ЖЕКЕ ТҰЛҒАНЫҢ КӘСІПТІК МАМАНДЫҚТАРДЫ ТАҢДАУ ТИПТЕРІ




Презентация қосу
Сабақтың тақырыбы:

Кәсіптік мамандықтар
сыр шертеді
Сабақтың мақсаты:
Оқушыларға мамандық таңдау, олардың негізгі түрлері,
классификациялық белгілері, мамандықтар тобы, кластары,
таңдау әдістері туралы білімдерін, түсініктерін кеңейте
отырып, мамандықтарға деген ынта- ықыласын арттыру.
Міндеттері:
- Жеке тұлғаның кәсіптік мамандықтарды таңдаудың негізгі

типтері мен факторлары туралы түсінік беру
- Кәсіптік бағдар беру
- Кәсіптік білім берудің құрылымымен таныстыру
- Кәсіптік мамандықтарға деген ынта- ықыластарын
анықтау және т.б.
Сабақтың түрі: жобалау сабағы
Көрнекілігі: Нақыл сөздер, схемалар.
Әдіс- тәсілдері: «Ми шабуылы», психологиялық
тест , тренингтер.
Сабақ барысы:
І.Ұйымдастыру кезеңі:
Сәлемдесу, түгендеу, сыныпты 2-топқа бөлу.
ІІ.Үй тапсырмасын бекіту:
1.«Ми шабуылы» - ой қозғау:

Мамандық дегеніміз не? (Кластер
әдісі арқылы).
Әр топ өз ойын өрбітіп интер
белсенді тақтада жауабын көрсетеді:
Мамандық
2. Кіріспе: Әлемде 40 мыңға жуық әр түрлі мамандықтар бар. Статистердің зерттеуі бойынша жыл
сайын 25 млн адам өзінің жұмыс орнын ауыстырып, оның 12 %-і қайтадан өз орнына
қайтып оралады екен.Осыған қарап мынадай сұрақтар туындайды.
• Бұдан мамандықты таңдауда әр маман қателесіпті деуге бола ма?
• Әлде өзінің болашақтағы профессионалды қызметіне жан- жақты дайындалу керек шығар?
• Қоғамға, адамдарға пайдасын тигізетін мамандықтарды қалай таңдауға болады?
Осы және тағы басқа мәселелер туралы бүгінгі сабақта шешімін аламыз деген сенімдемін .
ЖОБА

“МАМАНДЫҚ “
«Мамандық» сөзіне анықтама беру.
Профессия- латын сөзінен шыққан ,
“professio”- анықталған іс, мамандық дегенді
білдіреді.
Мамандық- қарапайым өмір сүру көзі болып
табылатын және қандай да бір дайындықты,
жауапкершілікті талап ететін еңбек қызметінің
маңызды бөлігі.
Мамандықтарға сұраныстың тұрақтылық көрсеткіші
әр мамандықтардың жұмыс орын санының артуына
байланысты. Өз мамандықтарын таңдауда мақсатқа жету
әр адамның еркіне, өмірге құштарлығына байланысты.
Мамандық таңдау кезінде мұқият болған жөн,себебі
ол сіздің болашақ өміріңізді анықтайды.
Сондықтан, мамандықты таңдау кезінде жеке
қызығушылығыңыз бен ᅠ болашақ жоспарларыңыздың
негізінде таңдағаныңыз тиіс және де тек қана бір
мамандықты таңдау керек.
Мамандық таңдау- өте жауапкершілікті және маңызды іс. Мамандық
таңдауда әр адам өзінің қызығушылығына, қабілетіне, бейімділігіне, қалауына
сүйену керек.
Сондай-ақ өз мамандығының 10-20 жылға дейін өз сұранысын жоғалтпауына
көңіл бөледі. Бұл мамандықтарға деген бірқалыпты тұрақты сұраныс деп
аталады.
Өзінің сұранысын, қызығушылығын жоймаған кең тараған мамандықтарға
дәрігер, мұғалім және құрылысшы мамандықтарын атап өтуге болады.
Ал, өзекті мамандықтар қатарына жоғары технология, байланыс,
коммуникация, әлеуметтік орта, экономиканы басқару мамандық
-тары және еңбек сұранысына қажетті жаңа мамандықтары жатады.
Қоғамның дамуында мамандық иелерінен жоғары кәсіби біліктілік-
ті, коммуникативтік қабілетті, еңбек етуге деген сүйіспеншілікті,
қызығушылықты, өз мамандығы бойынша біліктілігін арттыруға
даяр болатын мамандық иесін талап етеді.
Сонымен қатар мамандық таңдау факторларына мыналарды
жатқызуға болады:
«Білгім келеді» - (қызығушылық, бейімділік).
Қызығушылық- қандай да бір саланы, құбылысты танып білуге ,
оны зерттеуге деген құмарлық.
Бейімділік - қандай да бір қызметпен айналысудағы икемділік.
«Қолымнан келеді» - (қабілет, денсаулық жағдайы).
Қабілет- адамның қандай да бір қызметті орындаудағы жеке -дара
қабілеті, шығармашылық мүмкіндігі.
«Маған керек»- (қажеттілік, сұраныс)
Қоғамға әр түрлі саланың мамандық иелері қажет. Мамандық
таңдауда өзіннің мамандығынның еңбек рыногындағы сұранысын
білу мен қатар, болашақта өзіңнің еңбекке араласу мүмкіндігінді
білу керек.
КӘСІПТІК БІЛІМ БЕРУДІҢ ҚҰРЫЛЫМЫ:
Болашақ мамандықты әр түрлі оқу орындарынан алуға мүмкіндік
бар. Оның негізгі түрлері:
•Бастауыш кәсіптік білім: профессионалды лицеилер, кәсіптік
мектептер.
Бұл оқу орындарында жұмысшы мамандықтарын даярлайды.
•Арнаулы орта білім: техникумдар, колледждер,училищелер.
Бұл оқу орындарына жалпы орта, орта және бастауыш кәсіптік
біліммен алуға болады.
Жоғары кәсіптік білім: ЖОО- ры (институттар, университеттер,
академиялар). Бұл оқу орындарына орта біліммен және арнаулы
орта білімнен кейін түсуге болады.
Кәсіптік оқу орындары туралы ақпараттарды алуға болады:
• Оқу орындарына түсушілерге арналған анықтамалық
оқулықтардан;
• INTERNET желісіндегі компьютерлік ақпараттық- ізденіс
бағдарламаларынан;
• Жарнамалық хабарландырулардан;
• Кітапханалардан;
• Кәсіптік бағдар беру және жоспарлау бөлімдерінен;
• Оқу орындарының ашық есік күндеріне қатысу және жекелей бару

