НАРАЗЫЛЫҚ ҚАРСЫЛЫҚ КӨМЕККЕ




Презентация қосу
Суицид -тығырықтан
шығар жол емес
Мақсаты:
Жасөспірімдерді физиологиялық,
психологиялық және әлеуметтік
дамуын ескере отырып,
оларды әлеуметтендірудің кешенді
іс-шарасын ұйғару; жасөспірімнің
бойына қарым-қатынас мәдениетін

қалыптастастыру
Халықта «Ағаш түзу өсу үшін оған көшет кезінде
көмектесуге болады, ал үлкен ағаш болғанда оны
түзете алмайсың» деп бекер
айтылмаған. Сондықтан оқушының бойына
ізгілік, мейірімділік, қайырымдылық,
яғни адамгершілік құнды қасиеттерді сіңіріп, өз-
өзіне сенімділікті тәрбиелеуде отбасы мен
педагогтар шешуші роль атқарады.
Келісім шарт
• 1. Уақытты үнемдейміз.
• 2. Бір- бірімізді тыңдаймыз.
• 3.Ой- пікірлерімізді ашық
айтамыз.
Тренинг “Өзін-өзі
жарнамалау”

Нұсқау: ойынға қатынасушылар
өздерініңбойындағы
қандай да бір, іскерлік
қасиеттерін айту
І. Суицид дегеніміз не?
“Суицид” - латын тілінен алынған, “өзін-өзі өлтіру”,
“өзіне қол салу” деген мағынаны білдіреді.

“Жасырын суицид” - бұл мінез-құлық
“Нағыз суицид” - қашанда жабырқау,
тәуекелге негізделген өмірден
дағдарыстық жағдай не өмірден баз
өтуден гөрі, өліммен ойнауға
кешу, күйзелу жатады. Бұған жүйке
көбірек ұқсайды. Жастар
ауруымен ауыратындар шалдығады.
арасында көбірек кездеседі.

Демонстративтік суицид - өлуге деген
ниетпен байланысты емес, қайта өз
проблемасына назар аударту, жан айқай
көмекке шақыру ретінде болады.
Статистикалық зерттеулер қорытындысымен белгілі болғандай
жасөсіпірімдер арасындағы жиі кездесетін суицидтің түрлері.

1. Ең көп тараған түрі - асылып
өлу. Кез-келген жерге асыла
салу жиі орын алады.

2. Дәрі-дәрмектен улану, үй тұрмысындағы
улы химиялық заттарды қолданып,
нансірке су ішіп өлу. Соңғы үш жылда осындай
уланудан 297 адам облыстық ауруханаға
түссе, олардың арасында 7-15 жастағы
жасөспірімдер болған.
3. Жасөспірімдер арасында суицидке
ұмтылудың бір жолы - суға кету.

4. Автокөліктің, поездің
астына түсу.

5. Жасөспірімдер арасында өмірден өтудің ашық жолын
таңдамай, “өліммен ойнау” сияқты әрекеттер орын алады.
Бұларға автомобиль жүргізудің қауіпті түрі, спорттың
экстремальдық қауіпті түрімен айналысуы, ерікті түрде
ыстық нүктелерге барумен, әсері күшті есірткілерді
пайдалану, ішімдікті қолдану, сондай-ақ өзін-өзі
оқшаулау жатады.
Жасөспірімдердің
Жасөспірімдердің
жасы:
жасы:

“Қиын”
“Қиын”
““Дағдарысты
Дағдарысты кезең
кезең
””
кезең
кезең
Түрлі сипаттағы
қарсылық пен
тыңдамаушылық
Бірбеткейлік Тұйықтық

Ызақорлық Теріс қылық
Ашушаңдық
Қиындықтар түрлері

Мінез-құлқындағы
Мінез-құлқындағы Мінез-құлқындағы
Мінез-құлқындағықиындықтардың
қиындықтардың
қиындықтардың
қиындықтардыңтүрлері
түрлері пайда
пайдаболу
болу себептері
себептері

