Математика жайлы әңгімелер



“Әй, осы математика . . . ”
сайысы

5-7 сынып
Әркім орындайтын кезек
санын таңдап алу
5
1
2
3
4
6
7

3
4
5
6
2
1
7
Көмекші

Бүгінгі күн сайыста
Ешкінен сен қалыспа,
Білімі кімнің көп болса,
Сол озады сайыста- деп
«Әй, осы математика»
атты сайысымызды бастаймыз.
Сайысқа қатысушылар:
№1- 6- сыныптан Қайырбеков Жеңіс
№2- 5- сыныптан Шаймарданов Бекарыс
№3- 6- сыныптан Жұқанов Абылай
№4- 7- сыныптан Айқынұлы Әли
№5- 7- сыныптан Түркістанов Бақыт
№6- 5- сыныптан Бақдәулетова Айым
№7- 7- сыныптан Малғаждарова Ақмаржан

Әділ қазылар алқасын сайлап алу
Садуов Ж химия пәні мұғалімі
Қайылов Тұрар 10- сынып
Рахимбаева Ұлпан 10- сынып
Шын жүйрік шабысынан танылады
Нақты білім, терең ой сыналады.
Баға берер әділқазы ортамызда
Сіздерге құрметпенен қол соғылады.

2030- дың біз барысымыз.
Болашаққа бастайды әр ісіміз
Егемен елімізді көркейтетін,
білім шыңына шығу парызымыз.
Н. Ә. Назарбаев.
Семинар ұраны:

Өту жоспары:
Математика жайлы әңгімелер
Логикалық есептер
Мақал-мәтелдер сайысы
Есепке кім жүйрік?
Кім көп біледі?
Қорытынды

1. Арифметика математиканың, ал математика ғылымдардың патшасы.
(К. Гаусс)
2. Ақыл-ойды тәртіпке келтіретін математика, сондықтан да оны оқу керек.
(М. В. Ломоносов)
3. Математика - барлық ғылымдардың тұңғышы және оларға пайдалы да, қажет те.
(Р. Бэкон
)

Математика жайлы әңгімелер
Оқушылар математика жайлы
дайындаған әңгімелерін айтады

Логикалық есептер
Қиындықтан ешқашан біз қашпаймыз.
Алғырлықпен тапқырлықты ұштаймыз
Қиялдарға самғап ұшқан құстаймыз,
Шегінбейміз жеңістерге бастаймыз.

ӘРКІМ
ӨЗІНЕ СӘЙКЕС
НӨМІРДЕГІ ЕСЕПТІ
ШЫҒАРАДЫ
6. Түйе, бота маң басқан
Төрт аяғын тең басқан.
Шұнақ құлақ бес ешкі
Қос лақпен қос ешкі.
Төрт қозылы екі қой
Бәрін бірге санап қой.
17
7. Көл тоғанды қырға бар
Келіп қонды тырналар.
Жұптан қонып сол жерде
Отыр екен он жерде
Санап берші тырналар
Қанша болды ол жерде?
20
1т темір
ауыр ма, әлде
1000 кг мақта
ауыр ма?
Бірдей
5. Квадрат үстелді
айнала төрт адам отыра
алады (әр жағына бір-бірден) .
Мектепте дәл осындай 7 үстелді
жалғап бір қатарға қойып,
ұзын үстел құрды. Осы
үстелді айнала қанша
адам отыра алады?
4. Сандар қатарын-
дағы келесі санды тап?
20, 21, 23, 24, 26, 27, …
29
7 жұмыртқаның
бағасы 7 теңге болса,
100 жұмыртқаның
бағасы неше теңге?
100
16
3. 4 827 105
санындағы үш цифрды
ең кіші сан шығатындай
етіп сыз. Сонда қандай
сан шықты? 2 105

Мақал- мәтелдер сайысы
Ал, балалар, балалар
Мақал -мәтел айтайық.
Қиындыққа қайыспай
Асулардан өтейік

