Проблемалар мен мәселелерді шешу кезінде өзінің тәжірибесін қалыптастыру өрісіне кіретін ойлау үдерісін жүзеге асыру




Презентация қосу
Сыни тұрғыдан
ойлау – ақпаратты
ойлауға, бағалауға,
талдауға және
синтездеуге
бағытталған пәндік
шешім
Сын тұрғысынан ойлаудың тамырын сонау гректік
сократтық дәстүрге дейінгі 2500 жыл бұрынғы дәуірден көруге
болады, сол кездің өзінде беделді негізде алынған білімді тексеру
үшін жетекші сұрақтарды пайдалану қалыптасқан: олар тиімділік,
нақтылық пен логикалық сабақтастықтың талаптарына жауап
бере ала ма деген сауалды ортаға тастайды. Джон Дьюи (1-сурет) Джон Дьюи
білім беру саласында осындай зерттеуді бастаған алғашқылардың (сурет)
бірі болды, ол оқушылардың ойлау дағдысын қалыптастырудың
білім беру бағдарламасын тек оқушылар үшін ғана емес, қоғам
үшін және барлық демократиялық құрылыс үшін тиімді болуына
бағыттау керек екендігін мойындатты. Эдвард Глейзер (1941) сын
тұрғысынан ойлау қабілеттілігі үш элементтен тұратындығын
болжап берді:
1. Проблемалар мен мәселелерді шешу кезінде өзінің тәжірибесін
қалыптастыру өрісіне
кіретін ойлау үдерісін жүзеге асыру.
2. Логикалық зерттеу мен ой жүгірту әдістерін білу.
3. Осы әдістерді қолданудағы тәжірибелік дағдылар.
Александер (2001, 2008)тәжірибеде зерттеген
диологтың бес үлгісі

• Механикалық сақтау(үнемі қайталап отыру)
• Декламация (тест)
• Нұсқаулық/ мазмұндама
• Талқылау(ақпаратты тарату)
• Диалог
Блум таксономиясы
1956 жылы Бенджамин
Блумның төрағалық
етуімен білім беру
комитеті әзірлеген Блум
таксономиясы сын Бағалау
тұрғысынан ойлауды
қарастыруға болатын
ойлау дағдыларының Жинақтау
кеңінен
қолданылатын
Талдау
иерархиялық моделі
болып табылады
Қолдану

Түсіну

Білу
Қызығушылықты Мағынаны
Ой толғаныс
ояту ажырату
стратегиялары
стратегиялары стратегиялары

РАФТ
Кубизм
Екі түрлі түсініктеме
күнделігі

Еркін жазу Сын тұрғысынан
ойлаудың стратегиялары
(60 жуық) ДЖИГСО

Ассоцация
БЕС ЖОЛДЫ ӨЛЕҢ
(СИНКВЕЙН)
Венн диаграммасы
Дәстүрлісабақтар RWCT с а б а қ т а р ы

Мұғалімнің әдістері Оқушының іс-әрекеті Мұғалімнің әдістері Оқушының іс-әрекеті
Тақырыпты түсіндіреді Мазмұнын айтып Топқа бөліп, ой қозғайды Ұжыммен
береді жұмыс жасайды
Кейіпкерлер туралы айтып береді Тақырыпқа қызықтырып бағыттайды
Кейіпкерге мінездеме береді Мәтінмен өздері танысады
Мәтіннің идеясын анықтайды Оқулық Мәтіндегі ең құнды нәрсені анықтауды
бойынша мұғалімнің түсіндіргенімен ұсынады Әр түрлі әдістер арқылы мәтінді
байланыстырып айтады зерттейді
Мәтіннің көркемдік ерекшелігін мысалдар Кейіпкердің ерекшеліктерін тануға
арқылы түсіндіреді Мәтіндегі негізгі бағыттайды Жеке кейіпкерлерді
сөздерді тауып, айтып береді, дәптерлеріне талдайды, өздерін олардың орнына
жазады қойып, қарайды, салыстырады
Тақырыпқа шығарма жазуды тапсырады Мәтіннің тілдік ерекшелігі туралы сұрақ
Шығарма жазады қояды Әр түрлі әдістер арқылы
Сабақты қорыту сұрақтары жалпы шығарманың негізгі мазмұнын
қойылады Жауап береді анықтайды
Өз ойларын жазуды ұсынады Ойларын
қорытып, оны қағаз бетіне түсіреді
Ойларын қорытуға бағыттайды Өз
тұжырымдамасын жасайды
Күтілетін нәтиже

- бір-бірінің пікірін тыңдау, сыйлауға ынтымақты қарым-
қатынастың негізі қаланды;
- өзін жеке дара тұлға ретінде тануға жол ашуға;
- бір-біріне құрметпен қарауға;
- өз ойын ашық, еркін айтуға, пікір алмасуға;
- өзін-өзі, бірін-бірі бағалауға;
- мұғаліммен еркін сөйлесіп, пікір алмастыруға;
- достарының ойын тыңдай отырып, проблеманы шешу
жолдарын іздей отырып, қиындықты шешуге көмектесуге;

- белсенді шығармашылықты ойлауға негіз қаланды.
Практикада қолданыс табуы

Негізгі
Суреттер,фотос дереккөздерді
уреттер мен бағалау,оларға
естелік сәйкесті
жазбаларды Нәтижесі: сұрақтар қоя
т.б.жинақтау білуі
• 4 параметрі өседі
• Жекеден -жалпыға,
дифференциялдан
-сенімділікке,
интуициядан -логикаға,
бір перспективадан
көптеген перспективаға
өседі
Анағұрлым кең
Анағұрлым кең тәжірибе негізінде
тәжірибе негізінде болжамдар мен
болжамдар мен ұсыныстарды
ұсыныстарды қайта қарау
қайта қарау

Ұқсас жұмыстар
Оқушылардың сын турғысынан ойлауның негізгі ерекшіліктері
Сын тұрғысынан
Оқытудағы қиындықтары бар балалардың психологиялық және педагогикалық сипаттамасы
Тұжырымдамаға дейінгі ойлау
Оқудың оқытудың негізгі мәселелері
Метапәндік әрекеттер
Оқыту деңгейлері бойынша бағдарламалық мазмұны, мақсат қою, міндеттерді қою
АУЫЛ МЕКТЕБІНДЕГІ САПАЛЫ БІЛІМГЕ ҚОЛ ЖЕТКІЗУДІҢ ТИІМДІ ЖОЛДАРЫ
Білім берудің Жаратылыстану саласы
Әдістеменің атауы Әдістеменің мақсаты
Пәндер