Сөз болуы



"Қош келдіңіздер!"

Әйтеке би ауданы
Қарабұтақ орта мектебі
Қазақ тілі 5-сынып
Пән мұғалімі: Қолғанатова Р. Д.
2010 - 2011 оқу жылы

Сабақтың тақырыбы
"Омонимдер"

Сабақтың мақсаты:
БІЛІМДІЛІК:
- Оқушыларды сөз мағынасына мән беруге, сөздерді лексикалық жолмен талдай білуге үйрету;
ТӘРБИЕЛІК:
- Туған тіл әрбір елдің мақтанышы екенін ұғындырып, келтірілген мысалдар арқылы елін, жерін, туған тілін сүйе білуге тәрбиелеу;
ДАМЫТУШЫЛЫҚ:
- Ойлау, пайымдау қабілеттерін дамыту;
Сөйлеу шеберлігіне, ой ұшқырлығына баулу;

Сабақтың түрі : аралас сабақ
Сабақтың әдіс-тәсілдері : сұрақ - жауап, топпен жұмыс, тілдік талдау, топтастыру, ізденушілік, зерттеушілік іс - әрекеттері, ой қозғау стратегиясы,

Сабақтың барысы:
Ұйымдастыру бөлімі
Үй тапсырмасын тексеру
Жаңа материалды игерту
Деңгейлік тапсырмалар
5. Үйге тапсырма беру
6. Сабақты қорытындылау
7. Бағалау

Ұйымдастыру кезеңі

Үй тапсырмасын тексеру

Оқушылар сіздерді
пресс - конференцияға
шақырамын

1. Көп мағыналы дегенге қалай түсінесің?
2. Көп мағыналы сөздер дегеніміз не?
3. Көп мағыналы сөздер қалай жасалады?
4. 60, 61 - жаттығуларды тексеріп шығу.

Көп мағынаға ие болды сөзіміз,
Мысалдармен жетті оған көзіміз.
Сөз сырына саяхаттап жүрейік,
Биіктерге шығу үшін өзіміз.

Жаңа сабақ:
"Омонимдер"

Құдіретті жасай бер, анам тілі,
Өзің барда ғажап - ақ ғалам күллі.
Шабыт құйып, сән беріп сендік қуат
Жол көрсетіп, әрлейді әрбір күнді.
Сабақтың эпиграфы:

Жүз жылқы
Сұрағы: қанша?
(сан есім)
Жүз көрісті
Сұрағы: не?
(зат есім)
Суға жүзді.
Сұрағы: не істеді?
(етістік)
Ұлы жүздің биі
Сұрағы: не?
(зат есім)
Пышақтың жүзі
Сұрағы: не?
(зат есім)
Жүз
(омоним)

Құрманғазы бір күйден соң бір күйді төгілтіп отыр.
2. Күйдің құдіретіне сиқырланған ел - жұрт
жым - жырт болып, тамаша күйге бөленді.
3. - Қоя берші қолымды, қоя бер, қолым күйді
4. Құрманғазы жас қыздан мұны күтпеген еді.
5. Биыл Абайдың жасы он үшке толған еді.
6. Боздаған ботасына зар илеген,
Екі көз жасты өзендей сорғалатып.

Сыныпта

Деңгейлік тапсырмалар
1 - қатар: “айт” сөзіне
2 - қатар: “ен” сөзіне
3 - қатар: “бөле” сөзіне омоним болатын бірнеше сөйлем құраңдар.
1 - тапсырма:

1 - қатар: “ақ”
2 - қатар: “қара”
3 - қатар: “жер” сөздерінің омонимдерін табу.
2 - тапсырма:

3 - тапсырма:
Мынадай үлгіде әзіл өлең құрастырып, өлең шумақтарында міндетті түрде омоним сөздер болу керек.
Мысалы: Бүгін кеште ауылда,
Қызықты бір кеш болды.
Аяғымен су кешіп,
Айыбымды кеш деді.

Жасырынған
сөздерді табу

. . . ұзын, ақылы қысқа.

Арман құстарға жем . . . .

