Сөз болуы




Презентация қосу
Сабақтың мақсаты:
БІЛІМДІЛІК:
- Оқушыларды сөз мағынасына мән беруге, сөздерді лексикалық
жолмен талдай білуге үйрету;

ТӘРБИЕЛІК:
- Туған тіл әрбір елдің мақтанышы екенін ұғындырып, келтірілген
мысалдар арқылы елін, жерін, туған тілін сүйе білуге тәрбиелеу;

ДАМЫТУШЫЛЫҚ:
- Ойлау, пайымдау қабілеттерін дамыту;
Сөйлеу шеберлігіне, ой ұшқырлығына баулу;
Сабақтың түрі : аралас сабақ

Сабақтың әдіс-тәсілдері : сұрақ – жауап, топпен
жұмыс, тілдік талдау, топтастыру, ізденушілік,
зерттеушілік іс - әрекеттері, ой қозғау стратегиясы,
Сабақтың барысы:

1.Ұйымдастыру бөлімі
2.Үй тапсырмасын тексеру
3.Жаңа материалды игерту
4.Деңгейлік тапсырмалар
5. Үйге тапсырма беру
6. Сабақты қорытындылау
7. Бағалау
1. Көп мағыналы дегенге қалай түсінесің?

2. Көп мағыналы сөздер дегеніміз не?

3. Көп мағыналы сөздер қалай жасалады?

4. 60, 61 – жаттығуларды тексеріп шығу.
Көп мағынаға ие болды сөзіміз,
Мысалдармен жетті оған көзіміз.
Сөз сырына саяхаттап жүрейік,
Биіктерге шығу үшін өзіміз.
Сабақтың эпиграфы:

Құдіретті жасай бер, анам тілі,
Өзің барда ғажап – ақ ғалам күллі.
Шабыт құйып, сән беріп сендік қуат
Жол көрсетіп, әрлейді әрбір күнді.
Жүз жылқы
Жүз жылқы
Сұрағы: қанша?
(сан есім)
(сан есім)

Жүз көрісті Пышақтың жүзі
Сұрағы: не?
Жүз көрісті
(зат есім)
Пышақтың
Сұрағы: жүзі не?
(зат есім)
(зат есім)
(зат есім)
Жүз
Жүз
(омоним)
(омоним)

Суға жүзді. Ұлы жүздің биі
Суға жүзу Ұлы жүздің биі
Сұрағы: не(етістік)
істеді? Сұрағы:
(зат есім) не?
(етістік) (зат есім)
1. Құрманғазы бір күйден соң бір күйді төгілтіп
отыр.

2. Күйдің құдіретіне сиқырланған ел – жұрт
жым – жырт болып, тамаша күйге бөленді.

3. - Қоя берші қолымды, қоя бер, қолым күйді
4. Құрманғазы жас қыздан мұны күтпеген еді.

5.Биыл Абайдың жасы он үшке толған еді.

6. Боздаған ботасына зар илеген,
Екі көз жасты өзендей сорғалатып.
1 - қатар: “айт” сөзіне
2 - қатар: “ен” сөзіне
3 – қатар: “бөле” сөзіне омоним болатын
бірнеше сөйлем құраңдар.
1 - қатар: “ақ”
2 - қатар: “қара”
3 - қатар: “жер” сөздерінің
омонимдерін табу.
Мынадай үлгіде әзіл өлең құрастырып,
өлең шумақтарында міндетті түрде
омоним сөздер болу керек.
Мысалы: Бүгін кеште ауылда,
Қызықты бір кеш болды.
Аяғымен су кешіп,
Айыбымды кеш деді.
... ұзын, ақылы қысқа.
Арман құстарға жем ... .
Арсен ... тыңғылықты дайындалды.
Оқушылар мұғалімдерімен бірге гүлдің ...
мен тамырын микроскоппен қарады.
Айгүл тәтті ұйқыда жатып, ... көрді.
Төрт ат таласа – тармаса Көкөзекке қатар ... .
Өз ... - өлең төсегім.
Ауылдың гүлденуіне үлес қосқан балалар
көшені ... тазартты.
... гүлге қонды.
... – еңбек құралы.
Шешеннің сөзі ортақ,
Шебердің ... ортақ.
Шешен жігіт сөз бастар,
Батыр жігіт ... бастар.
1 - тапсырма

Жауға жаныңды берсең де, сырыңды
берме.
Бөлменің ішінен ... иісі шығып тұр.
Көп нүктенің орнына тиісті омоним
болатын сөзді қой.
“Бөлменің” сөзіне
фонетикалық талдау жаса.
2 - тапсырма

1. Жүрегі ауырған адам жастықты биік қойып
жатуы керек.
2. ... шақта, білім, өнерге ұмтылған жөн.
Көп нүктенің орнына тиісті омоним
болатын сөзді қой.
Екінші сөйлемді сөйлем мүшесіне талда.
3 - тапсырма

1.Қалың шашы үйдің қараңғылығын
қоюлап тұрғандай.
2.Алыстан бір қара көрінді.
Екінші сөйлемді сөйлем мүшесіне
талда.
Венн диаграммасы
Көп мағыналы Омонимдердің өзіне
сөздердің өзіне Ортақ қасиеттері: тән белгілері:
тән белгілері:

1. Сөздің екі
я одан да көп
мағынаға ие 1. Айтылуы бірдей,
1. Сөз
болуы. мағыналары бөлек.
байлығын
2. Көп мағыналы 2. Әр сөз табынан болады,
көрсетеді
сөздер бір соған орай атқаратын
2. Біркелкі
негізден таралады қызметтері де
дыбыс -
да, бір сөз табына бөлек болады.
талады
қатысты болады.
Омонимдер. “Менің жанұям”
тақырыбында шығарма жазу,
әңгіменің мазмұны бойынша сурет салу.
INSERT КАРТАСЫ
Не үйрендім? Не білдім? Нені білгім
келеді?

Ұқсас жұмыстар
Адвокаттың соттық сөйлеуі
Ата - аналар Жетістіктеріміз жиналыстарын өткізуге арналған нұсқау
Тілдің сөз
Мұғалім сөзінің мәдениеті мен техникасы
Публицистикалық стильдің тіл ерекшеліктері
Сөзжасамдық тәсілдер
ФОЛЬКЛОРЛЫҚ ШАҒЫН ЖАНРЛАР ПОЭТИКАСЫ
Оқушыларды шешендік өнерге бейімдеп оқыту
Әдеби тіл
М. Дулатұлы - Шешенің балаларын сүюі
Пәндер