Қыз қуу өлеңін мәнерлеп оқу




Презентация қосу
Маңғыстау облысы,Бейнеу
ауданы,Абай орта мектебі қазақ
тілі мен әдебиеті мұғалімі
Маңғыстау облысы,Бейнеу
ауданы,Абай орта мектебі қазақ Олжас Сүлейменов
тілі мен әдебиеті мұғалімі “Арғымақ”, “Қыз қуу”
өлеңдері
Зарлықова Жанар
қазақ тілі мен әдебиеті
пәні мұғалімі
“Ой қозғау” стратегиясы

1.Байтас қарт қайда сапар шегіп келеді?
2.Асудың ұшар басының табиғаты қандай
екен?
3.Қарттың жол азығы ?
4.Жолаушы неден қорықты?
5.Қарт көкжалдан қалай құтылды?
6 Өзеннен өтіп дем алып отырғанда
адамның қу басын көрген ол не деп
жалбарынды?
7 Өрттен қалған қу томардай жалғыз
Ата қонысының
топырағын әкелуі Құран
Сертке бағыштау
берік
Дініне
Көкжалдан берік
құтылуы жүректі

төзімді Байтас қанағатшыл

Бар қария
қайғыға Бір уыс
шыдады тәуекелшіл әсершіл құртты азық
қылды

аңшы шерлі Әрбір тау-тасты
Жолға
шықты таниды

Ауыл-аймағын
Туған жерді сүйеді
асырады
Жаңа сабақ:
О.Сүлейменов.“Арғымақ”,
“Қыз қуу”
өлеңдері
Өлеңдері:

“Арғымақтар”,”Нұрлы
түндер”,”Әр күн арайлы таң”,
“Қыз қуу”,”Асқардан асу”

Шығармашылығы бойынша
түсірілген кинофильмдер:

“Бабалар жері”,”Көгілдір
маршрут”,”Мұхтар Әуезов
туралы сөз”,”Қыс-қысылшаң
мезгіл”
“Арғымақ” өлеңін мәнерлеп
оқыту.
Құрылысына ,көркемдігіне
қарай талдату.

Идеясы: өлеңде көсіліп жатқан
дархан далада көсіле шапқан
арғымақ және осыған орай
лирикалық өлеңнің ( ақынның)
көл-көсір қуанышты сезімі
астасып тұр.
Қыз қуу — қазақ халқының өте көне ойындарының
“ҚЫЗ ҚУУ” ойыны бірі. Ол республикамыздың халықтарының арасында
кеңінен тараған ұлттық ат ойыны тобына жатады.
Сонау ертеден келе жатқан спорт ойыны, ертеде «Қыз
қашар», «Қыз қуалар» деп аталғаны болмаса, біздің
заманымызға дейін оншама өзгеріссіз жеткенін атап
өтуіміз керек. Бұл жарыс өзінің түрі жағынан біздің
заманымыздан бұрын қандай болса, қазірде сол
күйінде қалды. Сол заманғы тәртіп бойынша жарыс
жігіт пен оның қалыңдығы арасында өткізілген (біздің
заманымыздан бұрын VIII—VII ғасырларда
Қазақстанның территориясын жайлаған кейбір
рулардың арасында осындай тәртіп болған). Егер жігіт
жарыста жеңілсе, ол өзіне қойылатын талапты ақтай
алмағаны үшін оның қызбен некелесуге құқы
болмаған. Ертедегі аңыз-ертегілерге қарағанда,
қазақтарда тағы бір мынадай әдет-ғұрып болған. Осы
әдет бойынша жарысқа екі рудың қыз бен жігіті
түскен. Жігіттің жеңілуі оған салынатын айыппен
қоса, өз руында еті тірі жігіт пен жүйрік атының
жоқтығы үлкен кемістік болып табылған. Егер қыз
жеңілген деп табылса, оның жағының келісімі
бойынша, ешқандай қалыңсыз-ақ ол жеңген жігітке
тұрмысқа шығады.
1.“Қыз қуу” өлеңін мәнерлеп оқу.
2.Өлеңнің мазмұнын ашу.
3.Өлең жолынан қыз бейнесін табу.
4.Өлең жолына жігіт бейнесін құрастыр.
5.Сөздікпен жұмыс
Топтастыру

Атом полигонын
жабуға үлес қосқан
Саясаткер

Олжас
Сүлейменов
кім?

Ғалым
Ойшыл
Сабақты бекіту

Сабақты бекіту:

1. Арғымақтың шабысын қалай
суреттеген?

2. Ақын өзінің жерге деген
сүйіспеншілігін қалай
бейнеленген?

3. Қыз қуудың шарттары
қандай?
Үй тапырмасы:

Ғылыми зерттеуші
Ақынның өмірі,өлеңдерін жаттау.

Ұқсас жұмыстар
Олжас Сүлейменов "Арғымақ", "Қыз қуу" өлеңдері
Әдет –ғұрып сақтайтын Біз әдепті баламыз топ аралық жарыс
Наурыз. І кіші топ
Төлеген Айбергеновтың өмірі мен шығармашылығынан жазылған хронология лық тізбекті тыңдау
Өлең туралы толғанысы
Қазақта Қасым бір туар
Қансонарда бүркітші шығады аңға өлеңі. Абай Құнанбаев (1845-1904)
Дабылды жырдың дауылпазы»
Абай. "Қансонарда бүркітші шығады аңға" өлеңі
Шәмші қайда
Пәндер