Табиғатта таралуы




Презентация қосу
Атырау облысы
Қызылқоға ауданы
Миялы селосы
Б.Аманшин атындағы қазақ орта мектебі

Ізекенова Нұрлыгүл Қалидоллақызы
Химия және биология пәні мұғалімі

Еңбек өтілімі: 5 жыл
Санаты: ІІ
Сабақтың тақырыбы:

«Азот»
10-сынып
Сабақтың мақсаты:

Білімділігі: Периодтық жүйедегі Тәрбиелігі: Дәстүрлі емес
азоттың орнына байланысты оқыту әдісін қолдана
оны V топ элементі ретінде отырып,оқушылардың
сипаттау; оқушыларды оның химияға танымдық
физикалық – химиялық қызығушылығын арттыру.
қасиеттерімен таныстыру.

Дамытушылығы:
Оқушыларды өзіндік жұмысқа
дағдыландыру және
сараптау,салыстыру
қабілеттерін дамыту.Өзін-өзі
бақылау мен талдауды іске
асыру.
Сабақтың түрі:
Жаңа білімді меңгерту

Сабақтың өту әдісі:
Сын тұрғысынан ойлауды
дамыту технологиясы.
І-кезең: “Қызығушылықты ояту.”

( Тақырыпқа танымдық қызығушылықты,
оқушының белсенділігін ояту.)

1.Танымдық сұрақтар.
2.”Кім білімпаз?”

ІІ-кезең: “Мағынаны ашу.”

(Жаңа ақпаратпен танысу.)
1. Азоттың табиғатта
таралуы, алынуы, физикалық –
химиялық қасиеттері.

2. Азоттың қолданылуы, биологиялық
рөлі.
І-кезең:Қызығушылықты
ояту.” Танымдық сұрақтар.
1.Антониміне “көп” сөзінің тілсіз
жауды тіркесең, көз алдыңда
өзгеремін, қажетті
тыңайтқышқа айналамын.
2. Кремний оксидінің табиғатта
қандай түрлері кездеседі?
3. ҮА топшасының элементтерін
атаңдар.
“Кім білімпаз?”
22 33

11 44

ТАПСЫРМАЛАР

66 77

Next
Азот атомының
электрондық
конфигурациясын
жаз.

Back
Азот топшасына
кіретін
элементтер
саны?

Back
Азот қандай тотығу
дәрежелерін көрсетеді?

Back
Құрамында азот
болатын маңызды
қосылыстарды
атаңдар

Back
Азоттың бес валентті
оксидіндегі көрсететін
тотығу дәрежесі?

Back
Азот топшасы
орналасқан
топ нөмірі.

Back
Азоттың сутекті
қосылысының
атауы?

Back
Азот элементінің
атомдық массасы
қанша?

Back
ІІ.”Мағынаны ашу.”

Азот
Табиғатта
таралуы

Ауада – 78,09%

Адам ағзасында – 3,1 %
(ақуыз, дәрумен, гармон)

Өсімдіктер (ион түрінде)

Топырақта – 0,01 – 0,04 %

Азот - өмір элементі
1772 ж Д. Резерфорд

азотты ашқан
Алынуы

Ығыстыру әдісі Айыру әдісі

1. NH4NO2 = N2↑ + 2H2O
2. NaNO2 + NH4Cl = N2↑+ NaCl + 2H2O
Физикалық
қасиеттері

Инертті газ

g = 1,25 г/л(қ.ж)

tб = -2100С

tқ = -195,80С

Mr = 28
Азот молекуласындағы σ, π –
байланыстың түзілуі
Химиялық қасиеттері:

6Li = 2Li3N

2Al = 2AlN
N2 +
O2 = 2NO

3H2 =2NH3
Қолданылуы

Нитрид Аммиак
алу үшін синтезінде
Азот
Түрлі Азот
тыңайтқыштар қышқылын

Салқындатқыш Инертті
жүйе ортада
Азоттың табиғаттағы айналымы
ІІІ кезең:
“Ой толғау”
“Кім жылдам? ”
1. Азоттың тотығу дәрежесі +5 болатын
қатарды көрсетіңіз:

NO2 KNO3 NO

HNO2 HNO3 KNO3

N2 NaNO3 NH4NO3
1. Азоттың оксидтерін, тұздарын
ажыратыңдар:

Азот NH4Cl NO2 HNO3 NO NaNO3 NH4NO3 HNO2

Тұзда-
ры
Қыш-
қылда-
ры
Оксид-
тері
“Аудармашы”

NaNO3-
KNO3-
Ca(NO3)2 –
NH4NO2 –
NH4Cl –
NH3 –
Сәйкестендіру тестісі.
N Формуласы Аттары
1. NaHСO3 А) силан
2. SiH4 Ә) литий нитриді
3. Li3N Б) натрий
гидрокарбонаты
4. HNO3 В) кальций
селитрасы
5. Ca(NO3)2 Г) азот қышқылы
V. Сабақты бекіту:
Кубизм әдісі
1. Азотқа қандай физикалық қасиет тән?
2. Азотты қайда қолданылады?
3. Азот табиғатта қайда кездеседі?
4. Зат мөлшері 0,5 моль аммиак алу үшін
аммоний хлориді мен кальций
гидроксидінің қандай массасы қажет?
5. Азотты қандай әдіс арқылы алады?
6. Мына айналударды жүзеге асырыңдар:
NH3 → NO → HNO3 → NH4NO3
Үйге тапсырма:
§8.9. №7

Ұқсас жұмыстар
ХРОМ МЫС
Биологиялық қызметі
Токоферолдар - сарғыштау келген май
Витамин тәрізді заттар. Алиментарлы, екіншілік авитаминоз жане гиповитаминоздар. Гипервитаминоздар
Күкірттің қолданылуы
Майларда еритін витаминдер
Көміртегі және кремний
ФЛАВОНОИДТАР - АНТИОКСИДАНТТАР ЖӘНЕ БИОЛОГИЯЛЫҚ БЕЛСЕНДІ ҚОСЫЛЫСТАР
Аминқышқылдар
ТЕМІР ҚОСЫЛЫСТАРЫН АНЫҚТАУ
Пәндер