6. 30 тістен шыққан сөз,
30 рулы елге тарайды.
7. Білгенің бір 9,
білмегенің 99.
3. 2 құзғын таласса,
1 қарғаға жем болар.
4. 1 кісі қазған құдықтан,
1000 кісі су ішеді.
7 рет өлшеп,
1 рет кес.
Ер 1 рет өледі,
Қорқақ 1000 рет өледі.
Төртбұрыштың орнына сан қойып, мақалды оқы
Жақсыны 7 жыл жетелесең адам болар,
Жаманды 7 жыл жетелесең надан болар.
Әркім өзінің нөміріне сәйкес мақалды орындайды

Есепке кім жүйрік?
сайысы
Берілген есептерді
барлығы орындайды
Өмірде ойлап тұрсаң, бәрі де - есеп.
Ауырсаң, ішетұғын дәрі де - есеп.
Есепсіз сүрген өмір мазмұнсыз ау,
Дүниенің бар тұлғасы есеп десек.

2. 0, 1, 2, 3 цифрларынан бірдей цифр қайталанбайтын барлық мүмкін төрт таңбалы сандарды жазыңдар. Мысалы 3 201 санын және т. б. құрастыруға болады. Алынған ең үлкен және ең кіші сандардың айырмасын неге тең? 3 210 - 1 023= 2 187
* 2 *
2 7
3 6 * 8
* * * *
* * * * *
524 · 27 = 14 148
х
1. Жұлдызшаның орына сан қойып, көбейтуді орында:
+
3
Әрбір сақинадағы сандардың қосындысы 55-ке тең болса, А қаншаға тең? 10

1. 3 әтүрлі сандарды алдымен қосты, одан кейін оларды көбейтті. Сонда олардың қосындысы мен көбейтіндісі тең болды.
Олар қандай сандар болғаны? 1+2+3=1х2х3=6
2. Студент кешкі сағат 10-да
ұйықтауға жатар алдында, шырылдайтын сағатын келесі күні сағат 12-де оянатындай етіп қойды. Сағаты шырылдап оятқанша ол неше сағат ұйықтайды? 2 сағат
3. Адамның қолында 10 саусақ бар. 10 қолда неше саусақ бар? 50
4. Ит түйеден 10 жыл аз, ал түйе есектен 20 жыл аз жасайды. Егер есек 50 жыл жасаса, ит пен түйе неше жыл жасайды?
Ит 20 жыл, түйе 30 жыл
5. Дүкенде 16кг, 17кг, 40кг -дық қораптарға кәмпиттер салынған. Қораптарды ашпай- ақ Аяз Ата балаларға 50кг кәмпит сатып алуына бола ма?
16кг+17кг+17кг= 50кг
7. Бір сан ойладық, сол санды 2 есе арттырып, шыққан нәтижені 3 - ке бөлгенде, 80 санын алдық. Ойланған санды тап 120
8. 12 сақинаның біреуі өзге сақиналардан жеңіл. Кір тастары жоқ табақшалы таразымен бір рет қана өлшеп, массалары бірдей 4 сақинаны қалай табуға болады? 4 4 4
6. Бір-бірімен белгілі байланыспен орналасқан сандар қатары берілген. Сандар байланысы ерекшелігін тауып, қатар жалғастыр, яғни келесі қай сан екенін анықта.
9, 7, 10, 8, 11, 9, 12, . . . ? 10

“Кім көп біледі?” сайысы
Әр оқушыға 8 сұрақтан қойылады. Оған кім тез және қанша уақытта жауап беретіні ескріледі
Білімнің ұшқырлығын танытып сен,
Асып- тасып, асықпа, қалыспа сен.
Уақыт деген зымырап, зулап жатыр,
Шапшаңдық бұл сайыста керек екен.

