Өрнектердің түстеріне сипаттама




Презентация қосу
Орғараева Ақмарал Әділбекқызы

№217 Б.Шалғынбаев атындағы

орта мектептің бейнелеу өнері

пәні мұғалімі

Қызылорда қаласы
Сабақтың тақырыбы: “Бұйымдарды өрнектеу”

Сабақтың мақсаты: Білімділік:
Оқушыларға қолөнердегі ою-өрнек туралы толық
мағлұмат беру, өрнектерді бұйымдарда қолдана
білуге үйрету.
Дамытушылық: Оқушылардың қолөнер жайлы ойларын толықтыру,
көзқарастарын кеңейту, ұлттық өнер арқылы оқушының
таным-қабілетін арттыру, бұйымдарды өрнектеуде іскерлік,
шеберлік қабілеттерін дамыту.
Тәрбиелік: Оқушыларды ізденімпаздыққа ұлттық өнерді танып білуге,
оны насихаттауға тәрбиелеу. Эстетикалық талғамдарын
арттыру.
Сабақ түрі: Жаңа білімді қалыптастыру.
Сабақ әдісі: Баяндау, сұрақ-жауап, талдау, тестік, жұптық, топтық,
проблемалық, көрнекілік, практикалық.
Сабақ көрнекілігі: Өрнектелген бұйымдардың слайд көрмесі, тірек-
сызбалар, проблемалық тапсырмалар желісінде жасалған
слайдтар, интерактивті тақта, Құрманғазы күйлері
жазылған диск т.б.
Сабақ барысы: І. Ұйымдастыру кезеңі.
а) Оқушыларды түгелдеу.
ә) Құрал-саймандарын тексеру.
б) Оқушылардың зейінін сабаққа аудару.
ІІ. Үй тапсырмасын тексеру.
а) Жұптық жұмыс әдісімен бір-бірінің жұмыстарын тексеріп, қойған
бағаларын талдау, түсіндіру.
ә) Сәйкестендіру тестін шешу және түстерге анықтама беру арқылы үй
тапсырмасын қорытындылау.
ІІІ. Жаңа сабақ.
1) Сабақты Ә.Қастеевтің өлең шумақтарын оқу арқылы ашу.
2) Ә.Қастеев туралы мағлұмат алу (оқушылар ізденісі)
3) Тірек-сызбалар арқылы жаңа сабақты түсіндіру. Тірек-сызбалар негізінде
Қазақстан суретшілері жайында мағлұмат алу (оқушылар ізденісі)
4) Бұйымдағы өрнектерге байланысты аңыз-әңгіме тыңдау.
Ертеде ұзатылған қызының хал-жағдайын қыздың төркіні қыздары
беріп жіберетін сәлемдемелерінен біліп отырған. Сәлемдеме негізінде
қыздың қолдан ойып жасаған кестелерінен, құрақтарынан, яғни ондағы
ою-өрнектің түр-түсіне назар аударған. Әрбір өрнектің өзіндік орны, мән
мағынасы болған.
5) Өрнектелген бұйымдармен слайд-шоу арқылы таныстыру.
Ендеше, біз сендермен түрлі бұйымдарды бүгінгі сабағымызда өрнектейміз.
Ескерту: ою-өрнек салудағы, симметрия, ритм, ырғақ, композициялық
шешімнің дұрыс орындалуын қатаң қадағалау.

Топтық жұмыс
3 топқа үш түрлі тапсырма беру:
І топ: Үй жиһаздарын өрнектейді.
ІІ топ: Қазақ киімдерін өрнектейді.
ІІІ топ: Ыдыс-аяқты өрнектейді.

Интерактивті тақтамен жұмыс. Бір оқушы тақтада киіз үйді өрнектейді.
(тақта мүмкіндігін толық пайдалану керек.)

Жеке жұмыс:
4-5 оқушыға арнайы қырқылып дайындалған түрлі өрнектер арқылы
бұйымдарға үйлесімді етіп тауып өрнектеуге тапсырма беріледі.
Мысал: Киіз үй, тақия, қамзол, торсық, сандық.
Жұмыс барысында Құрманғазы күйлері тыңдалады.
IV.Жаңа сабақты бекіту.
а) жұмысын аяқтаған оқушы өз жұмысына талдау жасаап, қорғау
барысында бағаланады.
ә) “Қатесін тап”
б) “Атауын ата”ойындарын ойнату арқылы сабақ бекітіледі.

V. Қорытынды. Тексеру, талқылау, бағалау.

Үйге тапсырма:
1) Сабақ барысында айтылған аңыз бойынша екі қолөнер туындысын
жасау, суретін салу.
2) Әр елдің ою-өрнегін зерттеу (таңдау оқушы құзіретінде)
Сәйкестендіру тестін шеш
1) Жануарлар Жұлдызша, айшық,
тектес балдақ;
өрнектер
Гүл, үш жапырақ,
2) Геометриялық бітпес;

Сынық мүйіз,
өрнектер қошқармүйіз,
ботагөз;
3) Ғарыштық
(космогендік)
өрнектер Үшбұрыш,
төртбұрыш, ромб,
4) Өсімдіктектес т.б.
өрнектер
Өрнектердің түстеріне сипаттама

Қызыл түс --- Махаббат
Жасыл түс --- Жастық, көктем
Көк түс --- Көгілдір аспан, еркіндік

Қара түс --- Байлық, береке, жер ырысы
Сары түс --- Күн, шуақ, мейірім
Өнерді таудың бұлағынан
Қойдың құлағынан.
Апамның киізінен,
Ешкінің мүйізінен үйрендім.

Ә.Қастеев
І-СЫЗБА
Көпғасырлық
тарихы бар

Алғашқы үлгілері
андронов
Қолөнер мәдениеті мен
байырғы сақ, ғұн,
ою-өрнек үйсін өнерінен
бастап зерделенген

Зерттеушілер

Қазақ қолөнерінде
қолдану тәсіліне,
ерекшелігіне байланысты Академик Ә.Марғұлан,
бірнеше түрге зерттеуші этнограф
бөлінеді: Өрі,тоқу, С.Қасиманов,Ө.Жәнібеков,
тігу,әшекейлеу, Х.Арғынбаев.
құрастыру,бейнелеу.
Ою-өрнек дамыған елдер
Зерттелген түрі
Батыс Европа,
Рим, Шығыс елдері –
Жапония, қытай,
Үнді. Орта Азия
халықтары: қазақ,өзбек, 200-ден астам түрі бар
түркімен, қырғыз,
орыс,белорус,
эстон,латыш. Т.б.
ІІ-СЫЗБА

Қолөнерді дамытуға
ерекше үлес
қосқан қазақстан • Ә.Қастеев
суретшілері • А.Ғалымбаева
• Г.Исмайлова
• А.Дүзелханов
• С.Бапанова
• Е.П.Николаева
Қазақтың ұлттық қамзолы мен шапаны
Мына өрнектер қалай аталады ?
Қатесін тап

Ұқсас жұмыстар
Ашамай кесте
Топырақ микрофлорасы
Екі өрнектің айырымының кубы
Әріпті өрнектермен жұмыс жасау
Мектеп жасына дейінгі балалар шығармашылығы
Алгебралық бөлшектер
Жапсырмалау өнері
Оқушыларға ағашты өңдеу және салу технологиясын үйрету
ШЫРШАНЫ БЕЗЕНДІРУ
Математика 1 сынып "5 саны және цифры"
Пәндер