Сабақтың көрнекіліктері




Презентация қосу
IV тарау.Масса және күш
§30 Денелердің өзара әсері
§31 Дененің массасы
Сабақтың мақсаты:
Білімділік: тәжірибеде денелер әсерлескенде
жылдамдықтары қалай өзгеретінін.Масса ұғымына түсінік
беріп, бірліктері жайлы білім-білік дағдысын қалыптастыру.

Дамытушылық: жаңа тақырып бойынша алған білімін
өздігінен кез- келген жағдайда пайдалана білуге
үйрету. Оқушылардың логикалық ойлау жүйесін
дамыту, жүйелі түрде ойлауға, ізденуге бағыттау,
білімге құштарлығын арттыру.
Тәрбиелік:өмірдің барлық ағымы
физикалық заңдылыққа қатысты екендігін
көрсету. Оқушыларды еңбектене, іздене
білуге баулу.
Сабақтың типі: жаңа тақырыпты меңгеру
Сабақтың түрі: аралас сабақ
Оқыту әдістері:сұрақ-жауап, жұппен
Сабақтың көрнекіліктері: Интерактивті тақта
арқылы слайдтар, таразы, тәжірибе жасайтын құралдар.
Сабақтың барысы:
I. Ұйымдастыру кезеңі
II. Үй жұмысы қайталау
III. Теориялық блок- жаңа тақырып
IV. Практикалық блок-
V. Білімді бекіту
VI. Қорытындылау. Рефлексия
VII. Үйге тапсырма
VIII.Бағалау
I. Ұйымдастыру кезеңі
Оқушыларды түгендеп, сабаққа керекті құрал
жабдықтарын даярлату.

II. Үй жұмысы, қайталау
• Ситуациялық ойын: Оқушылар – автобус
жолаушылары. Ситуацияны бейнелеп көрсетейік:

1. автобус тез өз орнынан қозғалды;
2. автобус бірқалыпты және тұзусызықты қозғалып келеді;
3. алдында кездескен бөгетте автобус тез тежегішін басты;
4. үлкен жылдамдықпен келе жатып оңға бұрылды, солға
бұрылды;
5. бірқалыпты және тұзусызықты қозғалып келеді;
6. тез тежегішті басып тоқтады.

Ситуацияларды физика тілінде түсіндіріңдер.
• Жұппен жұмыс:
Сұрақ оқушыларға нұсқа бойынша қойылады.Бір-біріне жауап
береді, жауаптарын сынып алдында талқылайды.Сынып
толықтырып, қатесін түзейді:
I нұсқа:
а) Неге киімді шұғыл сіліккенде одан жаңбыр тамшылары
ұшып түседі?.
б) 1 тапсырма
II нұсқа:
а) Аты сүрінсе, шауып келе жатқан салт аттыда қандай
жағдай болады?
б) 2 тапсырма

• Физика және қоршаған орта
Есеп: А-деңгей Туған елдің тірі байлығы. Жылдамдық. Жылдамдық бірлігі.
Егер қасқырдың жылдамдығы 12,5 м/с болса, ал ақ бөкеннің жылдамдығы
60 км/сағ болса, қасқыр ақ бөкенді қуып жете ме?
Б-деңгей
Жаяу туристік жорықпен біздің еліміздің оңтүстігінен солтүстігіне дейін, дағдылы
қадаммен υ=3,5 км/сағ, күніне t=8 сағтта, қанша жол (s) жүреді?
1- тапсырма
Футбол ойынын ақылай
отырып, шабуылшының
ойын кезінде шамаман
15 км жүгіретіні
анықталды.
Осы қашықтық орын
ауыстыру ма, әлде
жолдың ұзындығы ма ?
2- тапсырма

• Жүргізуші автомобиль
есептеуіші- нің
көрсеткіші 500 км-ге
артқанын көрді.
Бұл нені білдіреді:
автомобильдің жүрген
жолы ма, әлде орын
ауыстыру ма ?
Мәңгілік жиханкездер
Ақ бөкен ерте заманғы жануарлар. Мүйізі мен терісі өте бағалы. Олар өте
жүйрік спринтер, жылдамдығы сағатына 75-80 шақырымды
алады.Тұяқтарының қарға түсіретін қысымы 500 г/см². Қазақстан мен
Монголия тегістіктерінде кездеседі.

