САБАҚТЫҢ ТАҚЫРЫБЫ ӨРКЕНДЕР МЕН БҮРШІКТЕР




Презентация қосу
Қарағанды облысы
Ұлытау ауданы
№11 Қоскөл орта мектебі
ІІ деңгейлі биология пәні мұғалімі
Тортаева Айгуль Сериковна

САБАҚТЫҢ ТАҚЫРЫБЫ :
ӨРКЕНДЕР МЕН БҮРШІКТЕР
САБАҚТЫҢ МАҚСАТЫ :
Бүршіктің түзілуін оның ішкі құрылысын ,
түрлерінің айырмашылығын айқындау.
өркеннің өсуінің маңыздылығын біле отырып
табиғатты сүюге ,аялауға тәрбиелеу.
Ізденістер жұмыстар жасау арқылы бүршік
құрылысын айқындау.
Психиологиялық ахуал туғызу

Өте жақсы жақсы орташа
Сабақ кезеңдері:
ОЙ – ҚОЗҒАУ ( өткенге шолу )
АЙҚЫНДАУ ( нені білемін ?)
ІЗДЕНУ, БІЛУ ( нені білгіміз келеді?)
ОЙ – ҚОРЫТУ ( нені білдік?)
«ЗЫМЫРАН СҰРАҚТАР»
Тірі ағзаларды зерттейтін ғылым
Тірі ағзаларды нешеге бөлеміз?
Өсімдіктер әлемін зерттеген ғылым
Тірі ағзалардың ең ұсақ бөлшегі
Жасуша бірігіп не құрайды?
Ұлпаның неше түрі бар?
Ұлпа бірігіп не түзеді?
Өсімдіктердің мүшелерін ата
Оларды қызметіне қарай нешеге бөлеміз ?
Вегетативті мүшесіне не жатады?
Генеративті мүшеге не жатады?
Тамыр типтерін ата
Ұрық тамыршасынан дамиды
Негізгі тамырға байланысты , тамырды нешеге бөлеміз?
Тамыр бөлімдерін ата.
Түр өзгерістерінің неше түрі бар?
Сәбіз, қызылша қай түрөзгеріске жатады?
Өсімдік жақсы өсу үшін қандай топырақ болуы керек?
Тыңайтқыштың қандай түрі бар?
Сабақ жақсы өсу үшін, қай тыңайтқыш керек?
«ШАҢЫРАҚ» АТТЫ СҰРАҚ-ЖАУАП.
1.Өсімдіктің жер асты мүшесі?
2.Асқабақ,қауын,қарбыз,күнбағыстың тамыр жүйесінің
түрі?
3.Пияз,бидай,жүгерінің тамыр жүйесінің түрі?
4. Негізгі тамырдан жан-жаққа таралатын тамыр
5.сабақ пен жапырақтан өсіп шығатын тамыр
6. Ұрық тамыршасынан дамитын тамыр түрі
7.өсімдіктің тамыр арқылы керекті элементтерді
топырақтан сіңіруі
2.Кіндік 3. шашақ

4.Жанама 5 Қосалқы

6 негізгі

7. Минералды қоректену
ІІ. БӨЛІМ « АЙҚЫНДАУ БӨЛІМІ »
( қосымша дәптерге орындаймыз.)

І - тапсырма. Анықтаңыз.

Суретте не көрсетілген ?
Олардың айырмашылығы неде?
ІІ - тапсырма. Сурет
бойынша орнын
тап.
Төбе
Бүршік
Буын аралық
Жанама бүршік
Буынар
Сабағы
Жапырақ қолтығы
Сәйкестілігін тап
Тыныштық күйге ауысқан ҚОЛТЫҚ
бүршік.

Өркеннің ең ұшында ҚОСАЛҚЫ
орналасқан

Кез-келген мүшенің әр БҰЙЫҚҚАН
жерінен дамыған

жапырақ қолтығында ТӨБЕ
орналасқан бүршік.
ЖАҢА САБАҚ.

ІІІ. БӨЛІМ ІЗДЕНУ ( НЕНІ БІЛГІМІЗ КЕЛЕДІ?)

