Бұрыс бөлшек




Презентация қосу
Адам деген бөлшек. Оның алымы-басқалармен
салыстырғандағы- адамның жақсы жағы;
бөлімі адамның өзін-зі бағалауы. Өз алымын –
өзінің жақсы жағын арттыру адамның еркінде
емес, бірақ әрбір адам өзінің бөлімін – өзі
туралы пікірін кеміте алады, сөйтіп осы
кеміту арқылы кемелділікке жақындай түседі.
Л.Н.Толстой .Л.Н
Сабақтың мақсаттары:

Білімділік . Оқушыларға жай бөлшектер тақырыбын
меңгерту, өз бетінше есеп шығара білуге үйрету.
Салт- дәстүрмен байланыстыру.

Дамытушылық . Тақырыптың негізгі идеясын ашу.
Оқушылардың логикалық ойлау қабілетін дамыту,
танымдық дағдыларын жетілдіру.

Тәрбиелік . Ұқыптылыққа, шапшаңдыққа
тәрбиелеу.
Сабақтың
Сабақтың өту
өту жобасы
жобасы::

1.Ұйымдастыру кезеңі.
2. Үй тапсырмасын тексеру.
3. “Қайталау оқу анасы.Сұрақ–жауап
алу.
4. “Кім жылдам”. Ауызша есептер
5.Есептер шығару.
6. Сергіту.
7.Қас қағым сәт.
8. Қорытындылау.Сәйкестендіру.
9.Үй тапсырмасын беру
10.Оқушыларды бағалау.
Оқушылардың көңіл
күйін тексеру

Орташа Жақсы Өте жақсы
Үй тапсырмасын тексеру

1. Балықтар сөйлейді (мүмкін емес)
2. Машина тоқтап қалды (мүмкін)
3. Суы бар ыдысты төңкергенде ондағы су
төгіледі (ақиқат)
4. Маймыл есеп шығарады (мүмкін емес)
5. Су арықтан асып жатыр(мүмкін)
6. Күзден кейін қыс келеді (ақиқат)
Бұрыс бөлшек

Егер бөлшектің алымы бөліміне тең немесе одан үлкен
болса, онда бөлшек бұрыс бөлшек деп аталады.

Мысалы : 5 ; 11 ; 12 ; 23 ; 45 бұрыс бөлшектер
5 6 8 12 45
5 11 12 23 45
1; 1; 1; 1; 1
5 6 8 12 45
,
Өйткені, 5=5; 11>6; 12>8; 23>12; 45=45
Бүтін бөліктен және бөлшек бөліктен
тұратын сан аралас сан деп аталады.

• Мысалы, 2
қосындысын, қосу белгісін жазбай
түрінде жазу қабылданған. Мұндағы - аралас
1 1
сан. 5 5
• 1-бүтін бөлігі - бөлшек бөлігі. Оқылуы “бір бүтін бестен екі”.
5 5
2 2 ; 5 5 8 ; 12 6 12 6
8 8 9 9 11 11
.
Бұрыс бөлшекті аралас санға
айналдырып жазу :

7 2 12 2
1 . 2 ;
5 5 5 5
32 2 36 4
6 ; 4
5 5 8 8
43 3
5 ;
8 8
Аралас санды бұрыс бөлшек
түрінде жазу үшін:

3 5 8 3 43 3 43
Мысалы, 5 ; қысқаша, 5
8 8 8 8 8

6 9 109
3 39 ; 5 ;
11 11 20 20
6 46 9 69
5 ; 3
8 8 20 20
Натурал санды аралас сан
түрінде жазуға болады

7 7 5 5
9 8 8 ; 9 8 8 ;
7 7 5 5
7 8 11
12 11 7 ; 6 5 ; 23 22
8 11

15 15 15
3 2 ; 26 25 ; 88 87
15 15 15
Натурал санды бұрыс бөлшек
түрінде жазуға болады

4 24 32 60
4 ;4 ;4 ;4
1 6 8 15
• Бөлімі 1,4,6,10 болатын бұрыс бөлшек түрінде жаз.

8 32 48 80
8 ; 8 ; 8 ; 8
1 4 6 10
Бұрыс бөлшекті аралас сан
түрінде жаз.

11 1 5 1 14 5 27 7
2 ; 2 ; 1 ; 2 ;
5 5 2 2 9 9 10 10

31 2 5 ; 32 2 2 ;

13 13 15 15
Аралас санды бұрыс
бөлшекпен жаз.

