Сәндік қолданбалы өнер


Slide 1

Кемелұлы атындағы жалпы орта мектеп

Сәндік қолданбалы өнер

Сабақтың тақырыбы:

Пән мұғалімі: Оразбаев Қайрат

Slide 2

1. Оқушыларға сәндік қолданбалы өнер туралы түсінік беру.

2. Жас жеткіншектерге ұлттық өнер ерекшеліктерін сезіну қабілетінің қалыптасуына ықпал ету.

Оқушыларды суреткерлікке, әдемілікті көре білуге тәрбиелеу

Сабақтың мақсаты:

Slide 3

Бейнелеу өнерінде неше жанр бар?

Натюрморт дегеніміз не?

Пейзаж дегеніміз не?

Анималистік жанр дегеніміз не?

Моринистік жанр дегеніміз не?

Батальды жанр дегеніміз не?

Тұрмыстық жанр дегеніміз не?

Оқушыларға өткен сабаққа байланысты сұрақтар қойып білімдерін тексеру

Slide 4

1 - топ “Зергер”

2 - топ “Шебер”

Сабақты бейнелеу өнерінің түрлерін еске түсіруден бастаймын.

Сабақты бастамас бұрын оқушыларды 2 топқа бөлемін

Slide 5

Бейнелеу өнері түрлері

Бейнелеу өнерінің түрлері

Кескіндеме

Мүсін

Сәндік өнер

Графика

Сәулет өнері

Дизайн

Slide 6

Қазақ халқының сәндік қолданбалы өнерінің ежелгі ұлттық үлгілері мен дәстүрі ғасырлар бойы сақталып, ұрпақтан-ұрпаққа жалғасуда. Қазақтың ежелден келе жатқан киіз үйі мен күнделікті тұрмыста пайдаланатын барлық жиһаздары мен заттары ұлттық ою-өрнекпен көркемделіп отырады. Ою-өрнектері қайталанбалы әрі ашық түсті болып келетін алаша, текшелі өрнекті тықыр кілем, әшекей оюлы кебеже сияқты киіз үйдін ішіне тұтынатын сәндік жиһаздармен қатар ағаш ұқсату өнері және жібек жіптермен кестелей тоқу, ағаш пен сүйекті жымдастыру арқылы көркемдеу, тері ұксату (бедерлі инкрустациялы), оймыш, шекіме, бұрама, қалыптама, қаптырма, көз салу секілді зергерлік өнерінің түрлері де өркен жайды.

Кіріспе

Slide 7

Балалар біз бүгінгі сабақта сәндік қолданбалы өнері түрлерімен танысып, ұлттық ыдыс аяқтарды дұрыс бейнелеуді үйренеміз.

Жаңа сабаққа кіріспе

Slide 8

Жаңа сабақ:

Қазақ халқының сәндік қолданбалы өнерінің көп ғасырлық тарихы бар. Сәндік қолданбалы өнер деп тек қана практикалық жағынан емес, эстетикалық мәні жағынан да маңызды дайындалған және көркем жасалған өндірістік немесе қолөнер арқылы өмірге келген көркем туынды жасауды айтады.

Slide 9

Сәндік қолданбалы өнерді әзірлеу үшін мынандай материалдарды қолданады:

1. Ағаш

2. Сүйек

3. Тас

4. Әйнек

5. Табиғи және жасанды заттар

Slide 10

Сәндік қолданбалы өнерінің түрлері

1. Керамика (фарфор)

2. Әйнек (ыдыстар, құмыра, мозайка)

3. Көркем оймыш (ағаш, тас, сүйек)

4. Металлдан жасалған бұйымдар (зергерлік бұйымдар)

5. Жиһаздар (сәндік маталар, киімдер)

6. Ойыншықтар

Slide 11

Қай халықтың болса да тұрмыс - тіршілігіне қажетті әдемі бұйымдар мен заттарды дүниеге әкелген қолөнері болады. Солардың ішінде біздің қазақ халқы қолөнерінің дамуы өзінше ерекше.

Қолөнермен айналысатын адамдарды төрт топқа бөлуге болады.

Slide 12

Қолөнер

Ұста

Зергер

Ісмер

Шебер

Slide 13

Ұста - қару - жарақ, ер - тұрман, сауыт сайман жасаумен шұғылданатын адам

Slide 14

Зергер - алтынмен аптап, күміспен қаптап алқа, сырға, білезік жасайтын адам.