Бүршіктің ішкі құрылысы қандай?
Бүршік қалай пайда болады?
Өркен түріне қарай бүршікті нешеге бөлеміз?
Өсу, көбею бүршіктерінің айырмашылығы қандай?

Бүршіктің ішкі құрылысының суреті
Жапырақ және гүл бүршігігнің суреті
Схема ( айырмашылығын айқындау)
Бүршіктің ашылу құрылысы ( көктемгі құбылыс )
ӨРКЕН

Жапырағы мен бүргіші бар бұтақтанбаған
жас сабақ.

Өркеннің бұтақтануы үш түрлі болады:

дихотомиялы (айыр) моноподиалды симподиалды.
бұтақтану кезінде бірінші реттің бұтақтану кезінде негізгі білігі
бұтақтану кезінде өсу конусы екі негізі білігінен жоғары қарай өсуі өзінің өсуін ерте тоқтатады,
еселенеді де, екі өркен береді, әрі шектеусіз ұзақ болады, одан бірақ оның жоғарғы жағының
қарай оның әрбіреуі тағы да екі екінші ретті және қалған реттегі үстінен жанама бүршіктер
өркеннен береді және т.с.с. Бұл – қысқа жанама біліктер өседі шыға бастайды. Осы шыққан
бұтақтанудың ежелгі тәсілі (шырша, самырсын және т.б. бүршіктер бірінші реттің
(плауындар, мүктер) жалаңаштұқымдылар). білігін(осін) жалғастырған
тәрізденеді.
ӨРКЕНДЕРДІ ЖІКТЕУ
НЕГІЗГІ ӨРКЕН тұқым бүршігінің ұрығынан дамиды
ЖАНАМА ӨРКЕН жанама қолтық бүршіктен дамиды,
соның есебінде сабақ бұтақталады.
ҚОСАЛҚЫ ӨРКЕН қосалқы бүршіктерден дамиды,
жапырақта, буынаралығында, тамырда болады.
ҰЗАРҒАН ӨРКЕННІҢ буанаралығы алыс орналасқан.
ҚЫСҚАРҒАН ӨРЕННІҢ буанаралығы жақын
орналасқан.
ВЕГЕТАТИВТІК ӨРКЕН жапырақ пен бүршік
шығарады.
ГЕНЕРАТИВТІК ӨРКЕН репродуктивтік мүшелер (гүл,
жеміс, тұқым) болады.
Бүршік
Кез келген өркен бүршіктен дамиды, сондықтан бүршік
бастапқы өркен.
Барлық гүлді өсімдіктерде өркеннің түріне қарай 2 түрлі
бүршік болады:
ВЕГЕТАТИВТІ(ӨСУ) ГЕНЕРАТИВТІ(КӨБЕЮ)

тек ұзарған өркенде тек қысқарған өркенге
ғана орналасады ғана орналасады.
БЕКІТУ. ОЙ - ҚОРЫТУ.
Жұмыс дәптермен жұмыс жасау Дұрыс
жауабын тақтадан көрсету.
Балалар тексеріп бағалайды ( бір – бірін
тексереді)
БАҒАЛАУ.
БАҒАЛАУ ПАРАҒЫ ӘР БАЛАНЫҢ АЛДЫНДА БОЛАДЫ.
ОЙ – ҚОЗҒАУ
( сұрақ – жауап )

« АЙҚЫНДАУ »
( қосымша дәптер)

ОЙ - ҚОРЫТУ
( Жұмыс дәптер )

БЕЛСЕНДІЛІК
( қызығушылық )

ҚОРЫТЫНДЫ
(мұғалім бағасы)

Ұқсас жұмыстар
Өркен және өркендер жүйесі
Қос жарнақты тұқымда
Қос жарнақты тұқымның құрылысы
Жанама өркен
Вегетативті мүшелердің түрлене өзгеруі
Жүгерінің биологиялық ерекшеліктері мен өсіру технологиясы
Жыныстық көбею
ЕТІСТІКТІҢ ШАҚТАРЫ
Гаплоидтық технология
Тамырдың өсіп қалыптасуы
Пәндер