Балалардың жас




Презентация қосу
Бекбауов Нұрбек Сембайұлы 1983 жылы Сағыз
селосында дүниеге келген. 2005 жылы Атырау
қаласындағы Х.Досмұхамедов атындағы
мемлекеттік университетті дене шынықтыру
және спорт мамандығы бойынша бітіріп, қазіргі
уақытта Сағыз селосындағы №9 орта мектепте
өз мамандығым бойынша еңбек етемін.
«Болашақ» оқушылар кеңесінің жетекшісі,
сынып жетекші. 2006-2007, 2008-2009 жылдары
мектеп жанындығы «Жасұлан»жазғы демалыс
лагерінің тәлімгері. 2011жылы «Үздік идеялар»
сайысының лауреаты. «Әдістемелік вернисаж»
байқауының жеңімпазы.
Мектеп оқушыларының
жазғы демалысын
ұйымдастыратын
тәрбиешілерге арналған
әдістемелік жұмыстар мен
іс-шаралар жинағы
Түсініктеме хат.
Қазіргі қоғамымыз мектепте жаңа
технологиялар арқылы оқыту мен
тәрбиелеуді талап етіп отырғандықтан,
осы әдістемелік құралда инновациялық
жаңа әдіс-тәсілдермен ұйымдастырылған
тәрбиелік шаралар, ұлттық тәрбиені
насихаттау мақсатында дайындалған.
Мектеп жанындағы лагерь тәрбиешіліріне
әдістемелік көмекші құрал ретінде
ұсынамын.
Пікір

Осы пікір Атырау облысы, Қызылқоға ауданы, Сағыз селосындағы № 9 орта мектептің мұғалімі, сынып жетекші,
әрі мектеп жанында 3жыл лагерь тәлімгері болған Бекбауов Нұрбекке беріледі. Аталған мұғалім қазіргі таңдағы
бәсекеге мейлінше қабілетті ұрпақ тәрбиелеудегі жаңашыл тәлімгер, мұғалім екенін айтуға болады. Оқушыларға
саналы тәрбие, сапалы білім берудегі жаңа инновациялық әдіс-тәсілдерді пайдаланудағы ізденімпаз ұстаз. Жас
өскелең ұрпаққа жан-жақты дамыған, мәдени-саяси өмірге араласудағы шынайы өмірден көрінер орны бар тәрбие
берудегі шығармашыл мұғалім. Мектеп жанындағы лагерь тәлімгері, сынып жетекші, мұғалім Бекбауов Нұрбек
«Ауыл мұғалімі-2006»ІІ-ор, «Жас маман-2007»І-ор, «Тәрбие саласы бойынша аудандық пед.оқу-2008» ІІ-ор,
Облыстық пед.оқудан «Алғыс хатпен», «Ауылдың үздік мұғалімі -2008» номинациясының иегері, 2008жылы
обл.білім беру ж/е салалық кәсіподақ ұйымының «Құрмет грамотасы» мараптталған. 2010 жылғы аудандық
“Бәсекеге қабілетті жеке тұлғаны қалыптастыру” тақырыбындағы мектеп директорлары орынбасарларының
семинарында ерекше жұмыстарымен танылғаны үшін Алғыс хатпен т.б. мақтау қағаздарымен марапатталған.
Нұрбек Бекбауовтың жаңа технологиялық әдістерді қолданып өткізген төмендегі тәрбиелік шараларын тәрбие
саласы бойынша жоғары деңгейде ұйымдастырылған жұмыстар ретінде бағалануда. Мектеп жанындағы лагерь
жұмыстарын ұйымдастыру жолдарын жаңа әдістемелік тұрғыдан құра білген деп есптеймін. Осы бағытағы барлық
құрлымды шаралары лагерь тәрбиеленушілерінің жас еркшелігіне арналғанын байқадым, мектеп жанындағы
ларгерь тәрбиешілеріне арналған әдістемелік жұмыстар мен іс-шаралар тақырбындағы жинағын жоғары деп
бағаладым.

