Аңыз - әңгімелер



Сабақтың тақырыбы:
Ыбырай Алтынсарин
"Әке мен бала"
Қазақ тілі мен әдебиеті пәні мұғалімі:
Есекеева Лайля Ерниязқызы
5"в" сыныбы

Мақсаты:
Тәрбиелі де білімді, жаңаша ойлай алатын, өзіндік шешім қабылдай білетін, дені сау, жауапкершілігі мол тұлға қалыптастыру.

Сабақ барысы:
Ұйымдастыру
2. Үй жұмысы
3. Жаңа сабақ

Үй тапсырмасын сұрау:
Аңыз-әңгімелер.
Тапсырмалар:
Аңыз-әңгімелер дегеніміз не?
Аңыз-әңгімелер неге байланысты дүниеге келген?
Аңыз-әңгімелердің кейіпкерлері кімдер?
Аңыз-әңгімелердің ертегіден айырмашылығы неде?
Қандай аңыз-әңгімелерді білесіңдер?

Аңыз - әңгімелер
Үй тапсырмасы
/тірек сызбаны толтыру/

Жаңа сабақ: Ыбырай Алтынсарин "Әке мен бала"

Хронологиялық кесте
1841-20қазан- қазіргі Қостанай облысы, Қостанай ауданында дүниеге келген.
1850жылы- Орынбордағы орыс-қазақ мектебіне қабылданады.
1857 жылы- мектепті «үздік бағамен» бітіріп шығады.
1857-1859 жылдары- атасы Балғожаның қарауында тілмаштық қызмет атқарады.
1859 жылы- Орынбор облыстық шекара басқармасына тілмаш болып орналасады.
1860 жылы- Батыс Қазақстан өлкесінен ашылған Торғайдағы мектепке мұғалім болып тағайындалады.
1864 жылы қаңтардың 8-і күні - Торғайда мектеп ашады.
1876 жылы- Петербург, Қазанқалаларына барып, орыс ағартушыларына еліктеп, тұңғыш оқулықтар жазуға кіріседі.
1879 жылы - Торғайоблысы мектептерінің инспекторы болып тағайындалады.
Осы жылы «Қазақ хрестоматиясы» атты кітабы шығады.
1879-1883 жылдар аралығы- Торғай, Ырғыз, Троицк, Ақтөбе жаңа мектептер ашады.
1881 жылы-Омбы қаласында тұңғыш мұғалімдер мектебі ашылады.
1883 жылы-Торғай қаласында қолөнер мектебі ашылады.
1887жылы -Ырғызда тұңғыш қыздар мектебін ашады.
1889 жылы 9-шілде - дүниеден өтеді.

«Кел, балалар, оқылық!»,
«Өзен».
«Өнер - білім бар жұрттар»,
«Бұл кім?»
«Жаз» т. б.
Өлеңдері:
Ақындығын таныту

Кел, балалар, оқылық!
Оқығанды көңілге
Ықыласпен тоқылық!
Оқысаңыз, балалар,
Шамнан шырақ жағылар, Тілегенің алдыңнан
Іздемей-ақ табылар!
Кел, балалар, оқылықІ

Өнер -білім бар жұрттар
Біз надан боп өсірдік
Иектегі сақалды,
«Өнер - жігіт көркі» деп
Ескермедік мақалды . . .
Біз болмасақ, сіз барсыз
Үміт еткен достарым,
Сіздерге бердім батамды.

. «Асыл шөп»,
«Әке мен бала»,
«Жаман жолдас»,
«Бақша ағаштары»,
«Аурудан - аяған күштірек»
т. б.
Жазушы болған
Әңгімелері:


«Қайырымды түлкі»,
«Қарға мен түлкі»,
«Екі шыбын»
(И. А. Крыловтан)
Аудармашы
Аудармалары:

Мектеп ашқан

Ыбырайдың баласымен түскен суреті



И.


