Химия және информатика пәндерінен алған білімдерін тексеру тапсырмаларды орындау барысында теориялық білімдерін тиімді пайдалану, компьютермен жұмыс істеу іскерлігін дамыту




Презентация қосу
“Көміртегі топшасы” тарауы
бойынша реакция теңдеулерін
және химия есептерін
шығаруға
TURBO PASCAL
программалау тіліндегі
символдық функцияларды
қолдану
Сабақтың мақсаты:
Химия және информатика
пәндерінен алған білімдерін
тексеру тапсырмаларды
орындау барысында
теориялық білімдерін тиімді
пайдалану, компьютермен
жұмыс істеу іскерлігін дамыту.
САБАҚ ЭТАПТАРЫ

I этап IIэтап IIIэтап

IVэтап V этап VI этап

VII этап
•Тақырыптар бойынша қайталау сұрақтары:
• Көміртегі топшасы элементерінің п. ж. орны, атом құрылысы
• Символдық шама дегеніміз не, және қандай түйінді сөз арқылы
белгіленеді?
• Валентілік электрондары, тотығу дәрежелері, қосылыстары.
• Жолдық шама дегеніміз не, және қандай түйінді сөз арқылы
белгіленеді?
• Көміртегінің аллотропиясы, қолданылуы.
• 1 сурет
• Символдық және жолдық шамаларға қолдалынатын стандартты
функциялар мен процедураларын атаңдар.
• Информатика кабинетінде өрт сөндіру құрылғысы бар. Ол не
себеппен тұр?
• Өрт сөндергенде неге натрий гидрокарбонаты қолданылады.
• Өрт сөндіруге басқа нені қолдануға болады?
• Құмның негізгі құрамы, формуласы.
Кµміртегін ќолдану

Алмаз
C CaC2

резина
медицина

Графит

Бензин
Ќант µндірісі
Метил
спирті
Тарау бойынша компьютердегі TurboPascal
программалау тілінде символдық шамаларды
өңдеуге арналған стандартты функцияларды
қолдана отырып 1-2 реакция теңдеулерін
жазатын программа құру.

Символдар тізбегі
1 қатарға -2HCSO3Ca

2 қатарға - HOSi2Mg4Na3.
Program p1;
│║var S:string[11];
│║R ,R1:string;
│║k:integer;
│║begin
│║writeln('реакция тендеуын куру');
│║S:='HOSi2Mg4Na3';
│║k:=length(s);
│║R:=concat(copy(s,3,2)+copy(s,2,1)+copy(s,5,1)+('+')+
│║copy(s,5,1)+copy(s,9,2)+copy(s,2,1)+copy(s,1,1)+('=')+
│║copy(s,9,2)+copy(s,5,1)+copy(s,3,2)+copy(s,2,1)+copy(s,11,1)+('+')+
│║copy(s,1,1)+copy(s,5,1)+copy(s,2,1));
│║R1:=concat(copy(s,3,2)+copy(s,1,1)+copy(s,8,1)+('+')+
│║copy(s,5,1)+copy(s,2,1)+copy(s,5,1)+('=')+
│║copy(s,3,2)+copy(s,2,1)+copy(s,5,1)+('+')+
│║copy(s,5,1)+copy(s,1,1)+copy(s,5,1)+copy(s,2,1));
│║writeln(R);
│║writeln(R1);
│║end.
C:\TP7>turbo.exe
Turbo Pascal Version 7.0 Copyright (c) 1983,92 Borland International
реакция тендеуын куру
SiO2+2NaOH=Na2SiO3+H2O
SiH4+2O2=SiO2+2H2O
Компьютердің жұмыс столындағы слайдты ашып
I қатарға – 1 нұсқа, II қатарға – 2 нұсқасы бойынша
генетикалық байланыс тізбегін дәптерге орындату
1 нұсқа 2 нұсқа