5-сыныпқа
1. Санауда қолданылатын сандар? (натурал)
2. Санның ең үлкен бөлгіші неге тең? (санның өзіне)
2-ге бөлінбейтін сандар не деп аталады? (Тақ
сандар)
Қандай сандар 5-ке бөлінеді? ( 0 мен 5- ке
аяқталатын сандар)
5. Жай сандардың кестесін жасаған грек ғалымы кім?
(Эратосфен)
6. 1/2- ге кері сан? (2)
7. Ғасырдың жартысы неше жыл? ( 50жыл)

5-сыныпқа
1. Неше цифр бар? (он)
2. Кез келген натурал санның бөлгіші? (1)
3. 2-ге бөлінетін сандар не деп атлады ? (Жұп сандар)
4. Қандай сандар 10-ға бөлінеді? ( 0 - ге аяқталатын
сандар)
5. Ең кіші натурал сан, (1)
6. Санды қандай санға бөлуге болмайды? (0-ге)
7. 3 ке кері сан? ( 1/3)

6-сынып
1. Шеңбердің екі нүктесін центр арқылы қосатын кесінді?
(диаметр)
2. Өзара кері сандардың көбейтіндісі неге тең? (1)
3. Оң санға да теріс санға да жатпайтын сан (нөл)
4. 9-ға қарама қарсы сан (-9)
5. -99, 9 бен 1 қайсысы үлкен? ( 1)
6. 0-ден үлкен сандар ( оң сандар )
7. Таңбалары әр түрлі сандардың көбейтіндісі (теріс сан)

6-сынып
1. Қандай сан барлық сандарға қалдықсыз бөлінеді? (нөл)
2. Қарама қарсы сандардың қосындысы неге тең? (о)
3. Шеңбердің нүктесін центрімен қосатын кесінді? (радиус)
4. - 10 мен 1 қайсысы үлкен? ( - 10 )
5. Екі санның қатынасы не деп аталады (пропорция)
6. 0- ден кіші сандар (теріс сандар)
7. Ең үлкен уақыт өлшемі? (ғасыр)

7-сынып
1. Кез келген санның нөл дәрежесі ( 1)
2. Дәлелдеуді қажет ететін сөйлем (теорема)
3. Бұрышты қақ бөлетін сәуле (биссектриса)
4. Тұстас бұрыштардың қосындысы (180)
5. Екі қабырғасы тең үшбұрыш? (тең бүйірлі үшбұрыш)
6. π санының жуық мәні неге тең? (3, 14)
Тік бұрыш жасап қиылысатын түзулер (перпендикуляр)

7-сынып
1. Кеңістіктегі фигуралар қасиетін зерттейтін геометрия бөлімі (планиметрия)
2. Координаталар жүйесін енгізген ғалым (Р. Декарт)
3. Вертикал бұрыштар қандай болады (тең)
4. Үшбұрыштың ішік бұрыштарының қосындысы (180 )
5. Жазықтықтағы бір бірімен қиылыспайтын түзулер (параллель)
6. Санның бір дәрежесі неге тең? (санның өзіне тең)
7. Тік бұрышты үшбұрыштың сүйір бұрышына қарсы жатқан қабырғасы (катет)

7-сынып
1. Геометрия терминінің мағанасы ( грек сөзі жер өлщеу)
2. Сыбайлас бұрыштардың қосындысы (180 )
3. Тең қабырғалы үшбұрыштың бұрыштары неше градустан (60)
4. Квадрат функцияның графигі (парабола)
5. Дәлелдеуді қажет етпейтін сөйлем (аксиома)
6. Тік бұрышты үшбұрыштың тік бұрышына қарсы жатқан қабырғасы (гипотенуза)
7. Барлық қабырғалары тең үшбұрыш (тең қабырғалы үшбұрыш)

