Біліміне сай бағалау




Презентация қосу
Оқушыларды бағалаудағы
психологиялық ерекшеліктер.
Оқушылардың білімін бағалау үшін мынадай жағдайларды
ескеру қажет:
- Оқушы білімін жақсы жақтарын және кемшіліктерін дәлелдеу;
- Баға әділетті болуы қажет, оқушының бағасын әдейі
төмендетуге, оған өте жеңіл-желпі қарауға және
ымырашылыққа салынуға болмайды;
- Оқушылардың кейбір теріс қылықтары үшін бағаны жазалау
құралы есебінде қарастыруға болмайды;
- Әрбір баға-бұл тек қана білімді есепке алу емес, ол шын
тәрбиелік құрал. Оқушы білімін бағалауда немқұрайлылыққа
салынуға болмайды;
Оқушы білімін тексерудегі психологиялық талаптар.

1.Кімнің білімін тексергің келсе, алдын ала белгіле.
Белгілеген оқушыны бірден шақыр. Егер оқушы
нашар, өзіне-өзі сенімсіз болса, онымен қалай
сөйлесуді ойластыр, ыңғайсыз ескертулермен бағалау
жасама.
2.Тақтаға шыққан оқушыдан бірден жауап бере ала ма,
жоқ уақыт керек пе деп сұра және жағдай жаса. Ол
дайындалғанша басқалары үшін тапсырма дайын
болғаны жөн.
3.Үй жұмысын орындағанда және сыныпқа жауап
бергенде жазбаша жоспар жасауға үйрет, сол
жоспармен жауап беруге рұқсат бер. Жоспар жасау
барлық оқушыларға бірдей қажетті деп ойламаймын.
4. Оқушы жауап бере бастағаннан кейін басқа
істің бәрін таста, ары-бері жүрме, тыңда және
жауап берушіні мақұлдағаныңды білгіз.
Мақтауға болатындай жауабын ізде.Қателері
болса көрсет, айт, оның өзіне өз бетінше
түзетуге жағдай жаса, көмектес.
5. Егер оқушы өз бетінше түзете алмаса, өзің
түзете бастасаң, ең бірінші оқушыны
отырғызуды ұмытпа. Өйткені тақтаның
жанында тұрып өз қатесін түсінбек түгіл,
дұрыс шешімді тыңдауға да жағдайы
болмайды.
6. Оқушы жауап беріп тұрған кезде сөзін бөлме,
түзете берме, қосымша сұрақтарымен аузына
сөз салуға тырыспа, өйткені оның ойлау
жүйесін бұзасың.
7. Жауап тыңдағанда басқаға көңіл бөлме, өйткені
обьективті түрде бағалай алмайсың. Егер
жауабында дәлсіздік, түсініксіз жерлері болса,
қосымша сұрақты оқушының жауабын
нақтылауға қой.
Психофизиологиялық Қалыпты Мұғалімге ұсыныс
сипаттама мүмкіндіктен
ауытқушылық

Жасөспірімдік кезең: Жүрек дененің өсу Баланың өзін-өзі
дағдарыс, гормоналді қабілетіне толықтай жақсы сезінуіне
буырқаныс. жауап беріп, сәйкесе барынша жағдау
Сабырсыз және алмайды.Ағзаның жасау керек.
тұрақсыз кезең. ауырлығы пайда
Жыныстық жетілу болады.Әркез өсу
кезеңі. үрдісі ауыру
сипатында да көрініс
Өмірге шаттылық табады. Оның
қасиетін арттыру және салдарынан ұйқылы
белсенді іске ояу ойланушылық,
ұмтылушылық бозару, әлсіздік
туындайды.
Психикалық өсімде
толыққанды
тұрақтылық
сақталмайды.
Қисынды ойлау қасиеті Жыныстық жетілу Еске сақтау қабілетін
белсенді дамиды, кезеңінде таңбалар дамытуға мүмкіндік
заттық еске сақтау арқылы туғызар көмекші
қасиеті бойынша операцияларды жүзеге құралдар паудалану
ақпаратты қисындау асыру қиындайды. қажет.
қабілеті артады. Он үш Астарлы ойды түсіну
жасынан бастап ауырға соғады.
оқушының бағытты Механикалық еске
назар аударудың сақтау қабілеті артады.
физиологиялық Аздаған оқушылар
шарттары топтау, саралау,
қалыптасады, ұғымдық салыстыру сынды
ойлау қабілеті дамиды. қасиеттерге ие болады.

