Өнер - білім бар жұрттар өлеңінің мағынасын ашу



Өнер-білім бар жұрттар (Ы. Алтынсарин)
Пәні: Әдебиеттік оқу
Сыныбы: 3 “__”
Мұғалімі:

*
Сабақ мақсаты
Нені қайталап, нені білеміз?
• Ы. Алтынсарин туралы еске түсіреді, «Өнер-білім бар жұрттар» өлеңінің мазмұндық ерекшеліктерін сипаттайды.
Білгенімізді қайтіп ұғынамыз?
• Ақын өлеңінде берілген өнер мен білімнің маңыздылығын өз сөздерімен түсіндіреді.
Ұғынғанымызды қайтіп қолданамыз?
• Ы. Алтынсариннің өлеңіндегі негізгі ойды білдіретін тірек сөздерді қазіргі ғылым мен білімнің жеткен жетістіктерімен байланысын анықтайды.
Нені талдаймыз?
•Ы. Алтынсаринның «Өнер-білім бар жұрттар» өлеңіңдегі ғылым жетістіктерін сызбанұсқа түрінде бейнелейді, талдайды.
Нені жинақтаймыз?
• «Өнер-білім бар жұрттар» өлеңінің тақырыбы мен идеясынан өнер мен білімнің қажеттіліктерін түйіндейді. Ақынның бата-тілегін өз ойлары арқылы жалғастырып жазады.
Сабаққа пікірге (эссеге) не жазамыз?
Ы. Алтынсариннің «Өнер-білім бар жұрттар» өлеңінен алған әсерлерін түйіндейді, өнер мен білімнің маңызы жайлы ой қорытады.

1. Ы. Алтынсарин - ағартушы-ұстаз
2. «Өнер-білім бар жұрттар» өлеңінің мағынасын ашу
3. Ы. Алтынсариннің жастарға айтқан өсиеті
*
Тақырып жоспары

1-тақырыпша
Ы. Алтынсарин - ағартушы-ұстаз
Ыбырай (Ибраһим) (1841-1889 жж. ) Алтынсарин - қазақтың көрнекті ағартушы-педагогы, жазушы, этнограф, фольклоршы.
1860 жылы Орынбор бекінісінде (Торғай) қазақ
балалары үшін мектеп ашу тапсырылады, әрі сол
мектепке орыс тілінің мұғалімі болып белгіленеді.
Ыбырайдың бүкіл өмірін арнаған ағартушылық- ұстаздық қызметі осылай басталады. 1864 жылы 8 қаңтарда мектептің жаңа ғимаратын салтанатты түрде ашады.

*
Ы. Алтынсарин - ағартушы-ұстаз (жалғасы)
Қазақ хрестоматиясына енген
тақырыптар
- балалар өмірінен алынған әңгімелер;
- әр түрлі жинақтардағы адамдар өмірінен алынған әңгімелер;
- қазақ ақындарының ең таңдаулы өлең -жырларынан үзінді;
- қазақтың мақал -мәтелдері.

*
Ы. Алтынсарин «Өнер-білім бар жұрттар» өлеңін мәнерлеп оқу

*
2-тақырыпша
«Өнер-білім бар жұрттар» өлеңінің мағынасын ашу
Тастан
салғызды,
Айшылық алыс жерлерден Көзіңді ашып - жұмғанша
Жылдам
алғызды.

*
Аты жоқ
Мың шақырым жерлерге Күн жарымда барғызды.
Адамды
ұшырды,
Мал істейтін жұмысты От пен суға түсірді.
«Өнер-білім бар жұрттар» өлеңінің мағынасын ашу (жалғасы)

*
Отынсыз
пісірді,
Сусыздан сусын ішкізді.
Теңізде
балықтай,
Дүниені кезді жалықпай. . .
«Өнер-білім бар жұрттар» өлеңінің мағынасын ашу (жалғасы)

*
3-тақырыпша
Ы. Алтынсариннің жастарға айтқан өсиеті.
Бізде бекер жатпалық
Осыларға таныспай.
Ат өнері білінбес,
Бәйгеге түсіп жарыспай.
Желкілдеп шыққан көк шөптей
Жасөспірім достарым,
Қатарың кетті-ау, алысқа-ай,
Ұмтылыңыз қалыспай. . .
Үміт еткен достарым,
Сіздерге бердім батамды!. .
Осы батадан не түсіндіңдер?

*
3-тақырыпша. Өлеңнің сөз қоры

*
№, р/с
Сөз
Сөздің мағынасы
1
Айшылық алыс жерлер
Өте алыс жер
2
Көзді ашып жұмғанша
Тез, жылдам
3
Дүниені кезді
Жер жүзі, әлем
4
Бата
Өсиет, игі тілек, ақыл
- Іс жүргізу
- Автоматтандыру, Техника
- Алғашқы әскери дайындық
- Астрономия
- Ауыл шаруашылығы
- Банк ісі
- Бизнесті бағалау
- Биология
- Бухгалтерлік іс
- Валеология
- Ветеринария
- География
- Геология, Геофизика, Геодезия
- Дін
- Ет, сүт, шарап өнімдері
- Жалпы тарих
- Жер кадастрі, Жылжымайтын мүлік
- Журналистика
- Информатика
- Кеден ісі
- Маркетинг
- Математика, Геометрия
- Медицина
- Мемлекеттік басқару
- Менеджмент
- Мұнай, Газ
- Мұрағат ісі
- Мәдениеттану
- ОБЖ (Основы безопасности жизнедеятельности)
- Педагогика
- Полиграфия
- Психология
- Салық
- Саясаттану
- Сақтандыру
- Сертификаттау, стандарттау
- Социология, Демография
- Спорт
- Статистика
- Тілтану, Филология
- Тарихи тұлғалар
- Тау-кен ісі
- Транспорт
- Туризм
- Физика
- Философия
- Халықаралық қатынастар
- Химия
- Экология, Қоршаған ортаны қорғау
- Экономика
- Экономикалық география
- Электротехника
- Қазақстан тарихы
- Қаржы
- Құрылыс
- Құқық, Криминалистика
- Әдебиет
- Өнер, музыка
- Өнеркәсіп, Өндіріс
Қазақ тілінде жазылған рефераттар, курстық жұмыстар, дипломдық жұмыстар бойынша біздің қор #1 болып табылады.

Ақпарат
Қосымша
Email: info@stud.kz