Гүл құрағы




Презентация қосу
Сабақ тақырыбы: “Қызғалдақ” құрағы
Пәні: Технология, Биология, Информатика
Сыныбы: 8

Мұғалімнің аты-жөні, тегі:
Технология пәнінен: Күмісхан Меруерт

Биология пәнінен: Нығыметжанова Гүлжан Қымбатқызы
Информатика пәнінен: Әзімбаева Нұрпан

Мекен-жайы: Абай ауданы, Архат ауылы, Б.Бағдатов көшесі 31.

Телефон: 93-3-16

Мекеме: С.Бекбосынов атындағы орта мектебі ММ

Білім мекемесінің мекен-жайы: Абай ауданы, Архат ауылы, Мамай батыр көшесі 30.

Телефон: 93-3-31

e-mail: nurpan_6363@mail.ru

ТАҚЫРЫБЫ:«Қызғалдақ»
құрағы.

Пәні: Технология
(биология, информатика).

Сыныбы: 8

Сабақтың түрі:

Кіріктірілген сабақ.
(технология, биология, информатика)

Пәнаралық байланыс: биология, информатика, геометрия

Мақсаты:
Құрақтың шығу тарихымен
таныстыру,құрақ түрлерін көрсете
отырып, жасалу жолдарын үйрету.
Оқушылардың ізденімпаздық,
шығармашылық қабілетін
дамыту,қызығушылығын және
өздігінен ойлау қабілетін арттыру.
Үнемділікке, ұқыптылыққа,
ұлтжандылыққа, іскерлікке, ата-
бабамыздың салт-дәстүрін білуге
үйрету.
Бүгінгі сабақтың ұраны:

“Ақыл көпке жеткізер
Өнер көкке жеткізер”

Сабақтың жоспары:
I. Ұйымдастыру кезеңі.
а) оқушыларды түгендеу
II.Үй тапсырмасын тексеру.
ә) Сөзжұмбақ шешу.
а) «Алтын қақпа» ойыны.
III.Жаңа сабақ
а) Кіріспе.Технология пәнінің мұғалімі .
ә)Құрақ түрлері мен жасалу жолын
таныстыру.Технология пәнінің мұғалімі.
б)Гүлдердің маңызы.Биология пәнінің мұғалімі .
в)Құрақтың эскизін сызу,компютерде орындау.
Информатика пәнінің мұғалімі.
г) Тест орындау.
д) Сергіту сәті.
IV.Сарамандық жұмыс.Технология пәнінің
мұғалімі.
V.Қауіпсіздік ережесі.
VI.Сабақты бекіту.(Бес жол өлең,тб)
VI I. Үй тапсырмасы.
Сабақтың барысы.
I.Ұйымдастыр
у кезеңі.
Оқушыларды түгендеу,
оқу құралдарын қадағалау.

II.Үй тапсырмасын
тексеру.

“Қыз анадан үйренбей
өнеге алмас”
(Қорқыт)

Тәуелсіздікке тарту

Сөзжұмбақ
1. Талшық түрлері.
2. Қалыңдықтың бас
киімі.
3. Киіз үй жабдығы.
4. Қол тігіс түрі.
5. Киім түрі.
6. Жерге төселетін
қалың төсеніш.
т ә у е л с і з д і к 7. Табиғи талшық түрі.
8. Қой жүнінен
жасалатын зат.
9. Тоқыма
айқаспаларының
түрі.
10. Үй жиһазы.
11. Жан-жануар тектес
ою-өрнек түрі.

“Сөзжұмбақ” шешу сәті.

«Алтын қақпа» ойыны.

1. «Тас қақпа» сұрағы.

1) Қазақстанның жер
көлемі?
Жауабы: 2724

2)Туымыздың авторы
кім?
Ш. Ниязбеков

2. «Темір қақпа» сұрағы.