Кальций Кµміртегі Кремний
карбиді

Карбонат Кµміртегі (IV) Кремний (IV) оксиді
оксиді

Кремний ышќылы

Кµміртегі (II) Кµмір
оксиді ышќылы
Силикат
Сергіту сәті.
Оќушыларѓа арналѓан жетістікке жету жолдары:
1. Мен µзім ќоршаѓан ортамныњ проблемасын кµріп, оларды шешу
жолдарын табуды ‰йренуім керек.
2. Меніњ µмірде жетістікке жетуім, µз тањдаѓан мамандыѓым бойынша
дєрежемді кµтеру жєне мамандыѓымды µзгерту мектепте алѓан
біліміме ѓана байланысты емес, µз беттіммен білімімді
толыќтыруыма да байланысты.
3. Мен єрт‰рлі тосын жаѓдайларды жєне проблемаларды шешуде
µзгелердіњ кµз-ќарастарымен сєйкес келмеседе µзімніњ жеке кµз-
ќарасым болуы керек.
4. Мектепте алѓан білімімніњ µмірде не ‰шін ќажет екендігін, ќайда
жєне ќалай ќолдану керектігін т‰сіне білуім керек.
5. ¤мірдегі жетістіктерімніњ кµбі адамдармен ќарым-ќатынас жасай
білуде: басшыларѓа баѓыну, алдыњѓы ќатарда бола алу, ќ±рбыларыммен
тіл табыса білу, µз пікірімді басќаѓа жеткізу жєне басќаныњ пікірін
баѓалай білуіме байланысты. Маѓан ќарым-ќатынас мєдениетін
мењгере білуім ќажет. /2/
Соңғы 5 бөлік қарастырылады.
Оқушыларға орыс және қазақ тілінде
мағынасы бірдей сөз-жұмбақ
жасырылады.
«Женщина женщине всегда, мужчина
женщине иногда, а мужчина мужчине
никогда»
Шешуі: комплимент.
Химия және информатика пәндері
сөздеріне байланысты бір-біріне
комплимент айтады.
Есеп шығару.

Мазмұны: Судың 365 г массасында 135 г
кристалдық сода еріткенде пайда
болған ерітіндегі натрий карбанатының
массалық үлесін табыңыздар.
Осы есепті TP тілінде программа кұру
арқылы шығару. Бұл есепті тақтаға бір
оқушы шығарады. Компьютерде
шығарған есептің нәтижесі тақтадағы
есеппен сәйкес болуы керек.
Program esep1;
║Const
║MrNa2CO3=106;
║Mr1Na2CO3x10H2O=286;
║Var mH2O,m1Na2CO3x10H2O,m2rast,m3rv,WNa2CO3:real;
║ Begin
║ Writeln('массалык улесты есептеп табу');
║ mH2O:=365;
║ m1Na2CO3x10H2O:=135;
║ m2rast:=mH2O+m1Na2CO3x10H2O;
║ m3rv:=m1Na2Co3x10H2O*MrNa2CO3/Mr1Na2CO3x10H2O;
║ WNa2CO3:=m3rv/m2rast*100;
║ Writeln('массалык улес ериген зат=',WNa2CO3:5:2);
║ End.

Ұқсас жұмыстар
Компьютермен істеуді үйрету
Электрондық кестенің көмегімен білімді бақылаудың тесттік жүйесін құру жолдары
Білім беру жүйесіндегі қайта құрулардың негізгі субъектісі - мұғалім
Нәтижені талдау Ақпаратты талдау
Информатика сабақтарында сыни тұрғыдан ойлау технологиясын қолдану
Мәтінді үзінділерімен жұмыс
Физикалық шаманы өлшеу тәсілдері
Мұғалімнің сабаққа әзірлігі
Бастауыш мектепте информатика негіздерін енгізудің қажеттілігі
Химиядан зерттеу жұмысының ғылыми аппаратын дайындау
Пәндер