Оқуға мотивациясы төмен оқушылармен жұмыс




Презентация қосу
«Әулиекөл ауданының білім бөлімінің
№2 Аманқарағай орта мектебі» ММ

Оқуға мотивациясы
төмен
оқушылармен
жұмыс
Үлгермеушілік немесе мотивациясы
төмен оқушы қандай?

Үлгермеушілік – жалпыға бірдей
білім берудегі мектеп бағдарламасын
игере алмау, тусіндіріліп бағыт
берілген сабақты қанағаттанарлық
деңгейде игере алмау.
Физика, математика,химия пәндері бойынша
мотивациясы төмен оқушылармен жүргізілетін жұмыс
ЖОСПАРЫ

жөні Есжанов Мэлс
Үй тапсырмасын тексеру барысы бойынша жеке
жұмыс дәптері

Оқушының аты
Сынып 7

Үй тапсырмаларының орындалу барысы бойынша
консультациялар өткізу

Деңгейлік тапсырмалармен жұмыс

5,7,9 сынып оқушыларымен қалыпты білім деңгейіне
машықтандыратын сабақтар жүргізу

Психолог консультациясы

Оқушы ата-аналарымен консультациялар жүргізу

Оқушылардың басқа пәндерден үлгерімін бақылау
Үлгермеушіліктің ішкі және сыртқы себептері
Әйгілі психолог В.С.Цетлин үлгермеушіліктін екі тобын атап
көрсетеді: ішкі және сыртқы
Сыртқы 1. Әлеуметтік,яғни қоғамдық ортадағы білім
құндылықтарының бағаланбауы;
Ішкі 1. Оқу үрдісін ұйымдастырудағы жаңашыл оңтайлы оқытуды
игермеу(қызықсыз сабақтар,оқушыны шамадан тыс жүктеу, білім
алудағы толық қатыспай меңгерілмей қалған білімдер) т.б.
3. Сонымен бірге отбасының және қоғамдық ортаның да әсері бар
екенін естен шығармау керек. Тәрбие жұмысының белсенді жүргізілген
тұсында қоғамдық орта мен отбасы жағдайының әсері аз болушы еді,
бүгінгі таңда бұл мәселе ең өзекті проблемаға айналды.
4.Бүтаңда үлгермеушіліктің бірден бір басты себебі- оқушылардың
денсаулығының төмендеуі, ол отбасының материалдық жағдайының
төмендеуі салдарынан.
5. Соңында келтіретін айғақ, оқушылардың даму ортасының әлсіздік
проблемасы.
Оқушылардың мотивациясы төмен болу себептері
мен анықтау мінездемесі
Үлгермеушілік себептері Айқындау мінездемесі
Білімнің қоғамдағы орнын түсіне алмау,
Оқу мотивациясының төмен деңгейі (оқуға деген оқуға деген қарым-қатынастың дрыс
еш қызығушылығы жоқ). Әсер етеді: қалыптаспауы; Оқу барысында нәтижеге
Оқушының отбасындағы жағдайы; жетуге талпынбаушылық(жақсы баға алуға
ұмтылмаушылық, қанағаттанарлық
Айналадағы қоршаған ортамен қарым-қатынас
бағамен қанағат ету)
Дұрыс тәрбиелемеу нәтижесінің зияткерлік тұрғыдан Оқыту тапсырмаларын орындауда және ойлау
кері әсер беруі.Зияткерлігі төмен оқушылар – ойлау белсенділігін талап ететін іс-әрекетті орындауға деген
дағдысының қалыптасуына және дамуына жағдай талпынысы болмайды. Керісінше, белсенді ойлаудың
жасалмаған, машығы мен дағдысы қалыптаспаған орнына: жаттау,көшіру, жолдастарының айтқанын тыңдау,
оқушыларға мұғалім оқыту негізін құрайды дұрыс жауап нұсқасын белгілей салу т.б түрлерін
қолданады.Мұндай оқушылар сабақтан тыс уақытта өте
Оқытушы тарапынан ақылды, белсенді болады.
қажетті талаптың дұрыс
қойылмауы, оқыту жұмысы Оқушылар өздігінен жұмыс істей алмайды,
машығын дұрыс қоймауы өйткені оқыту жұмысының тиімді жақтарын
қолданбайды: мәтінді жаттау, анықтамасын
Оқу еңбегіне дұрыс қатынастың қалыптаспауы: жаттамай, практикасын орындауға ұмтылу,
Тәрбие берудегі жеткіліксіздіктер(үнемі еңбек тапсырманы орындауда белгілі бір шапшаңдық
жауапкершілігінің жоқтығы, ұқыпты орындауға үйретілмеу, қалыптаспайды.
еркелік, ұйымдастырылмаған оқушылар); Көп уақыт алатын, қиын, өте қызықты емес тапсырмаларды
Оқу үрдісі қызметінің дұрыс ұйымдастырылмауы құлықсыздық таныту.
Оқу тапсырмаларын орындауға жауапсыздықпен қарайды.
Оқу және таным қызығушылығы Үй тапсырмаларын толық орындамайды.
дамуының әлсіздігі не болмаса мүлдем
болмауы – бұл мәселеге деген ата-ана Оқу құралдарына ұқыпсыздықпен қарайды.
мен педагогтардың немқұрайлылығы
Білуге қызығушылығы аз, тыңдағаны
мен ұққанын жүзеге асырғысы келмейді
Ойлау қызметінің дамуы төмен оқушылармен жұмыс
Мотивациясы төмен оқушыларды
3 топқа бөлуге болады

