Шығармашылық қабілетті дамыту жолдары
Презентация қосу
.
Зерттеудегі мақсатым:
Оқушылардың іскерлігі мен дағдыларын
қалыптастыротырып,шығармашылқ жұмысқа балу,ой-
өрісінің
дамуына мүмкіндік тудыру.
Рухани-бай,жан-жақты,түсінігі мол,өзін-өзі
басқаруға,бір-бірінін
тыңдап,бағалай білуге қалыптастыру.
Зерделеудегі міндетім:
оқушылардың шығармашылқ қабілетін дамыту,жан-
жақты дамуына көңіл бөлу,ғылыми-зерттеу
дағдыларын қалыптастыру.
Зерделеудегі міндетім:
оқушылардың шығармашылқ қабілетін дамыту,жан-
жақты дамуына көңіл бөлу,ғылыми-зерттеу
дағдыларын қалыптастыру.
Қазіргі білім берудің басты мақсаты-шығармашыл
тұлға қалыптастыру.Егеменді еліміздің ең басты
мұраты қөркениетті елдер қатарына көтерілу
болса,ал өркениетке жетуде жан-жақты
дамыған,рухани бай тұлғаның алатын орны ерекше.
Шығармашылық дегеніміз-
өзінің
жаңашылдығымен,өзгешелігіме
н ерекшеленетін өнім алуға
мүмкіндік жасайтын жеке
тұлғаның бойындағы
қабілеттіліктің,білім мен
біліктіліктің,түрткінің болуы.
Шығармашылық дегеніміз-оқушының
белсенділігі мен дербес іс-әрекетінің ең жоғарғы
түрі.Ол оқушын
ың білім деңгейін-оқушылық деңгейден
шығармашылық деңгейге көтеруге жол ашу
Оқушының шығармашылық қабілетін дамыту
жолдарын үш кезеңге бөлуге болады.
Бірінші кезең-жаңаны,тың нәрсені
дамыту,түпкі идеяны табуға ұмтылу.
Екінші кезең-қиял,ұшқыр ой қалыптастыру.
Үшінші кезең-тапқырлық пен шеберлікті
шыңдау кезеңі.Бұл кезеңде оқушы белгілі бір
шығармаға өзіндік көзқарас білдіріп,пікір
жазады,мәтінге әдеби-теориялық толық талдау
жүргізеді,кіші ғылыми жұмыстарды
қорғайды,әңгіме жазады.
Шығармашылық
қабілетті дамыту
жолдары.
Бастауыш сыныпта жүргізіле бермейтін шығармашылыққа үйрету
әдісінің бірі-өлең жазу.Бұл жұмысты жүргізу үшін бірінші
сыныптан,яғни баланың сауаты ашылып болған соң жүргізе
бастауға болады.Ол үшін алдымен оқушыларға ұйқас сөзінің
мәнін түсіндіріп,өлеңдердердегі ұйұастарды табуға тапсырма
берілуі тиіс.Сдан кейін ғана алдымен жеке дыбыстар,сосын
буындародан кейін берілген жол арқылы ұйқас жасау
үйретілді.Мысалы:
А)у-у-у
Жақсы оқу,үйге бару,кітап оқу.
Б)-ға,-ға,-ға.
Бардым ауылға,кірдім аулаға,
Ә)Ауылға барамын,
Төлдерді бағамын.
Оқушының танымдық және шығармашылық қабілеттерін дамытудың
үйретудің тағы бір жолы-әңгіме,ертегілер жазғызу.Сынып оқушыларына
қағаз жауап жазатын орын қалдырып,баған түрінде көшіріп алу
тапсырылады.Бірінші сұраққа әркім жауапты өзі жазады,сосын жауабын
қағаздың жоғары сұрақ жазылған бөлігін бүктеу арқылы көршісі
көрмейтіндей етіп жауып,парталас отырған балаға береді.Екінші сұраққа
жауапты сол бала жазып,жоғарыдағы ретпен жұмыс жалғаса береді.Ең
соңғы сұраққа жауап жазылып біткенде,жұмыс жиналып алынады
да,жалпы сынып алдында оқылады.
Диафилъм құрастыру баланың зейінін,
байқампаздығын тәрбиелеп,ойын тілін,
шығармашылығын дамытады.
Мазмұндама жаздыру арқылы оқушылар оқыған мәтінді қабылдап,
сол қабылдағандарын қайта жаңғыртуға тиіс және естрінде қалған
мәліметтерді өз сөздерімен жазып беруге дағдыланады,сөз тіркесін
құру,сөйлем құрау шеберлігіне жаттығады.
Сахналау-тек кейпкердің сөзін
жаттап айтып беру емес,
кейіпкердің бейнесн,айтар ойын
жеткізе алу.Бұл жұмыс арқылы бала
өмірлік тәжірбие жинақтайды,өмірге
деген көзқарасы қалыптасады.
Қазақ тілі мен әдебиет сабақтарында оқушылардың шығармашылық қабілеттерін
арттыруда мына жолдарды есте ұстаған жөн:
1.Сабақты халық педагоикасымен ұштастыра отырып оқыту.Балаларды
халықтық салт-дәстүрді-әдет-ғұрыпты,қастерлеп құрметтеуге үйрету,тәрбиелеу.
2.Өнермен байланыстырып оқыту.
3.Пікірталас түрлерін айдалана отырып оқыту(пікір алмасу,ойтолғау,пікірсайыс.)
4.Сыныптан тыс шығармашылық жұмыстарды өткізу.
5.Ғылыми-зерттеу жұмысына баулу,бағыттау.
