Мақал - мәтелдердің қуатты тәрбие құралы екендігін таныту




Презентация қосу
Атырау облысы Исатай ауданы
Жалпы білім беретін Новобогат орта мектебі

Төлеуова Бибігүл Орынғалиқызы
Қазақ тілі мен әдебиеті пәні мұғалімі
Мақсаты: Мақал - мәтелдердің қуатты тәрбие
құралы екендігін таныту;
Шешендікке, сөз мәдениетіне тәрбиелеу;
Достық, жолдастық сезімдерін
қалыптастыру.

Тәрбиелік шара сынып оқушыларынан тұратын
4 жұптың арасында ұйымдастырылды.
ІІ кезең.
ІІІ кезең
Жұптар өздері
таңдаған заттар IV кезең
туралы мақал –
мәтел, жұмбақ
айтуы тиіс.
Уақыт – 2-3 мин.
V кезең. Жұптар сандарды
таңдау арқылы өздері
мағынасын түсіндіретін
мақал – мәтелді таңдап,
талдайды.
Не деу керек мұндайда? VI кезең.
Не деу керек мұндайда?
( топтар алдын –ала дайындаған жағдаяттарын сахналайды, қалған топтар осындай сәттерде айтылатын
мақал – мәтелдерді жазып отырады. )

( топтар кезекпен өздері дайындаған жағдаятты сахналайды.
Келесілері осындай жағдайда айтылатын мақалдарды жазып
отырады.
VII кезең. Біз білмейтін бір мақал

Топтар күнделікті өмірде қолданылмайтын мақал – мәтелдерді
айтып , жарнамалайды.
Не деу керек мұндайда?

1- топ. Ертеде Одағай деген өтірікші болцыпты. Ол баласын өтірікке баулыпты. Бұған әбден машықтанған
баласы өтірік айтпаса отыра алмайды екен.Бір жиында әкесінің қасында отырған ол:
- Аспанда ит қыңсылайды ғой - депті.
- Ит ұшатын ба еді? – депті біреу.
- Бағана бір құс күшік көтеріп кетіп еді,әлі өлтірмеген екен ғой – депті Одағай. Сонда бір қария. - Апыр-ай, -.
деп өкінішпен басын шайқаған екен.

2- топ. Сырым 26 жасында бір жолдасымен Нұралы ханның үйіне барса, хан Малайсарымен сөйлесіп отыр
екен.-Балалар, аман ба? – депті де елемей, өздері сөйлесіп отыра беріпті.Сонда Сырым жолдасына дауыстап:
- Жүр, кетейік. Бұлар бізді адам екен деп отырған жоқ қой!- дейді. Малайсары жалт қарап:
Сырнайдай сайраған мына бала кім еді? – деп жекиді.

3-топ.Сырым Бөкен биге сәлем беруге барса, қарт: - Қай баласың?- депті. – Даттың баласымын- депті Сырым.
- Қой баға алмайтын жаманнан да қолақпандай ұл туады екен-ау - дейді Бөкен.

4- топ. Қарындасым бірде даладан жүгіріп келіп: - Құбыжық,құбыжық деп – айқайлап үйді басына көтерді.
- Не болды? - Қайда? – Ол не? – десіп шуласып қалдық.
- Аулада. Ағашқа асылып бері қарап тұр – дейді ентігіп. Бәріміз үрпиісіп қалдық. Әжем сыртқа кеткен. Бір
мезетте сөйлей кірді: - Ай, алла- ай, зәремізді алдың ғой.
Біз білмейтін бір мақал

1.Қараңғыда тапқаныңды ханға берме,
Жарықта тапқаныңды жанға берме. Мағынасы: еңбекпен тапқаныңды орынсыз шашпа.

2. Кісі болар баланың кісіменен ісі бар,
Кісі болмас баланың болып келер іші тар. Мағынасы. Болашақта жақсы азамат болатын бала кішкентайынан
көпшіл, кеңпейіл болып келеді.

3. Өзін -өзі сыйлаған ер бақытты,
Өзін - өзі билеген ел бақытты. Мағынасы: Адам әуелі өз қадірін білсе ғана ел мен жер қадірін де біле алады.

4.Шын ер жеңсе, тасымас,
Жеңілсе, жасымас. Мағынасы: Қандай жағдай болса да өз - өзіңді сабырлы ұстап үйрен.

Ұқсас жұмыстар
Қазақ халқы - рухани дуниеге, қазынаға бай халық
Төбет собака
Қазақ халық әдебиеті
Мақал - мәтелдердің тәрбиелік мәні
Қазақ халқындағы азаматтық патриоттық тәрбиенің ерекшелігі
Дене тазалығы
Ата - анамен жақсы қарым қатнас жасау, пікір алысуға ымталандыру
Мақал-мәтелдер мен мысалдарды оқытудың ерекшеліктері
Сөз көркі - мақал
Мақал мен мәтелдің айырмашылығы
Пәндер