Қ.Р. Білім беру ісінің үздігі,

директордың тәрбие ісі

жөніндегі орынбасары: З.Ә.Жиенбет

ЖАЗ АЙЛАРЫНДА ОҚУШЫЛАРДЫҢ
БОС УАҚЫТЫН ҰЙЫМДАСТЫРУДЫҢ
ПЕДАГОГИКАЛЫҚ ТАЛАПТАРЫ

Балалардың
Қабілет-мүмкіндігін денсаулығын
ескеруі қажет ескеру
Балалардың жас
Баланың жыныстық ерекшілігі Баланың
ерекшелігінде психологиялық
ерекшелігін

Баланың діл Баланың ұлттық
(менталитеттік) ерекшелігін
ерекшелігін

Баланының
аймақтық
ерекшелігін
Өз денсаулығы мен өзінің
өсіп-жетілуіне мән беруге

Ұлттық және мәдени, Осы факторлар
тұрмыстық салт-дәстүр, ж/е тәрбиеші-ұстаздардың
т.б. ұғымдарды меңгеруге басты міндеті
қалыптастыру. Сонымен қатар
өткізілетін шаралар
нәтижесі балаларға: Ойын әрекеті
Азаматтық- барысында ойлау
елжандылық сананы әрекетінің де тиімді
қалыптастыру әдістерін меңгеруге

Туған жерінің Достық, жолдастық,
табиғатының және сыйластық, өзара көмек
экологиялық т.б. сияқты адами
маңызына мән беру қасиеттерді ұғынуға
Лагердің топ жұмыстары
дегеніміз, бұл:
ауысымда жүретін жалпы лагерлік жұмыстардың
бағыттылығы, сипаты, ауысымдарының өзгешелігі;
лагердің дәстүрлігі;
лагердің профилдері (жас тілшілір, туристер,
спортшылар т.б.);
мұғалім-ұймдастырушылардың жеке
қызығушылықтары;
тәрбие үрдісінің материалдық жағынан қамтамасыз
етілуі;
лагердің барлық бөлімшелерінің өзара іс-әрекеті.
Топ аттары, ұрандары
Топтардың аттары мен ұрандары, ұрандық
сөйлесімдері балалардың жас ерекшіліктеріне
сай іріктеліп алынады.

Топтардың аттары: «Жұлдызша»,
«Балдырған», «Ақ көгершін», «Қарлығаш»,
«Жалын», «Қыран», «Болашақ», «Мұрагер»,
«Балдәурен», «Жас толқын» т.б. деп атауға
болады.
Топ ұрандарының үлгілік
нұсқалары:
Біз кішкентай «Жұлдызбыз»,
Өнегелі ұл-қызбыз.

«Балдырғанбыз»- балдаймыз,
Бақытты өмір таңдаймыз.
Шаттық-думан көңілді,
Болашаққа жалғаймыз.

«Ақ көгершін»- бейбітшілік ұланбыз,
Жақсылық, жақсы үнге ұранбыз. т.б.с.
Лагерде балалармен жүргізілетін жұмыс
түрлері
Жазғы маусымдық лагерлерде балалармен жүргізілетін жұмыс алуан түрлі болуы
мүмкін. Олар:
Спорттық, ұлттық, танымдық және жергілікті ойындар;
Алғырлық, зерделік, тілдік шоу-сайыстары;
Ер балалар мен қыз балалар арасындағы әдеп, салт-дәстүрге байланысты сын-
байқаулар;
Ұлттық дәстүрлер мерекесі;
Өнер байқаулары;
Әдеби викториналар;
Сурет көрмесі, плакаттар байқауы;
Пікірталас, пікір-сайыстар, интерактивті тапсырмалар;
Көңілді тапқырлар клубы (КВН);
Сөздік сайыстар, саяхаттар;
Поэзия кештері;
Ән-күй кештері;
Концерттік кештер;
Би кештері, т.б.
Лагерь жұмысын жоспарлауға ескерілетін
даталы күндер
1 маусым-Халықаралық балаларды қоғау күні.

5 маусым-Дүние жүзілік қоршаған ортаны қорғау
күні.

17 маусым- Дүниежүзілік ашаршылық пен
құрғақшылыққа күрес күні.

26 масуым- Халықаралық есірткі пайдаланушылар
мен таратушылар, сатушылармен күрес күні.
Мектеп жанындығы лагерь жұмыстары төмендегі ретпен
құрылуы керек

Жол жүруге дайындық.
Лагерь аймағына келу.

