ҰБТ - 2012 ГЕОГРАФИЯ




Презентация қосу
География пәнінен
ҰБТ- ке дайындық
жолдары
«Еліміздің ертеңі – бүгінгі жас ұрпақтың
қолында, ал жас ұрпақтың тағдыры –
ұстаздың қолында»
Н. Ә. Назарбаев

Мамандандырылған эконоимикалық лицейдің
география пәні мұғалімі: З.А.Тагашева
МАҚСАТ ЖӘНЕ МІНДЕТ :

1. ҰБТ-ға жылдық жоспар дайындап алу;
2. ҰБТ-ға сапалы дайындық ұйымдастыру;
3. Оқушылардың ақыл-ойы мен ойлау
жүйесін, дағдыларын қалыптастыру,
оқу материалдарын меңгеруі
4. Оқушыларды 100 пайыз оқу үлгеріміне
талаптандыру;
5. ҰБТ-ның сапасын және орташа ұпайын
жоғарылату.
ДИАГНОСТИКАЛЫҚ ЖҰМЫС

1.Оқушының оқу-ісі материалдарын
сараптау;
2.Оқу, ойлау қабілеттері мен
іскерліктерін қалыптастыру
деңгейлері;
3.Өңдеу жұмыстарының нәтижесін
шығару
4.Оқушының өз білімін жетілдіру
жолға қою
Диагностикалық Жекелеген Тестілеу
бағыт тақырыпта білім Сұхбаттасу
толықсыздығын Бақылау үзігі
анықтау

Практикалық Жаңа білімді Сабақтар, жеке
бағыт толықтыруға жұмыстар, өздік
жағдай тудыру жұмыс,
факультативтік
сабақтар
Қадағалау бағыты Тақырыпты Бақылау
меңгеру деңгейін Тест тақырыбы
қадағалау
ПЕДАГОГИКАЛЫҚ –ПСИХОЛОГИЯЛЫҚ
ЖҰМЫС

1. Сенімді мінез-құлық дағдысын арттыру
3. Ерік сферасын дамыту
4. Өзіне көңіл бөлу және айналадағыларға
сенім білдіру.
5. Ішкі резервтерді тірек етіп, өзін-өзі
бақылау дағдыларын дамыту.
6. Іс-әрекетін талдағанда өз
жауапкершілігін сезінуге көмектесу
7. Конструктивті өзара әрекет дағдысына
оқыту.
Тесті тапсыру процесін психологиялық қамтамасыз ету
мәселесін талқылай отырып, оның 3 кезеңін атап өту қажет:
1. Тестіге дайындық, тесті алдында оқу материалын
зерделеу;
2. Тестілеу алдындағы мінез-құлқың;
3. Нақты тесті кезіндегі мінез-құлқың.
Ұлттық біріңғай тестілеуді тапсыру кезінде
оқушылардың өзін-өзі реттеу дағдыларының
қалыптаспауы, өзін-өзі бақылаудың, стреске қарсы тұру
қабілетінің төмендігі және емтиханды қабылдау
ерекшеліктеріне байланысты қиындықтар кездеседі.
Осы қиындықтарды жеңу үшін талапкерлерді ҰБТ-дің өту
барысымен таныстыру, стреске қарсы тұру қабілеттерін
дамыту , өзі-өзіне сенімін арттыру, стрестік жағдайда
туындайтын мазасыздану деңгейін төмендету , өзін-өзі
бақылауға дағдыландыру қажет.
ҰБТ-бұл белгілі пәндер бойынша
тапсырылатын ақысыз емтихан. ҰБТ-
ның көрсеткіші аттестатқа түседі
және ЖОО түсуүшін де есептеледі. ҰБТ-
өту кезінде барлық Қазақстан
бойынша біріңғай тапсырмалар
беріледі, нәтижесі компьютер арқылы
тәуелсіз шығарылады. ҰБТ-ның өту
барысында тұрақты жұмыскерлік,
жұмысты ұйымдастырушылық,
зейіннің шоғырлануы, ауысуы,
мобильдікті қажетсінеді. Тестілеу
кезінде қатаң тәртіп ережесін сақтауы
тиіс!
Мазасыздану-емтихан кезіндегі
жадының, зейіннің нашар
болуының басты себебі. Әр адам
мазасыздануды басу жолдарын
білгені дұрыс. Кейде мазасыздануды
төмендету үшін денеңді босансыту
да жеткілікті болады. Бұл әдіс
релаксация деп аталады. Дененің
бұлшық еттерін босансыту немесе
тынысалу арқылы да релаксация
жасауға болады.
Көз шаршаса не істеу керек?
Емтиханға дайындалған кезде көзге көп жүк түседі. Егер көз шаршаса,
бүкіл организм шаршады деген сөз: оның емтихан тапсырмаларын
орындауға күші жетпейді. Көзге демалыс беру керек. Төмендегі
жаттығулардың кез келген екеуін орында:кезек-кезек жоғары-төмен (25
секунд), оңға-солға (15 секунд) қара; көзіңмен өзіңнің тегіңді, атыңды,
әкеңнің атын жаз;қашықтағы затқа қара (20 секунд), сосын көз алдыңдағы
параққа бірінші оңнан солға қарай, сосын солдан оңға қарай шаршының,
үшбұрыштың суретін сал.