Арсен . . . тыңғылықты дайындалды.

Оқушылар мұғалімдерімен бірге гүлдің . . .
мен тамырын микроскоппен қарады.

Айгүл тәтті ұйқыда жатып, . . . көрді.

Төрт ат таласа - тармаса Көкөзекке қатар . . . .

Өз . . . - өлең төсегім.

Ауылдың гүлденуіне үлес қосқан балалар
көшені . . . тазартты.

. . . гүлге қонды.

. . . - еңбек құралы.

Шешеннің сөзі ортақ,
Шебердің . . . ортақ.

Шешен жігіт сөз бастар,
Батыр жігіт . . . бастар.

Бақшаға саяхат

1
2
3

1 - тапсырма
Жауға жаныңды берсең де, сырыңды берме.
Бөлменің ішінен . . . иісі шығып тұр.
Көп нүктенің орнына тиісті омоним
болатын сөзді қой.
“Бөлменің” сөзіне
фонетикалық талдау жаса.

2 - тапсырма
Жүрегі ауырған адам жастықты биік қойып жатуы керек.
. . . шақта, білім, өнерге ұмтылған жөн.
Көп нүктенің орнына тиісті омоним болатын сөзді қой.
Екінші сөйлемді сөйлем мүшесіне талда.

3 - тапсырма
Қалың шашы үйдің қараңғылығын қоюлап тұрғандай.
Алыстан бір қара көрінді.
Екінші сөйлемді сөйлем мүшесіне талда.

Венн диаграммасы
1. Айтылуы бірдей,
мағыналары бөлек.
2. Әр сөз табынан болады,
соған орай атқаратын
қызметтері де
бөлек болады.
Көп мағыналы сөздердің өзіне тән белгілері:
Омонимдердің өзіне
тән белгілері:
Ортақ қасиеттері:
Сөздің екі
я одан да көп
мағынаға ие
болуы.
2. Көп мағыналы
сөздер бір
негізден таралады
да, бір сөз табына
қатысты болады.
Сөз
байлығын
көрсетеді
2. Біркелкі
дыбыс -
талады

Үйге тапсырма

Омонимдер. “Менің жанұям” тақырыбында шығарма жазу,
әңгіменің мазмұны бойынша сурет салу.

Сабақты бекіту

Не үйрендім?
Не білдім?
Нені білгім келеді?
INSERT КАРТАСЫ

Бағалау

Сау болыңыздар!
- Іс жүргізу
- Автоматтандыру, Техника
- Алғашқы әскери дайындық
- Астрономия
- Ауыл шаруашылығы
- Банк ісі
- Бизнесті бағалау
- Биология
- Бухгалтерлік іс
- Валеология
- Ветеринария
- География
- Геология, Геофизика, Геодезия
- Дін
- Ет, сүт, шарап өнімдері
- Жалпы тарих
- Жер кадастрі, Жылжымайтын мүлік
- Журналистика
- Информатика
- Кеден ісі
- Маркетинг
- Математика, Геометрия
- Медицина
- Мемлекеттік басқару
- Менеджмент
- Мұнай, Газ
- Мұрағат ісі
- Мәдениеттану
- ОБЖ (Основы безопасности жизнедеятельности)
- Педагогика
- Полиграфия
- Психология
- Салық
- Саясаттану
- Сақтандыру
- Сертификаттау, стандарттау
- Социология, Демография
- Спорт
- Статистика
- Тілтану, Филология
- Тарихи тұлғалар
- Тау-кен ісі
- Транспорт
- Туризм
- Физика
- Философия
- Халықаралық қатынастар
- Химия
- Экология, Қоршаған ортаны қорғау
- Экономика
- Экономикалық география
- Электротехника
- Қазақстан тарихы
- Қаржы
- Құрылыс
- Құқық, Криминалистика
- Әдебиет
- Өнер, музыка
- Өнеркәсіп, Өндіріс
Қазақ тілінде жазылған рефераттар, курстық жұмыстар, дипломдық жұмыстар бойынша біздің қор #1 болып табылады.

Ақпарат
Қосымша
Email: info@stud.kz