1-күн
Лагерге келгеннен кейін:
а) балаларды орналастыру;
ә) лагерь өмірінің жағдайымен, күн тәртібімен таныстыру;

2-күн
Таңертең: дене шынықтыру. (үнемі)
Күндіз: топтарға бөліну, тапсырмаларды бөліп алу. Лагердің
ашылуына дайындық.
Түстен кейін: «Біз лагерде қалай тұрамыз?» шара
ҚАЗАҚСТАНДЫҚ ЕЛЖАНДЫЛЫҚ ТӘРБИЕСІ-
ЫНТЫМАҚ ПЕН ДОСТЫҚ КЕПІЛІ.
«Ұлтымның ұланымын»
атты ер балалар арасындағы
өтетін сайыс
«Лагерь аруы»
атты қыз сыны байқауы

«Тілге құрмет - елге құрмет»
көңілді тапқырлар клубының
байқауы
Тақырыбы: «Сағыздық спорт майталмандары
ортамызда»

Лагерь демалушыларына

Түрі: Кеш қалмаңыз бағдарламасы желісінде шоу,
кездесу кеші.

Мақсаты:

Лагер демалушыларына Сағыздық спорт майталмандарын
таныстыра отырып, спортқа деген қызығушылықтарын арттыру.
Салауатты өмір салтына насихаттай отырып, спорттан алған
түрлі жеңістерді насихаттау.

Көрнекілігі, пайдаланған құралдыр: Мультимедиялық тақта,
олимпиада роликтері, фото суреттер.т.б.
Ұйымдастыру кезеңі:
Жүрісі: Тәлімгер: Н.Бекбауов құрметті ұстаздар,
оқушылар және кеш қонақтары,бүгінгі шарамыздың
тақырыбы «Сағыздық спорт майталмандары
ортамызда» атты кездесу кешіне қош келдіңіздер!
Кешімізді бастамас бұрын ортаға мектебіміздің
«Айданай» бишілер тобының орындауындағы «Айгөлек»
биін қабыл алыңыздар.
Жүргізуші: «Балдәурен» тобының демалушысы:
Достан Сымбат сөз алады.
Құрметті ұстаздар мен оқушылар кешіміз хабар
телеарнасындағы «Кеш қалмаңыз» бағдарлама
желісінде өтпекші. Олай болса алғашқы кеш қонағы
Сатыбалдиев Мақатбай ағайымызды шақырамыз. Ағай
осы мұғалімдік салада көп жылдардан бері дене
тәрбиесі пәнінен дәріс беріп келеді. Ағай қош келдіңіз!
Сіз осы мұғалімдікті қай кезден бастап ұнаттыңыз?
Ағай:-сөзін айтады:
Екінші сұрағымыз биылға жылда Қазақстанда Азия
елдері арасында ақ олимпиада ойындары өткелі отыр
осы жөнінде қысқаша өзіңіздің пікіріңізді білдірсеңіз?
Жүргізуші: Достан Сымбат келесі бүгінгі кешімізге
арнайы шақырылған бұрынғы мектебіміздің түлегі,
қазіргі кезде Атырау облыстық мүгетектерге
арналған волейбол құрама командасынның мүшесі,
спорт майталманы Мәтеуов Ернарды қарсы алалық.
Ернар мырзаға алғашқы сұрағымыз. Сіз спорттақ
деген қызығушылығыңыз қай кезде басталып еді?
Ернар жауап береді.
Слайдқа назар аударылады, осы жерде Мәтеуов Ернардың шетелдерге
барған кезінен сыр шертіледі таныстырған «Айгөлек»тобының
демалушысы Тлектес Айдана