№
Аты жөні
Математика жайлы әңгімесі
Логикалық есептер
Мақал-мәтелдер сайысы
Есепке кім жүйрік?
Кім көп біледі?
Қорытын
ды
1
Қайырбеков Жеңіс
2
Шаймарданов Бекарыс
3
Жұқанов Абылай
4
Айқынұлы Әли
5
Түркістанов Бақыт
6
Бағдәулетова Айым
7
Малғаждарова Ақмаржан
8
“Әй, осы математика”
сайысының қорытындысы

Сайысымыздың соңғы сәті таяп қалды
Ал, қазір әділқазылар сөз алады.
Сайысымыздың жеңімпазын анықтап,
Мадақтап, мақтау қағазын тапсырады.

Қатысқандарыңызға рахмет!

Абильмажинова
Мақташ
бірінші санатты
математика
пәні мұғалімі

Қазақ математиктері
Садуақас Хасенұлы Боқаев
1907 - 1942
Орта Азия математигі
Омар Хайям
(1048 - 1131)
Әлімхан Ермеков
1881 - 1970

Омар Хайям (1048 - 1131)
Омар Хайям - ең әуелі, сырға толы, парасатты пайымдаулар мен ойға негізделген рубаяттардың авторы. Рубаят Шығыс ақындары арасында мол таралған өлең формасы. Омар Хайямнан бізге 300-га тарта осындай рубаяттар қалды.
Омар Хайям бірнеше философиялық трактаттар жазған ғұлама. Ол Аристотель, Фараби, Ибн-Синаның көзқарастарын қабыл алып, дамытушы.
1074 жылы Омар Хайям сельджук сұлтаны Жәлелиддин Мәлік шахтың сарайына шақыртылды. Сұлтанның өзі, әсіресе, оның прогресшіл уәзірі Низам әл-Мүлік Омар Хайямның білгірлігін жоғары бағалап, оны Исфағандағы обсерваторияның басына қояды. Омар Хайям мұнда Мәлік немесе Жәлелиддин эрасы деп аталатын календарьдың жобасын дайындайды.
Омар Хайям «Алтын мен күмістен тұратын заттардағы алтын, күмістің мөлшерін анықтау өнері жөнінде» физикалық трактат жаған.
Омар Хайямның ғылыми еңбектерінің салмақты жағы оның математикалық жетістіктерінде жатыр. Ол алгебра жөнінде «Алгебра және әлмукабала мәселелерін дәлелдеу туралы» көлемді трактат жазады. Оның концепциясы бойынша: алгебра және әлмукабала өнері - ғылми өнер. Мұның мәні - белгісіз бола тұра басқа бір белгілі нәрсеге байланыстырып анықталатын абсолют сан немесе кескінді, алгебралық есептеулер, теңдеу құру арқыл шешіледі.
Ойшыл ақын, терең философ, асқан математик - Омар ибн-Ибрагим әл-Хайями (1048-1130) Хорасанның басты қалаларының бірі болған Нишапурдан шыққан. Алайда, ол өмірінің түрлі кезеңдерінде Орта Азия мен Иранның, Самарқанд, Мерв (қазіргі Мары), Исфаған, Рей мен басқа қалаларында тұрып, қызмет жасайды.