Үнемі дұрыстыққа Жеткіншектің Жеткіншектің жеке
жатпайтын әрі тұрақсыз қызығулары оның қасиеттерін дамытуға
өзіндік тұлғасы туралы мүмкіндіктеріне көмек беру.
танымы қалыптасады. толықтай сәйкеспейді
Жеткіншек әркез
қамқоршы іздейді.
Күшті мен әлсізді
асқақтатады. Өзін
өзгелермен
салыстырады
Қызығуларының Өзін-өзін басқару Өзін-өзі басқару
өзекті сипаты қабілеті төмен. дағдыларын
белгіленеді. Қоғамдық ынтасы қалыптастыру
да тұрақсыз. қажет.
Сауалнама

1. Сенің ойыңша білімің әділ бағаланып жүр ме?

Иә, Жоқ; Себебі;

2. Сабақтан төмен баға алғанда қандай күйде
боласың?

3. Білімің мұғалім тарапынан артық бағаланады ма?

Иә, Жоқ; Себебі;

4. Білімді 5 балдық жүйемен әділ бағалауға болады
ма?

5. Бағалауға қатысты қандай ұсыныс берер едің?
Сауалнаманың қорытындысы.

9-сынып. 10-сынып.
1. Иә-46%, Жоқ-54%, себебі: 1. Иә-20%, Жоқ-20%.
кейбір оқушыларға баға
көтеріліп қойылады, жаза 2. Балада өкініш, ашушаң,
ретінде қолданады. жаман күйде боламын, көңіл-
күй төмен, өзімді бір түрлі
2. Балада қорқыныш, реніш, сезінеу әсерлері болады.
өзін кінәлі сезіну, көңіл-күйі
түсуі, өзін нашар сезіну әсері 3. Иә-24%, Жоқ-76%, Оқушыға
байқалады. сенеді,талпынатынын біледі,
сол себептен артық баға
3. Жоқ-92%, білмеймін-8% қойылады деп жауап берген.
жауап жазған.
4. Иә-20%, Жоқ-80%.
4. Жоқ-31%, Иә-69% , себебі: 5
балдық жүйемен әділ бағалау
маз деп жауап берген.
Оқушылардың білімдері әділ
бағаланбайтындығы және бағаның көтеріліп
қойылатыны байқалды.
Төмен қойылған бағаның әсерінен
оқушылардың көңіл-күйлерінде әр түрлі
сезімдер орын алады.
Артық баға оқушылардың оқуға деген ынтасы,
талпыныс ерекшеліктерін байқау мақсатында
қойылады.
Ұсыныс.
-Барлығына әділ қарау,біліміне сай баға
қою, артық көтермелемеу керек.
Біліміне сай бағалау.
-Төмен баға қояр алдында,біріншіден
ескерту, сосын дұрыс бағасын қою керек.
-Бағалар алдында салыстыру керек.
-Қойған бағаның себебін айту керек.
-Оқушының ынтасы мен талпынысына қарай
бағалау.

Ұқсас жұмыстар
Оқушыларды бағалаудағы психологиялық ерекшеліктер
Оқытудың үшөлшемді әдістемелік жүйесі педагогикалық технологиясының ықпалы
Қосынды және айырым түрінде берілген тригонометриялық функцияларды көбейтінді түріне келтіру
Компьютерлік модельдеу түсінігі
Педагогикалық квалиметрия және оның білім сапасын анықтаудағы рөлі
Сабақ барысында мұғалім үлгерімі төмен оқушылармен жекелей жұмысты қалай жүзеге асыратынын зерттеу
Мектепке дейінгі ұйымдардағы жұмысшылардың қызметін сапалық бақылаудағы квалиметриялық көзқарас
Тәуелсіз Қазақстанның болашағы – жас ұрпақтың бойына ұлттық сана сезімді және заманына лайықты саналы азамат тәрбиелеу
Мектеп - интернат тәрбиеленушілерімен педагогтың тәрбие жұмысының диагностикасы
Абай атындағы Қазақ ұлттық педагогикалық университеті
Пәндер