Ернардың Мысыр еліне барған сәті.
Жүргізуші: Достан Сымбат. Міне осындай спорт
майталмандарымыздың құрметіне мектебіміздің «Айданай» бишілер
тобының орындауындағы «Қолдаушылар» биімен ортаға
шықырамыз.
Жүргізуші:Достан Сымбат Келесі кезекте ортаға
қонағымыз Сағыз селосындағы №11 кәсіптік
лицейдің дене тәрбиесі пәнінің мұғалімі Ақниет
Жанбусинов мырзаны шақырамыз. Сәламатсыз ба ,
қош келдіңіз? Сізге қойар алғашқы сұрағымыз
биылға қысқы олимпиада ойындарының
Қазақстанда өтуі сізді қызықтырадыма? Ақниет
жауап береді.
Сонымен сізге тағыда сұрақ берейін: Сіздің спортқа
деген шәкіртеріңіз, яғни жолыңызды қуып
жүргендер барма? Ақниет жауап береді.
Жүргізуші: Достан Сымбат .Міне біз бүгін
аулымыздан түлеп ұшқан спорт майталмандарымен
сұқпат құра отырып, қысқы олимпаданың барлық
кезеңінде қамтылғалы отырған, жәйттардан
хабардар болдық. Осымен кеш қалмаңыз
бағдарламасы желісіндегі кешіміз аяқталды. Келесі
жеңісті күндерде жолыққанша сау болыңыздар!
Лагердегі сайыс кезінде
Тілге құрмет - елге құрмет
«ҰЛТТЫҚ СПОРТ, ӨНЕР, БІЛІМ»
коммунасы
Ақ сүйек. Балалар екі топқа бөлінеді. Ойын
бастаушы сүйекті қолына алып, алысқа
сермеп лақтырады. Теріс қарап тұрып
балалар жапа тармағай жүгіріп сүйекті іздеп
кетеді. Сүйекті тақан адам басқа топтағыларға
көрсетпей сөреге қарай жүгіруі керек. Сол
кезде екінші топ оны сезіп қойып, артынан
жүгіріп жетіп ұстап алса, ол сүйекті қайтадан
лақтырады. Қай топтың адамы сүйекті бірінші
тауып, сөреге жеткізетін болса, сол топ
жеңіске жетеді.
Санамақ. Ойынға барлық оқушылар қатысады.
Ойынның шарты: ойын бастаушы ойынға
қатысушы бір баланы ортаға алып шығады. Ол
оқушы бір тектес атау сөзден жаңылмай, кідірмей
атап жүріп, айтып шығуы керек. Тоқтамай,
қателеспей айтып шықса, жүлде алады. Егер
қателессе, ойыннан шығады. Мысалы, жаңылмай
бір дыбыстан басталатын он адамның немесе
ақынның атын атауы керек: немесе тағам аттарын
атайды.

«Санамақ ойнынан кейінгі сәт»
Тымпи-тымпи ойыны
Пайдаланған әдебиеттер

Жыл он екі ай. №1 (6) 2004.

Тілеужанов Мәтжан. Халық тағылымы.-Алматы. 1996.--305б

Құралұлы Аюбай. Ұлттық дүниетаным. 1-3 сынптарға арналған оқулық.-Алматы. 1997.-80б

Серікқалиұлы.З.«Дүниетану даналығы» Алматы 1994жыл.224 б.

Өтешова.Б.«Ұлт ұрпағының дүниетанымын халық тағылымдары арқылы дамыту»-2007 ж.118-
бет.Алматы-168 бет.

Сәрсенова.Ж. Тәңірбергенова.Ғ. «Әлеуметтану»-Алматы 2000.79б

Оразбекова.К. «Ұлттық психология мен халық тәрбиесі болашақтың бастауы хақында»-Алматы.200.543
б.Б.31-38,58-70,90-94,218-220;

Қазақстан мектебі-2001.130-136 бет.Тәрбие жұмысы-2000.160-161 бет.

Сыныптан тыс жұмыстар-2006-07.41-48 бет

С.Ғаббасов. «Халық педагогикасының, негіздері»-Алматы.1995.ж.

Лагерь тәлімгері кезіндегі
марапттарым
Жетістікке жетудегі
марапттарым
Облыстық тәрбие
ісі жөніндегі орынбасарлары мен
аудандық әдістемелік орталық
әдіскерлерінің семинар кезінде 2010жыл
Лагерь демалушылары-2008жыл

Балдәурен тобы
Лагерь тәлімгері Н.Бекбауов және тәрбиешілер
2010 жыл
Жан қазынасы-
адамгершілік

негізі
Шараның ұйымдастырлу мазмұны:

