Қосу амалдарын орындау




Презентация қосу
“Қазығұрт”№66 жалпы орта мектебі
Ашық сабақ информатика
сабағынан
8 ”в” – сынып
Пән мұғалімі:
Джолбарисова
Арайлым
Орындыққызы
Сабақтың мақсаты: Оқушыларға екілік сандармен
орындалатын арифметикалық
амалдарда қосу және азайту, көбейту
амалдарын тианақтап түсіндіру.

Білімділік: Оқушыларға екілік жүйедегі кесте
бойынша арифметикалық амалдарды
орындап, есептер шығаруда білімдерін
тексеру.
Дамытушылық: Оқушылардың ойлау қабілетін және
пәнге деген қызығушылығын дамыту.

Тәрбиелік: Жан-жақты дамыған білім деңгейі
жоғары, теориялық білімін топ
ортасында көрсете алатын жеке
тұлғаны тәрбиелеу.
Сабақтың көрнекілігі: Интерактивті тақта (слайдтарды
көрсету) компьютер, кеспе
қағаздары, кітаптар.
Сабақтың түрі: Аралас сабақ.
Сабақтың әдіс-тәсілі: Баяндау, сұрақ – жауап, ойын
элементтерін қолдану, тест
орындау.
Сабақтың барысы: І. Ұйымдастыру кезеңі:
• Оқушыларды тыныштыққа шақыру,
• Оқушыларды түгелдеу,
• Оқушылардың назарын сабаққа аудару.
ІІ.Үй тапсырмасын сұрау және өткен
сабақтарды қайталау:
1. Информатика ғылымы қай ғасырда пайда болды және қандай сөзден
шыққан?
2. Инфоматика ғылымы нені зерттейді?
3. Ақпараттық процесстер дегеніміз не? Оның қандай түрлері бар?
4. Ақпаратты беру, сақтау және өңдеу дегеніміз не?
5. Санау жүйесі дегеніміз не? Оның қандай түрлері бар?
6. Цифр және дәреже деп нені айтамыз?
7. Позициялық және позициялық емес санау жүйесінің айырмашылығы
неде?
8. Бүтін ондық сандарды екілік санау жүйесіне ауыстыру ережесі.
9. 76 сандарын ондық жүйеден екілік,сегіздік,он алтылық жүйеге қалай
ауыстырамыз?
10. 1001 сандарын екілік жүйеден ондық жүйеге қалай ауыстырамыз?
ІІІ. Жаңа сабақты түсіндіру.
Екілік жүйедегі арифметикалық амалдар ондық жүйедегі
ережесі бойынша орындалады. Тек айырмашылығы қосу
және азайту, көбейту кестесі арқылы орындалады және тек
екі цифр қолданылады 0 және 1 сандары.
Қосу кестесі.
Екілік санау жүйесінде 0 және 1 сандарды қосу кезінде
мынадай төрт ереже арқылы орындалады:
0+0=0
0+1=1
1+0=1
1+1=10 ( тек қосу амалын орындағанда ғана жоғарғы
разрядқа тасмалдау жүреді.)
Қосу амалдарына бірнеше мысалдар қарастырайық:
1001 10012=1*23+0*22+0*21+1*20=910
+ 1010 10102=1*23+0*22+1*21+0*20=1010
10011 910+1010=1910

100112=1*24+0*23+0*22+1*21+1*20=16+0+0+2+1=1910
1910=1910
Нәтижелерін салыстыра отырып, қосудың дұрыс
орындалуына көз жеткіздік.
Мысалы: 1) 1101 2) 0111
+ 1011 + 0111
11000 1110
Азайту кестесі.
Азайту ережесін қарастырайық:
0-0=0
0-1=1
1-0=1
1-1=0
Азайту амалын орындау барысында әрдайым абсолюттік шамасы
бойынша үлкеннен кіші алынып, үлкен санның таңбасы қойылады.
Мысалы: 1) 0101 01012= 0*23+1*22+0*21+1*20=4+1=510
- 0010 00102=0*23+0*22+1*21+0*20=210
00112 310 510 - 210=310
Ондық Екілік Ондық Екілік
жүйе жүйе жүйе жүйе

310 = 310 0 0000 8 1000
1 0001 9 1001

2) 1101 3) 1100 2 0010 А(10) 1010

- 1011 - 0110 3 0011 В(11) 1011

0010 0110 4 0100 С(12) 1100
5 0101 D(13) 1101
6 0110 Е(14) 1110
7 0111 F (15) 1111
Көбейту
0*0=0
1*0=0
0*1=0
1*1=1
Мысалы :1012 мен 1102 екілік сандарының көбейтіндісін
табыңдар.Сандарды көбейтуді кіші разрядтан бастап бағанда
орындайық:
101 Тексеру:1012=1*22+0*21+1*20=5
* 110 1102=1*22+1*21+0*20=6
000 5*6 =3010
101
+ 101
11110
111102=1*24+1*2
3010+1*2
= 30+1*1
2 1
+0*20=16+8+4+2+0=3010
Оқулықтағы есептерді шығару
16 бет. 2.3- тапсырма.
1. Қосу амалдарын орындау:
1) 11102+10012=?10
2) 11012+10112=?10
3) 10112+92=?10
2. Азайту амалын орындау:
1) 11102-10012 =?10
2) 10102-01012 =?10
3) 10102-32 =?10
3. Көбейту амалын орындау:
1) 101*101 =?
2) 011*110 =?
Сандардың аталу және жазылу
әдістерін не деп атаймыз?

