландырудың қарсы болмауы
ұлттық
экономика-
ның өркендеу меншік және қызмет түріне тәуелсіз кез келген инвестордың тұрақтылығы
этаптарына
тәуелді.
Негізге инвестицияның қауіпсіздігі
ережелерге
келесілер
инвестициялық қызметті құрудағы критериді таңдау еркіндігі
кіреді:
заңмен қаралатын мемлекеттік және заңды тұлғалардың құқықтарын
бақылау
Ұқсас жұмыстар
Пәндер
- Іс жүргізу
- Автоматтандыру, Техника
- Алғашқы әскери дайындық
- Астрономия
- Ауыл шаруашылығы
- Банк ісі
- Бизнесті бағалау
- Биология
- Бухгалтерлік іс
- Валеология
- Ветеринария
- География
- Геология, Геофизика, Геодезия
- Дін
- Ет, сүт, шарап өнімдері
- Жалпы тарих
- Жер кадастрі, Жылжымайтын мүлік
- Журналистика
- Информатика
- Кеден ісі
- Маркетинг
- Математика, Геометрия
- Медицина
- Мемлекеттік басқару
- Менеджмент
- Мұнай, Газ
- Мұрағат ісі
- Мәдениеттану
- ОБЖ (Основы безопасности жизнедеятельности)
- Педагогика
- Полиграфия
- Психология
- Салық
- Саясаттану
- Сақтандыру
- Сертификаттау, стандарттау
- Социология, Демография
- Спорт
- Статистика
- Тілтану, Филология
- Тарихи тұлғалар
- Тау-кен ісі
- Транспорт
- Туризм
- Физика
- Философия
- Халықаралық қатынастар
- Химия
- Экология, Қоршаған ортаны қорғау
- Экономика
- Экономикалық география
- Электротехника
- Қазақстан тарихы
- Қаржы
- Құрылыс
- Құқық, Криминалистика
- Әдебиет
- Өнер, музыка
- Өнеркәсіп, Өндіріс
Қазақ тілінде жазылған рефераттар, курстық жұмыстар, дипломдық жұмыстар бойынша біздің қор #1 болып табылады.
Ақпарат
Қосымша
Email: info@stud.kz