Сауда түрлері




Презентация қосу
№ Қазақша Орысша Ағылшынша
1 Economics
2 Export
3 Import
4 Money
5 Budget
6 Credit
7 Tax
8 Price
9 Currency
10 Bank
11 Market
12 Product
Сауда - бұл тауарлар мен көрсетілетін қызметтерді сатып алу-сату
басқаша айтқанда, сауда тауарлар мен көрсетілетін қызметтерді
айырбастау деген.
Тауар - бұл адамның қандай да бір қажеттілігін
қанағаттандыратын немесе сату және айырбастау үшін өндіретін
өнім. Сауда тас ғасыры кезінде-ақ тайпалар арасында еңбек
заттарын айырбастау ретінде болған. Сауда екіге бөлінеді.

Сауда түрлері.

Ішкі Сыртқы
тауарлар мен тауарлармен көрсетілетін
көрсетілетін қызметті қызметтерді елдер арасында
ел ішінде айырбастау іске айырбастау.
асырылады.
Қызылорда қаласы.
№101 орта мектептің
экономика негіздері
және қаржылық
сауаттылық пәнінің
мұғалімі.
5 сынып.
Күнтізбелік жоспар
«Экономика негіздері және қаржылық сауаттылық» пәні бойынша
Сабақтың тақырыбы: Сауданың себептері. Қазақстан аумағы бойынша таныстыру.
(бұрынғы және қазіргі кезең)
Сабақтың түрі: Аралас
Сабақтың мақсаты:
Білімділік: Қазақстан территориясындағы сауда мен жәрмеңкенің тарихта алар орнын,
мәдени байланыстарын, әлеуметтік-экономикалық жағдайда тигізген әсерін меңгеру.
Тәрбиелік: Өз бетінше дербес жеке жүмыс жасауға, жауапкершілікті сезіне білуге, нәтижеге
қол жеткізуге ұмтылу үшін білім бәсекесіне түсіуіне, тарихи, экономикалық фактілерді
жаттауға, ой қорыта алуға, экономикалық тәрбиеге, сонымен қатар, тақырыпты
меңгерте отырып, оқушыларды Отан сүйгіштікке, адамгершілікке, елжандылыққа
тәрбиелеу.
Дамытушылық: әрбір оқушының тапсырмаларды біртіндеп орындауына жағдай жасау
арқылы оның қабілетіне сәйкес жеке құзырлылығын дамыту, экономикалық білімін
шыңдау.
Сабақтың әдіс-тәсілі: а) сұрақ-жауап, миға шабуыл;
б) практикада бекіту эдісі.
Формасы: а) жеке; б) ұжымдық .
Сабақтың пән аралық байланысы: Қазақстан тарихы, математика, орыс тілі, ағылшын
тілі, технология.
Көрнекіліктер: жұмыс дәптері, оқулық, слайдтар, тақта, бор, ойынға арналған керекті
заттар.
Сабақтың өту барысы:
I кезеңде: а) ұйымдастыру; б) үй тапсырмасын тексеріп, журналға
белгілеу; в) сурет салу - «табиғи ресурстар түрі» тақырыбында.
II кезең: үш тілде еркін меңгеру бағытында экономикалық термин
сөздікпен жұмыс жүргізу.
Ill кезеңде: Жаңа сабақ. «Сауда себептері».
Сауда термині бойынша мәліметтер айту, түсінік жасау, ой бөлісу.
Оқушылардың пікірін тыңдау.
Сауда-бұл тауарлар мен көрсетілетін қызметтерді сатып алу-сату
басқаша айтқанда, сауда тауарлар мен көрсетілетін қызметтерді
айырбастау деген.
Тауар-бұл адамның қандай да бір қажеттілігін қанағаттандыратын
немесе сату жэне айырбастау үшін өндіретін өнім.
Сауда тас ғасыры кезінде-ақ тайпалар арасында еңбек заттарын
айырбастау ретінде болған. Ой бөлісу , баяндау. Сауда екіге
бөлінеді
Сауда түрлері.