Оқушыларды ғылыми жұмысқа баулудың басы оларды өз беттеріме
орындалатын зерттеу,іздендіру бағытындағы тапсырмаларға
төселдіруден басталады.Шеберлік-сөздің орнын таба білу.Әрбір
Сабақ басталар алдында оқушыны қызықтырып әкететіндей кіріспе
Ойлап табу керек.Бейнелі сөздер,қызықты мәлімет,тартымды үзінд
оқу мұғалімнің шеберлігіне байланысты.
Қорытынды:
Оқушының танымдық ізенімпаздығы қалыптасып,сұрақтарды,
Мәселелерді терң талдауға үйренеді,шығармашылық ой-өрісі артады,
Оқушы өз ойын еркін айтуға,сөз мәдениетін үйренеді.Кітаппен
жұмыс,көркем және ғылыми әдебиеттер,баспа материалдарымен
жұмыс істеу біліктерін қалыптастыру.Мұғаліммен оқушылардың
қарым-қатынасы ынтымақтастықта болып,сенімділіктері
артады.
4-ші сынып оқушыларының танымдық қажетсінуін анықтау мақсатында
Төмендегідей тест пайдаландым.
5-иә
4-көбінесе
3-кейде,сирек
2-білмеймін
1-жоқ,сәйкес келмейді.
1.Мен білуге тырысамын
2.Мен өз мүмкіндігіме,қабілетіме сенемін.
3.Жұмысым көп болмаса да,өзімді дамытуға көп уақыт арнаймын.
4.Өз пікірімді,көзқарасымды жеткізуге тырысамын.
5Танымдық сұрақтар туындаған кеңінен отырып піірлесемін..
6Сабақта кездесетін кейбір кедергілер менің белсенділігімді реттейді..
7.Проблемалық жағдаяттар танымдық ізденімпаздығымды арттырады.
8.ӨЗімнің және жолдасымның әрекетін салыстырамын.
9.Ақыл-ой еңбегімен ұзақ уақыт айналыса аламын.
10.Кері байланысиы іздеймін,бұл өзімді білу мен бағалауға көмектеседі.
11.Өз білімімді,тәжірбиелерді өмірде іске асырамын деп ойлаймын.
12.Өзімнің қызығушылығыма байланысты достар іздеймін.
13.Мен мамандық таңдауғ өз білімімнің дәрежесін ескеремін.
14.Мен танымдық ой-өрісімді дамытып отырамын және жақсы нәтижелерге жетемін.
15.Жауапкершіліктен қорықпаймын.
Оқушылар өздерінің жалпы ұпай санын есептеп шығарады.
Жауабы:
Егер сізде 45ұпайдан жоғары болса,онда сіз қажеттіліктеріңізді белсенді
Орындайсыз;36-44 ұпай өзіңізді дамытуға құлшынбайсыз,танымдық
Ізденімпаздықты қалыптастыру жолға қойлмаған;14-35 ұпай-
Өзіңізді мүлдем дамытпайсыз,оқуға жауапкершілікпен,
Саналықпен қараңыз.Өзіңіздің жек тұлғаңыздың дамуына
Көп көңіл бергеніңіз дұрыс.Жоғарыда көрсетілген 15
Критерий бойынша әрекет етуге тырысыңыз.
Өз тәжірбиемде шығармашылығын дамытуда мынандай мәселлерге көзім
жетті.
Оқушының өз бетінше білім алуға деген құштарлығы оянады;.
Шығармашылықпен жұмыс істеуге дағдыланады;
Оқуға ынта-ықыласы артты;.
Бір-бірінің ойын,пікірін сыйлауға үйренеді;
Өз бойларынан жақсы қасиеттерді жинауға үйренді;
Өз ойын қағазға түсіндіруді үйренеді;
Оқушының жеке басын,ұжымды сыйлауға үйренеді.
Ұқсас жұмыстар
Пәндер
- Іс жүргізу
- Автоматтандыру, Техника
- Алғашқы әскери дайындық
- Астрономия
- Ауыл шаруашылығы
- Банк ісі
- Бизнесті бағалау
- Биология
- Бухгалтерлік іс
- Валеология
- Ветеринария
- География
- Геология, Геофизика, Геодезия
- Дін
- Ет, сүт, шарап өнімдері
- Жалпы тарих
- Жер кадастрі, Жылжымайтын мүлік
- Журналистика
- Информатика
- Кеден ісі
- Маркетинг
- Математика, Геометрия
- Медицина
- Мемлекеттік басқару
- Менеджмент
- Мұнай, Газ
- Мұрағат ісі
- Мәдениеттану
- ОБЖ (Основы безопасности жизнедеятельности)
- Педагогика
- Полиграфия
- Психология
- Салық
- Саясаттану
- Сақтандыру
- Сертификаттау, стандарттау
- Социология, Демография
- Спорт
- Статистика
- Тілтану, Филология
- Тарихи тұлғалар
- Тау-кен ісі
- Транспорт
- Туризм
- Физика
- Философия
- Халықаралық қатынастар
- Химия
- Экология, Қоршаған ортаны қорғау
- Экономика
- Экономикалық география
- Электротехника
- Қазақстан тарихы
- Қаржы
- Құрылыс
- Құқық, Криминалистика
- Әдебиет
- Өнер, музыка
- Өнеркәсіп, Өндіріс
Қазақ тілінде жазылған рефераттар, курстық жұмыстар, дипломдық жұмыстар бойынша біздің қор #1 болып табылады.
Ақпарат
Қосымша
Email: info@stud.kz