Халық ауыз әдебиеті




Презентация қосу
Пән: Әдебиет

Сынып: 5
Тақырып: “Ертегі туралы
түсінік”
Мақсаты: ертегілер және оның түрлері
туралы түсінік алу,тіл байлығымды
дамыту, ертегі оқуға деген
қызығушылығымды арттыру

Мазмұны:
1 ертегі туралы түсінік
2. ертегінің түрлері
Морфологиялық карта
№ Тақы Өмірге Басқа Берілген Жалпы ой-
р/с рып қажетті пәндерде пәнді одан өрісін
кездесетін әрі оқып дамыту үшін
ақпарат
ақпарат тану үшін ақпарат
қажетті
ақпарат

1 Ертегі Ертегінің Қазақ тілі, ҰБТ, ОЖСБ, Танымдық
туралы көркем, бай тарих 5-11 әдебиеті қабілетін, ой-
түсінік тілі арқылы қиялын,тіл
шешен байлығын
сөйлеуге, өз дамыту
ойын әдемі
баяндау
үйренеді.
Бірінші деңгей - білімдер

- Фольклор мен ауыз әдебиеті бір ұғым ба?
- Ауыз әдебиетінің қандай белгілері бар?
- Ауыз әдебиетінің қандай түрлері бар?
- Мақал – мәтелдерді неге ауыз әдебиетіне
жатқызамыз?
- Мақал мен мәтелдің айырмасын айт?
- Жұмбақ ауыз әдебиетінің қандай түрі?
Екінші деңгей – түсіну.

1. Мына мақалдардың мағынасын қалай
түсінесіңдер? Өз сөздеріңмен білдіріңдер.
Жолдасы жақсы жолды болар,
Жолдасы жаман қолды болар
- Татулық – табылмас бақыт
- Оқусыз білім жоқ, білімсіз күнің жоқ.
(әр қатарға 1 мақалдан)
Үшінші деңгей – қолдану
Өрмекшіні құру арқылы халық ауыз әдебиетінің
түрлерін топтасрыу

Халық ауыз әдебиеті
Өрмекшіні құру арқылы халық ауыз әдебиетінің
түрлерін топтастыру

Мақал – мәтелдер Жұмбақтар Батырлар
жыры

Халық ауыз әдебиеті

Тұрмыс-салт
жырлары Төрт түлік туралы
Аңыз әңгімелер жырлар
Мына сөздерді пайдаланып, мақал-мәтел жазыңдар.
Отан, жер, еңбек, оқу, тіл, білім
Эйлер дөңгелегі арқылы қарама – қарсы мағыналы
мақал-мәтелдерді көрсетіңдер
Оқулықпен жұмыс. 26-27 бет

Дос Дұшпан
Жақсыдан Жаманнан
Ашу Ақыл
Төртінші деңгей – талдау

Мына суретте
ауыз
әдебиетінің
қандай
түрі бейнеленген
деп
ойлайсыңдар?
Оқулықпен жұмыс 34-35 бет
Тақырыпты оқып шығып,
ертегінің түрлерін ажыратып,
топтастыр.
Олардың айырмашылығын
тауып, дәлелдеп, кестені
толтыр
Ертегілер

Хайуанаттар
Қиял-ғажайып Шыншыл
туралы
ертегілер ертегілер
ертегілер

Ер жүрек,
батыр
Негізгі
адамдардың Өмірдегі
кейіпкерлер
басынан шындық
аң, құс, үй
кешкен оқиғаларды
жануарлары
сан алуан баяндалады
болады
оқиғалары
баяндалады
ағаш
синтез

Ада
рді
м
Гениологиялық
Бесінші деңгей-

өмі дарды
ауы
,
аңс ң жақ тар
сы ақ
ұш
ар
машинал
Адам
да
ертегі р неге
ні ойл
шыға а Жа
ры
рды? п қ, с
у

Ұял
бай ы
тел ланы
еф с
он, ,
ха т,
Алтыншы деңгей - бағалау

“Сүйікті ертегімнің
кейіпкері маған неге
ұнайды?» тақырыбында
шағын әңгіме жазу.

Ұқсас жұмыстар
Қазақ халық әдебиеті
Блум таксономиясы негізінде қазақ ауыз әдебиеті саласы бойынша мультимедиялық көрнекіліктер әзірлеу
Ертегілер
Өлең мотивнің ауыз әдебиеті үлгісе ұқсастығы
Қазақ ауыз әдебиеті(халық поэзиясы, фольклоры) — қазақ халқының бұқаралық көркем сөз шығармашылығы
Бастауыш оқушыларының адамгершілік тәрбиесі
Мұхтар Әуезов, оның қазақ әдебиетіндегі орны және фольклортану мәселелері
Қазақ халық ауыз әдебиеті түрлерімен таныстыру
Қазақ тілі мен әдебиеті мамандығы
Қарақалпақ әдебиеті
Пәндер