Рационал сандар



Шығыс Қазақстан облысы, Семей қаласы, “№ 47 жалпы орта білім беретін мектеп”, математика пәні мұғалімі
Бейсенова Айгүл Ерсеновна

19. 11. 2013 ж Рационал сандарды азайту. Координаталық түзудегі кесіндінің ұзындығы.

Мақсаты:
А) Білімділік: Рационал сандарды азайта білуге үйрету; Координаталық түзудегі кесіндінің ұзындығын таба білуге дағдыландыру.
Ә) Дамытушылық: Логикалық ойлау қабілеті мен есептеу дағдыларын жетілдіру. Ой-өрісін кеңейту. Теориялық білімін практикада қолдана білу дағдысын қалыптастыру;
Б) Тәрбиелік: Оқушыларды ұйымшылдыққа, ұқыптылыққа, тез шешім қабылдай білуге, пәнге деген қызығушылығын арттыра отырып тәрбиелеу.

1. Үй тапсырмасын тексеру
1. Cұрақ-жауап
2. «Топтастыру стратегиясы»
2. Жаңа тақырыпты түсіндіру;
3. Оқулықпен жұмыс
4. Табиғатпен байланыс “Ойлан, тап!” ойыны
5. «Сергіту сәті» (логикалық сұрақтар, жұмбақтар)

ІІ. Тірек схемалары бойынша сұраққа жауап алу
- 12 + ( - 24 )
- 36
12
- 12

Кез-келген
теріс сан оң саннан
кіші
тең
үлкен

а
кез - келген теріс сан нөльден
а > 0
a < 0
a = 0

Қарама - қарсы
сандардың
қосындысы
0-ге тең
1- ге тең
-1 -ге тең

Координаталық түзу бойында
-3, 2 саны -3 тің
Оң жағында
Қарама-
қарсы
Сол жағында

«Топтастыру стратегиясы»
Натурал сандар
Сандардың түрлері
Қарама-қарсы сандар
Бүтін сандар
Рационал сандар
Теріс сандар
Оң сандар

1. Бір саннан екінші санды азайту үшін, азайғышқа азайтқышқа қарама-қарсы санды қосу керек:
ІІІ. Жаңа сабақты оқып үйрену
a-b=a+(-b) .

-18-14=-18+(-14) =-32
2. Нақтылы мысалдар қарастырайық
4, 9- (+6, 2) = 4, 9+(-6, 2) =-1, 3
(-5) - (-2 ) =-5+2 = - 2
(+ ) = +( ) =
1-мысал
2-мысал
3-мысал
4-мысал
3
1
3
1
3
2
3
3
1
4
5
3
17
5
4
1
20

2. Координаталық түзудегі кесіндінің ұзындығын табу үшін оның оң жақ шеткі нүктесінің координатасынан сол жақ шеткі нүктесінің координатасын азайту керек:

Есеп №1:
9-(-5) =
0
В
О
-5
А
Шешуі:
9
Жауабы: 14 бірлік
Егер А(-5) және В(9) болса, АВ кесіндісінің ұзындығы неге тең?
9+5= 14


№490 (2)
Айырманы табыңдар
(-5, 6) -(-5, 6) =
(-2, 9) -(-4, 3) =
(-9, 2) -(-5, 3) =
№496 (2)
Координаталық түзудегі АВ, СD, EF, KLкесіндісінің
ұзындығын табыңдар:
a) А(-7) ; B(2) б) E(-6) ; F(-2)
ә) C(-5) ; D(1) в) K(-4) ; L(0)
-5, 6+5, 6=0
-2, 9+4, 3=1, 4
-9, 2+5, 3=-3, 9
AB= 2-(-7) =2+7=9
CD= 1-(-5) =1+5=6
EF= -2-(-6) =-2+6=4
KL= 0-(-4) =0+4=4

Табиғатпен байланыс
«Ойлан, тап!»

Есептей отырып, белгісіз құс атауын табыңдар
- 379 + 948 =
- 0, 81 + 0, 66 =
- 7, 6 + 19, 2 =
- 2, 6 - (- 1, 4) =
3, 2 - 6, 28 =
- 1408, 7 + 408 =
-817 + 817 =
- 13, 25 - 11, 05 =
- 0, 15
- 1000, 7
- 24, 3
-1, 2
569
0
- 3, 08
11, 6
Л
Н
О
М
ф
Г
И
А

Фламинго

Тынық мұхитының аралында үлкен тасбақалар өмір сүреді. Олардың үлкендігі соншалық, тіпті балалар олардың қауырсындарына отырып сырғанай алады. Бұл тасбақалардың аты келесі мысалдарда жасырынған.
Табиғатпен байланыс

