Шығармашылық қабілетін дамыту




Презентация қосу
• “Жас бала – жас бір шыбық. Жас күнінде
қай түрде иіп тастасаң, өскенде сол иілген
күйінде қатып қалмақ. Баланы тәрбие қылу
тұрмыс майданында ақылымен, әдіспен
күресе білетін адам шығару деген сөз. Қалса
өзін, асса барлық адам баласын әділ жолмен
өрге сүйрейтін ер шығару деген сөз!”

М. Жұмабаев
Мақсатым
Оқушыға өз бетімен
Есте сақтау қабілетіне көп жүк
білім алуға мүмкіндік түсірмей керісінше, ақыл- ой
беретін жағдай туғызу механизмі оқушыларға әрі қарай
олардың өз бетімен
шығармашылық ізденіспен
жұмыстануына, білім алуына
бағыттау.
Оқу материалын оқушыға дайын күйінде
көрсетпей, оқушымен бірлесіп,
шығармашылық іс- әрекетті ұйымдастыра
отырып, оларды шешудің тәсілдерін,
жолдарын іздестіруге дағдыландыру.
ң м і ндет і:
ұ ғалі м ні
М а з м ұ н ы н
ы р ы п т ы ң м
р і л ге н т а қ
Оқушы бе б і л у , ө з ін і ң ж и н а ға н
п , кө р с е т е ы п т а ғ ы
аш ы і л ге н та қ ы р
а л ы н , б е р і п і р ік т е у ге
матери ы қ та й т ы н д а й е т
а
о й д ы а н ш ы қ қ ан ғ
негізгі ұ ты м д ы а я қт а п
н д ы с ы н д ы р м а й ,
өз туы р ы н а н т ы с қ а л
і н о н ы н а за а р б е р і п
дей а ғ ы т – б а ғд
а ш ы лы қ б
шығарм
отыруы.
Ұстаз еңбегі оқушы білімінен
көрінеді.
Ұстаз еңбегінің күрделілігі әрбір оқушы
жүрегіне жол таба білуінде өзін, өмірді,
әлемді танып білуге. Қоғам алдындағы
жауапкершілік қасиеттерін сезіндіре
білуінде.
с и е т т е р :
н да ғ ы қа лу;
з бой ы б і
Ұста ш а
е р і н а өз
і,
ет т д
ім ;
а с и б іл ы ;
ің қ ты л у е к
т ін ж а қ і б о к ер ;
кір н– б ер у ы ыт у
ш ә жа ш е т ы р а м
ө з ң , ң п о н д
л ім і е
к ғын ы д а ғ ы
ұға р іс ы ы ң л ы
м -ө
- -ой ман емі маш д ш ы
ма ін үн ығар
іл ім ң ш
б
-Ө шыны
з
-О қ у
Шәкіртімнен мынадай
қасиеттерді күтемін:
• Оқушы өз біліміне берік
болуы тиіс;
• Сабаққа деген
құлшынысы болуы тиіс;
• Оқушы білімі, талғамы
барлық пәнге дұрыс
көзқараста болғаны жөн;
• Оқушылардың
шығармашылық
ізденістерінің болуы тиіс;
Ана тілі сабақтарында оқушыларды шығармашылыққа
баулу үшін қолданылатын әдіс-тәсілдер:

Берілген
тапсырманы
Арнаулы бір түрлендіруге
тақырыпқа бағытталған
пікірталас тудыру жұмыс
Логикалық ойлауын
Тақырыпты
дамытатын
мазмұнына
ойындармен берілетін
қарай жинақтау
тапсырмаларды шешу

Қиялдау арқылы
сурет салғызу, Ой шапшаңдығын,
рөлдерге бөліп сөз байлығын
оқыту дамытуда өлең
Ұнатқан шумақтарын
Әңгіменің құрастыру
кейіпкеріне
ұқсастығын
мінездеме беру
салыстыру
Ана тілі сабағындағы оқушының
шығармашылық даму кезіндегі
қалыптасатын дағдылары

Өз-ойын, Ой-өрісін,
Ізденгіштікке Байқампаздығын
пікірін жеткізе ұғымын
ұмтылу дамыту
білу кеңейту

Құбылыстард Өз сөзін айту Толық Орфаграфиялық
ы шынайы мүмкіндігін фантазиялық сауаттылық
бағалай білу қалыптастыру еркіндігі нығайту
Жеткен жетістігім:
1. Оқушы өз бетімен жұмыс істеуге дағдыланды;
2. Білім деңгейі төмен оқушы отырып қалмай, ізденіп,
тырысып еңбектенеді;
3. Тапсырма күрделенген сайын оқушының ойлау қабілеті
артады;
4. Сөйлемді дұрыс құру дағдыларын игереді;
5. Белгілі бір сюжетке, суретке тақырып қоя біледі;
6. Жоспар бойынша өз ойларын баяндауға, шығарманы
талдауға дағдыланады;
7. Мұғалімнің басшылығымен қызықты іс – әрекеттері
туралы әңгімелеуді үйренеді;
8. Әр оқушы өз білім деңгейіне, шыармашылық қабілетіне
қарай бағаланады;
Сапа көрсеткіші
Тақырыбы: “Туған елім – Қазақстан”
Мақсаты:
1. Оқушыға өз бетімен білім алуға мүмкіндік беретін жағдай туғызу.
2. Есте сақтау қабілетіне көп жүк түсірмей, керісінше, ақыл-ой механизмі
оқушыларға әрі қарай олардың өз бетімен шығармашылық ізденіспен
жұмыстануына, білім алуына бағыттау.
3. Оқу материалын дайын күйінде көрсетпей, оқушымен бірлесіп,
шығармашылық іс-әрекетті ұйымдастыра отырып, оларды шешудің тәсілдерін,
жолдарын іздестіруге дағдыландыру.
Көрнекілігі:
Тақырыпқа байланысты суреттер, тірек сызба, топтастыру. Слайд.
Сабақтың түрі:
Аралас сабақ
Сабақтың әдісі:
Сұрақ – жауап, топтастыру, сын тұрғысынан ойлау технологиясы.
І. Ұйымдастыру бөлімі:
• Қайырлы таң, достым!
• Қайырлы күн болсын.
• Аптаның әр күні
• Сәттілікке толсын!
• Біздің алар бағамыз
• Кіл бестіктер болсын!