I топ
Ойлау қызметінің сапалылығы төмен
деңгейдегі (танымдық үрдістің баяу
дамуы – есте сақтау, ойлау, танымдық
дағды мен машықтың дұрыс
қалыптаспауы және т.б) оқушылар

II топ
Ойлау қызметінің жоғары
сапасы бола тура сабаққа
немқұрайлы қарайтын
оқушылар

III топ
Ойлау деңгейі мен
қабылдау түйсігі төмен
оқушылар немесе мүлде
сабаққа қызығушылығы жоқ
оқушылар
Ойлау қызметі төмен дамыған
оқушылармен жұмыс
Проблемалық ситуациялар туғызу;

Өздігінен ойлауын белсенділендіру;

Сабақ барысында оқушылардың
ынтымақтастығын ұйымдастыру;

Оқушылардың жеткен нәтижесін
бағалау;
Оқуға құлықсыз балалармен жұмыс
Бұл жағдайда педагог алдында төмендегідей міндеттер
тұрады:

Оқушыға күнделікті жаңа білім алудыңың қаншалықты
қажет екенін түсінуге көмектесу.

Жауапкершілігін дамыту;

Сабақ материалын оқушының танымдық қабілетін арттыру
үшін пайдаланып,сабақты оқушының көзқарасына сай
жоспарлау.Оқушының танымдық қызығушылығын арттыру
үшін оқытудың белсенді формулалары қолданылады.
Оқуға мотивациясы төмен оқушылар
жұмыс жүйесі
Қарым-
қатынасты 1-і кезең 2-і кезең 3-і кезең
қалыптастыру

Сабақ Қажетті бірақ Оқып білуге қажетті Қажетті және
жоспарының қызықты материалдың қызықты
мазмұнына материал. танымдылығы. материал

Оқушы Оқытушы бастаушы Оқытушы бастаушы
Сабақта болып қалады,ал
тыңдайды, болып қалады,ал
білімді игеру оқушы оқушы сабақ
оқытушы оқушы оқушы сабақ
үрдісі үрдісінің кезеңдеріне
түсіндіреді. үрдісінің кезеңдеріне
қатысады. қатысады.
Өзіне,өз Сабақ
күшіне үрдісінде
мадақтау.