Омар Хайямның ғылыми еңбектерінің салмақты жағы оның математикалық жетістіктерінде жатыр. Ол алгебра жөнінде «Алгебра және әлмукабала мәселелерін дәлелдеу туралы» көлемді трактат жазады. Оның концепциясы бойынша: алгебра және әлмукабала өнері - ғылми өнер. Мұның мәні - белгісіз бола тұра басқа бір белгілі нәрсеге байланыстырып анықталатын абсолют сан немесе кескінді, алгебралық есептеулер, теңдеу құру арқыл шешіледі.
Егер Хорезми бірінші және екінші дәрежелі (квадрат) теңдеулерді бес түрге келтірген болса, Омар Хайям оларға үшінші дәрежелі (куб) теңдеулер түрін қосып, барлығы 25 түрлі теңдеуді қарастырдады.
Омар Хайямның математика тарихында көрнекті роль атқарған тағы бір трактаты - «Евклид кітабындағы қиын аксиомаларға (постулаттарға) түсініктеме» деп аталады. Шығарманың атынан көрініп тұрғандай, бұл еңбекті ол ескі гректерден қалған математикалық мұраларды түсігдіру, зерттеу негізінде жазған.
Омар Хайямнның шығармалары төмендегілер:
Арифметика мәселелері.
«Әл-Жебр» мен әл-мұқабала есептерінің дәлелдемелері туралы. (1961 жылы орыс тілінде жарияланған) ;
Евклид кітабындағы қиын постулаттарға т. сіндірмелер;
Даналық таразысы. (1961 жылы орыс тіліне аударылған) ;
Болмыс туралы. (Философиялық кітап 1917 жылы Каирде араб тілінде басылған. 1961 жылы орыс тіліне аударылған) ;
Дүниенің болуының жалпылығы туралы. (Философия мәселелері жөнінде. 1961 жылы орыс тіліне аударылған) ;
Омар Хайямның өлеңдері. (Әлденеше рет басылған. Көптеген халықтардың тілдеріне аударылған) .

Садуақас Хасенұлы Боқаев 1907 - 1942)
Боқаев С. Х. (1907-1942) - математика саласы бойынша Қазақстаннан шыққан тұңғыш, алғашқы ғылым кандидаттарының бірі, қазақстандағы жоғары математикалық білім беру ордаларының қара шаңырақтары - Абай атындағы қазақ ұлттық педагогикалық
университеті мен әл-Фараби атындағы қазақ ұлттық университетінің физика-математика факультетінің негізін қалаушылардың бірі.
С. Боқаев 1907 жылы 17 наурызда Семей облысы, Абай ауданы, Көкбай ауылында дүниеге келген. Сауатын Зайсанда ашады. Әкесі Сәдуақасты кішкене күнініен бастап інісі Тайыр Жомарбаевтың (қазақтың көрнекті ағартушы-педагогы, ақын және драматург) пен Адгия Фархисламовнаның тәрбиесіне берді. Соның арқасында мектеп бағдарламасы көлеміндегі математиканы жақсы игеріп, олар оны Орынбор халық ағарту институтының физика-математика бөліміне оқуға жіберген.

Осы институтта сабақ берген К. И. Торопов қабілетін байқап, институт директоры Қ. Тоқыбаевтың алдында С. Боқаевты Мәскеуге оқуға жіберу туралы мәселе қояды. Ол Орынбор халық ағарту институтының физика-математика бөлімін, 1928 ж І - Мәскеу мемлекеттік университетінің астрономия-математика бөлімін бітірген.
Ғылыми педагогикалық қызметі: КазПИ де ассисент, доцент, кафедра меңгерушісі, декан, профессор міндетін атқарушы.
Ғылыми-зерттеу жұмыстары:
1. Кез-келген аралықта жинақталатын қатардың қосындысы болатын функцияның құрылымдық қасиеттері;
2. Арнайы функциялар және олардың жалпы жағдайлардағы ерекше нүктелері;
3. Жалпы түрдегі кейбір анықталмаған интегралдарды интегралдау әдістері;
4. Конформдық бейнелеулер және олардың механикада қолданылуы.
ҚазПИ-де онымен қызметтес болған қазақтың көрнекті математикатерінің бірі С. А. Аяпбергенов айтқандай: «Сәдуақас Боқаев орта бойлы, кең маңдайлы, жанары өткір, батыл және ширақ мінезді, тартымды бет пішінімен ерекшеленетін адам еді. Ол көтеріңкі дауыспен айтатын, жағымпаздық пен жалқаулықты суқаны сүймейтін, бүкіл болмысымен тынымсыз еңбек етуге барлық уақытын өзі сүйетін іске арнаған азамат болатын». Міне, қазақ математикасының жарық жұлдызы Сәдуақас Боқаевты біз осылай танимыз.
Садуақас Хасенұлы Боқаев (1907 - 1942)

