Орыс өзіндік халқының ойымен қазіргі заманғы көрнекті жазушысы қазақ ақыны Фариза өлең шығару




Презентация қосу
Сабақтың мақсаты:
• Білімділігі: Ақын жайлы білетін мәліметтерді
тыңдай отырып,жаңа мағлұматтар алуына
жағдай туғызу.Өлең мазмұнын, құрылысын
меңгерте отырып,автор шеберлігін таныту.
• Тәрбиелігі: Ой және қол еңбегін жасату арқылы
ізденпаздыққа,еңбексүйгіштікке
баулу.Ұлттық қолөнердің баға жетпес
байлық екендігін ұғындырып,халықтық
дәстүрді қастерлеуге үйрету.
• Дамытушылығы: Түрлі шығармашылық арқылы ойлау
қабілетінің дамуына, тіл байлығының
артуына ықпал жасау.
Сабақтың түрі: Панорамалық сабақ

СТО стратегиялары- ой қозғау,
Әдіс-тәсілдері: білім токсономиясы, кубизм,
инсерт, эссе

Слайдтар, үнтаспа,
түрлі-түсті қағаздар
Көрнекілігі:

Тарих, бейнелеу, еңбек,
саз, математика
Пәнаралық байланыс
• І Ұйымдастыру бөлімі.
• ІІ Үй тапсырмасын тексеру.
• ІІІ Жаңа сабақ.
• 1.Қызығушылығын ояту.
• М.Мақатаевтың “Фаризажан”әні.
.

Фариза

Оңғарсынова

71 жаста
1. Фариза Оңғарсынова 1939 жылдың 5
желтоқсанында Атырау облысы,Новобогат
ауданына қарасты Манаш ауылында дүниеге
келген.

2. 1961 жылы Гурьев мемлекеттік педагогикалық
институтының тіл әдебиет факультетін бітіріп,
Балықшы ауданының Еркінқала, Октябрьдің 40
жылдығы атындағы қазақ мектебінде ұстаздық
еткен.

3. 1966-1968жж. Гурьев облыстық «Коммунистік еңбек» газетінің
партия тұрмысы бөлімінде әдеби қызметкер болып істеген.
Соңғы кітаптарының сипаттамасы

1“Дауа”
том: Қазақтың көрнекті
кітабының ақыны Фариза Оңғарсынованың
негізгі Мемлекеттік
балғын бүлдіршіндерге арналған жинағына балабақша және
мазмұндық идеясы - жастарға сыйлықтың
бастауыш сынып балаларына арналған тақпақтар, тәрбиелік
шығармашылықмәнді жол;өлеңдері
яғни, енді. лауреаты, көрнекті
2соның ішінде,
том: Орыс өзіндік
халқының ойымен
қазіргі заманғы көрнекті жазушысы қазақ ақыны Фариза
өлең шығару
Валентин дарындылығын
Распутиннің бұл шағын повесі — қалың оқырманның Оңғарсынованың
пайдалану ілтипатына
арқылы өз-өзіне
бөленген кез-
шығарма. бұл жинағы
3 том: Қазақтың
келген жаман көрнекті
ниеттіақыны
арамФариза Оңғарсынованың бұл таңдамалы
кітабына
істерден халқымыздың
арылуға мақал-мәтелдерін талдап, мағынасын өлеңдерінен
түсіндірген шағын әңгімелері және ұлттық салт-дәстүрлеріміз
болатындығының дәйектемесі. тұрады.
жайлы балаларға пайдалы пікірлері енгізілді.
Оюлар
Түрін-ай текеметтің! Асыл қандай?
Үңілдім үнсіз ғана басымды алмай.
“Келе ғой, қошақаным, өзіме!”-деп,
Әжем кеп сипағандай шашыма жай.
Күйімді кешсеңдер-ау сол беттегі.
Тұрғандай ана - көңіл тербеп мені.
Жан бітіп жайраңдады жан-жағымнан ,
Қазақтың қошқармүйіз өрнектері.
Аңсаумен күнім өтті қанша менің,
Желбауда, басқұрда ма аңсау емім.
Әжемнің көзіндей бұл оюларды,
Таба алмай дала кезіп шаршап едім.
Елестеп көз алдымда сән шақтарым,
Келгендей құлағыма аңсатқан үн.
Түрінен текеметтің көріп тұрмын,
Әжемнің тарамысты саусақтарын.
Шебер көп бұл заманда кілең керім,
Болмайтын ажыратып түр -өңдерін.
Сүрінбей өте алар ма ғасырлардан,
Әжемнің оюындай, жыр-өрнегім...
Болардай басқұр, өрнек маған медет,
Белгісі балғын шақтың қарар жебеп,
Сүйеніп түскиізге тұрып қаппын,
Көз жазып оюлардан қалам ба деп.
Мөлдір шық жасырынды жанарға кеп...
IV Бекіту. Ұжымдық жұмыс
а) Ақынның таңданысы, сүйіспеншілігі,икемі қай жолдардан байқалады?
ә) Өлеңде халықтық қолөнер асқан сезімталдықпен ұшқыр ойдан туатындығы қай
тұстарда беріледі?
б) Автор оқырмандарына қандай ой тастайды?
Кубизм әдісі
1. Бірінші шумақты өлең құрылысына
талдау,троп түрлеріне талдау
2. Ою қию.
3.Оюлар туралы не білесіз?
4.Ақын неге әжесін еске түсіреді?
5.Өлеңдегі метафораны табыңыз.
6.Біздің өмірімізде оюдың қандай орны бар?
• Жұлдыз өрнегі – аспандағы жұлдыз
көрінісіне ұқсайды. Ол көбінесе кілемдерде
жиі қолданылады.
Сынықмүйіз – сынық жасап барып мүйізді
бейнелейтін өрнек. Ол көбінше шым шиде,
терме бауда, алашада жиі қолданылады.
• Қошқармүйіз – қошқардың екі шекесіне
иіріліп кеткен қос мүйізіне ұқсайды. Ол
ұлттық киімдерде және текемет, сырмақ,
аяққап, т. б. Киіз бұйымдарында кездеседі.
Ой толғаныс.
Ақын өлеңінен алған әсерім
Өлеңді мәнерлеп оқу, сұрақ-
тапсырмаларымен жұмыс жүргізу.

Ұқсас жұмыстар
Фариза Оңғарсынова туралы
Ақынның қазақ әдебиетіндегі орны
Қарағанды обл
Мұқағали Мақатаев
Абайды Абай еткен Мұхтар ғана, Мұхтарды Мұхтар еткен Абай дана, Қазақтың қос арысы, қос данасы. Қалайша бас имессің оған, сірә
Жүк бірақ әлі күнге орнында тұр, Бірыңғай тартпаған соң бәрі тегіс
Қазақ тілі матика тілі әдебиеті
XIXғасырдың бірінші жартысындағы қазақ әдебиеті
Еңбекші Қазақ газеті бетінде өлең
Әдеби бағыттар
Пәндер