1 37 2 42 3 75
12 ; 8 ; 9 ;
3 3 5 5 8 8

1 21 2 38
10 ; 12 ;
2 2 3 3
Жалғастыру.
Жалғастыру.
1. Алымы үлкен бөлшек ....................(бұрыс бөлшек)
2.Бөлімі үлкен бөлшек .......................(дұрыс бөлшек)
3.Бүтін мен бөлшек қосындысы.......(аралас сан)
4.Туған жер – ұлдың Отаны,...........(Атамекен – ұлттың Отаны)
5. Бірлігі жоқ ел тозар.................... (Бірлігі күшті ел озар)
6. Отансыз адам............................. (Ормансыз бұлбұл)т.б
7. Жеті жұрттың тілін біл,.......... (жеті түрлі білім іл)
8. Білекті бірді жығар, ...................(білімді мыңды жығар)
9. Екі жақсы қас болмас,................ (екі жаман дос болмас)
10. Досыңды үш күн сынама, .........(үш жыл сына)
11. Бір елі ауызға – ..........................(екі елі қақпақ)
12 Жүз сомың болғанша,................ (жүз досың болсын)
13. Отыз тістен шыққан сөз, ......(отыз елге тарайды)
14. Білгенің бір тоғыз, ....................(білмегенің тоқсан тоғыз)
15. Бір кісі қазған құдықтан,......... (мың кісі су ішеді)
Қайталау оқу анасы.
Ауызша сұрақ-жауап алу

1.Жай бөлшек?
2.Қандай бөлшек дұрыс бөлшек деп аталады?
3.Қандай бөлшек бұрыс бөлшек деп аталады?
4.Аралас сан дегеніміз не?
5.Жай бөлшектерді қосу?
6.Жай бөлшектерді азайту?
7.Жай бөлшектерді көбейту?
8.Жай бөлшектерді бөлу?
Ауызша
• №1. Қайсысы бұрыс бөлшек,
қайсысы дұрыс бөлшек.
1 8 8 3 5 56 15 30 9
; ; ; ; ; ; ; ;
6 3 8 10 11 56 6 8 25
№2. 4:5; 6:5; 1:3; 9:2; 12:7; 3:5; бөлінділерін
бөлшек түрінде оқы.
Жауабы:
4 1 3
; ; дұрыс бөлшек,
5 3 5
6 9 12
; ; бұрыс бөлшек
5 2 7
II-тапсырма.
-тапсырма. Бас
Бас табақ.
табақ.
Мәсел
Мәсел есеп.
есеп.

Барлық алма үш жәшікке бөлініп салынды. Бірінші
жәшікке 7 кг, екінші жәшікке 8 кг, үшінші

жәшікке 6 кг. Барлық алма неше килограмм?

А) 20 Б) 21 С) 23 Д)24
Сергіту
Сергіту сәті.
сәті.

Натурал сандар: 1,2,3,4,5,6,7,8,9.......
Осы сандардың ішінен 3-ке еселік
сандардың орнына жаңылмаймын
сөзін қойып айтып көріңдер.
II
II-- тапсырма.Жай
тапсырма.Жай табақ.
табақ.
Амалдарды орындаңдар::
Амалдарды орындаңдар

Амалдарды орындаңдар.
1. 1 1
(1/2)
3 2

2 1
2. 1 2
3 4
(15/4)

1 3
12 3
3. 2 4 ( 10/3)

5 21
4 1
46 25 . (1/5)
III
III-тапсырма.
-тапсырма. Қос
Қос табақ.
табақ.
Теңдеуді шешіңдер::
Теңдеуді шешіңдер

Теңдеуді шешіңдер.

1) х - 2 2) у - 5

х у

х у
Оқушылардың
Оқушылардың көңіл
көңіл
күйін тексеру.
күйін тексеру

Орташа Жақсы Өте жақсы
Сабақты қорытындылау
“ Сәйкестендіру”

1.Алымы үлкен бөлшек ...........................
2.Бөлімі үлкен бөлшек..............................
3.Бүтін мен бөлшектің қосындысы......
Үй
Үй тапсырмасы
тапсырмасы::

1. Қайталау.Математикалық
ребус,сөзжұмбақ жазу.
2. Мына төмендегі сөздерден тірек
сөздер жазып келу:Математика.
Қазақстан.Отан.
Назарларыңызға
рахмет.

Ұқсас жұмыстар
Аралас санды бұрыс бөлшекпен жаз
Бүтіні бөлігі Алымы тең Бөлімібілімдерін кіші көрсете
ЖАЙ БӨЛШЕКТЕРГЕ АМАЛДАР ҚОЛДАНУ ТУРАЛЫ
Дұрыс және бұрыс бөлшектер
Жай бөлшек
Бөлшек сандар немересі
Дұрыс бөлшек, бұрыс бөлшектерді ажыратыңдар
Аралас сан
Аралас сандарды қосу тақырыбын бекіту
Жай бөлшектер жайлы
Пәндер