Қазақтың тұңғыш профессор математигі
Әлімхан Ермеков қазақтың математика саласындағы тұңғыш профессоры, қазақ тіліндегі тұңғыш жарық көрген «Жоғарғы математика курсы» оқулығының иесі, қарапайым құмға аунап өскен қазақтың баласы. Ол 1891 жылы Семей облысының Қарқаралы уезі, Темірші болысында туған.
Әлімханның арғы атасы Ермек Байтасов Құнанбайдың төсекте басы, төскейде малы қосылған туыстас елдің азаматы. Өз әкесі Әбеу Әмірхан, Әлімхан, Әлихан атты үш ұл тәрбиелеген, көзі ашық, көкірегі ояу жан болыпты.
Әлімханның алғырлығы мен зеректігін ақылды әке ерте бастан-ақ таныған. Бастауыш сыныпты үздік бітірген баласын әкесі Семей гимназиясына түсірді. Осында оқыған жылдары оны саяси сенімсіз деп стипендиядан қақса да, ара-арасында ауқаттылардың баласын ақылы оқытып, оқуын алтын медальмен бтірді. Бұл кезде ардақты әкесі 1911 жылы 54 жасында дүниеден өткен еді.
Ол кезде ережеге сай гимназияна алтын медальмен бітірген түлек Санкт-Петербург Политехникалық институтына қабылданатын. Қаржы қол байласа да, қисынын тапқан Әлімхан Томск Технологиялық институтының тау-кен факультетіне конкурссыз қабылданады.
Небір алмағайып заманды бастан өткерген Әлімхан аталарың көптеген жылдар бойы жоспарлау комитетінде, тағы да басқа жауапты қызметтерді істей жүріп, Қазақстанда алғашқы жоғарғы оқу орындарын ашып, қазақтың баласына білім беремін деген арманын орындау барысында, ұстаздық жұмысқа ауысты. Жоғары техникалық білімі бар ол әуелі Ташкентте педагогикалық институтта дәріс береді. Алматы политехникалық институның іргетасын қаласты. Ол мал дәрігерлік, политехникалық институттарда, Қазақ мемлекеттік университеттерінде жоғарғы математика және теориялық механика кафедрасының меңгерушісі, жалпы техникалық факультеттің деканы болып қызмет істеді. 1935 жылы ол математика профессоры атанды. Ол Қазақ ССР-ы оқу-ағарту халық комиссариатының тапсырмасымен математика терминологиясын жасады. Жоғарғы оқу орындарына арнап қазақ тілінде математика оқулығын жазды. Бұл қазақ тіліндегі тұңғыш математика оқулығы еді. Ертеректе Ленинмен дауласып жүріп, Каспий теңізінің солтүстігіндегі жағалауды Астрахань губерниясының меншігінен алып, Қазақстанға қосқан Әлімхан Ермеков қазақ баласының математика саласының қыр-сырын үйренуге осылай еңбек етті. Ол 1970 жылы 22-маусымда Қарағанды қаласында қайтыс болды. Оның ісі жалғасын тауып жатыр.

