Сабақ тақырыбы. Сабақтың мақсаты




Презентация қосу
Сабақ тақырыбы:
Excel -дің графикалық
мүмкіндіктері
Сабақтың мақсаты:
1. Excel кестелік процессорының графикалық
мүмкіндіктерімен таныстыру, функ ция шеберін,
диаграмма шеберін пайдаланып, функциялардың
графиктерін салуға, берілген мәліметтер бойынша
диаграммалар тұрғыза білуге, оларды өңдей және
баспаға шығара білуге үйрету.
2. Оқушылардың зейінін, ойлау, ой қорыту қабі
-леттерін дамыту, компьютерге қызығушылығын
арттыру.
3. Оқушыларды өзін-өзі бағалауға, жүйелі ойлау-
ға, шапшаңдыққа, шығармашылықпен жұмыс
жасауға тәрбиелеу.
Сабақтың көрнекілігі: Компьютер, кодоскоп, таблицалар.
Сабақтың түрі: Сұрақ-жауап, практикалық сабақ.
Сабақтың типі: Жаңа сабақты бекіту.
Сабақтың әдісі: көрнекілік-практикалық, сын тұрғысынан
ойлау әдісі.
Пән аралық байланыс: математика, география, биология.
Сабақтың жүрісі: І. Ұйымдастыру кезеңі.
ІІ. Қызығушылықты ояту
Сауалнама жүргізу / өткен материал -
дарды қайталау/:
1. Excel программасын іске қосу қалай орындалады?
а. Программалар-іске қосу
ә. іске қосу-стандартты- Excel
б. іске қосу-программалар-Excel
в. іске қосу- Excel
2. Excel электрондық кестесі не үшін керек?
а. Мәтіндер енгізу үшін
ә. Есептеулер жүргізу және диаграммалар тұрғызу үшін
б. сурет салу үшін
в. тәжірибе жүргізу үшін
3. Бағаналар мен жолдар қиылысы не деп аталады?
а. Ұя ә. жол б. бағана в. адрес
4.Бағаналар мен жолдар саны қанша?
а. 256,65536 ә. 256,65384 б. 250,65385 в. 256,16386
5. Тік төртбұрыш түріндегі қатар орналасқан ұялар жиыны
не деп аталады?
а. Мәлімет
ә. Ағымдағы ұялар
б. блок
в. кітап
6. Функция енгізу үшін қандай командаларды орындаймыз?
а. Кірістіру-функция
ә. Файл-функция
б. меню-кірістіру-функция
в. тышқан көмегімен
7. Фунция шебері қанша қадамнан тұрады?
а. 5 ә. 3 б. 2 в. 1
8.Excel-де формулалар қалай жазылады?
а. берілген күйінде
ә. = белгісінен бастап
б. + белгісінен бастап
в. формулалар жазылмайды.
ІІІ. Мағынаны тану
Жаңа материалды баяндау:
Excel кестелік процессоры көптеген математикалық амалдарды,
күрделі есептеулерді, сызбаларды көрнекі етіп, әр адамға түсінікті
түрде жүргізе алады. Ол кестедегі мәліметтерді пайдаланып,
әртүрлі диаграммалар тұрғызуға, математикалық есептердің
графикалық шешімдерін табуға мүмкіндік береді.
Диаграммалар – мәліметтерді графиктік түрде кескіндеудің
ыңғайлы түрі. Олар берілген сандық шамаларды көрнекі түрде
салыстырмалы бағалауға мүмкіндік береді.Диаграмма немесе
график тұрғызу үшін диаграмма шебері қолданылады.
Диаграмма шебері 4 қадамнан тұрады:
1. диаграмма типі
2. диаграмма деректерінің көзі
3. диаграмма параметрлері
4.диаграмманы орналастыру.
та�ырыбы

Тауарлар саны

160
140
120
100
80 Ряд1
130 140
60 120
20 50
0 15
м�ндер осі

А�ыз

категориялар осі
Торды�горизанталь сызы�тары
орын ауыстыру /жылжыту/
мәліметтер қосу
тақырып жазу
Диаграмманы өңдеу
типін өзгерту
өзгертулер енгізу
баспаға шығару

Мысал: y=x2 функциясының графигін 0,5 қадаммен [-6;6] ара-
лығында тұрғызу керек.