Ашушаң, Жеке
Жеке
Ашушаң,
Ашуланғыш,
Ашуланғыш, қыңыр, тұлғаның
тұлғаның
қыңыр, Отбасының
долы,
долы, сенімсіздік, Отбасының дамуындағы
дамуындағы
сенімсіздік, әлеуметтік
өкпелегіш,
өкпелегіш, қызғаншық, әлеуметтік психологиялық
психологиялық
қызғаншық, тұрмысына
көңілі
көңілі өтірік тұрмысына бірізді
өтірікайту,
айту, байланысты
бірізді
толмаушылық,
толмаушылық, өзімшілдік байланысты жүйенің
жүйенің
өзімшілдік
жылауық
жылауық болмауы
болмауы

Балапсихологиясының
Бала психологиясыныңөзгеруіне
өзгеруіне
Танымдық
Танымдықөрісінің
өрісінің байланыстыоның
оныңбойындағы
бойындағы
байланысты
бұзылуы
бұзылуы қабілеттібайқап
байқапдамыта
дамытаалмау
алмау
қабілетті
НАРАЗЫЛЫҚ ҚАРСЫЛЫҚ КӨМЕККЕ
ЖӘНЕ КЕК КӨРСЕТУ(өзіне ШАҚЫРУ(өзінің
(өзін жақсы ең қажетті жалғыздыққа
көрмейді, нәрсесін қалғандай
түсінбейді, жоғалтқандықтан сезінуі.Болған
агрессияны өмір сүруден бас жайды өзге
өзіне аударуы) тарту) адамдардың
көмегімен өзгерту)
Түрлері мен типтері
бойынша суицид
классификациясы
ТҰЙЫҚТАЛУ
(тұлға күйзеліске ұшыраса, ӨЗІН-ӨЗІ ЖАЗАЛАУ
одан шығудың бір ғана (жасаған кінәсі үшін
жолы - өлім деп санау) өзіне қол жұмсау)
Ата-аналармен ой бөлісу
Түстер бойынша пікірлесу
Ақ түсті таңдағандар

Бала бойындағы
қорқынышты,үрейді басу
үшін қандай көмек жасар
едіңіз ?
Сары таңдағандар

Бала бойындағы
жасқаншақтық мінезді қалай
жояр едіңіз?
Жасыл түс таңдағандар

Балаңыздың мінезінен
жағымсыз қылықтар
байқасыңыз қандай көмек
жасар едіңіз?
Ойын жаттығуы
"Таң туралы" ой қозғау
Мен күнделікті таңды қуанышпен
қарсы аламын...
Таң үміт әкеледі. Таң күш береді.
Таң армандар мен үміт әкеледі.
Әрбір таң саған тірі және денің сау
екендігін, жаңа күшпен достықта,
келісіммен кез-келген істі жақындарыңмен
бірге атқара алатындығың
туралы хабар әкеледі.
Таң өмірді жаңа күшпен әрі қарай жалғастыру
Ата-ана мен бала арасындағы қарым-қатынастың қаншалықты сапалы
екенін байқап көрелік.
1. Бұл баланың өмірге келуі сізді қандай күйге бөледі? Бұл баланы қаладыңыз
ба?
2. Оған күн сайын мейірімді сөздер айтып, әзілдесіп, бетінен сүйесіз бе?
3. Кешкілікте онымен бүгінгі күн туралы сырласасыз ба?
4. Аптасына бір рет онымен бос уақытыңызды қиып, қыдырасыз ба? (мысалы:
кино, концерт, туыстарға қонаққа бару).
5. Сіз онымен отбасының проблемалары, жағдаяттар, жоспарлар жөнінде
пікірлесесіз бе?
6. Сіз онымен жаңа мода, киім талғамы туралы сырласасыз ба?
7. Оның достарымен таныссыз ба? (олар немен айналысады, қайда тұрады?)
8. Бос уақытында кімдермен жүретінін, немен айналысатынын білесіз бе?
9. Өзгеге деген сезімі, сүйіспеншілігі туралы не білесіз?
10. Оның жек көретін адамдары, дұшпаны бар деп ойлайсыз ба?
11. Мектептегі оқуда ең сүйікті пәнін білесіз бе?
12. Ең сүйікті ұстазы кім?
13. Мектепте ұнатпайтын мұғалімі бар ма? Ол кім?
14. Екеуара әңгімені бірінші кім бастайды? Ал келісімге келуге кім бірінші қадам
жасайды?
15. Сіз өз балаңызды орынсыз кіналап, жекіріп, арына тиетін сөздерді
айтпайсыз ба?
Егер барлық сұраққа «иә» деп жауап
берсеңіз, онда сіз ата-аналық дұрыс
жолдасыз. Бұл жағдайды өз
бақылауыңызда ұстап, балаңызға
қиын сәтте көмекке келе аласыз.
Ал егер көпшілік жауабыңыз «жоқ»
болса, онда күрт өзгеруге тура келеді,
жамандықтың алдын алу үшін
баланың жан дүниесіне үңіліңіз.
Рефлексия «Аяқталмаған сөйлемдер».