Сақыш Ескендірқызы Шәкілікова
Ы. Алтынсарин атындағы Қазақтың білім академиясының мектеп және мектепке дейінгі білім институтының жаратылыстану-математикалық пәндерді оқытудың мазмұнымен әдістері лабораториясының меңгерушісі, педагогика ғылымдарының докторы, профессор Сақыш Ескендірқызы Шәкілікованың есімі бүкіл республикаға танымал.
Оны орта мектептің геометрия курсына арналған оқулық, оқу-әдістемелік құралдар және жарияланған көптеген ғылыми-әдістемелік еғбектері, симпозиум, конференция, семинарлар мен лекцияларға белсенді қатысу арқылы мұғалімдкр, әдіскерлер, оқушылыр мен студенттер өте жақсы біледі.
Шәкілікова С. Е. 1932 жылы 16-тамызда Атырау облысы, Махамбет ауданы, Сарайшық ауылында дүниеге келген. Оның болашақ мамандық таңдауына әсер еткен әкесі - республикаға танымал, еңбек сіңірген мұғалім Шәкіліков Ескендір Зұлқарнайұлы.
Шәкілікова С. Е. 1954 жылы Қазақтың мемлекеттік қыздар педагогикалық институтын «математика мұғалімі» мамандығы бойынша бітіріп, осы жоғары оқу орнында «Математика әдістемесі» кафедрасында ассистент болып жұмыс істейді. 1959-1973 жылдары Алматы қаласындағы №72 мектепте математика мұғалімі, мектеп директоры қызметін атқарады.
1997 жылы Шәкілікова С. Е. «Базалық мектепте математикадан оқу-әдістемелік кешендердің дидактикалық негіздерін құру» тақырыбы бойынша докторлық диссертация қорғады.
1995 жылы Шәкілікова С. Е. доцент, 2001 жылы профессор ғылыми атағына ие болды.
1992-1997 жылдары Абай атындағы АлМУ-ң доценті бола жүріп, Ы. Алтынсарин атындағы Қазақтың білім проблеммалары институтының жетекші ғылыми қызметкері болып жұмыс істеді.
1992 жылдан Шәкілікова С. Е. «Қазақ тілінде оқытатын мектептерде оқытудың мазмұны мен әдістерін жетілдіру», «Орта мектепте білім беру тұжырымдамасын жүзеге асырудың теориялық, эксперименттік-педагогикалық жағдайы», «Математиканы оқытудың негізгі мазмұнын, әдістер мен тәсілдерін жетілдіруді айқындайтын қағидалар жүйесі», «Математикадан ОӘК-ге қойылатын талаптар жүйесін дайындау» тақырыптарына зерттеу жұмыстарын жүргізіп келеді.
Зерттеудің нәтижесінде «Ықтималдықтар теориясының және математикалық стаистиканың тұжырымдық негіздері», «Математикадан 5-11 сыныптарға арналған бағдарлама», «Геометриядан 7, 9 сыныптарға арналған оқулық» және оқушылар мен мұғалімдерге арналған оқу-әдістемелік құралдар, «Математика пәні бойынша мемлекеттік білім беру стандарты», «ҚР Жоғары білім беру мемлекеттік стандартының тұжырымдамасы» және т. б. еңбектері жарық көрді.

Мұны білген жөн
Евклид
Бастауыш геометрияның ең алғашқы авторы гректің алғашқы математигі Евклид өзінен бұрынғы ғасырлар бойы жиналған деректерді бір кітапқа сыйғызып, «Негіздер» деген атпен оқулық жазған. Тарихшылардың айтуынша, Евклид өте адал, шыншыл, кіші пейілді адам болған, ғылымға мейілінше берілген, ғылым жолын қатты ұстаған ғалым болған. Патшаның геометриямен айналысқысы келген сұрағына, «Геометрияда патшаларға арналған жеңіл жол жоқ» - деген екен.

Пифагор Самосский.
Пифагор (б. э. д. 580-500 ж) Самостық Пифагордың атағы тек математиктерге ғана емес, мектепте оқыған жастардың бәріне әйгілі. Оның тік бұрышты үшбұрыштың гипотенузасының квадраты оның катеттерінің квадраттарының қосындысына тең деген теоремасы көпшілікке әйгілі.
Ол - 1, 2, 3, 4 - сандарын: от, жер, су және ауа деген. Бұл сандардың қосындысы - 10 - бұл барлық тіршілікті бейнелейді деген екен. Ол сандарды жұп және тақ, жай және құрама сандарға бөліп, музыканың математикалық теориясын ашты.