Мен бұл шараны, яғни
«Жан қазынасы - адамгершілік негізі» атты
тақырыпта өткізе отырып, негізінен бала мен
ата – ананың арасындағы қарым – қатынасқа
арнаймын. Өйткені қазіргі таңда бұл мәселе
күн тәртібіндегі маңызды мәселелердің бірі
болып отыр.
Мақсаты:
Оқушылардың білімдік дағдысын қалыптастыра
отырып, адамгершілік тәрбиесі бағытындағы
сауаттылығын жетілдіру арқылы сөйлеу мәнерін
қалыптастыру. Әр түрлі ортада өздерін жеке тұлға
ретінде ұстай білуге, толеранттылыққа баулу.
Оқушылардың логикалық ойлау қабілетін дамыту,
рухани дүниесін жетілдіру.
Жас өспірімдердің ой-санасын оята отырып, өзін-
өзі тануға және бағалауға, адамгершілікке,
бауырмалдыққа тәрбиелеу.
Міндеті:

1.Бәсекеге қабілетті дені сау, жан -жақты,
білімді, сауаттылығы жетілген жеке тұлға даярлау.

2.Оқушылардың өз ойларын ортаға салып,ашып айта
білуге дағдыландыру.

Түрі: пікір алысу

Әдісі: Парламенттік шоу желісінде (миға шабуыл
жасау,сыни тұрғыда ойлауға үйрету)

Көрнекілігі:Мультимедиялық жылжымалы тақта,
бейнетаспалар, нақыл сөздер,мақал-мәтелдер т.б.
Тәрбиелік бағыты:Ақыл-ой.Рух.Адамгершілік.
І. Ұйымдастыру бөлімі «Балам анау не?»
атты жағдаятты шешу
...Ертеде бір үлкейген қарт қатты сырқаттанып жатса, жалғыз ұлы
келіп:
Әке, мен сені айшылық жерде аты шыққан тәуіпке апарып
емдетемін,-депті. Сөйтіп әкесін арқасына салып, жолға шығыпты.
Олар ұзақ жүріпті, қас қарайған кезде алдан қарауытқан сұлбаны
көрсетіп әкесі:
«Балам, анау не? » деп сұрапты.
«Ол-түйе»-деп жауап беріпті. Сәлден кейін әкесі әлгі қарайған
нәрсенің не екенін тағы сұрапты. Бала әуелгі жауабын қайталапты.
Әкесі осы сауалын үшінші рет қайталап сұрағанда баласы:
«Ол-түйе,түйе !»Өзім шаршап келе жатқанда, неге сұрай бересің?-деп
ренжіпті. Сонда әкесі:
«Балам, кішкене кезіңде мен ауыр тірліктен шаршап келіп
отырсамда, сенің «Анау не, мынау не?» деп күніне жүз рет сұрайтын
сұрағыңа беті қайтпасын, жігері жасымасын деп үнемі жауап
беретінмін. Бұл аурудан емделейін деген ойым жоқ еді, тек бетіңді
қайтармайын деп көнгенмін, енді сенен сөз естігенше, үйіме барып,
ажалға мойын ұсынғаным артық, мені жерге түсір» депті.
(Оқушылардан осы жағдаятқа орай ата-ананың ақысы дегенді
қалай түсінетідіктері сұралады.)
Шараның бағдарламасы:
1.”Шындық пен сұмдық” (ата-ананың ақысы
туралы бейнетүсірілім)
2.Адамның жан қазынасын қалай түсінеміз?
(көрермендер мен қонақтарға сұрақ)
3.Ата-ананың қадірін,адами қасиетін,жан
қазынасын түсіну (халық,заңгер,ғалым
пікірлері)
4.Рухани бастауымыз Ислам дінінде емес пе?
5.Алтынбек Қоразбаевтың “Әке мұңы”термесі
тыңдатылады.
6.Шағын логикалық толғаныс сұрақтары.
Қорытынды:
1.”Білгенге маржан” (әр оқушының бір сөзбен өз ойларын
қорытуы)