Есептерді шеше отырып, тасбақаның атын анықтаңдар
- 42 + 18 =
- 3, 91 + 3, 91 =
15, 3 + (- 2, 3) =
12 - (-2) =
31 - 12 =
- 48 - 23 =
- 6, 1 + 6, 1 + 0 =
15 - 20 =
- 25 - (- 5) =
- 102, 08 - 0 =
0
- 5
19
- 24
- 102, 08
14
- 71
13
- 20
Е
Л
О
Д
С
М
Х
Р
И
Е

Дермохелис

Сергіту сәті

Логикалық сұрақтар:
Егер тырна бір аяғымен тұрса 3 кг болады, ал егер екі аяғымен тұрса, оның салмағы қанша?
Үстел беті төртбұрышты, оның бір бұрышын арамен кесіп алсақ неше бұрыш қалады?
Төрт қойдың неше аяғы бар?
Наурыз тойы кезі. Ат жарысы өтуде. Үш пар ат 60км шауып өтсе, әр ат неше км-ден шабады?
Нәрселерді санағанда,
Керек ол бізге ауадай.
Айтыңдаршы бұл қандай сан
Жан-жағыңа қарамай.
(Натурал сан)
(Рационал сандар)
Бүтін сан, бөлшек сандар,
Барлығы да бар онда.
Бұл қандай сан айтыңдаршы
Оң, теріс сан бәрі осында
Жұмбақтар:
(3кг)
(5 бұрыш)
(16 аяқ)
(60 км)

Т
Е
С
Т

-29 + 50 =
А) 79 Б) 21 В) -21
-4, 3 + 7, 5 =
А) 11, 8 Б) -3, 2 В) 3, 2
-1, 8 - (-9, 5) =
А) 7, 7 Б) 10, 3 В) -8, 7
Амалдарды орындаңдар:

Теңдеуді шешіңдер.
3, 8 + х = - 2, 7
А) -6, 5 Б) -1, 1 В) 0

Есептеңдер:
- 11, 9 + (-6, 7 +11, 9)
А) 6, 7 Б) 5, 6 В) -6, 7
- 9, 1 - (7, 6 - 9, 1)
А) 7, 6 Б) -6, 7 В) -7, 6

1.
2.
3.
4.
5.
6.
Өзіңді тексер.
А
В
Б
А
В
Б
А
В
Б
А
В
Б
А
В
Б
А
В
Б

Қорытындылау
a-b=a+(-b) .
1. Бір саннан екінші санды азайту үшін, азайғышқа азайтқышқа қарама-қарсы санды қосу керек:
2. Координаталық түзудегі кесіндінің ұзындығын табу үшін оның оң жақ шеткі нүктесінің координатасынан сол жақ шеткі нүктесінің координатасын азайту керек:
-3
0
2
С
Д
2 - (-3) =2+3=5

VІ. Үй тапсырмасы:
“Рационал сандарды азайту” тақырыбын оқу
2.
V. Оқушылар білімін бағалау

Назар қойып
тыңдағандарыңызға
рахмет!
- Іс жүргізу
- Автоматтандыру, Техника
- Алғашқы әскери дайындық
- Астрономия
- Ауыл шаруашылығы
- Банк ісі
- Бизнесті бағалау
- Биология
- Бухгалтерлік іс
- Валеология
- Ветеринария
- География
- Геология, Геофизика, Геодезия
- Дін
- Ет, сүт, шарап өнімдері
- Жалпы тарих
- Жер кадастрі, Жылжымайтын мүлік
- Журналистика
- Информатика
- Кеден ісі
- Маркетинг
- Математика, Геометрия
- Медицина
- Мемлекеттік басқару
- Менеджмент
- Мұнай, Газ
- Мұрағат ісі
- Мәдениеттану
- ОБЖ (Основы безопасности жизнедеятельности)
- Педагогика
- Полиграфия
- Психология
- Салық
- Саясаттану
- Сақтандыру
- Сертификаттау, стандарттау
- Социология, Демография
- Спорт
- Статистика
- Тілтану, Филология
- Тарихи тұлғалар
- Тау-кен ісі
- Транспорт
- Туризм
- Физика
- Философия
- Халықаралық қатынастар
- Химия
- Экология, Қоршаған ортаны қорғау
- Экономика
- Экономикалық география
- Электротехника
- Қазақстан тарихы
- Қаржы
- Құрылыс
- Құқық, Криминалистика
- Әдебиет
- Өнер, музыка
- Өнеркәсіп, Өндіріс
Қазақ тілінде жазылған рефераттар, курстық жұмыстар, дипломдық жұмыстар бойынша біздің қор #1 болып табылады.

Ақпарат
Қосымша
Email: info@stud.kz