1540 жылы Фонтене ле-Конт қаласында дүниеге келген. Франсуа Виет математика мен астрономия проблемаларына көп үлес қосқан. Өзінің бос уақыттарын осы ғылымға арналған. Ол Архиметтің және Диофанттың, Карданоның, Бомбелли, Стевина және басқалардың еңбектерін терең оқыды. Ол теңдеуді әріппен белгілеуді енгізді. Виет теоремасын тест түрінде берілген квадрат теңдеулерді шешкенде уақытты үнемдеуге көмектеседі.
Франсуа Виет

Рене Декарт
1596-1650
Францияның оңтүстігінде кедейленіп қалған зиялы отбасында туған. 8 жасында әкесі колледжге оқуға жібереді. Колледж біткен соң өмірін табиғат сырларын ұғуға арнауды жоспарлайды. 22 жасында өз еркімен армия қатарына кіреді. Әскери қызыметтен кейін философиямен, ғылыммен айналысады.
Жас ғалымның атағы тез тарай бастайды. Ол тыныштықтың қажеттігін ойлайды. Декарт Голландияға келеді. Мұнда ол 20 жыл үздіксіз жұмыс істейді. Оның күндік кестесі былай болған: таңертең ойын жинақтау және математикалық есептерді шешу, одан кейін анатомия, оптика, медицина, ботаникадан тәжірибелер жасау болған. Декарт Европаның атақты ғалымдарымен хат жазысып отырған.

Декарттық координаттар жүйесі
2
4
Декарттың негізгі жетістігі нүктенің
орнын анықтауға арналған
координаттар жүйесі. Кез келген
нүктені екі санмен анықтауға болатының
көрсетті. Мысалы А(2; 4)
Декарт “Геометрия” кітабында
аналитикалық геометрия мен алгебраның
негізін жазды. Математикаға қазір де
пайдаланып жүрген кейбір белгілеулерді
енгізген. Мсыалы: а², а³ . . . дәрежелерді,
х, у, z деп белгісіздерді белгілеу т. б.
Декарт еңбектері математиканың дамуына көп әсері болған.
- Іс жүргізу
- Автоматтандыру, Техника
- Алғашқы әскери дайындық
- Астрономия
- Ауыл шаруашылығы
- Банк ісі
- Бизнесті бағалау
- Биология
- Бухгалтерлік іс
- Валеология
- Ветеринария
- География
- Геология, Геофизика, Геодезия
- Дін
- Ет, сүт, шарап өнімдері
- Жалпы тарих
- Жер кадастрі, Жылжымайтын мүлік
- Журналистика
- Информатика
- Кеден ісі
- Маркетинг
- Математика, Геометрия
- Медицина
- Мемлекеттік басқару
- Менеджмент
- Мұнай, Газ
- Мұрағат ісі
- Мәдениеттану
- ОБЖ (Основы безопасности жизнедеятельности)
- Педагогика
- Полиграфия
- Психология
- Салық
- Саясаттану
- Сақтандыру
- Сертификаттау, стандарттау
- Социология, Демография
- Спорт
- Статистика
- Тілтану, Филология
- Тарихи тұлғалар
- Тау-кен ісі
- Транспорт
- Туризм
- Физика
- Философия
- Халықаралық қатынастар
- Химия
- Экология, Қоршаған ортаны қорғау
- Экономика
- Экономикалық география
- Электротехника
- Қазақстан тарихы
- Қаржы
- Құрылыс
- Құқық, Криминалистика
- Әдебиет
- Өнер, музыка
- Өнеркәсіп, Өндіріс
Қазақ тілінде жазылған рефераттар, курстық жұмыстар, дипломдық жұмыстар бойынша біздің қор #1 болып табылады.

Ақпарат
Қосымша
Email: info@stud.kz