Сөйлем мүшесі




Презентация қосу
№44 орта мектеп

Тақырыбы:

Қазақ тілі мен қазақ әдебиеті пәнінің мұғалімі: Асанова Ә.К.
Сабақтың мақсаты:

оқушылардың тұрлаулы мүшелер жайлы алған
Білімділік білімдерін толықтыру. Бастауыш пен баяндауыштың
арасына қандай жағдайда сызықша қойылатынын
үйрету. Сөйлемдегі сөздерді сатылай кешенді
технологиясы арқылы талдай білуге машықтандыру;
Дамытушы-
лық оқушылардың сөздік қорын молайту, ойлау қабілетін
дамытып, өз ойын жүйелі түрде жеткізе білуге
дағдыландыру;

оқушыларды ұқыптылыққа, таза, сауатты жазуға,
Тәрбиелік еңбексүйгіштікке баулу. Өз елін , жерін қорғайтын,
тәуелсіздікті бағалайтын өршіл рухты азамат тәрбиелеу;

Сабақтың түрі: жаңа сабақты меңгерту
Сабақтың әдісі: баяндау, сұрақ-жауап, ой қозғау, талдау
Сабақтың көрнекілігі: интерактивті тақта , слайдтар, үлестірме
қағаздар
1. Сөйлем дегеніміз не?
3. Сөйлем айтылу мақсаты мен
сазына қарай қалай бөлінеді?
4. Сөйлем құрамы мен құрылысына
қарай нешеге бөлінеді?
5. Сөйлем мүшелері дегеніміз не?
6. Сөйлем мүшесінің белгілерін ата.
7. Сөйлем мүшелері құрамына қарай
нешеге бөлінеді?
8. Атқаратын қызметі жағынан неше
топқа жіктеледі?
9. Бастауыш, баяндауыш дегеніміз не?
Сөйлем мүшесі

Тұрлаулы мүшелер Тұрлаусыз мүшелер

Бастауыш Баяндауыш Анықтауыш Толықтауыш Пысықтауыш
INSERT әдісі бойынша
БІЛЕМІН БІЛГІМ КЕЛЕДІ ҮЙРЕНДІМ
Бұл үлкен
қуаныш

Қазақстан
тәуелсіз
мемлекет

Жақсы ісімен жақсы

Тәрбиелі
тәртіптің құлы,
тәртіпті елдің Тәуелсіздігімізді
ұлы бағалау басты
мұрат
Жүз
жиырма
беске
Бес жерде бес бөлінеді
жиырма бес
Тиісті орнына сызықша қойып, себебін түсіндіріңдер
Тәуелсіздік – тәу етер жалғыз кие
Біздің егемендігіміз бен тәуелсіздігіміз тек бір ұрпақтың,
бүгінгі ұрпақтың ғана еңбегі емес, барша ұрпақтардың еңбегі.
Басты мұрат қолымызға қиындықпен түскен тәуелсіздік
туына мейлінше бекем болу.Ол үшін әлемдік тәжірибеде
үстем түсіп жатқан ұтымды жолдарды өз шама-шарқымызға
лайықтап , уақытылы игере білу парыз. Өзгелердің қолынан келетін
менің неге қолымнан келмейді деп ойлау адамды да , халықты да
қатарға қосатын намыстылық. Өзгелердің қолынан келетін менің
қолымнан келмейді деп ойлау қатардан қалдыратын намыссыздық.
... Тәуелсіздігіміздің негізгі рухани тірегі, болашағымыздың
негізгі рухани кепілі байырғы халқымыз.
Тәуелсіздіктің негізгі тірегі , болашағымыздың басты
экономикалық кепілі табиғи байлықтарымыз.
Тәуелсіздігіміздің рухани
тірегі – байырғы халқымыз
Сөйлем
Айтылу сазы мен мазмұнына қарай:

Құрылысына қарай:

Сөйлем мүшелері:

Жай сөйлемнің түрлері:

Сөздердің байланысу түрлері

Сөздердің байланысу тәсілдері:

Сөз тіркестері:
Сөз: халық
Құрамына қарай:
Тұлғасына қарай:
а) Негізгі түбір ә) Туынды түбір
Құрылысына қарай:
а) Дара ә) Күрделі
Лексикалық мағынасы:

Грамматикалық мағынасы

Сұрағы

Мағынасына қарай:
а) Жалпы, жалқы;
ә) Деректі, дерексіз;
б) Жанды, жансыз;
в) Нақты, нақсыз.
Фонетикалық талдау:

Тәуелсіздік

Бостандық

Азат
1. Зат есім – зат есім
2. Жіктеу есімдігі – зат есім
3. Есімше – зат есім
4. Зат есім – тұйық етістік
5. Сан есім – сан есім

Ұқсас жұмыстар
Баяндауыш туралы
Баяндауыш
Сөйлем мүшелерін қайталау
Сөйлемнің негізгі мүшесі
Оқшау сөздер туралы ақпарат
Оқшау сөздер
Тұрақты тіркестің ерекшелігі
Жай сөйлемді оқыту әдістемесі
Өсімдіктің вегетативті мүшесі ретінде тамырдың сыртқы және ішкі құрылысы
Құрамындағы сөздердің орнын
Пәндер