Формулаларды пайдалануды білу




Презентация қосу
Карбозова Шаризат Сагиндыковна
математика пәнінің мұғалімі
Сабақтың тақырыбы

Арифметикалық
прогрессия

Мұғалім Карбозова
Оқушылардың білім-білік дағдылары:

Формулаларды пайдалануды білу

Сауатты сөйлей білу …
Қорытындылау және сараптай
білу…
Логикалық пайымдауды білу …
Мазмұндай білу …
Сабақтың мақсаттары:
Тақырып бойынша теориялық білімдерін
қорытындылау;формулаларды пайдаланып
арифметикалық прогрессияның n-ші мүшесін
және алғашқы n мүшелерінің қосындысын табу
дағдыларын дамыту;

Пәнге қызығушылықтарын арттыру, математика
мен айналадағы өмірмен байланысын көруді
үйрету;математика тілінде сауатты сөйлеуді
үйрету;

Оқушылардың белсенділігін, ынтасы мен
жауапкершілігін арттыру, намысын қорғауға
баулу; сыныптастарын сыйлауға тәрбиелеу.
Арифметикалық an 1 an 1
прогрессияның an
анықтамасы 2
Арифметикалық a1 an
прогрессияның n-ші Sn n
мүшесінің формуласы 2

Арифметикалық
an a1 (n 1)d
прогрессияның өзіне тән
қасиеті
d an 1 an
Арифметикалық
прогрессияның алғашқы n an 1 an d
мүшесінің қосындысы
2a1 ( n 1)d
Арифметикалық Sn n
прогрессияның 2
Ауызша есептеу:
Тізбектерінің қайсысы арифметикалық
прогрессия болып табылады, неге?

1. 3; 6; 9; 12; …
2. -1; -1; -1; …
3. 0; 13; 1; 14; …
4. xn= 3п – 2;
5. an = 25 + n 2 ;

6. -3; -1; 1; 3; …
Ауызша есептеу

1. (хn) тізбегіндегі:
9; 7; 5; 3; 1; - 1; -3; …
бірінші,төртінші,алтыншы
және жетінші мүшелерді
атаңдар.
Ауызша есептеу

2. (аn) тізбегі төмендегі
формуламен берілген
аn = 2n - 3.

a1 , а2 , a5 , а15 , а50 , аk
мүшелерін табыңдар.
Ауызша есептеу

3. (сn) тізбегінің алғашқы бес
мүшесін табындар, егер:
с1 = 4
Cn+1 = cn +3
Заңдылығын аныктап тізбектерді
рекуренттік формуламен көрсетіндер

1) 1, 3, 5, 7, 9, … an = a n -1 +2
2) 2, 5, 8, 11, 14,… an = a n -1 + 3
3) 8, 4, 0, - 4, - 8, - 12, …an = a n -1 - 4
4) 0,5; 1; 1,5; 2; 2,5; …an = a n -1 + 0,5

an = an-1 + d
Арифметикалық прогрессия

1. а1 = 1, d = 3 екені.
Осы прогрессияның алғашқы
6 мүшесін табыңдар.
1; 4; 7; 11; 15; 19 ;

Есеп.
Еркіннің ата-анасы туған күніне
баласына ұялы телефонды жаңартып
сатып беруге ұйғарды . Ол үшін олар
бірінші айда 650 теңге, ал келесі
айларда алдынғы айдан 50 теңгеге
артық ақша жинап отырды.Еркіннің ата-
анасы 10 айдан кейін қанша ақша
жинайды?

Б\і: a1 650
d 50
n 10
Т\к : S10
Шешімі: 2a1 (n 1)d
Sn n
2 650 9 50
S10 10
S10 (1300 450) 5

S10 8750
Жауабы: 8750тенге
“4”
Б/і:
5;7;9... арифм.
прогрессия
an
“3”
S n 60
a1 5
an 2n 3
d 2
n
a6
“4”a 1 5;
d 7 5 2;
an a1 (n 1) d ;
an 5 (n 1) 2;
a1 an
Sn
n; an 3 2n.
S n 60;
a1 2 1 3 5;
“3”
an 2n 3;
an a1 (n 1) d ;
Sn
5 2n 3
n; a6 a1 5d ;
8 2n
n; a6 5 5 2;
60 (4 n) n; a6 15.
n 2 4n 60 0;
n1 6; n2 10
Есеп.
Дүниежүзілік «Кенгуру – математика для
всех» интеллектуалдық ойынында
жергілікті ұйымдастыру комитетіне мектеп
атынан сұраныс берілу керек.Бірінші күні
берілген мерзімнен кейін сұранысты 5
мектеп берді, екінші күні -7 мектеп, үшінші
күні-9 мектеп…Неше күннен кейін
ұйымдастыру комитетіне 60 сұраныс
түседі (егер берілген заңдылық
бұзылмаса)?
Неше сұраныс соңғы күні түседі?
Дұрыс жауаптары:

1) Д
2)В
3)С
4)А
5)А
Рефлексия.
Тест.
1. Жеке басымның жұмысымның нәтижесі деп мен
төмендегіні есептеймін:
А. Теорияны түсіндім.
В. Есептер шығаруды ұйрендім.
С. Өткен тақырыптарды қайталап өттім.

2. Сабақ үстінде есеп шығарғанда өздеріне не жетіспеді
деп ойлайсындар
А. Білім. Б. Уақыт С.Ынтам болмады.
Д. Есептерді жақсы шығардым.

3. Сіздерге сабақ үстіндегі қиыншылықтарды жеңуге кім
көмек жасады?
А. Сыныптастар. Б. Мұғалім .

С. Оқулық. Д. Ешкім

Ұқсас жұмыстар
Арифметикалық прогрессия
Синус жұп функция
Экономикалық әдіс
Экономикалық әдістер
Экскурсия өткізу өткізуге оқушыларды даярлау, оларға жеке тапсырмалар беру Экскурсияны қортындылау
Сабаққа дайындық
Туынды табу ережелерін пайдаланып есептер шығару
Қысқаша көбейту формулалаpы
Тригонометриялық теңдеулерді шешу
Тұрақты тоқ заңдары туралы ақпарат
Пәндер