Күн тәртібі Күніңді үшке бөл: емтиханға күніне 8 сағат дайындал;
спортпен шұғылдан, таза ауада демал, дискотекаға барып билеп кел;
кем дегенде 8 сағат ұйықта; егер қажет деп санасаң түскі астан кейін
өзіңе үзіліс жасап, аздап ұйықтап ал.
Тамақтану Күніне 3-4 рет тамақтану қажет; тамақ нәрлі және
дәрумендерге бай болсын. Грек жаңғағын, сүт өнімдерін, балық, ет,
көкөніс-жеміс, шоколад же.
Тағы бір кеңес: емтихан алдында аса тойып тамақ жеме.
Дайындалатын орын Өзіңнің жұмыс орныңды дайындап ал. Үстелге сары немесе күлгін түстегі заттар
немесе сурет қой, өйткені бұл түстер зияткерлік белсенділікті оятады.
Көп материалды қалай есте сақтауға болады Материалдарды сұрақ бойынша қайтала. Басында есіңе
түсір де, бар білгеніңді қысқаша жазып ал. Содан кейін ғана даталардың, негізгі оқиғалардың дұрыстығын
тексер. Оқулықты оқып отырғанда басты, өзекті ойларды түртіп отыр – бұл жауаптың негізгі тармақтары
болмақ. Кішкентай парақтарға әр сұраққа жауаптың қысқаша жоспарын құрастырып үйрен. Ертең емтиханға
барамын деген күні жауаптың қысқаша жоспарлары бар парақтарыңды қарап шық.
Есте қалдыру- мәліметті белсенді түрде қайта өңдеу, жүйелеу теру процестері. Бейнелі ес –
заттар мен құбылыс қасиеттерінің нақты бейинесін есте қалдыру және қайта жаңғырту
Мақсат қоймай
материалдың есте
Мәліметтерді есте сақталуы-
сақтауға саналы Ырықсыз
мақсаттың қойылуы-
ырықты қысқа
Есте
қалдыру Ұзақ- есте қалдыру
мерзімді ес
логикалық Оперативті -
өзімізге кереті
Материал
салыстыру Материалды материалды еске
жоспарын топтастыру, түсіру, сақтау және
құрастыру жіктеру қайта жаңғырту
Ойды, ойлау қабілетін қалай дамытуға болады.
1. Ақылды болғың келсе – ұғынықты сұрақ қоюға, бар зейінмен тыңдауға, байыппен
жауап беруге және айтар ештеңең болмаса үндемеуге үйрен.
2. Оймен жұмыс істемей білім алуға болмайтындай, бірақ білім болмай ой да
болмайды.
3. Ойлау қабілетін дамыту дегеніміз - өз ақылыңды біліммен қуаттау. Білім көзі
әртүрлі болуы мүмкін: мектеп, кітаптар, теледидар, адамдар. Олар заттар мен
құбылыстар туралы, адамдар туралы ақпарат береді.
4. Ойлау сұрақтан басталады. Барлық жаңа өнертабыстар «Неге?» және «Қалай?»
деген сұрақтардың арқасында ашылған. Сұрақ қоюға және оған жауап іздеп үйрен.
5. Дайын стандартты шешімдердің көмегімен қажетті нәтижеге қол жеткізу мүмкін
болмаған жағдайда ойлау қабілеті «іске кіріседі». Сондықтан ойлауды дамыту үшін
затты немесе құбылысты әр қырынан көре білу, әдеттегіден жаңаның ізін байқау
қабілетін қалыптастыру маңызды.
6. Заттың немесе құбылыстың әртүрлі қасиеттерін байқау, оларды өзара салыстыра
білу қабілеті – ойлаудың қасиеті.
7. Адам объектінің белгілерін, қырларын қаншалықты көп байқаса, оның ойлау
қабілеті соншалықты икемді және дамыған болады. Бұл қасиетті зеректікке арналған
ойындармен, логикалық тапсырмалар мен басқатырғыштарды шешу арқылы
жаттықтыру қажет.
8. Ойлау мен сөйлеу біртұтас. Ойлауды дамытудың басты шарттарының бірі –
оқығанды еркін баяндап беру, пікірталасқа қатысу, жазба тілді белсенді пайдалану,
өзің де толық түсінбеген нәрсені басқаға айтып беру.
Есте сақтаудың кейбір заңдылықтары:
1. Есте сақтау қиындығы оның көлеміне кері пропорционалды өседі.
Қысқа сөзден гөрі үлкен үзіндіні жаттау анағұрлым пайдалы.
2. Бірдей жұмыс кезінде есте сақталатынның саны қаншалықты көп
болса, түсіну деңгейі соншалықты жоғары болмақ.
3. Назар аударып (концентрированно) жаттағаннан бөліп жаттаған
жақсы. Қатарынан жаттай бергенше үзілістермен жаттаған, бәрін бірден
жаттағаннан аздап жаттаған жақсы.
4. Қайта-қайта жай оқи бергеннен ойша қайталаған анағұрлым тиімді.
5. Егер үлкен және кішкентай екі материалмен жұмыс істесең, үлкеннен
бастаған дұрыс.
6. Ұйықтап жатқан адам жаттамайды, бірақ ұмытпайды да.
Жұмысқа қабілеттілікті қалпында ұстау
1. Ой және дене еңбегін кезектестіріп орындау
2. Гимнастикалық жаттығулардан кувырок, свеча, баста тұру сияқты
жаттығулар пайдалы, өйткені ми жасушаларына қанның баруы күшейеді.
3. Көзіңді қорға, әрбір 20-30 минут сайын демалыс бер (көзіңді кітаптан
алып, қашыққа қара).
4. Теледидар қарауды барынша шекте.
Адамнын жан-жақты дамуы оның ойлауына байланысты.Ойлау логика
арқылы жүзеге асатыны белгілі.
Логиканың дербес ғылым ретінде Үндістанда, Қытайда, Грецияда
қалыптасты. Ерте Қытайдағы теориялық білім мен тәжірибенің
арақатынасы туралы мәселелер. «Логика атасы»- Аристотель (б.д.д.
384-322 жж.) Аристотельдің логикалық шығармасы.
Логикалық ойлау арқылы ұғым,пайымдау, дәлелдемелер,
болжамды түсіндіру қалыптасады.
Ұғым қалыптастырудың негізгі әдістері: талдау, салыстыру, жинақтау,
дерексіздендіру, қорыту. Пайымдаудың логикалық құрылымы:
Субъект, предикат, байланыстырушы, квантор.
Пайымдаудың субъекті көлемі бойынша түрлері: құптаушы және
терістеуші. Модальдық пайымдау: мәні мен түрі: алетикалық,
деонтикалық, эпистемикалық, аксиологиялық.
Дәйектілік- дұрыс ойлаудың өзіндік ерекшелігі. Дәлелдеме түрлері:
айғақтау, растау, түсіндіру, жоққа шығару, қарсылық көрсету, түсіндіру,
ақтау. Дәлелдеудің логикалық құрылымы: тезис, дәлел, көрсету
(демонстрация). Дәлелдеудің логикалық құрылымы: тезис, дәлел,
көрсету (демонстрация)
Болжамды түсіндіру және суреттеу.
ӨТЕ ТИІМДІ ТӘСІЛ
.