Шешуі: Алдымен есептеу кестесін толтырып аламыз. А1:С1, А2:С2, А3:С3
аралығына тақырыптарды, А4-ке -6, А5-ке -5,5 деп жазып, ал В4 ұясына
=А4*А4 формуласын енгізіп, автотолтыру функциясын пайдаланамыз.
Сонда төмендегідей кесте аламыз.Кестені өз қалауымызша өңдеп, содан
кейін «диаграмма шеберін» пайдаланып график тұрғызуға
кірісеміз.Диаграмма шеберінің «Нүктелік» типін таңдаймыз. Диаграмма
салудың 4 қадамы бойынша жұмыс жүргіземіз.
у=x2 функциясы

есептеу кестесі

аргумент х функция у h=0,5

-6 36

-5,5 30,25

-5 25

-4,5 20,25

-4 16

-3,5 12,25

-3 9

-2,5 6,25

-2 4

-1,5 2,25

-1 1

-0,5 0,25

0 0

0,5 0,25

1 1

1,5 2,25

2 4

2,5 6,25

3 9

3,5 12,25

4 16

4,5 20,25

5 25

5,5 30,25

6 36
2. Берілген мәліметтер бойынша кесте сызып, кесте бойынша
диаграмма тұрғызу керек және оны өңдеу керек.

Әлем мұхиттарыны
ң/млн км2/
аудандары
Атлант 93
мұхиты
Үнді 75
мұхиты
Солт. 13
Мұзды
мұхит
Тынық 179
мұхит
IY. Сергіту минуты.
Y. Ой толғау
Деңгейлік тапсырмалар /жаңа сабақты беркіту/
І деңгей
1. y=2x+1 функциясының мәндерін [0;7] аралығында 0,5 қадаммен
есептеп, графигін тұрғызыңдар.
2. Берілген мәліметтер бойынша кесте сызып, өз қалауың бойын –
ша диаграмма тұрғызыңдар және оны өңдеңдер..
«Ауа құрамы», «Хайуанаттардың жас ұзақтығы», «Көлдердің
тереңдігі», «Заттардың тығыздығы».

ІІ деңгей
1. y=x3 функциясының графигін [-3;3] аралығында /0,4 қадаммен/
тұрғызыңдар.
2. Берілген мәліметтер бойынша диаграмма тұрғызып, шамалар-
ды салыстырыңдар.
«Қазақстанның табиғат зоналары», «Көкөніс өсімдіктері»,
«Қазақстан халқының ұлттық құрамы», «Материктер аудан –
дары».
ІІІ деңгей
1. { y=0.5x2-2
y=x+2 теңдеулер жүйесінің шешімін табыңдар.
[-10,10], h=0.1
2. Берілген мәліметтер бойынша кесте сызып, диаграмма
тұрғызыңдар және оны өз қалауың бойынша өңдеңдер.
«Өзендер», «Күн жүйесінің планеталары», «Қазақстан халқы-
ның ұлттық құрамы».

YI. Венн диаграммасын толтыру.

Word кестесі Excel эл.
кестесі
YII. Үйге тапсырма беру: П.11.3

1. «Менің достарым» тақырыбында кесте сызып,
оны толтыру /аты-жөні, туған жылы, бойы,
салмағы/.

YIII. Сабақты қорытындылау:
БҮҮ кестесін толтыру.