ІІ. Үй тапсырмасын сұрау:
Т.Молдағалиевтің “Боз қырау” өлеңін жатқа сұрау.

ІІІ. Жаңа сабақ.
Құпия кілт.
10 3 2 6 18 7 33 90 50 20
Т у ғ ан ел і м - Қа з ақ с т ан
1 12 24 5 16 19 27 80 100 40
Мағынаны тану

Қазақ халқы
Қонақжай
Ержүрек Бауырмал
Достыққа адал
Топтастыру:
Қазақстан
Құлсары Республикасы Отан

Туған елім - Қазақстан

Отбасы Мекенім
Туған жер
ІV. Ізденгіштікке ұмтылу
Кешкі ауылды суреттейтін мәтінді тауып әңгімеле
1.“Туған жер”
І топ 2.“Ыстық қой, шіркін туған жер”

Халқымыздың қасиетті тілі туралы айтылған өлеңді тап
ІІ топ 1.“Туған өлкем”
2.“Отан туралы”
3.“ Астана”

ІІІ топ
Өзің білетін өлеңді жатқа айт
V. Ой-өрісін, ұғымын кеңейту
(әр топқа берілген тақырып пен сөз тіркестері арқылы әңгіме жазу)

Табиғат көрінісі:
І топ Сөз тіркестері: ағынды өзен,асқар тау, алтын
дәнді дала, нұрын төккен күн, жұпар сепкен
гүл, ақ күмістей қала.

Кешкі ауыл:
ІІ топ Сөз тіркестері: Қоңырсыған сүт, қайнатқан
қаймақ иісі, түтіннің жағымды иісі.

Ауыл адамдары:
ІІІ топ Сөз тіркестері: аңқылдаған ,ақ жарқын,
қарапайым, күндіз-түні тыным таппай еңбек
етеді,ұлы елдің әлпешдеген ұланы.
VІ. Байқампаздығын таныту
Қасиетті ,құдіретті

І топ Жағымды Жағымсыз

Көңіл - күй
ІІ топ Қуаныш Күйініш, өкініш

Мақтаныш

ІІІ топ Ата-анам Республикам

Туған елім
Отаным Өлкем
Жерім
VІІ. Шығармашылық қабілетін
дамыту

І топ Шағын шығарма
жазу
Өлең шумағын
ІІ топ құрастыру
Болашақ Қазақстан
ІІІ топ туралы сурет салу
VІІІ. Қорытынды
Сауалнама
1. Қазақстан Республикасының астанасы қай қала?
А) Алматы
Ә)Қызылорда
Б) Астана
2. Біздің елбасымыз кім?
А) Б.Рысқалиев
Ә) Н.Назарбаев
Б) К.Мәсімов
3. Биыл Қазақстан Республикасының неше жылдығын тойладық?
А) 20
Ә) 16
Б) 15
4. ҚР туында ненің суреті бейнеленген?
А) шаңырақ, жұлдыз, ою
Ә) ою, күн, бүркіт
Б) бүркіт, жолбарыс, шаңырақ
5. Ән ұранды жазған кімдер?
А) Н.Назарбаев, Ж.Нәжімеденов, Ш.Қалдаяқов
Ә) Е.Хасанғалиев, Ш.Қалдаяқов, Н.Назарбаев
Б) Ж.Нәжімеденов, Ш.Қалдаяқов, Е. Хасанғалиев
ІХ. Үйге тапсырма:

Отан туралы мақал-мәтелдер
жаттап келу.

Х. Бағалау.

Ұқсас жұмыстар
Тұлғаны бағдарлап оқыту үдерісінде оқушылардың шығармашылық ойлауын дамыту
ҚАЗАҚ ТІЛІ САБАҚТАРЫНДА ОҚУШЫЛАРДЫҢ ШЫҒАРМАШЫЛЫҒЫН ДАМЫТУ
Шығармашылық қабілеттін дамыту
Балалар және жастар шығармашылық орталығының ерекшеліктері туралы ақпарат
ОЙЛАУ ТУРАЛЫ ЖАЛПЫ ТҮСІНІК ТУРАЛЫ
Сыни тұрғысынан ойлау арқылы оқушылардың шығармашылық қабілетін дамыту
Балалар және жастар шығармашылық орталығының ерекшеліктері
Бастауыш сынып оқушыларының ізденушілік, шығармашылық қабілеттерін арттыру
Шығармашылық Пән мұғалімі
Шығармашыл белсенді тұлға мұғалім
Пәндер