Оқушылардың әрбір жазған тест
жұмыстарынан кейін талдау жасалып, білім
сапасы, үлгірім сапасы, орта балы есепке
алынып отырылады. Бұл оқушылардың алға
қарай жылжуына негізгі жол болмақ.
Жалпы оқушы нені біледі, нені білмейді, қай
сұраққа жауабы күмәнді, осының барлығын
белгілеп отыру керек. Бұл өте тиімді. Бұдан
оқушының неден көмек сұрайтындығын
дереу ажыратып отыруға болады. Мүмкін
сол тақырыпты өткен күні оқушы мектепке
келмей қалған шығар, бәлкім басқадай
себептер болар. Бірақ, тақырыпты
жинақтап, оқушыға үйрету – өте тиімді
тәсілдердің бірі
ҰБТ кезінде жинаған
ұпайларды бағаға ауыстыру
шкаласы:
№ Пәні 2 3 4 5
1 Қазақ тілі 0-3 4-13 14-20 21-25
2 Орыс тілі 0-3 4-11 12-17 18-25
/қазақ
мектебі/
3 Қазақстан 0-3 4-13 14-20 21-25
тарихы
4 Математика 0-3 4-11 12-19 20-25
5 Физика 0-3 4-11 12-19 20-25
6 биология 0-3 4-13 14 -20 21-25
7 География 0-3 4-13 14-20 21-25
8 Қазақ 0-3 4-13 14-20 21-25
әдебиеті
Жыл ЕРЕКШЕ ҮЛГІДЕГІ АТТЕСТАТ «АЛТЫН БЕЛГI» ҮЗДІК АТТЕСТАТ