А) Бит

Ә) Байт

Б) Дәреже

В) Санау жүйесі
Санау жүйесі неше түрге бөлінеді?

А) 1

Ә) 2

Б) 3

В) 4
Санның цифрына бөлінетін
позицияны не деп атайды?

А) Бит

Ә) Байт

Б) Дәреже

Б) Цифр
11102 мен 10012 екілік сандарының
қосындысын табыңдар?

А) 101112

Ә) 11102

Б) 111112

В) 110002
11112 мен 01012 екілік сандарының
азайтындысын табыңдар?

А) 00012

Ә) 01102

Б) 10102

В) 10002
1112 мен 1102 екілік сандарының
көбейтіндісін табыңдар?

А) 5

Ә) 13

Б) 10

В) 12
“Ойлан тап”
І топ.
1 - тапсырма
Мен 1111 жастамын. Мектеп табалдырығын
0111 жасымда аттадым. Мен 01100110 мектептің
1000 - сыныбында оқимын. Біздің сыныпта
барлығы 00100101 оқушы. Менің арманым
келешекте атақты компьютер маманы болу.
Ондық жүйе Екілік Ондық Екілік жүйе
жүйе жүйе

0 0000 8 1000

1 0001 9 1001

2 0010 А(10) 1010

3 0011 В(11) 1011

4 0100 С(12) 1100

5 0101 D(13) 1101

6 0110 Е(14) 1110

7 0111 F (15) 1111
І топ.
Жауабы:
Мен 15 жастамын. Мектеп табалдырғын
7 жасымда аттадым. Мен 66 мектептің
8 - сыныбында оқимын. Біздің сыныпта
барлығы 25 оқушы бар. Менің арманым
келешекте атақты компьютер маманы
болу.
ІІ топ.
2 - тапсырма
1000-сынып оқушысымын.Сыныпта 00010110
оқушы бар. Сынып өте ұйымшыл. Біз 01100110
мектепте оқып жатқанымызды мақтан етеміз.
Ондық Екілік жүйе Ондық Екілік жүйе
жүйе жүйе

0 0000 8 1000
1 0001 9 1001
2 0010 А(10) 1010
3 0011 В(11) 1011
4 0100 С(12) 1100
5 0101 D(13) 1101
6 0110 Е(14) 1110
7 0111 F (15) 1111
ІІ топ.
Жауабы:

8-сынып оқушысымын.Сыныпта 16

оқушы бар. Сынып өте ұйымшыл. Біз
66 мектепте оқып жатқанымызды
мақтан етеміз.
Үйге тапсырма:
16 бет. 2.3-тапсырма
орындап келу.
VII.Сабақты қортындылау:

Сөзжұмбақтың сұрақтары:
1. Информатиканың негізгі түсінігін қалай аталады?
2. Санның цифрына бөлінетін позицияны не деп атайды?
3. Екілік санның әрбір разрядын не деп атайды?
4. Бағдарламалар мәліметтер немесе олардың бөліктері
не деп аталады?
5. Ақпаратты компьютер экранына шығару құрылғысы.
6. 0 мен 1 цифрларының көмегімен жазылады .
7. Ақпараттың 8 биттен тұратыны не?
8. Ақпараттық процестерді зерттейтін ғылым.
9. Ақпараттық процестерді жүзеге асыратын негізгі
құрал.
10. 16 cанын санау жүйесінде қалай атаймыз?
№ Оқушының аты-жөні Үй Тест “Қисынды ойлап Жұмбақты Қорытынды
тапсырмасын Есептер тапсырмасы тап” ойыны шешу
сұрау шығару

1 Айнабек Бақыт
2 Ағабек Мадина
3 Анарбаева Нұрай
4 Алмұратов Нұрсұлтан
5 Аман Ғани
6 Әбдіманап Зарема
7 Әлімжан Арман
8 Әлімжан Арайлым
9 Буранова Мафтуна
10 Елібай Зинат
11 Зайрқұлова Аяулым
12 Иса Бейбінұр
13 Бұрхан Рысбек

Ұқсас жұмыстар
Сандарды смалыстыру
Оқушыларды жаңа есептеу бірлігі ондықпен таныстыру
Амалдарды орындауды үйрену кезіндегі сандар нумерациясын бекіту
Қолданыстық кернеу
Шамаларға байласнысты есептер Үнемі Қосымша шығару сабақ
Сан амалдың нәтижесі екенін көрсету
Алғашқы есептеу құралдары
Есептеу техникасының даму тарихы
Калькулятор бағдарламасының ұғымы
Оқыту және тәрбие әдістемесі
Пәндер