Қай жылы қай елдің ғалымы


Slide 1 Slide 2

Білімділігі :

Вирустардың зерттелу тарихы, құрылысы, құрылымы, зияны туралы білім беру .

2. Дамытушылық :

Сабақта белсенділікпен жұмыс жасап, одан қорытынды шығара білу, оқушыны өз бетінше ізденуге, іскерлікке дағдыландыру . Сабақта материалды игеріп қана қоймай зерттеу, іздену, сынау, сараптау, салыстыру арқылы өз пікірлерін қорғай білуге, биологиялық дүниетанымын кеңейтуге баулу.

3. Тәрбиелік :

Салауатты өмір салтын қалыптастыру, тазалыққа, адамгершілікке тәрбиелеу .

Slide 3

Сабақтың

түрі : аралас сабақ

Типі: жаңа білімді меңгерту

Әдісі: топтық жұмыс, тірек- сызба,

ассоциация, “Ізден, Ойлан, Тап”

сандық терезе, “Шыңға шығу”

ойын түрлері, сатылай кешенді

оқыту технологиясы

Көрнекілігі: электронды оқулық,

кесте- суреттер, слайдтар

Құрал-

жабдықтар: интерактивті тақта,

арнайы құралдар,

слайдтар, электрондық

оқулық

Slide 4

Сабақтың барысы:

І. Ұйымдастыру кезеңі

Оқушылармен амандасу, түгендеу

Оқушы назарын сабаққа аудару

ІІ. Үй тапсырмасын сұрау

Игерілген білімді тірек-сызба бойынша пысықтау.

Ағзалар

Анциттер (жасушасыз)

Прокариоттар (ядросыздар)

Эукариоттар (ядролылар)

Вирустар дүниесі

өсімдіктер

саңырауқұлақтар

қыналар

жануарлар

бактериялар

Цианобактериялар (көк-жасыл балдырлар)

Slide 5

“Мықтылар” тобына

Эукариотты

Жасуша

мөлшері ірі

10 мкм-100 мкм

Өсімдіктер, жануарлар,

саңырауқұлақтар клеткасы

Ген хромосомада орналасқан

Органоидтары бар

Экзоцитоз,

эндоцитоз құбылыстары бар

Хромосомалардың диплоидты жиынтығы

Ядросы бар

Митоз жолымен бөлінеді

Slide 6

Прокариотты

“Күштілер” тобына

Гені бар

Органоидтар митохондрия,

рибосома болмайды

Бір ғана геннің көшірмесі

Экзоцитоз, эндоцитоз құбылысы жоқ

Ядросы жоқ

Теңдей екіге бөлінеді

Бактериялар,

көк жасыл балдырлар

Жасуша мөлшері ұсақ 2 мкм-3 мкм

Slide 7

Көз сүзіп тамсанып қарама құр,

Байлыққа жету үшін керек ақыл

Талпынған, талаптанған, еңбек еткен

Еш кетпес маңдай терің, табан ақың .

бөлімінде “Кімнің еңбектері” деген сауалдарға жауап беру үшін мына сандық терезелерді ашасыздар .

20

20

30

30

30

20

40

40

40

Slide 8

20 (оң) -

Қай жылы қай елдің ғалымы “Нуклеин қышқылын” ашты ?

Slide 9

20 (сол) -

Қай жылы, қай елдің ғалымы “митохондрияны” ең бірінші тауып, “саркасома” деп атады ?

Slide 10

20 (орта ) -

Қай жылы, қай елдің ғалымы нәруызды ыдырату арқылы глицинді алды ?

Slide 11

30 (оң) -

Сведберг нені дәлелдеді және нені ойлап тапты ?

Slide 12

30 (сол ) -

Лизосоманың екінші атауы ?

Slide 13

30 (орта ) -

1894 жылы неміс анатомы Р. Альтман митохондрияны не деп атады ?

Slide 14

40 (оң ) -

Лизосоманың ең алғаш кім, қай жылы ашқан ?

Slide 15

40 (сол ) -

Гольджи жиынтығын кім, қай жылы, қайдан тапты ?

Slide 16

40 (орта ) -

Эндоплазмалық торды қай жылы, кім ненің көмегімен қайдан тапты ?

Slide 17 Slide 18

“Шыңға шығу” ойыны

“Мықтылар” тобы

“Күштілер” тобы

Жасушаны зерттейтін ғылым ?

Өсімдіктерге ғана тән денешік ?

Хромосомадағы құрылыс қызметін атқаратын нәруыз ?

Шар тәрізді денешік ?

“Табиғат жүйесі” еңбегінің авторы ?

Бактерияны зерттейтін ғылым ?

Цитоплазманың түп негізі -

Фагоцитоз процесін терең зерттеп, бұл терминді алғаш ғылымға енгізген ғалым ?

Нәруыз молекуласын тұңғыш зерттеген ғалым ?

“Көмірсу” деген терминді ғылымға енгізген ғалым ?

