Өнер - білім бар жұрттар өлеңінің мағынасын ашу




Презентация қосу
Өнер-білім бар
жұрттар
(Ы.Алтынсарин)
Пәні: Әдебиеттік оқу
Сыныбы: 3 “__”
Мұғалімі: __________
Сабақ мақсаты
Нені қайталап, • Ы. Алтынсарин туралы еске түсіреді, «Өнер-
нені білеміз? білім бар жұрттар» өлеңінің мазмұндық
ерекшеліктерін сипаттайды.
Білгенімізді • Ақын өлеңінде берілген өнер мен білімнің
қайтіп маңыздылығын өз сөздерімен түсіндіреді.
ұғынамыз?
Ұғынғанымызд • Ы. Алтынсариннің өлеңіндегі негізгі ойды
ы қайтіп білдіретін тірек сөздерді қазіргі ғылым мен
қолданамыз? білімнің жеткен жетістіктерімен байланысын
анықтайды.
Нені •Ы.Алтынсаринның «Өнер-білім бар жұрттар»
талдаймыз? өлеңіңдегі ғылым жетістіктерін сызбанұсқа
түрінде бейнелейді, талдайды.
Нені • «Өнер-білім бар жұрттар» өлеңінің тақырыбы
жинақтаймыз? мен идеясынан өнер мен білімнің қажеттіліктерін
түйіндейді. Ақынның бата-тілегін өз ойлары
арқылы жалғастырып жазады.
Сабаққа пікірге Ы.Алтынсариннің «Өнер-білім бар жұрттар»
(эссеге) не өлеңінен алған әсерлерін түйіндейді, өнер мен
білімнің маңызы2
жайлы ой қорытады.
жазамыз?
Тақырып жоспары
1. Ы. Алтынсарин – ағартушы-ұстаз
2. «Өнер-білім бар жұрттар» өлеңінің мағынасын
ашу
3. Ы.Алтынсариннің жастарға айтқан өсиеті

1-тақырыпша
Ы. Алтынсарин – ағартушы-ұстаз
Ыбырай (Ибраһим) (1841-1889 жж.) Алтынсарин
— қазақтың көрнекті ағартушы-педагогы, жазушы,
этнограф, фольклоршы.
1860 жылы Орынбор бекінісінде (Торғай) қазақ
балалары үшін мектеп ашу тапсырылады, әрі сол
мектепке орыс тілінің мұғалімі болып белгіленеді.
Ыбырайдың бүкіл өмірін арнаған ағартушылық-
ұстаздық қызметі осылай басталады. 1864 жылы 8 қаңтарда
мектептің жаңа ғимаратын салтанатты түрде ашады.
Ы. Алтынсарин – ағартушы-ұстаз
(жалғасы)

Қазақ хрестоматиясына енген
тақырыптар
- балалар өмірінен алынған
әңгімелер;
- әр түрлі жинақтардағы
адамдар өмірінен алынған
әңгімелер;
- қазақ ақындарының ең
таңдаулы өлең -жырларынан
үзінді;
- қазақтың мақал –мәтелдері.
Ы.Алтынсарин «Өнер-білім бар жұрттар»
өлеңін мәнерлеп оқу

2-тақырыпша
«Өнер-білім бар жұрттар» өлеңінің
мағынасын ашу

Тастан салғызды,

Айшылық алыс жерлерден
Көзіңді ашып – жұмғанша

Жылдам алғызды.

«Өнер-білім бар жұрттар» өлеңінің
мағынасын ашу (жалғасы)

Аты жоқ

Мың шақырым жерлерге
Күн жарымда барғызды.

Адамды ұшырды,
Мал істейтін жұмысты
От пен суға түсірді.
«Өнер-білім бар жұрттар» өлеңінің
мағынасын ашу (жалғасы)

Отынсыз пісірді,
Сусыздан сусын ішкізді.

Теңізде балықтай,

Дүниені кезді жалықпай...
3-тақырыпша
Ы.Алтынсариннің жастарға айтқан өсиеті.

Бізде бекер жатпалық
Осыларға таныспай.
Ат өнері білінбес,
Бәйгеге түсіп жарыспай.
Желкілдеп шыққан көк шөптей
Жасөспірім достарым,
Қатарың кетті-ау, алысқа-ай,
Ұмтылыңыз қалыспай...
Үміт еткен достарым,
Сіздерге бердім батамды!..

Осы батадан не түсіндіңдер?

3-тақырыпша. Өлеңнің сөз қоры

№, Сөз Сөздің мағынасы
р/с

1 Айшылық Өте алыс жер
алыс жерлер
2 Көзді ашып Тез, жылдам
жұмғанша
3 Дүниені кезді Жер жүзі, әлем
4 Бата Өсиет, игі тілек, ақыл


Ұқсас жұмыстар
Өлең мотивнің ауыз әдебиеті үлгісе ұқсастығы
Аңыз - әңгімелер
Ы. Алтынсарин. «Қыпшақ Сейітқұл»
Ыбырайдың әңгімелері
Ұшқыр ой мен шешен тіл
Абайдың Қыс өлеңінің шығу тарихы
Өлеңнің негізгі идеясы - қазақ қауымына озық мәдениетті елдерді үлгі етіп көрсету
Балалар кітабы - тәрбиенің қуатты құралы
Ыбырай Алтынсарин 1841­1889
Ыбырай Алтынсарин “Залым төреге” өлеңін талдау
Пәндер