Ыбырай мектепте оқып жүрген кезде, атасы Балқожа бидің жазған хаты:
«Үміт еткен көзімнің нұры - балам. »
Үміт еткен көзімнің нұры - балам,
Жаныңа жәрдем берсін хақ тағалам.
Атаң мұнда анаңмен есен - аман,
Сүйіп сәлем жазады бүгін саған.
Атаңды сағындым деп асығарсың,
Оқуға көңіл бөлсең, басыларсың.
Ата - анаңды өнер білсең, асырарсың,
Надан боп білмей қалсаң, «аһ» ұрарсың.
Шырағым, мұнда жүрсең, не етер едің?
Қолыңа құрық алып кетер едің.
Тентіреп екі ауылдың арасында,
Жүргенмен, не мұратқа жетер едің?!

тапсырмалар:
«Әке мен бала» әңгімесінің басты кейіпкерлері кімдер?
2. Әңгіменің басты тақырыбы не туралы?
3. Таға дегеніміз не?
4. Ұста дегеніміз кім?
5. Әкесі шиені сатып алғаннан кейін бірден баласына неге бермейді?
6. Әңгімеден мақалды тауып, оқып, мазмұнын түсіндіріңдер.
7. Баланың іс-әрекетіндегі жағдай / ситуация/ сіздің басыңыздан өтті ме?
Балаға қандай мінездеме берер едіңіздер?
“Әке мен бала” әңгімесі бойынша

Сөздікпен жұмыс
ескі таға - старая подкова
иіліп алды - наклонился и взял
ұста - кузнец
аяңдап жүрді - шли медленно, не спеша
азға қанағат ету - довольствоватся малым
көптен құр қаларсың - останешься ни
с чем

І топ ІІ топ
Балаға мінездеме: Баланың мінезіне қарама-қарсы қасиеттер:
Еріншек Еңбексүйгіш
Жалқау Еңбекқор
Жай басар Пысық
І топ ІІ топ
Өлеңдерін атап, жазу Әңгімелерін атап, жазу
І топ ІІ топ
Тәрбиеге байланысты Еңбекке байланысты
мақал- мәтел мақал-мәтел
І топ ІІ топ
Әке, таға сөздерінен Бала, шие сөздерінен
сөз тіркестерін құрау сөз тіркестерін құрау
Сыныпты 2 топқа бөлу
І топ “Сұңқарлар”
ІІ топ “Қырандар”
Тапсырмалар

Қарама-қарсы элементтер» стратегиясы
«Әке мен бала» әңгімесі бойынша талдау жұмыстары.
1 топ 2 топ
Әке
Бала
- Іс жүргізу
- Автоматтандыру, Техника
- Алғашқы әскери дайындық
- Астрономия
- Ауыл шаруашылығы
- Банк ісі
- Бизнесті бағалау
- Биология
- Бухгалтерлік іс
- Валеология
- Ветеринария
- География
- Геология, Геофизика, Геодезия
- Дін
- Ет, сүт, шарап өнімдері
- Жалпы тарих
- Жер кадастрі, Жылжымайтын мүлік
- Журналистика
- Информатика
- Кеден ісі
- Маркетинг
- Математика, Геометрия
- Медицина
- Мемлекеттік басқару
- Менеджмент
- Мұнай, Газ
- Мұрағат ісі
- Мәдениеттану
- ОБЖ (Основы безопасности жизнедеятельности)
- Педагогика
- Полиграфия
- Психология
- Салық
- Саясаттану
- Сақтандыру
- Сертификаттау, стандарттау
- Социология, Демография
- Спорт
- Статистика
- Тілтану, Филология
- Тарихи тұлғалар
- Тау-кен ісі
- Транспорт
- Туризм
- Физика
- Философия
- Халықаралық қатынастар
- Химия
- Экология, Қоршаған ортаны қорғау
- Экономика
- Экономикалық география
- Электротехника
- Қазақстан тарихы
- Қаржы
- Құрылыс
- Құқық, Криминалистика
- Әдебиет
- Өнер, музыка
- Өнеркәсіп, Өндіріс
Қазақ тілінде жазылған рефераттар, курстық жұмыстар, дипломдық жұмыстар бойынша біздің қор #1 болып табылады.

Ақпарат
Қосымша
Email: info@stud.kz