ӨНЕР факультеті




Презентация қосу
Қ.А.Ясауи атындағы халықаралық қазақ-түрік университеті
"ӨНЕР" факультеті
"БЕЙНЕЛЕУ ӨНЕРІ" кафедрасы

Ұлы педагогтардың “өзін-өзі
тәрбиелеуі”

Орындаған: ӨКО-311о тобының студенті
Қасқырбаева Ақсымбат
Қабылдаған: техн.ғ.к.,доцент
И.И.Атажанов
Қасқырбаева Ақсымбат
Бауыржанқызы
Туылған жылы: 09.01.1993ж
Түркістан гуманитарлық- техникалық
коллеждін –2009-2013 ж аралығында
оқыған
Мамандығы: “Киімдерді модельдеу
мен конструкциялау”
Қазіргі таңда Қ.А.Ясауи атындағы
Халықаралық қазақ-түрік
Университетінде “Кәсіптік оқыту”
мамандығы бойынша білім алудамын
Оқыту және тәрбиелеу мәселелерімен
шұғылданған әлемге әйгілі ғұламалар
Я.А.Коменский, Ж.Руссо, Песталоций, Дистервег,
орыс ғалымдары К.Ушинский, Л.Толстой,
А.Макаренко, В.Сорока-Росинский,
В.Сухомлинский, т.б. “егер кез келген адам өзін-өзі
тәрбиелеу дәрежесіне жеткен күнде оны
тәрбиелеудің қажеті жоқ, өйткені оны тәрбиелеу
аяқталды” деген пікірді дәріптеген. Өйткені
“оның тәрбиесімен басқа біреулердің
шұғылдануының қажеті жоқ, ол енді өзін-өзі
тәрбиелей алады” деген пікірге келгені
педагогиканың тарихынан белгілі.
. Педагог, психолог •жүріс-тұрысы мен мінез-
ғалымдардың еңбектеріне құлқын талдау іс-әрекеті,
және өз тәжірибемізге
басқалармен қарым-
сүйене отырып өзін-өзі
тану және оның нәтижесі
қатынасы, іс-қимылы, тағы
ретінде өзін-өзі басқа сараптау;
тәрбиелеудің мынадай •өзінің сөйлеу мәнері мен
тәсілдерін анықтадық: сөздік қоры және сөзді
•Өзін-өзі талдау – бұл ұғынуы мен түсінуін талдау;
өзінің ой-сана ағымы мен •өзін өмір сүрген жақын
сезім қызметінің дұрыс- ортадағы адамдармен
бұрыстығын ой елегінен салыстырмалау;
өткізіп, саралау; •өзін-өзінің мұраты мен
(идеалы) салыстырмалау
•өзін мұрат тұлғамен салыстырмалау;
•өзін-өзінің жақын құрбысы мен
салыстырмалау;
•өзін басқалармен салыстырмалау;
•өзінің ішкі жан дүниесіндегі
кемшіліктерді саралау;
•өз бойындағы іш тарлық, жалқаулық,
салғырттық, өзімшілдік, көреалмаушылық,
қулықпен көзге шалыну, басқаларды
азаптап пайда табу, адамдардың арасына
іріткі салу секілді нашар мінездердің бар-
жоғын сараптаудан өткізу.
өзін-өзі
тәрбиелеу
әдістері

* өз мінез-құлқын реттеу үшін өзіне бұйрық
беру;
• белгілі бір істі жүзеге асырудағы
жалқаулығын жою үшін өзін-өзі мәжбүрлеу;
• өзін-өзі жаттықтыру – белгілі бір әдет,
дағдыларды бойына сіңіру үшін
қолданатын бір істі көп рет қайталау
арқылы жаттығу;
• көндігу - әр түрлі өмір жағдайларына, жаңа
өмір салтына, жаңа тұрмыстық және
кәсіптік талаптарға бейімделу үшін жүзеге
асырылатын ішкі саналық және сыртқы іс-
қимылдық әрекеттер;
• әдеттену – жаңа мінез-құлық, жүріс-
тұрысқа дағдылану үшін істелетін
тұлғаның өзіндік әрекеті;
• өзін-өзі қайраттандыру (қайрау) немесе
жігерін жану арқылы бойындағы
салғырттықты жою, жігер қайратын ояту,
өз ойы мен сезіміндегі жасқаншақтықты
жою үшін иландыру тәсілін қолдану;
• өзін-өзі бойындағы қуатына сендіру;
• өзін-өзі нандыру – ойша және сөз түрінде
белгілі бір арнайы формулаларды
орындау арқылы жүзеге асады. Өзі мен
өзі кеңесуді “қабырғаңмен кеңес” дейді
халқымыз.
Адамның белсенділігі оның әрекетшілдігінің
көзі – қажеттенуін қанағаттандыруға
бағытталған іс-қимылы. Ғалым-психологтар
Қ.Жарықбаев, Ж.Түрікпенов және т.б. пікірлері
бойынша жалпы ағзаның анатомиялық-
психологиялық қасиеттері мен тұлғаның
қандай да болса қасиеттерінің дамуына жүйке
жүйесі мүмкіндік жасап, туа пайда болуы
мүмкін, бірақ, бұл мүмкіндіктер тек тәрбиеге
байланысты жүзеге асады.
Психологиялық бейімделу –
педагогикалық үрдісте субъектілердің
психологиялық жағдайын түсінуге
икемделуі десек, технологиялық
бейімделу – оқушылардың іс-әрекетін
ұйымдастырудың әдістерін меңгеру.
Бұдан басқа жоғары оқу орындарының
көлденең және тігінен үйлестірілген
педагогикалық әкімшілік іс-әрекеті
жүйесіне де болашақ мұғалімдерді
бейімдеу қажет.
болашақ мұғалімнен
шығармашылық
бағыттағы
педагогикалық іс-
әрекеттер талап
етіледі.