1

2

3

4

5

1

2

3

4

5

Slide 19

ІІІ. Жаңа сабаққа дайындық кезеңі

“Ой шақыру”

Вирустарды зерттейтін ғылым саласы ?

Вирустарды кім ашты ?

Вирустар қандай ауру тудырады ?

Иммунитет дегеніміз не ?

Мына сурет бойынша бактериофагтың құрылысын талда .

Slide 20

ІҮ. Жаңа сабақ : “Вирустар - тіршіліктің жасушасыз түрі”

Сатылай кешенді талдау технологиясын қолдану .

Вирустар

Анықтамасы :

Вирус деген латынның “virus”деген сөзінен алынып, “у” деген ұғымды білдіреді .

2. Ашылу тарихы .

Бұл терминді алғаш рет ғылымға Нидерланды ғалымы М. В. Бейерник (1815-1931) 1899 жылы енгізді . Вирусты алғаш орыс ғалымы Д. И. Ивановский 1892 жылы темекі жапырағының теңбіл ауруынан тапты . Вирустарды тек электронды микроскоппен ғана көруге болады .

3. Сөз таным .

Вирустарды зерттейтін ғылым саласын вирусология деп аталады .

Иммунитет - ағзаның ауру қоздырғыштарын қабылдамайтын қасиеті .

Ағзаның өз тұтастығын және биологиялық даралығын қорғайтын жасуша иммундық жасуша деп аталады .

Ауру тудыратын ұсақ ағзаларды қармап, тіршілігін жою арқылы иммундық жасуша ағзаны қауіпті жұқпадан (инфекциядан) сақтандырады.

4. Негізгі қасиеттері :

1. Бактериялардан да ұсақ ;

2. Бактериялар өте алмайтын арнаулы сүзгілерден өтетіндігі ;

3. Зертханада қолдан жасалған қоректік орталарда өспейді ;

4. Тек тірі жасушада ғана тіршілік етеді ;

5. Тауық жұмыртқасында жақсы өседі ;

6. Кейбір вирустар кристалл түзеді ;

Slide 21

5. Сыртқы пішіндері:

Шар, таяқша, сопақша, жіп тәрізді . Мөлшері өте ұсақ, өлшемі 0, 2 см .

6. Вирустың түрлері :

Қарапайым

құрылысы бар вирустар нуклеопротеиндер, яғни бұл вирустар нук. қышқ/нан (ДНҚ немесе РНҚ) , ферментті нәруызбен қапталған қабықшадан-капсидтен тұрады . Бұл қабықша вирустың құрам/ғы нук. қышқ/н сыртқы орта ның қолайсыз жағдай/н қорғайды .

Күрделі

вирустардың нәруызды немесе либопротеинді қосымша қабықшасы болады және көмірсулар мен ферменттер кездеседі .

7. Вирус жасушасының құрылысы :

Барлық вирустар екі топқа бөлінеді :

ДНҚ-геномды 2) РНҚ-геномды

жануарлар мен адамдардың Өсімдік жасушасында

жасушаларында не кездесетін вирустар көбіне

РНҚ-геномды немесе РНҚ-геномды болып келеді .

ДНҚ-геномды вирустар кездеседі .

8. Тіршілік ортасы .

Вирустар өз бетінше тіршілік ете алмайды және бөлінбейді . Вирустар жасанды қоректік ортада көбеймейді және олар тіршілігін өздері паразитті тіршілік ететін иесінің жасушаларында ғана жалғастыра алады . Вирустар екі түрлі ортада ғана кездеседі .

1) жасушадан тыс жерде тек вирион (вирус бөлшектері ) күйінде ;

2) жасуша ішінде көбеюге қабілетті кезеңі .

Вирион күйіндегі әрбір вирустыа зат алмасу процесі жүрмейді, яғни бос күйінде не өспейді, не көбеймейді .

Slide 22

9. Вирустардың өздеріне ғана тән ерекшелік :

Олардың өздеріне тән заттар мен энергия алмасуы болмайды .


Ұқсас жұмыстар
ТӘУЕЛСІЗ ЕЛДІҢ БІЛІМДІ ҰРПАҚТАРЫМЫЗ
Компьютер классификациясын ата
АТОМ ЯДРОСЫНЫҢ ҚҰРАМЫ
Цифр қай елдің сөзі
Сақтардың әлеуметтік топтарын ата
Қазақ тілі - мемлекеттік тіл
ҚҰСТАР ҚОРАЗКҮРКЕТАУЫҚ ҚАЗ ҮЙРЕК
Орхон ескерткіштері
Физикалық турнир (сыныптан тыс жұмыс)
Қазақстандағы индустрияландыру жылдары
Пәндер



Реферат Курстық жұмыс Диплом Материал Диссертация Практика Презентация Сабақ жоспары Мақал-мәтелдер 1‑10 бет 11‑20 бет 21‑30 бет 31‑60 бет 61+ бет Негізгі Бет саны Қосымша Іздеу Ештеңе табылмады :( Соңғы қаралған жұмыстар Қаралған жұмыстар табылмады Тапсырыс Антиплагиат Қаралған жұмыстар kz