арқылы;
• Мектеп бітіруші түлектермен кездесу арқылы.
ЖЕКЕ ТҰЛҒАНЫҢ КӘСІПТІК МАМАНДЫҚТАРДЫ
ТАҢДАУ ТИПТЕРІ:
• Реалистік (R),
• Зерттеушілік (I),
• Артистік (А),
• Әлеуметтік (S),
• Кәсіпкерлік (E),
• Дәстүрлі (С).
1. ЖЕКЕ ТҰЛҒАНЫҢ РЕАЛИСТІК ТИПІ (R)-
Адамдармен жұмыс істегеннен гөрі, еңбектің
басқа да маңызды обьектілерімен,
механизмдерімен жұмыс істегенді ұнатады.
Негізгі бағыттары:
• Техникалық білім,
• Ауылшаруашылық білімі,
• Орман шаруашылығы,
• Табиғатты қорғау,
• Әскери мамандықтар.
2. ЖЕКЕ ТҰЛҒАНЫҢ ЗЕРТТЕУШІЛІК ТИПІ
(I)- Ғылымға және ғылыми зерттеулерге,
ашылуларға, жаңалықтарға және идеяларды іске
асыруға бағытталған.
Негізгі бағыттары:
• математика,
• физика,
• биология,
• биомедициналық инженерия,
• генетика.
3. ЖЕКЕ ТҰЛҒАНЫҢ АРТИСТІК ТИПІ (А)-
Өзінің әсемдікке деген сүйіспеншілігін,
мүмкіндігін ашуды көркем- өнерде, артистік
ортада жұмыс істеуді ұнатады.
Негізгі бағыттары:
• Өнер,
• Музыка,
• Театр,
• Билер,
• Тілдерді оқу, меңгеру,
• Жобалау және дизайн
4. ЖЕКЕ ТҰЛҒАНЫҢ ӘЛЕУМЕТТІК ТИПІ (S)-
Адамдармен қарым- қатынасқа бағытталған. Адамдарға
көмектескенді және олардың мәселелерін шешкенді
ұнатады
НЕГІЗГІ БАҒЫТТАРЫ:
• Өнер,
• Әлеуметтік қызмет,
• Социология,
• Кеңес беру,
• Коммуникация,
• Мектепалды тәрбие және балалардың дамуы.
5. ЖЕКЕ ТҰЛҒАНЫҢ КӘСІПКЕРЛІК ТИПІ
(E)- Адамдарға ықпал етуге, қорғауға, ұйымдастыр
уға және олардың негізгі міндеттерін іске асыруға
бағытталған.
Негізгі бағыттары:
• бизнес-білім,
• басқару,
• маркетинг,
• құқық.
6. ЖЕКЕ ТҰЛҒАНЫҢ ДӘСТҮРЛІ ТИПІ (С)-
Мәліметтерді, бақылауларды өңдеумен жұмыс
істегенді ұнатады және ақпараттар жүйесін
басқарады.
Негізгі бағыттары:
• Бухгалтерия,
• Статистика,
• Финанс,
• Компьютерлік технология,
• Іс қағазын жүргізу.
Мамандықтар кластары
Диагностикалық Қалыптастырушы Ізденісті
- тану - қалыптасыру - іздену
- айыра білу - өңдеу - ойлап табу
- анықтау - тізбектеу - жаңалық ашу
- ажырату - реттеу - есептеудің жаңа
- бағалау - ұйымдастыру тәсілін табу
- тексеру - ықпал ету
- жұмыс қабілеті