Қазақстан қанша
мемлекетпен
шектеледі?
(5)

Елтаңбаның авторы
кім?
(Ш.Уәлиханов,
Ж.Мәлібеков)

3. «Күміс қақпа» сұрағы.

Қазақстан жер көлемі
бойынша нешінші орын
алады?
(9)

Әнұранның авторы кім?
(Ш.Қалдаяқов,
Н.Назарбаев)

4. «Алтын қақпа»
сұрағы.

Желтоқсан оқиғасы
қай жылы болды?
(1986ж)

Қазақстан Тәуелсіздігін
қай жылы алды?

(1991ж)

5. Алтын сандықтан
шыққан сұрақ.
Қазақстанды әлемге танытқан қай
гүл?

III. Жаңа сабақ

Құрақ түрі мен жасалу жолдары.Технология пәні.
Құрақ–мата қалдықтарынан жасалынатын үй бұйымдарының
бірі. Құрақ құрау ертеден келе жатқан өнердің түрі. Әжелеріміз
мата қалдықтарын қалдырмай іске асырып жаратып отырған.
Құрақтан әртүрлі көрпешелер, дорба, тұскиіз, жастыққап, аяққап,
ыдыс қойғыш, төсеніштер тіккен. Құраққа қойылатын талап мата
бөлшектерінің симметриялы болуы мен түсінің үйлесімділігі.
Шеберлер түрлі геометриялық әдемі етіп орналастырып, тамаша
құрақ көрпелерді құрастыра білген. Құрақ құрау өнері жылдан –
жылға дамып келеді. Құрақ құрау өнері өзге елдерде де
қолданылады. Ресейде, басқа да елдерде осы өнерге байланысты
фестивальдер, конкурстар, көрмелер ұйымдастырылады.
Қазақстанда да ұлттық бұйымдар көрмелерінде құрақтан
жасалған бұйымдарды көптеп кездестіруге болады. Құрақ сәнді,
сұлу болу үшін әр түсті белгілі бір ретпен, тәртіппен орналастыру
қажет. Құраққа пайдаланылатын мата жұқа, қалыңдығына қарай
бірыңғай іріктелініп алынады.
21
Құрақ түрлері
“Гүл”
құрағы
“Ботагөз” “Шаршы”
құрағы құрағы
“Ою”
құрағы
“Жұлдызша” “Мүйіз”
құрағы құрағы
“Тырна”
құрағы

Геометриялық фигуралар

Шаршы Алты бұрыш
Пирамида Трапеция

Ромб
Төртбұрыш
параллелограм Үшбұрыш

Технология пәнінің мұғалімі: М.Күмісхан
Құрақ түрлерімен таныстыруда.

Гүлдердің маңызы
Халқымыз табиғаттағы гүлдердің әсемдігін,сұлулығын
көре де,сезе де білуді үйрете отырып, эстетекалық тәрбие
берген.Табиғаттың сұлулығын қолөнер бұйымдарына кесте,
ою-өрнек, өнер арқылы бейнелеген. Қазақ халқы табиғатты
қорғауға ерекше мән берген.Оны біз халқымыздың “көкті
жұлма”, “бір тал-кессең, он тал–ек”, “гүлді жұлма”, “ағашты
сындырма” деген сияқты ескерту сөздерінен де білуге
болады. Гүл әсемдіктің, әдеміліктің символы. Сондықтан да
қазақ халқы қыз баланы “Гүл өссе жердің көркі, қыз өссе –
елдің көркі” деп гүлге теңеген,қыз баланы “гүлім” деп
еркелеткен, қыздарына “Гүлнұр”, “Айгүл”, “Гүлбаршын”,
“Раушан” деп гүлге ұқсастырып ат қойған. Гүл - өмірдің
нұры. Ол біздің өміріміздің байлығы мен қуанышын,
адамның жақсылығын арттырады.
Биология пәнінің мұғалімі: Г.Нығыметжанова
Қызғалдақ гүлі туралы түсінік беруде.