Мұғалімге,
ұжымға Көңіл бөлу, жеке
көзқарас, көмек.
Оқуға мотивациясы төмен оқушыға
сабақ барысында көмек көрсету
Сабақ сатылары Оқытудағы көмек түрлері

Оқушылардың Сабақ сұрау барысында оқушы үшін оңтайлы жағдайлар туғызу. Сауал санын азайтып,
дайындығын оқушының дайындалуы мен ойлануына мүмкіндіктер туғызу. Оқушының айтқан
бақылау жауабына қанағат білдіре отырып, бағалау және оны өзіне атап айту

Сұрақ қою арқылы үлгірмеушінің қызығушылығын қолдап,өздеріне түсінікті
Жаңа материалды таңдау.Үлгірмеушілерді түрлі әдістер мен құралдарды дайындайтын
материалдың көмекші ретінде қызығушылығын арттыру
мазмұны

Оқушының Алдыңғы атқарған қиын және жеңіл тапсырмаларды кезеңге бөлу. Тапсырманы
сабақ орындағанда әдіс-тәсілдерді еске түсіру.Ереженің қажеттілігін түсіндіру.
барысындағы Үлгірмеушілердің өздік іс –әрекеттерін қалыптастыру.Үлгірушілердің
өздік жеке тексеру,түзету,қателіктерін басым қадағалау.
жұмысы

Тапсырмалардың деңгейлерін анықтай алу, күрделі мен жеңіл тапсырманы айыра білу.
Сыныпта өздік
Тапсырманың орындалу шарттарын еске түсіріп отыру.Тапсырма талаптары мен оның
жұмысын
толтырылу жолдарына нұсқау жасап отыру.
ұйымдастыру

Сыныптан тыс Үлгермеуші оқушыларға берілетін тапсырмаларды оңтайлы топтарға бөлу,
өздік үлгермеушілердің санын көбейтпеу.
жұмыстарын Тапсырманы орындау алдында оның шарттарын толық түсіндіру.
ұйымдастыру
Кездесетін қиындықтар туралы ескертпелер жасау, үлестірмелі қағаздарды қолдана
білуге ұмтылдыру.
Үлгермеушіліктің алдын алу

Сабақтың сатылары Оқыту түрлері

Қиындық туғызатын сұрақтарды меңгеруін
Оқушылардың дайындығын бақылау бақылау. Жазба жұмыстарында, бақылау
жұмыстарында жіберілген қателерін жүйелі

Өзіндік жұмыс орындауға машықтандыруда күрделі және қиын
тапсырмалар негізінде үлгермеушілер үшін тапсырмалар іріктеу.
Оқушылардың сабақ үдерісіндегі өзіндік жұмысы Неғұрлым аз жаттығу беріп, соғұрлым жоғары нәтижеге жету.
Өзіндік жұмыс мазмұнына жауап барысында жіберілген
қателіктерді есепке ала отырып, тапсырмалар беру.

Өзіндік жұмыс орындауға машықтандыруда күрделі және қиын
Жұмысты орындау ретінің нұсқаулығымен
тапсырмалар негізінде үлгермеушілер үшін тапсырмалар іріктеу.
таныстыру. Оқушылардың өзіндік дағдысын
Неғұрлым аз жаттығу беріп, соғұрлым жоғары нәтижеге жету.
қалыптастыруға, жоспарлы түрде тиімді нәтижеге
Өзіндік жұмыс мазмұнына жауап барысында жіберілген
жету үшін жұмыс істеуге баулу.
қателіктерді есепке ала отырып, тапсырмалар беру.

Үй жұмысын орындауда өтілген тақырыптардың қиындық
туғызатын тұстарымен қамтамасыз ету.Қатемен жұмыс жүргізуге
Сыныптан тыс өзіндік жұмысты ұйымдастыру
баулуды жүйелі жолға қою. Үйге берілетін тапсырмалардың
көлемін басқа пән мұғалімдерімен келісе отырып белгілеу.
Оқуға мотивациясы төмен оқушылармен
жүргізілетін жұмыс жоспары
Іс-шаралар
Іс-шаралар Мерзімі
Мерзімі

1.Өткен
1.Өткен жылы
жылы оқу
оқу материалының
материалының негізгі
негізгі бөлімінен
бөлімінен
бақылау
бақылау жұмысын өткізу. Мақсаты:Балалардың білім
жұмысын өткізу. Мақсаты:Балалардың білім
сапасын анықтау; Ұмытып қалған тақырыптарын
сапасын анықтау; Ұмытып қалған тақырыптарын Қыркүйек
Қыркүйек
анықтап,қайталау.
анықтап,қайталау.