Мамандықтар тобы
Қолмен Механикалық Автоматты Функционалды
айналысатын
Классификациялық Еңбек түрлері және мінездемелері
белгілері
Адам -Техника Адам- Адам- адам Адам- Адам-
Мамандықтар табиғат жүйе көркем бейне
типтері
Еңбек мақсаттары (тану, айыру, анықтау, (құрастыру, өндеу, (ойлап табу, құрастыру,
бағалау, тексеру) реттеу, шешу жолын табу)
ұйымдастыру, әсер
ету, )
Еңбек құралдары ҚОЛ ЕҢБЕГІ МЕХАНИКАЛЫҚ АВТОМАТТЫ ФУНКЦИО
(машиналарды, (станоктарды, НАЛДЫ
механизмдерді құрылғыларды
басқару) басқару)

Еңбек шарттары Материалдық Ерекше еңбек Тұрмыстық тип Ашық
жауапкершілік шарттары шарттары ауадағы
деңгейін арттыру жұмыс
шарттары
Топтық тапсырма:
І- топқа:
•Мына мамандықтарды классификациялық белгілері бойынша жікте:
Археолог , құрылысшы
•Мына мамандықтардың ұқсастығы мен айырмашылығын анықта:
Мұғалім,дәрігер
• Мына берілген сөйлемді аяқта,қандай сөйлем екенін анықта:
Бала кезімнен дәрігер мамандығын ұнатқандықтан, ... .
• Бір мамандыққа байланысты диалог құрастыру.

ІІ- топқа:
•Мына мамандықтарды классификациялық белгілері бойынша жікте:
Артист, көлік жүргізуші
•Мына мамандықтардың ұқсастығы мен айырмашылығын анықта:
Металлург, аспазшы
• Мына берілген сөйлемді аяқта,қандай сөйлем екенін анықта:
Мен құрылысшы болғым келеді,себебі ...
• Бір мамандыққа байланысты әңгіме құрастыру.
Мына берілген сөйлемді аяқта,қандай сөйлем екенін
анықта:
І топ.
Бала кезімнен дәрігер мамандығын ұнатқандықтан,

ІІ топ.

Мен құрылысшы болғым келеді ,себебі
Психологиялық сәт:
"Психогеометрия"- өзін- өзі тану:
Оқушылар өзіңе ұнаған геометриялық
фигуралардың кез келгенін таңдауы тиіс. Әр
фигура қандай да бір адам бойындағы қасиетті,
қабілетті білдіреді. Әрқайсысымыз өзімізді танып
көрелік.
ІҮ. Қорытындылау:
1. «Мамандық», «Қабілет», «Білім»
сөздеріне ой тұжырымдау.
2. Мамандықты дұрыс таңдамауда қандай
қателер жіберілуі мүмкін?
Ү. Үйге: “Менің болашақ мамандығым”тақырыбына
жоба дайындап келу.

ҮІ.Өз-өздерін бағалату.
Тренинг “Сиқырлы қарындаш”: Менің қолымдағы
сиқырлы қарындаш кімнің қолына түссе, сол қатысушы
бүгін қалай жұмыс істеді, жақсы және кемшіліктері
туралы айтып өз-өзіне баға қояды.
Талдау:

Осы күннен не алдыңыз?
Өзіңіз үшін қандай қорытынды жасадыңыз,
ойландыратын жағдай болды ма?
Бүгінгі сабақты мына өлең жолдарымен аяқтауға рұқсат етіңіздер:
Еңбек етсем, ертеңгі - бақытыма сенемін.
Масқатыма жеткізер - уақытыма сенемін.
Достық іспен қасты да - жеңеріме сенемін,
Ақыл, сана білім мен - өнеріме сенемін.
Арым- таза, ақ көңіл - адалдыққа сенемін,
Абыройлы, ақ ниет - адамдыққа сенемін!- дегендей ел сеніміне
кіретін құрметті мамандық иесі боламын десеңіздер үлкендердің
айтқан ақыл кеңестерін жадыңызда ұстап ілім- білім алуға барлық
күш жігерлеріңді жұмсап, егеменді еліміздің ертеңі -болашақ маман
иелері болуларыңызға тілектестігімді білдіремін!
Назарларыңызға рахм

Ұқсас жұмыстар
ОҚУШЫЛАРДЫҢ МАМАНДЫҚ ТАҢДАУЫН ЗЕРТТЕГЕН ҒАЛЫМДАР
Кәсіптік іріктеу
Қазақстанда жасөспірімдердің мамандық таңдау дағы ұстанымдары
Күшті тип Әлсіз тип
МЕНІҢ АТА - АНАМНЫҢ МАМАНДЫҒЫ
Мәдениет тілі
Педагогтың сана - сезімі мен педагогикалық рефлекция
Кәсіби таңдау
Оқу-әдістемелік құжаттар: типтік бағдарлама, оқулық, әдістемелік нұсқау, жылдық күнтізбелік жоспар, сабақ жоспары, сабақ жоспарының конспектісі, сабаққа арналған дидактикалық материалдар үлгілерін слайд арқылы презантциядан түсіндіру
Музыкалық-педагогикалық әрекет ізденістері
Пәндер