Қазақстанның солтүстігінен оңтүстігене дейін
ұзындығы 2000 км, ал батысынан шығысына дейін
3000 км шамасында. Сонда турист күнде 28 км
жүріп отырып, солтүстігінен оңтүстігене дейін 70
күнде, батысынан шығысына дейін 107 күнде жаяу
жүріп өтеді.
III. Теориялық блок- жаңа
тақырып

Сендер білесіңдер, денеге басқа дене (көк шар)
әсер етсе (қызыл шар) онда дененің жылдамдығы
өзгереді. Бірінші дене екінші денеге әсер етті.
Анықтама: денелердің бір-біріне әрекет етуі өзара
әрекеттесу деп аталады.
!!! Әсерлесіу кезінде екі дене де жылдамдығын
өзгертеді.
Мысалы: Зеңбіректен оқ атылғанда екеуінің де
жылдамдығы өзгереді. Оқ алдыға, зеңбірек артқа
қозғалады.
IV. Практикалық блок- тәжірибе:
а) Өзара әрекеттесу кезіндегі машиналар

Ешбір жағынан ерекшеленбейді, олардың
• Себебі неде? Массалары, жылдамдықтары бірдей

• Егер машиналардың біреуіне жүк
тиесек жылдамдығы өзгере ме?
б) Өзара әрекеттесу кезінде сол жақтағы машинаға
жүк саламыз.
υ2 υ1

S2 S1

Себебі неде?
Қорытынды: Екі дененің массаларының қатынасы өзара
әрекеттесу кезінде алатын жылдамдықтарының қатынасына
кері пропорционал болады.
m1 v2

m2 v1
Анықтама: Масса-денелердің өзара әрекеттесу кезіндегі
жылдамдықтарының өзгеру дәрежесін анықтайтын
физикалық шама.

Басқада өлшем бірліктері:
Масса-m әріпімен 1 т = 1000 кг=10³;
белгіленеді, халықаралық 1 г = 0, 001 кг=10ˉ³;
бірлігі килограмм [кг] 1 мг = 0,000001 кг=10 -6

Таразы түрлері:
V. Білімді бекіту
Оқулықтағы суреттердің көмегімен
оқушылардың ойын анықтау.

№1.90-91 бет. 59, 60, 61, 62, 63-суреттер
92 бет. 64-сурет
№2. 11 жат. №1 №4
№3. Бір оқушы шығып алақанына
мына затты салып, оның массасын
бағаласын. Сонан соң оны таразыға
тартып өлшеп, қаншаға қателескенін
тексерсін.
VI. Қорытындылау. Рефлексия

1. Қандай көңіл- күймен сабақты аяқтаймыз?
2. Сабақ ұнады ма?
3. Қандай қиындықтар болды, неліктен деп
ойлайсындар?

VII. Үйге тапсырма
§30,31 10жат. №2; 11 жат №2
VIII.Бағалау

Ұқсас жұмыстар
Астана – болашақтың қаласы
Сабақтың ұраны
Оқу-әдістемелік құжаттар: типтік бағдарлама, оқулық, әдістемелік нұсқау, жылдық күнтізбелік жоспар, сабақ жоспары, сабақ жоспарының конспектісі, сабаққа арналған дидактикалық материалдар үлгілерін слайд арқылы презантциядан түсіндіру
Әр түрлі температурадағы суды араластырғандағы жылу мөлшерін салыстыру
Сөздердің байланысу түрлерін ата
Үлпілдек жүнді балапан. жапсыру пәні
Сөз тіркесі туралы түсінік
Септіктердің жалғаулары аты Сұрақтары Септік жалғаулары
Солар бойынша оқушылар білімін бағалау
Болымсыздық есімдігі. Белгісіздік есімдігі
Пәндер