2.”Мен”топтастыру рефлекциясы,
”Не білдік?”,”Нені қасиет қылдық?”
Бағдарламаның І бөлімі бойынша «Шындық пен
сұмдық» атты бейнетаспаға назар аударылады.
Кейіннен оқушылар өз ойларын айтуға көшеді.
Бейнетаспадағы көріністің мазмұны «Ата – ананың
ақысы дегенді қалай түсінеміз?» - деп алынған.
Оқушылар жан - жақты пікірлерін ашық жеткізеді.
Шарамыздың ІІ бөлімі «Адамның жан қазынасын
қалай түсінеміз?».Бұл бөлімнің діни бағытқа
арналуына байланысты ауыл мешітінің имамы
Амантұрлы Бисенғали ағамыздың пікірі қысқаша
тыңдалып, оқушылар да өз ойларын білдірді.
Шарамыздың ІІІ бөлімі «Адам қасиетін, жан
қазынасын түсіну». Бұл бөлімде өз ойларын
айтқан халық пікірі мен заңгер ғалым
ағаларымыздың пікірлеріне назар аударылады.
Арнайы дайындалған бейнетаспа көрсетіледі.
Шараның келесі бөлімі «Жан қазынасын ұғыну жолдарының бірі
және рухани бастауымыз ислам дінінде емес пе?» деп аталады.
Бұл бөлімнің мазмұны адами - рухани тәрбиенің бастауы жан
қазынасынан басталатындығын ұғындыру. Бейнетаспа көрсетіледі.
Кейіннен арнайы шақырылған қонақтарымыз бен ата – аналар,
оқушылар ортаға өз ойларын айтады.
«Өткенім бүгінгінің баспалдағы,
Бүгінгім ертеңіме бастар тағы» - дегендей
шарамыздың келесі бөлімінде А.Қоразбаевтың
«Әке мұңы» термесі тыңдалады.
Шарамыздың келесі бөлімі логикалық сұрақтарға жауап беруге
беріледі.

1.Бүгінгі таңда әлемде күрделі мәселе болып отырған діни
экстремизм Қазақстан үшін қаншалықты қауіпті?

2.Адамның жан қазынасына сырттан келген әр-түрлі діндердің
әсері қандай ? Жан қазынамызды қалай қорғаймыз?

3.Діни сауаттылықты қалай жетілдіреміз және
толеранттылықты қалай сақтаймыз?

4.Қазіргі таңда жастардың жан қазынасынан, адамгершілігінен
шатастырып жүрген түрлі ағымдар туралы не айтуға
болады?

Тағы да басқа түрлі пікірлерге байлансты сұрақтар қойылып
талқыланады.
Қорытынды бөлім
Бүгінгі біздің пікіралысымызда еліміздің кез-келген адамының ойына
ой салардай мәселелер қозғалды. Біз ешкімге кінә артпаймыз, мін
тақпаймыз, тек бәсекеге қабілетті ұрпақты қалыптастыра отырып,
олардың ой-пікірлерін ашық айтқызу арқылы өзін-өзі тануын, өз жан
қазынасына үңілуін таразыладық .
«Білгенге маржан»
Оқушыларға ойларын қорытып, шағын тұжырым жасау үшін арнайы
сөздер беріледі. Оқушылар сол сөзге орай өз ойларын қысқаша
білдіреді:
Берілетін сөздер:
Ақиқат
Мәдениет
Руханият
Ақыл
Парасат
Жүрек тәрбиесі
Имани сезім
Жан дүние
Қасиет
Халық көзқарасы
Бүгінгі шарадан
оқушы бойына
нені қасиет
қылды?
Жүректілікті Сезімді
Иманды

Ортаның Бәсекеге
болмысын қабілеттілікті

Мен
Сыртқы
сезінуді Ұлттық
болмысты

Адами,рухани Жеке
болмысты Шынайылықты
ойлауды
Ойы

Жаны
Жеке тұлға
Нәтижесінде
қалыптасады
Тәні

Ісі

Ұқсас жұмыстар
Халықтың жастық- жыныстық құрамы. Еңбек ресурстары туралы
Хордағы ән айту
Халықтың жастық - жыныстық құрамы. Еңбек ресурстары
БАЛАЛАРДЫ ТАМАҚТАНДЫРУ
Эпохальды акселерация
КІШІ СЫНЫП ОҚУШЫЛАРЫНЫҢ КОГНЕТИВТІ АЙМАҒЫНЫҢ ДАМУЫ
Мектеп жасына дейінгі балалардың есте сақтау қабілеттерін зерттеу
БАЛАНЫҢ ЖАС ЕРЕКШЕЛІКТЕРІ ТУРАЛЫ
Сыныптан, мектептен тыс музыкалық тәрбие жұмысы
Білім беру салаларының мазмұнын кіріктіру
Пәндер