Дарынды балалар




Презентация қосу
Құрметті әріптес!
“Дарын”,”Дарындылық” деген ұғымдарға қандай
түсінік бере аласыз?
Дарындылық:
Адам психикасының өмір бойы
жүйелі түрде дамып,
басқалармен салыстырғанда
адамның бір немесе бірнеше
іс-әрекет төңірегінде
әдеттен тыс, сирек
кездесетін жоғары
нәтижелерге жету
мүмкіндігі.
Дарындылық туралы екі
түрлі көзқарас
қалыптасқан. Сіздің
ойыңыз...

Дарынды балалар
Балалардың сирек кездеседі
барлығы да
дарынды болады
Дарынды бала
дегеніміз:
өз қатарларынан әлде
қайда дамыған, ерекше
зейіні бар, белгілі бір
іс-әрекет бойынша
асқан қабілеттілік
танытып, жоғары
жетістіктерімен
дараланатын бала!
Дж. Рензуллидің дарындылық моделі
• 1 – интеллектуалдық
компонент (зейін, ес, және ойлау
үрдістерінің деңгейі)
• 2 – креативтік немесе
шығармашылық (қиялдың
шығармашылық даму деңгейі,
ерекшелігі және нәтижелілігі)
• 3 – мотивациялық компонент 1 2
(танымдық және зерттеу белсенділігі).

Қожа қандай бала?
Құпия кеңес ...
...Егер мен біреу-міреудің лақ-қозысы,
тауық, қазы, иті біздің үйдің маңына
жолап кетсе, аямай ұрып қуалайтын
жыным бар. Өткенде Алмастың
қоразын сөйтіп өлтіріп қойдым.
Бұным да жарамайды, жай айдап
жіберуім керек еді ғой.Ендігәрі бұнадай
қылықтарым қайталанса, жоғарғы
тауық базға екі рет жүгіріп барып
келемін.
Дарындылықты анықтайтын
бақылау сұрақтары
Инициативасы

Тәуекелділігі

Қиялының
ұшқырлығы
Креативтілілігі

Тәуелсізділілігі

Жауапкершілігі

Жалпы
қабілеттілігі
Өз ойын еркін
жеткізе білуі
Қорытынды
Дарындылықты анықтайтын бақылау сұрақтары
Мұғалім___________________________________
Оқушы___Қожа_________________________

Инициативасы Міндеттерін, берілген тапсырманы жақсы орындайды, оптимист, өзіне 12345
және өз ісіне сын көзбен қарай алады, іс-әрекет нәтижесін жақсартуға
тырысады.
Тәуекелділігі Тәуекелге жиі барады, өте батыл. 12345

Қиялының Болған оқиғаның мағынасын, болмысын, қағидаларын білуге 12345
ұшқырлығы ұмтылады, көп сұрақтар қояды. Көп армандайды.
Креативтілілігі Ойлау қабілеті өте жоғары, жан-жақты, өз пікірін білдірген кезде 12345
алғырлығын танытады.
Тәуелсізділілігі Өз бетімен жұмыс жасауды ұнатады, ешкімге тәуелді емес. 12345

Жауапкершілігі Ауызша және жазбаша берген нұсқауларға үлкен зейінмен қарайды, 12345
бастаған ісін аяғына дейін орындайды.
Жалпы Есте сақтау қабілеті жақсы, зейіні тұрақты, терең түсінуге және 12345
қабілеттілігі қорытынды жасауға қабілетті.Әзілқой, ашуланшақ.
Өз ойын еркін Қоғамда өзін-өзі көрсете алады, өз ойын жеңіл жеткізе алады, қарым- 12345
жеткізе білуі қатынасқа ашық, айналадағы адамдар оны әр түрлі қабылдайды
Қорытынды
Дарынды балалардың ерекшеліктері:

Есте сақтау
Сөздік қабілеті
қоры жоғары Әділетті,
мол
әзілқой

Қиыншылықтан Танымдық
қорықпайды қасиеті
жоғары
Дарынды балаға педагогикалық қызмет
көрсетудегі дарындылық моделі

Эмоци
ялық
қолдау

«Мен
» Орта
күші
Дарын
дылық

Инт.
қабілет
қолдау

мотив
Дарындылық тағылымы
• Сен « білуге міндеттісің» дегеннің орнына, « Сенің
қолыңнан келеді!» ұстанымы;
• Белгілі жағдайдан, белгісіздікке бетбұрыс жасау
қағидасы;
• Іс -әрекеттің нәтижесіне емес, сол нәтижеге жету
барысындағы қуаныш!
• Баланың қиялын ұштай отырып, сұрақ қоя білуге
үйрету!
• «Қателеспейтін адам болмайды» қағидасына
үйрету!
• Болашаққа бейімдеу;
• Дамыта оқыту;
• Жеке ғана емес, әлеуметтік ойлау қабілетін дамыту!
Дарынды оқушы және орта
Дарынды оқушы

Қосымша білім беру
Ұстаз

Әлеуметтік-
психологиялық Ата-ана
қызмет

Педагогикалық Сынып
ұжым жетекшісі
Дарындылықтың бірден бір белгісі
дарынды баланың күнделікті
өмірінде болып жатқан түрлі
іс-әрекеттің ерекшелігін
педагогикалық бақылау әдісін
қолдану арқылы анықталады.
Дарындылық тағылымы-
даналықтың, ғұламалықтың,
құдіреттіліктің,
адамгершіліктің кәусар
тамшысы, ағынды тасқыны,
дария көлі, мұхиты.
Дарындылықтың параметрлері:

физиологиялық
психологиялық

таным қабілетінің өз
қатарластарына қарағанда
жоғары болуы
Дарынды баланың мінез-
құлқындағы ерекшеліктер:
1. Іс-әрекетінің өзіндік
стратегиялық
ерекшеліктері бар оқушы.

