Мәтіннің түрлері




Презентация қосу
Сабақтың мақсаты:
Шығармашылық жұмыс жүргізу барысында
оқушыларға мәтін құрауға, тақырыпты аша білуге
үйрету. Сөздік қорларын, тіл байлығын,
дүниетанымын, ойлау қабілеттерін дамыту. Ана
тіліміздің қадір-қасиетіне, тіліміздің тазалығына
мән беру, сөйлеу мәдениетін қалыптастыру.
Сабақтың түрі: Шығармашылық ізденіс
Сабақтың әдісі: СТО технологиясының
элементтері
Сабақтың көрнекілігі: Суреттер,
интерактивті тақта, үлестірмелі
парақшалар
Пәнаралық байланыс: Әдебиет.
Сабақтың барысы:
І. Ұйымдастыру кезеңі
ІІ. Үй тапсырмасын тексеру
ІІІ. Негізгі бөлім.
Әлем әдебиетіндегі әйгілі жүз кітапты
емін-еркін бар бояуымен төгілтіп
түсіретін тіл – қуатты тіл, қазақ тілі –
сондай тіл.
Нұрсұлтан Әбішұлы Назарбаев
І. Қызығушылықты ояту
О т и

М ә т і н

а н а л е

қ н

а
........... сөздің мәйегі.
........... көңілдің ажары.
л ........... оттан да ыстық.
........... тас жарады, тас жармаса бас жарады
Оқу ............ мен құдық қазғандай
ІІ. Мағынаны тану
Мәтінді жалғастыр

Бірінші сыныпта оқитын Ғабит таңертең
үйінен шықты. Сыртта боран ұйтқып тұр.
Ағаштардың шуылы құлақ тұндырады.
Бала шошып кетті. Бір теректің түбіне
барып, бұға қалды. Ол енді мектепке бармау
жағын ойлады.
І топ Сипаттау мәтіні (қандай?)
ІІ топ Әңгімелеу мәтіні (не істеді?)
ІІІ топ Пайымдау мәтіні (неліктен?)
Бірінші сыныпта оқитын Ғабит таңертең үйінен
шықты. Сыртта боран ұйтқып тұр. Ағаштардың шуылы
құлақ тұндырады.
Бала шошып кетті. Бір теректің түбіне барып, бұға
қалды. Ол енді мектепке бармау жағын ойлады.
Сол сәтте ол бір жөкенің түбінде бас сауғалап
тұрған Тәкенді көрді. Тәкеннің үйі көрші болатын. Ол
да мектепке бармақ болып шыққан. Бірақ әрі қарай
жүруге жасқанып тұр еді. Балалар бірін-бірі көріп,
қуанып кетті. Олар қарсы жүгірісіп келді де, қол
ұстасып, мектепке қарай тартты. Азынаған қарлы
боран әлі ұйтқып тұр. Балаларға ол енді тіпті де
қорқынышты болмай қалды.
Мәтін дегеніміз не?
Мәтінде

Оқиға құбылыс
хабарланады, сипатталады,
баяндалады, суреттеледі
әңгімеленеді
Мәтіннің түрлері:
Әңгімелеу мәтіні Сипаттау мәтіні

Пайымдау мәтіні
Оқулықпен жұмыс
418-жаттығу
І топ Бұл құстың тіршілігі,
ерекшелігі туралы не білесіңдер?
ІІ топ Осы құс туралы айтылатын
тұрақты тіркестерді, мақал-мәтелдерді
табыңдар.
ІІІ топ Айтылған мақал-мәтелдер мен
тұрақты тіркестерді қатыстырып диалог
құра.
Сергіту сәті «Сәйгүлік»
• Сәйгүлік шауып келеді, шауып келеді
тастан өтті. Жұдырықтарын түйіп
ысқылайды
• Құмнан өтті. Алақандарын ысқылайды
• Судан өтті. Беттерін соғады
• Кедергіден өтті. Орындарынан тұрып
секіреді
• Мәреге жетті. У-у деп қолдарын соғады
419-жаттығу
Мәтінге сүйеніп, судың қасиеттерін
санамалап жазыңдар.
Суға қатысты мақал-мәтелдерді,
тыйым сөздерді естеріңе түсіріңдер.
ІІІ. Ой толғау
І топ “Бүгінгі күн”
ІІ топ “Осы ай”
ІІІ топ “Биылғы жыл”
Бес жолды өлең
1. Зат есім
2. Сын есім
3. Етістік
4. Сөйлем
5. Мағыналас сөз
Үйге тапсырма:
417-жаттығу және 189 беттегі
қорытынды сынақ тапсырмалары

Оқушы білімін бағалау

Ұқсас жұмыстар
Мәтіннің құрылымы, түрлері
Тіл дамыту
Мәтінге тақырып
Ішкі форма - берілген барлық құралдардың жиынтығымен тұтастай сәйкес келетін, адамның ақыл ойында жүзеге асатын ойлаудың түзілісі
Құжаттарды талдау
МӘТІН ЖӘНЕ ДИСКУРС
Менің туған өлкем
Функционалды прагматика Жасырын прагматика
Мәтінді туралау тегтері
Мәтіндік редактор. Мәтіндік редактормен жұмыс жасау
Пәндер