1.болашақ педагог өзінің мүмкіндігін
нақты бағалай білуге үйренуі, әлді және
әлсіз жағын, мүмкіндіктерін әділ
бағалауды білуі (өзін-өзі реттеу, өзін-өзі
бағалау, эмоционалды көңіл-күйді көрсете
білу, қарым-қатынастық, дидактикалық
қабілеттері, ерекшеліктері, т.б.);
2. жалпы мәдени-
интеллектуалдық іс-
әрекетті меңгеруі
(ойлау, есте сақтау,
қабылдау, елестету,
көңіл бөлу);
3.әлемдік білім беру кеңістігінің
даму тенденциясында өтіп
жатқан интеграциялық
үрдісінде қазіргі білім берудегі
көпмәдениеттілігі және
мұғалімнің көптілділік
даярлығына болжам жасауға
бағдарлана білуі;
4. жастарды патриоттық
рухта тәрбиелей отырып
Отан игілігі үшін жемісті
еңбек етуге ұмтылдыру және
мемлекет пен қоғам үшін
өзінің іс-әрекетінің
маңыздылығын түсінуі.
Педагогикалық білім берудің мақсаты – педагог
біліктілігінің дамуына көмектесу, кәсіби міндеттерді
шешу қабілеттілігін жетілдіру, Қазақстан
Республикасының қазіргі кезеңіндегі білім беру
жүйесінің даму ерекшелігін қамтамасыз ету және
жалпы 12 жылдық білім беруді енгізу. Сондықтан
еліміздегі педагогикалық білім берудің маңыздылығы
педагогикалық кадрлар даярлығының сапасын
жетілдіруді, әлемдік білім беру кеңістігінің даму
тенденцияларын қоғам дамуының тұрақтылығы
контексіне сәйкестендіріп реформалауды қажет етеді.
Осыған орай, республикамыздың жоғары оқу
орындарында сапа менджменті жүйесін енгізу
жұмыстары жүргізіліп жатыр. Басты мақсат – білім
беру жүйесін әлемдік деңгейге көтеру, елдің
индустриялдық-инновациялық стратегиясын
қамтамасыз ету, т.б.жүйелі жұмыстарды жүзеге
асыру.
Педагог шығармашылығы -
педагог шеберлігін дамыту
факторы.
. Сабақ беру – үйреншікті
жай шеберлік емес, ол –
үнемі жаңадан жаңаны
табатын өнер.
(Ж.Аймауытов)
Мұғалім еңбегі – ғылым, педагогикалық
өнер, таланттылық сияқты элементтерден
тұратын әр қырлы әрекет. Әр жастағы,
дайындығы мен табиғаты әр түрлі балаға
білім мен тәрбие беруде белгіліні өзгертіп,
ал жаңадан жаңаны тудырушы суреткерлік
шығармашылықтың белгісі. Ескілікті
елемей жаңа жолмен жүруге бағыт алу,
біртүрлілікті қабылдамау, ойлап табу,
тудыру, жасап көру – жаңашыл мұғалімнің
күнделікті кәсіби жағдайы.
• педагогикалық шығармашылық төмендегідей
кезеңдерден тұратынын анықтаған:
• педагогикалық ойдың пайда болуы;
• түпкі ойды талдау;
• педагогикалық ойды әрекетке айналдыру;
• шығармашылықтың нәтижесін талдап бағалау
(В.А.Кан-Калик, Н:Д.Никандров);
• жаңалықты көру;
• педагогикалық өнертапқыштық құрастру, модельдеу;
• жетілдіру (В.И.Загвязинский).
Пайдаланылған әдебиеттер:
1.Қазақстан Республикасы Президенті Н.Ә. Назарбаевтың
«Қазақстан-2050» Стратегиясы қалыптасқан мемлекеттің жаңа
саяси бағыты» атты Қазақстан халқына Жолдауы. Астана, 14
желтоқсан, 2012ж.

2.Ш.Х.Құрманалина,Б.Ж.Мұқанова. Педагогика. А., 2007

3. Равен Дж. Компетентность в современном обществе: выявление,
развитие и реализация. М., 2002

4.Омарова Л.Т. Кредиттік оқыту жүйесінде студенттердің кәсіби
құзыреттіліктерін қалыптастырудың педагогикалық шарттары

5. Сенкибаева А.Т. Мұғалімнің кәсіби құзырлылығын
дамыту//Білім берудегі менеджмент, №4,2009.

Ұқсас жұмыстар
Кәсіптік білім беру мақсаттары
Балалар музыка мектебі өнер мектебі олардың ерекшеліктері мен айырмашылығы
ЗАҢГЕР - ҚАНДАЙ МАМАНДЫҚ
Біз таңдаған жолдар
В.фон Гумбольдтың және Ф.де Соссюрдің лингвистикалық еңбектерінің маңызы
Бастауыш мектептегі музыка сабағының типтік бағдарламасы мен әдістемелік кешені,мазмұндық сипаты
Адамгершілікке тәрбиелеу құралы — еңбек пен ата-ана үлгісі Ыбырай Алтынсарин
Глен Домен әдістемесі
Қазақстандық сәнгерлер туралы ақпарат
Қазіргі ұстаз бейнесі
Пәндер