Дискриминант және квадрат теңдеудің түбірлері




Презентация қосу
“Қазір бой жарыстыратын заман емес,
ой жарыстыратын заман.”
Н.Ә.Назарбаев
Сабақтың негізгі мақсаты:
Квадрат теңдеудің түбірлерінің
формулаларын оқып үйреніп, оларды
квадрат теңдеуді шешуде қолана білу.
Әдіс-тәсілдер: Кембридж тәсілі. СТО. АКТ.
Көшбасшылық.Бағалау

Сабақтың Мен не істеу керек екенін білемін.
ұраны: Мен қалай істеу керек екенін білемін
Сабақтын жоспары:

І. «Қызығушылықты ояту» бөлімі:
“Қара жәшік көрілім”:
№1 Үй тапсырмасын тексеру
„Қайталау айнасы“ Сұрақ-жауап

ІІ. Мағынаны тану бөлімі:
№2 Тақырыптық есептерді шығару „Кім жылдам“
№3 «Бәйге» ойыны
№4 Кестедегі бос орынды толтыр
Сергіту сәті:
ІІІ. Толғаныс
Крассворд шешеді

№5 Тест деңгейлік тапсырма
Рефлексия.
Бағалау критерийлері:
№1 Талпыныс №2 №3 №4 №5 Жиынтық
топ Үй жақсы іс “Кім “Бәйге“ Ой Тест
мүшелері тапсыр 1-3 жылдам” 1-3 жарыс 1-7
масына Жеке 1-4
1-9 жұмыс
1-2

Жалпы:
10-19 ұпай : қанағаттанарлық
20-24 ұпай: жақсы
25-28 ұпай: өте жақсы
МЕН КӨРШІМЕ СЕНЕМІН.
4500=4,5х2-405х 4,5х2-405х-4500=0 D=164025+810000=245024=4952
Х1=405-495/2*4,5=-90/9=-10
Х2=405+495/9=900/9=100км/саг автомобиль
100-90=10км/саг велосипед Р (х1,2=10:100)
№130.Теңдеуді шешіңдер.
1) 3х2+5х-2=0 А ( х1,2 =-2:1/3) 3) 2х2-х-3=0 Ш (х1,2=1/3)
2) 9х2-6х+1=0 У (х 1,2=-1:3/2 ) 4) 5х2-8х-4=0 А (х1,2=-0.4:2)
№131.Теңдеуді шешіңдер.
1) 5х2-14х+8=0 Н (х1,2 = 4/5: 2 ) 2) 3х2-10х+7=0 Г (x1.2=2/3:1)
3) 9х2-12х+4=0 Ү (x1.2 =2/3) 4) -4х2-12х+7=0 Л (x1.2=-0.5:3.5)

х1,2=10: х1,2 =-2: х1,2=-1: х =1/3 х1,2=-0.4 х1,2 = 4/5 x1.2=2/3 x1.=2/3 x1.2=-0.5
100 1/3 3/2 :2 2 1 3,5

Р А У Ш А Н Г У Л
«ҚАЙТАЛАУ АЙНАСЫ»
1.Қандай теңдеуді квадраттық теңдеу дейміз?
2.Толымсыз квадраттық теңдеулер дегеніміз не?
3.Келтірілген квадраттық теңдеу дегеніміз не?
4.Бөлшектің бөлімін иррацаналдықтан бостау дегеніміз
не?
5.Теңдеуді шешу дегеніміз не?
6.а мен с қандай болғанда ах2 +с = 0 теңдеуінің шешімі
бар болады?
7.Квадраттық теңдеу түбірлерінің дискриминантын
қалай табамыз?
8.Квадраттық теңдеудің түбірлерінің санын қалай
анықтаймыз?
9.y=√x функциясының анықталу облысы ?
10.Келтірілген квадраттық теңдеудің түбірінің
формуласын қалай жазамыз?
ІІ. Мағынаны тану бөлімі: «Кім жылдам»
ойынына кіріселік ол үшін мына теңдеулерді
шешулерің керек: оқулықтан №134 №135
І топ: № 135 1) 2х (5х-7) =2х2 -5

ІІ топ: 2) (x+4) 2
=4x 2
3) (x-5)2=3x2-x+14+5
4) 9x(4x-1)=3x-1
ІІІ топ: №136 1) 1.3x+0.2=0. 7x2