2009-2010 1. Байнеке Аскар 1. Султангалиев Сагынбек
2. Канатбаева Енлигул 2. Нурманова Улжан
3. Максуткызы Молдир 3. Абуталиева Жулдыз
4. Сарсенгалиева Меруэрт 4. Джайлауова Шынар
5. Ешпанова Алия
6. Ретбай Набат
7. Абрахманова Алина
8. Султангалиева Фариза
2010-2011 1. Бектубаева Әлия 1. Есенгенова Жанбота
2. Жұмажанова Аида 2. Куаныш Айдана
3. Кушманова Гаухар 3. Кулжагарова Гулбану
4. Серік Беқзада 4. Койбагарова Гулфайруз
5. Шалабаева Айгерим
5. Сабазова Динара
6. Тулиева Марал
6. Сабаз Айдана
7. Әнесова Фариза
7. Оразбаева Мөлдір
8. Демисенова Дина
9. Дүйсебаева Айдана
10. Қаниева Әселканым
11. Жарылгапкызы Гаухар
12. Мамбетбаева Жанат

2011-2012 1. Сидагалиева Жанна 1. Акылбек Жадыра
2. Сисеналиева Айжан 2. Кекилбаева Гаухар
3. Канатбаева Гүлбақыт
4. Жайлауова Ажар
2012-2013 1. Амангелді Айдын 1. Өмір Жұлдыз
2. Бақытжан Ануар 2. Рысбаева Арайлым
3. Рахымбергенов Аманқос 3. Нұржанов Нұрлыбек
4. Акбердиева Жансая 4. Асқарова Набира
5. Досан Айзада
5. Жиенбаева Бакытгуль
6. Чарыпхан Ділда
6. Мендыгарина Айгерим
2009-2012 АРАЛЫҒЫНДАҒЫ ҰБТ ҚОРЫТЫНДЫСЫ