Ішкі Сыртқы
тауарлар мен тауарлар мен көрсетілетін
көрсетілетін қызметті қызметтерді елдер арасында
ел ішінде айырбастау іске айырбастау
асырылады.
«Ұлы Жібек жолы» керуені.
VI-XII ғасырлар аралығындағы Қазақстан арқылы жүрген сауда жолын, заттар түрін
(құмыра, маталар,моншақтар, т.б) бейне көрініс арқылы көру.
2) Қазақ өлкесінде ХІХ-ХХ ғасырлардағы сауда мен жәрмеңкелер түрі.
«Көкжар»жәрмеңкесі. Қазіргі Ақтөбе облысы.(суретпен жұмыс)
3) 20 жылдағы «Қазақстан-гүлденген экономика!» баяндау.
Адамдар неге сауда жасайды, халықаралық сауданың пайда болу себептері неде?
Мемлекеттер тиімді болғандықтан бір-бірімен сауда жасайды.
Түрлі елдердің климаттық жағдайы, табиғи байлықтарының запастары әртүрлі болып
келеді. Айталық, кофе Қазақстанның еш жерінде өспейді,себебі бүл үшін не
климат, не топырақ жарамайды. Ол топырағы жарамды және жауын-шашын көп
түсетін Бразилияда өсіріледі. Сонымен халықаралық сауда пайда болуының
басты себептерінің бірі.
Табиғи игіліктердің тең бөлінбеуі
IV кезеңде: Экономикалық зерттеу жұмысы. Қазіргі кездегі дүкен, базар
бағаларын сараптау. Әр оқушы өз дүкен бағаларын жазу арқылы
басқалармен кесте түрінде салыстыру. Мысалы, нан -35тг, құмшекер
-180 тг т.б. (мерзім бойынша)

V кезеңінде: «Айырбас» рольдік ойыны.
Мақсаты: сауда мәдениетіне, сауатты тұтынушы бола білуге баулу.
Шарты: сыныптағы 5-6 баланы ортаға шақырып, оларға өз тауарларын
береді. Қалған балалар базарда сатушы қызметінде болады. Ортаға
шыққан балалар тұтынушы ретінде базарға барып өздеріне керекті
заттарын саудалап айырбастайды. Базар саудасын 2-3 бөлімде
ұйымдастырып, -базар ашылды, базар жабылды деген сөздермен
қоса қоңырауды да пайдалануға болады. Осылайша қайталанып,
оқушы өзі жасаған саудасын баяндап береді.
Ойында бұрынғы және қазіргі саудадағы айырбас түрін қарастыруға
болады.
Ойынға керекті заттар: ойыншық машиналар, әшекей бұйымдар т.б.
Ойын соңында жақсы базар саудалап және өз саудасын баяндай
берген оқушыға «сәтті сауда» белгісі беріледі.
Жер уч.құжаты білезік
Екі сақина көлік

Мысал ретінде.

VI кезеңде: Сабақты қорытындылау. Бекіту. Пысықтау
-Бүгін қандай тақырып өттік?
-Сауда себептері,
- сауда нешеге бөлінеді?
-екіге (ішкі, сыртқы) т.б. сұрақтар қою. Сабаққа жақсы қатысып отырған
оқушыларды бағалау. Үй тапсырмасын айту.
Сауда, тауар анықтамаларын жаттау.

Ұқсас жұмыстар
Сауда өнімдерін есепке алу және талдау әдістері
Көтерме сауда қызметі үлкен көлемде өндірушілерден сатып алып, оларды делдалдарға, қайта өндірушілерге (өнеркәсіп), бөлшектік саудагерлерге, корпаративтік клиенттерге қайта сату
Интернет-сауда
экономикалық институттар,меншік және кәсіпкерлік
Қазақстанның сауда жүйесінде маркетингті қолдану ерекшеліктері
Еаэқ еркін сауда режимі
Тауар айналымы
Макароны СУЛТАН
Интернет-Cауда
КӘСІПКЕРЛІК МӘМІЛЕЛЕР
Пәндер