• Бүгінгі іс-шарада менің түсінгенім ____________________________________________
• _____________________________________________________________________________
• Мен үшін белгісіз және жаңалық болғаны ______________________________________
• _____________________________________________________________________________
• Мен үшін қиын болғаны_____________________________________________________
• _____________________________________________________________________________
_
• Маған түсініксіз болып қалғаны _______________________________________________
• _____________________________________________________________________________
_
• Өз іс-тәжірибем үшін алдағы уақытта қолданатыным _____________________________
• _____________________________________________________________________________
_
• _____________________________________________________________________________
_
• Бүгінгі іс-шарада мен үшін ең тиімді болғаны ___________________________________
• _____________________________________________________________________________
_
• Аталған мәселелер бойынша білгім келетіні ____________________________________

Ата-аналарға арналған
ЖАДНАМА

Есіңізде болсын:
Балаңыздың жан дүниесінде болып жатқан
күйзелісті мұқият тыңдаңыз;
Бала сезімін, ойына алған істің орындалуын мұқият
бағалаңыз;
Көңіл күйінің, эмоционалдық күйзелісінің
қаншалықты тереңдігін бағалаңыз;
Әрбір ренішіне, көңілі толмаған істерінің бәріне
мұқият қараңыз;
Қорықпастан сұраңыз “Өз-өзіне қол жұмсағалы
жүрген жоқ па?”
Нәтиже:
Өмірге деген талпыныс жетіледі,
Келеңсіз жағдайлардың өмірден түңілмеуге тәрбиеленеді.
алдын-алу адамдардың адамға кездесетін қуанышқа да,
денсаулығын күшейту қайғыға да, төзімді болмас нәрсе
мен жан-жақты үйлесімді үшін жарық дүниеден күдерін
дамуының қалыпты жағдайы үзбеуге үйренеді
туындайды

Танымдық іс-әрекеттері дамиды,
Өз-өзіне сенімділігі қалыптасады, қарым-қатынас орнайды, мазмұнды
өзін-өзі таниды. Іске шақырады, жүйеліде еркін
мейірімділікке бауланады. ойын ашық жеткізуге
үйренеді
Бүгінгі тренингке
қатысқандарыңызға
рахмет!

Ұқсас жұмыстар
Жасөспірімдік суицидалдық мінез-құлықтың психологиялық ерекшеліктері
ВЕКСЕЛЬДЕРМЕН ОПЕРАЦИЯЛАР ЕСЕБІ
Әлеуметтік сипаттағы төтенше жағдай
Сөйлеу энергетикасы: теориялық ізденістер
Әлеуметтік сипаттағы төтенше жағдайдың құқықтық режимі
Ғаламдық экономикалық – экологиялық проблемаларды шешу жолдары
Батыс филрсофиясының негізгі бағыттары
Қуғынға ұшыраған Мемлекет қайраткерлері
Тарихи тұлғалар
Сотта мемлекеттің мүддесін қорғау
Пәндер