2. Оқушымен,
Оқушымен, логопед,
логопед, дәрігер,
дәрігер, психолог,
психолог, сынып
сынып Қыркүйек
Қыркүйек
жетекшісі
жетекшісі және
және ата-анасымен
ата-анасымен оқушының
оқушының сабаққа
сабаққа
үлгірмеу
үлгірмеу себебін
себебін анықтау.
анықтау.
Қыркүйек,керек
Қыркүйек,керек
3. Келесі
Келесі тоқсан
тоқсан сабақтарына
сабақтарына жеке
жеке жұмыс
жұмыс жағдайда
жағдайда жұмысты
жұмысты
жоспарын
жоспарын құру
құру жалғастыру.
жалғастыру.

4. Деңгейлік
Деңгейлік өздік
өздік жұмыстарымен
жұмыстарымен ,жеке
,жеке
жұмыс түрлерін жасау.
жұмыс түрлерін жасау. Оқу
Оқу жыл
жыл барысында
барысында

5.Үлгірмейтін
5.Үлгірмейтін сынып
сынып оқушыларының
оқушыларының
тақырыптық
тақырыптық білімін есепке алу.
білімін есепке алу. Оқу
Оқу жыл
жыл барысында
барысында

6. Пән
Пән мұғалімдері
мұғалімдері үлгірмейтін
үлгірмейтін оқушымен
оқушымен жеке
жеке
жұмыс Оқу
Оқу жыл
жыл барысында
барысында
жұмыс ұйымдастырады
ұйымдастырады
Мектеп бойынша оқушылардың үлгерімі туралы мәлімет

2008-2009 үлгерімі
100 пайыз

2009-2010 үлгерімі
98 пайыз

2010-2011 үлгерімі 100 пайыз
Жадынама
« Оқуға деген мотивациясы төмен оқушылармен жұмыс »
1.Оқушының тегі,есімі, әкесінің аты ______________________________
2.Сынып________________________________________________________
3.Үлгірмейтін
пәндері_________________________________________________________
4.Оқушының тәртібі ___________________________________________
5. Сабақ қа үлгірмеу себептері ___________________________________
6.Оқушымен қандай жұмыс түрлері атқарылады( тәрбиелік,оқыту,
сыныптан тыс, қосымша сабақтар) ______________________________
_______________________________________________________________
7.Оқушымен жұмыс жасауға бекітілген кім _____________________
________________________________________________________________
Жұмыс мерзімі___________________________________________________
9.Атқарылған жұмыстың өзгерістері мен нәтижелері
_________________________________________________________________
Жадынама
«Үлгірмеудің психотерапиясы»
1. Өз білімінің бағалануына қанағаттанбай, көмек күтеді.
2 . Минутына кем дегенде бір кемшілік. Оқушының бойындағы
кемшіліктердің біреуін ғана таңдап, оны ме күресуге көмектесіңіз.
3. «Бір оқпен екі қоянды»
Оқушының өзі үшін маңызды үш қиындығымен күресті бастаңыз.
4. Орындаушыны мадақтап,орындағанына сын айту керек.
5. Үлгірмеушінің бүгінгі жетістіктерін, кешегі кемшіліктерімен
салыстырып отырыңыз.
6. Мадақтаудан аянбаңыз.
7. Бағалаудың қауіпсіздік ережелері «Білмеймін,бірақ білгім келеді»
деген оқуға қызығушылығы арттады.
8. Үлгірмеушіге нақты талаплар қойыңыз.
9. Өз-өзін бағалай білу , оқудың қиындығын жеңудегі негізгі әдіс.
10. Жетістіктерін салыстырып отыру.

Ұқсас жұмыстар
Оқушыларды оқу - танымдық қызметі арқылы ынталандыру
Оқушыны ҰБТ-ға дайындау жұмыстарының тиімділігін арттыру жолдары
Принимать индивидуальность ребенка
Топты ұйымдастыру
Дене шынықтыру сабағында (волейбол ойынында) оқушылармен топтық жұмысты тиімді ұйымдастыру арқылы теориялық білімін жетілдіру
Мотивацияның психологиялық теориялары
Оқушыны ҰБТ-ге дайындау
Әділдік теориясы
Модульдік оқыту технологиясының мақсаты
Дифференциация түрлері
Пәндер