Slide 15

Ісмер - ұлттық киімдер тігумен айналысатын, қолынан іс келетін адамдар.

Slide 16

Шебер - ағаштан әр түрлі бұйымдар жасайтын адам.

Slide 17

Тұрмысымызда сәндік қолданбалы өнер көп қолданылады.

Ал балалар келесі кезекте “Ойлан тап” ребусын шешейік

Slide 18

“Ойлан тап” ребусы

ш

е

б

е

р

Slide 19

Халық шеберлері тұрмысқа қажетті ыдыс аяқтар жасаған. Осы ыдыстар көбнесе ағаштан жасалған

Қымыз құюға арналған ыдыстың суреті

Slide 20

Практикалық жұмыс

1. “Шебер” тобы “Ұлттық ыдыс аяқтарды” бейнелеу

2. “Ісмер” тобы “Ұлттық киімдерді “ бейнелеу

Стол үстіндегі заттардан тұтас бір біріккен сурет салу үшін алдымен оларды дұрыс орналастыруымыз керек. Қағаз бетіне заттарды орналастыру, орын белгілеу, көру нүктесін таңдау үйлесімділіктің бастапқы негізі болып табылады. Нұсқаның жеке бөліктері бір - бірімен байланысты болғанда ғана үйлесімділік шешім дұрыс болады.

Slide 21

Сурет салу кезеңдері

1. Қағаздың ортақ нүктесін тауып, заттардың шеткі нүктелерін анықтау.

2. Нұсқаның толық көрінісін көмекші сызықтар арқылы шығарып алу

3. Нұсқадағы жалпы заттардың түстерін анықтау. Көлеңке жарығын белгілеу.

4. Нұсқаның түстерін палитраның көмегімен анықтау.

Slide 22

Өзіндік жұмыс барысында 2 топ бір - біріне өздері білетін жұмбақтар, мақал - мәтелдер жасырады.

Киім пішсең кең піш,

Тарылтуың оңай.

Темір кессең қысқа кес,

Ұзартуың оңай.

Жігіт адамға жетпіс өнер де аз.

Өнерлінің өрісі ұзақ.

Шебердің қолы көпке ортақ

Қыз еркем кестесімен көркем,

Ұл ерке өнерімен көркем

Slide 23

Жаңа сабақты пысықтау.

Сөзжұмбақ. Ұлттық киімдер

Ұлдардың бас киімі

Хан сұлтандар киетін бас киім

Ұлттық аяқ киім

Әйелдер киімі

Әйелдердің аяқ киімі

А

Қ

И

Я

Т

Й

А

Ы

Р

Қ

А

Л

П

А

Қ

М

Ә

С

І

К

А

М

З

О

Л

Қ

А

М

Ш

А

Б

Slide 24

Жаңа сабаққа қорытынды.

Зергерлік бейнелеу өнерінің қай түріне жатады?

Ағаштан жасалған заттарды, ыдыс-аяқтарды кімдер жасайды?

Ісмер деген кім?

Ұста деген кім?

Slide 25

Бағалау: Салыстырмалы түрде

Үйге тапсырма: Камзол, сәукеленің суретін салу


Ұқсас жұмыстар
Тоқыма өнері
Қолданбалы өнер
Бейнелеу өнерінің түрлері
Бейнелеу өнерінің терминдері мен түсініктері
Қазақ халқының қолөнері
Бейнелеу өнерінің түрлері мен жанрлары
Бейнелеу өнерінің түрлері мен жанралры
Кескіндеме - белгілі бір заттың бетіне бояу арқылы салынатын көркем шығармалар атауы
Су моншақпен жұмыс Сәндік-қолданбалы өнер элементтері негізінде көркемдік қолөнерінің эстетикалық тәрбиелік мәні
Колледж оқушыларын ұлттық қолөнер бұйымдары арқылы шығармашылық қабілетін қалыптастыру
Пәндер



Реферат Курстық жұмыс Диплом Материал Диссертация Практика Презентация Сабақ жоспары Мақал-мәтелдер 1‑10 бет 11‑20 бет 21‑30 бет 31‑60 бет 61+ бет Негізгі Бет саны Қосымша Іздеу Ештеңе табылмады :( Соңғы қаралған жұмыстар Қаралған жұмыстар табылмады Тапсырыс Антиплагиат Қаралған жұмыстар kz