Әд
Сұлулы

ем
іл
ік
қ

Қуаныш

Жылылық

28
Гүлдердің қолданылуы

Бояу

Медициан

Қазақстан -қызғалдақтар отаны

Альберт қызғалдағы Бузовский қызғалдағы
(Tulipa alberti) (Tulipa buhseana)
Островский қызғалдағы Кауфман қызғалдағы
(Tulipa ostrowskiana) (Tulipa kaufmanniana)

Шренк қызғалдағы
(Tulipa schrenkii)

“Ел Тәуелсіздігінің 20 жылдық мерекесіне
– әр ауылдық округте жиырма мың ағаш!”

Информатика пәнінің мұғалімі: Н.Әзімбаева
компьютерде Paint графикалық редакторының
көмегімен “Қызғалдақ” гүлінің үлгісін салғызуда.

л ы қ
и ка
ра ф
n t г де
a i е у
д е P іс т
ер ы с
ь ют ұ м
м п е н ж
о
к ры м
л а р о
ш ы а к т
Оқу ред

Ө
не
рл
іе
лд
ен
өн
ер
лі
б ал
а
ту
ар
.

Қы
зе
рк
ем
, ке
ст
ес
ім
ен
кө
рк

ем
Сергіту сәті.
«Мақал-сөздің мәйегі»

Өнерді қызықпасаң көре алмайсың,
Таспаны үйренбесең өре алмайсың»

«Өнерлі болу-зейнет, өнерсіз болу
бейнет »

«Ердің атын еңбек шығарады»

«Жеті өлшеп бір кес »

«Өнер іздеген өсер,
өсек іздеген өшер »

«Ата көрген оқ жонар,
Ана көрген тон пішер »

«Шебердің қолы алтын»

« Асыл қайшы пішуге сән,
Күміс қасық ішуге сән».

Excel – де тест орындау

«Білімді мыңды жығар»

Оқушылар электронды тест орындауда

IV. Қауіпсіздік ережесі.
Инені киімге қыстыруға болмайды.
Иненің жібін тіспен үзуге болмайды.
Инені жіпсіз тастауға болмайды.
Қайшыны жолдасыңа үшкір ұшымен берме.
Қайшыны ойыншық ретінде пайдалануға
болмайды.
Үтікті мұғалімнің рұқсатынсыз тоққа қосуға
болмайды.
Үтікті мата түріне қарай қыздыру қажет.
Үтікті арнайы тұтқасынан ұста.
Инені ине қадағышқа шаншы.
Қайшыны ашық тастама.
V. Сарамандық жұмыс.

Технологиялық карта бойыншы мата
қиықтарынан “Қызғалдақ” құрағын
құрастыру.

“Өнерді таудың бұлағынан,
Қойдың құлағынан,
Апамның киізінен,
Ешкінің мүйізінен үйрендім”
Ә. Қастеев

Таң атқанда қызғалдақ
Қауызын жайып ашады
Хош иісін аңқыған
Жан-жағына шашады.

VI. Қорытынды.
Бес жол өлең.

VII.Үй тапсырмасы.

Құраққа байланысты,
еңбек туралы мақал –мәтел жазып келу.
Түрлі матадан құрақ көрпе құрап келу.


Ұқсас жұмыстар
Құрақ құрау технологиясы
Көйлек бөліктерін пішу
Ямайка - конституциялық монархия
Қызылша
Пневмакониоздар
Майлы дақылды биоотын және биодизельге пайдалану мүмкіндіктері, қоршаған ортаны сақтауда перспективалы дақылдар (мақсары, рапс,) тұқымын биоотынға өсіру ерекшеліктері
ДҮНИЕЖҮЗІНІҢ ӨСІМДІК ШАРУАШЫЛЫҒЫ
Гүл серігі
Жер аумағы
Исәділ Әлем әдебиеті
Пәндер