2. Кез келген іс-әрекетті
«өзінше орындауы».

3. Кез келген қиын істен
жеңілді, жеңілден –қиынды
көру ерекшелігімен
дараланады.
Дарындылық:
Айқын дарындылық Жасырын түрде
дарынды оқушының кездесетін
жетістіктерінің дарындылық
айқындығы баланың іс-әрекетінің
соншалық, «бұл нәтижесі көбінде
бала дарынды» жасырын түрде
деген қағидаға еш байқалады.
күмән жоқ.
Дарындылық
Дарындылық

жалпы
жалпы (немесе
(немесе
интеллектуалды)
интеллектуалды)
дарындылық
дарындылық нақты
нақты
дарындылық
дарындылық
Жалпы дарындылық деп, жалпылау
икемдігі, есте сақтау қабілеті жақсы
дамыған, ойлау қабілеті жан-жақты,
кез-келген тақырыпта әңгімелесу,
мәселелерді шешу және өз тәжірибесінде
үйрену деп тұжырымдайды.

Интеллектуалдық (немесе жалпы
танымдық ) қабілеттер- жалпы
дарындылықтың психологиялық ядросы
болып табылады.
Нақты дарындылық:

белгілі бір іс-әрекет
аймағында, атап
айтқанда
музыкалық,
көркемдік,
спорттық
т.б.қасиеттері
бар балалар.
Дарындылықты
ң түрлері:

Ересек
Ересек
Ерте
Ерте жастан
жастан
жастан
жастан байқалады
байқалады
байқалады
байқалады
Дарындылықтың түрлері:
*Интеллектуалды дарындылық;
*Академиялық дарындылық;
*Көркемдік дарындылық;
*Шығармашылық дарындылық;
*Лидерлік немесе әлеуметтік
дарындылық;
*Спорттық дарындылық.
Дарынды балаларды айқындау мен дамытудың
тиімді жолдары

Психо-
Бақылау әдісі диагностикалық
тренингтер

Олимпиада,
Арнайы конференция,
.
бағдарламалар фестиваль, КҒА т.б

Мұғалімнің және Психо-
АКТ құралдары
ата-ананың
эксперттік
диагностикалық
бағалауы зерттеу
Дарынды балаларға арналған бағдарлама талаптары:

*Дарынды оқушының коммуникативтік
әрекеттерінің негізігі түрлерін
қалыптастыру;
*Өз мүмкіндіктерін сезініп, өзге адамдардан
жеке ерекшеліктерін түсіне білу
қабілеттерінің дамуына әсер ету;
*Зерттеу жұмыстарын жүргізу тәсілдерін
қалыптастыру;
*Шығармашылық ойлау қабілеттерін
арттыру;
*Тілдік білім жүйесін сөйлеу әрекеттерінде
“Дарынды балалар” бағдарламасының
жұмыс бағыттары:

І. Дарынды балаларға арналған қосымша оқу
бағдарламалары.
ІІ. Диагностика жүргізу.
ІІІ. Дарынды балалардың шығармашылық потенциалын
жүзеге асыруда жағдай туғызу.
ҮІ. Дарынды балалардың шығармашылық қабілетін
дамыту.
Ү. Дарынды балалардың шығармашылық дамуының негізгі
көзі-ынталандару іс-шараларын өткізу.
ҮІ. “Дарынды балалар” мәселесі бойынша мұғалімдермен
ғылыми-әдістемелік іс-шаралар ұйымдастыру.
Оқушының
танымдылығын арттыру

Қосымша
әдебиетпен жұмыс
жүргізу дағдысын
зерттеу
қалыптастыру
дағдысын
қалыптастыру

білімге деген
қызығушылығын
арттыру

Оқушының
қызығушылығын
арттыру

Сауалнама сұрақтары
1. Тәртіпті.
2. Үлгерімі әртүрлі.
3. Жинақы.
4. Тәртібі “түсініксіз”.
5. Ұқыпты.
6. Ситуацияға байланысты көпшілікпен немесе басшымен
келіспей қалады.
7. Үнемі жақсы оқиды.
8. Сабақ үстінде қолайсыз сұрақтар қояды.
9. Сабақтан себепсіз қалмайды.
10. Жаңа бастаманы қолдайды.
11. Ортамен тез тіл табысады.
12. Өзіне ұнайтын істі құлшына орындайды.
13. Қабылдауы өте тез.
14. Әзілқой, ашуланшақ.
15. Өз ойын анық жеткізе алады.
16. Өте әділетті.
Құрметті әріптестер!

Егер сауалнаманың
жұп сандары, яғни «+»
көп болса, онда сіз
дарыны жасырын
түрде кездесетін
баланың бір қырын аша
алдыңыз.

Құттықтаймыз!
Рахмет! Іске сәт!

Ұқсас жұмыстар
Дарынды балалардың психоәлеуметтік сезімталдығы
ТАЛАНТТЫ ЖӘНЕ ДАРЫНДЫ
Дарынды және талантты баланы анықтау
Дарынды балалармен тәрбие жұмысы
Дарынды балалармен жұмыс
Дарынды балаларды оқыту
Дарын, дарындылық
Дарынды оқушымен жұмыс
Балалардың дарындылығын бақылау
Дарынды оқушы - ұлт болашағы
Пәндер