2) 0.09-4x2=1.6x
IV топ. 3) 9x2+2x-1/3=0

4) 0.1x-14=-0.4x
“Кім жылдам” тапсырмасының
дұрыс шешімі
І топ: № 135 1) х 1= -2/7; х2=2

2) х1=-0.45; х2=0.05;
ІІ топ: 3) х1= -1/3; х2=1/9
4) х =-2
ІІІ топ: №136 1) х1=-2: х2=11/3;
2) х1=1; х2=15/4
IV топ. 3) x1=-3; х2=8

4) x1=-5 х2=20/3;
“Бәйге” жарысы
Оқулықпен жұмыс
• І топ №137 1 есеп
• ІІ топ №137 2 есеп
• ІІІ топ №138 1 есеп
• ІV топ №138 2 есеп
«Бәйге» Көшбасшылар жарысы.
• І топ №137 1есеп Түбірі: x1=2.5; x2=5/3
• ІІ топ №137 2 есеп Түбірі: x1=10; x2=-0,7
• ІІІ топ №138 1есеп. Түбірі: x1=1; x2=-14/3
• ІVтоп №138 2 есеп.Түбірі:x1=31/22; x2=-1
Толымсыз квадрат
теңдеулерді шешу

ах2+вх=0 ах2=0 (в=0, с=0) ах2+с=0 (в=0)
(с=0)

Теңдіктің екі бөлігін Теңдеуді х2=d түрге
Теңдіктің сол жақ
де белгісіздің келтіріп, соңынан
бөлігін көбейткіш-
алдындағы квадрат түбір табу
терге жіктеп,
коэффициентке
әрқайсысын нөлге
бөліп, соңынан түбір
теңестіру,
табу.
Дискриминант және
квадрат теңдеудің түбірлері
D = b2-4ac

D<0 D=0 D>0
Теңдеудің Теңдеудің өзара Теңдеудің әр түрлі
түбірлері болмайды тең нақты екі түбірі нақты екі түбірі
болады болады
Тапсырма: Егер дұрыс сөздерді тапсаңдар,
онда француз математигінің фамилиясы шығады.

Сұрақтар:
1.ах+вх+с=0, (a=0) теңдеуі қалай аталады?
2.Квадрат теңдеудің түбірлерінің формуласындағы

түбір
астындағы өрнек?
3.Квадрат теңдеудегі а және в.
4.Квадрат теңдеудің дербес түрі?
Тапсырма: Егер дұрыс сөздерді тапсаңдар,
онда француз математигінің фамилиясы шығады.

К в а д р а т
д и с к р и ми н а н т
к о е фи ц е н т
т о л ы м с ыз

Сұрақтар:
1.ах+вх+с=0, (a=0) теңдеуі қалай аталады?
2.Квадрат теңдеудің түбірлерінің формуласындағы

түбір
астындағы өрнек?
3.Квадрат теңдеудегі а және в.
4.Квадрат теңдеудің дербес түрі?
№4-тапсырма: Кестедегі бос орынды толтыр
ах2 + вх +с =0, а > 0

в=0
с=0, в=0

ах2 + вх=0
ах

=-с
х( ) =0
х=

c
х =0 немесе 0c
а 0
а
ах=
х=
х=
х=
№4-тапсырма: Ойларының дұрыстығың тексеріңдер
ах2 + вх +с =0, а > 0

в=0
с=0, в=0 х (ax+b ) =0

ах2 + c=0
ах2 + вх=0
ах2=0

х (ax+b ) =0 ax2= -с
Х1=0 x2=0

c
х =0 немесе 0c
а 0
а
ах=b

х = ±√-c/a
х=b/a
Өзіңді тексер
Теңдеу Толық Толымсыз Келтірілген Келтірілмеген ұпай

х 2 5 х 3 0

6 х 2 5 0
2 х 2 4 х 0
5 х 7 х 2 2 0

2 х 2 0

Ұқсас жұмыстар
Квадрат Тендеу туралы
Оқушы білімін тексеру
Квадрат теңдеулерді шешу
Квадрат үшмүшені көбейткіштерге жіктеуңдер
Квадрат теңдеу түбірлерінің формулалары
Квадраттық теңдеулер
Квадрат теңдеу
Квадарат теңдеу тарауын қорытындылау
Мектеп математикасындағы квадраттық теңдеулерді шешу жолдары
Виет теоремасы туралы ақпарат
Пәндер