2008- 2009- 2010- 2011-
2009 2010 2011 2012 ГЕОГРАФИЯ
МЕКТЕП БІТІРУШІЛЕР САНЫ 84 85 104 81 2013- 17,4
ҰБТ ТАПСЫРҒАНДАРЫ 84 82 99 71
Алтын белгі 4 8 7 4
2014 -22,5
ҮЗДІКТЕР 3 4 12 2
ҰБТ БОЙЫНША ЕҢ ЖОҒАРЫ 117 123 125 119
ҰПАЙ
ҰБТ БОЙЫНША ЕҢ ТӨМЕН ҰПАЙ 73 78 83 60

ҰБТ БОЙЫНША ОРТАША ҰПАЙ 100,41 108,6 107,7 95,7
САПА 95,1 98,7 97 81,7
РЕСПУБЛИКА БОЙЫНША 52 100 100
РЕЙТИНГ ОРЫН ҮЗДІК ҮЗДІК
МЕКТЕ МЕКТЕ
П П
ГЕОГРАФИЯ ҰБТ БОЙЫНША ЕҢ 25 25 25 24
ЖОҒАРЫ ҰПАЙ
ҰБТ БОЙЫНША ЕҢ 15 14 19 16
ТӨМЕН ҰПАЙ
ҰБТ БОЙЫНША 19,41 21,1 22,8 20,15
ОРТАША ҰПАЙ
ҰБТ-2012
ГЕОГРАФИЯ

бағсы
таңдаған н бағас
"3 сапа үлгері
сынып оқушы "5" "4" "2" көтерг ын
" % м%
саны ені түсірг
ені

11а, б 5 4 1 100 100 1
11в, г 8 2 6 100 100 1 4
ҰБТ-2013
ГЕОГРАФИЯ

Сынып оқушы "5" "4" "3" "2"
саны Повыс Пониз
% или или
% сапа үлгері
м Годов Годов
ую ую

11а,б,в 10 2 6 2 80,0 100 1 1
11г.д 9 1 7 1 88,9 100 1 2
ҰБТ-2014
Бірінші жарты жылдық

1 Бағытжан.Л
2 Есберген.Т

0
09/Sep 01/Oct 09/Oct 19/Oct 26/Oct 23/Nov 07/Dec 21/Dec
Екінші жарты жылдық

1 Бағытжан.Л
10 2 Есберген.Т

0
11/Jan 20/Jan 30/Jan 01/Feb 15/Feb 06/Feb 17/Mar 05/Feb
Пайдаланылған әдебиеттер тізімі:
1.Оқушылардың функционалдық сауаттылығын дамыту
жөніндегі 2012 - 2016 жылдарға арналған ұлттық іс-қимыл
жоспарын бекіту туралы
2.Әмірханұлы. Ойлау мәдениеттін қалыптастыру
3. http://kk.convdocs.org/docs/index-50712.html?page=4
4.«PISA халықаралық зерттеулері аясында оқушылардың
ғылыми- жаратылыстану функционалдық
сауаттылығын дамыту»
оқу бағдарламасы
5. География оқулықтары 6-11 сынып

Ұқсас жұмыстар
География пәнінен ҰБТ-ке дайындау жолдары
Менің Туризм мамандығын таңдау себебім
11-сынып оқушыларын ҰБТ-ға дайындаудың тиімді әдістері мен тәсілдері
Әрбір пән бойынша тест тапсырмасының саны
Қазақстан республикасының білім беру бағдарламалары
Шарға іштей және сырттай сызылған көпжақтар мен айналу денелері
Сөздер мен сөз
Сынып оқушыларының жетістіктері
Менің педагогикалық сенімім
Психологиялық диагностика
Пәндер