Білетінім Үйренгенім Үйренгім келеді
І деңгей
У=2х+1 функциясының мәндерін [0;7] аралығында h=0.5
қадаммен есептеп, графигін тұрғызыңдар.

y=2x+1
x y 0,5
0 1
0,5 2
1 3
1,5 4
2 5
2,5 6
3 7
3,5 8
4 9
4,5 10
5 11
5,5 12
6 13
6,5 14
7 15
Ауаның құрамы /% есебімен/

1. Оттегі 20,94

2. Азот 78,09

3. Көмірқышқыл газы 0,03

4. Инертті газдер 0,94

Хайуанаттардың жылдамдығы /км/сағ/

Жираф 50

Арыстан 60

Жылқы 64

Тазы 10

Сілеусін 120
ІІ деңгей

у=х3 функциясы
есептеу кестесі
х у һ
-3 -27 0,4
-2,6 -17,58
-2,2 -10,65
-1,8 -5,832
-1,4 -2,744
-1 -1
-0,6 -0,216
-0,2 -0,008
0,2 0,008
0,6 0,216
1 1
1,4 2,744
1,8 5,832
2,2 10,648
2,6 17,576
3 27
y=sinx, y=cosx функциялары

Есептеу кестесі

х y=sinx y=cosx

-3,14 -0,00159 -1

-2,14 -0,84233 -0,53896

-1,14 -0,90863 0,417595

-0,14 -0,13954 0,990216

0,86 0,757843 0,652437

1,86 0,958471 -0,28519

2,86 0,277886 -0,96061

3,86 -0,65819 -0,75285

4,86 -0,98913 0,147076

5,86 -0,41067 0,911785

6,86 0,545357 0,838204

7,86 0,999982 -0,00602

8,86 0,535228 -0,84471

9,86 -0,42161 -0,90678
Хайуанаттардың жас ұзақтығы /жыл есебімен/

Жылқы 20

Түйе 24
Крокодил 40

Піл 58

Маймыл 60

Қазақстанның табиғат зоналары/% есебімен/

Дала 20

Тау 10

Орман 7

Шөл 40

Шөлейт 23
Көкөніс өсімдіктерінің топыраққа сіңу тереңдігі/см/

Пияз 10

Асбұршақ 15

Сәбіз 35

Күнбағыс 75

картоп 50

Материктер аудандары/млн кв км/

Евразия 54,9

Антрактида 14,11

Африка 30,32

Оңт. Америка 17,83

Солт. Америка 24,25

Австралия 8,504
ІІІ деңгей

Теңдеулер жүйесін шешу
x y=0,5*x2-2 y=x+2

-10 48 -8

-9 38,5 -7

-8 30 -6

-7 22,5 -5

-6 16 -4

-5 10,5 -3

-4 6 -2

-3 2,5 -1

-2 0 0

-1 -1,5 1

0 -2 2

1 -1,5 3

2 0 4

3 2,5 5

4 6 6 -2 4
5 10,5 7

6 16 8

7 22,5 9

8 30 10

9 38,5 11

10 48 12
Өзендер
Ұзындығы Су алып жатқан аудан Жыл бойғы су ағысы

Өзен аты Жалпы Қазақстанда мың кв. км/ мың куб м/
Ертіс 4248 1700 234 2743
Есіл 2450 1700 115,3 1622,9
Тобыл 1600 800 121 445,5
Бұқтырма 336 336 12,7 7650,5
Іле 1400 815 113 14600
Шелек 240 240 5,3 1040
Ақсу 316 316 7,7 352
Лепсі 418 418 8,1 783
Сырдария 2219 1400 462 27752
Арыс 378 378 14,9 1452
Орал 2428 1082 230 10093
Нұра 978 978 55,1 558
Қазақстан халқының ұлттық құрамы (%)

Жылдар 1926 1939 1970 1989 2000

Қазақтар 57 38 32 39 50

Орыстар 33 51 51 43 35

Басқа ұлттар 9 11 16 14 15

Ұқсас жұмыстар
«Таза бұлақ» әңгімесі тіл ұстарту сабағында
Сабақтың типтері, құрылымы
Дене шынықтыру сабағы
Бейорганикалық қосылыстар тарауын қорытындылау
Мұғалімнің сабаққа дайындығы
Сабақты талдау түрлері
Сабаққа қойылатын қазіргі талаптар
Пайдалы қазбалары
САБАҚТАРДЫ ӨТКІЗУ
Тәуелдік жалғау. Біздің үй
Пәндер