САБАҚТЫҢ ТАҚЫРЫБЫ ӨРКЕНДЕР МЕН БҮРШІКТЕР



САБАҚТЫҢ ТАҚЫРЫБЫ :
ӨРКЕНДЕР МЕН БҮРШІКТЕР
Қарағанды облысы
Ұлытау ауданы
№11 Қоскөл орта мектебі
ІІ деңгейлі биология пәні мұғалімі
Тортаева Айгуль Сериковна

САБАҚТЫҢ МАҚСАТЫ :
Бүршіктің түзілуін оның ішкі құрылысын, түрлерінің айырмашылығын айқындау.
өркеннің өсуінің маңыздылығын біле отырып табиғатты сүюге, аялауға тәрбиелеу.
Ізденістер жұмыстар жасау арқылы бүршік құрылысын айқындау.

Өте жақсы
жақсы
орташа
Психиологиялық ахуал туғызу

Сабақ кезеңдері:
ОЙ - ҚОЗҒАУ ( өткенге шолу )
АЙҚЫНДАУ ( нені білемін ?)
ІЗДЕНУ, БІЛУ ( нені білгіміз келеді?)
ОЙ - ҚОРЫТУ ( нені білдік?)

«ЗЫМЫРАН СҰРАҚТАР»
Тірі ағзаларды зерттейтін ғылым
Тірі ағзаларды нешеге бөлеміз?
Өсімдіктер әлемін зерттеген ғылым
Тірі ағзалардың ең ұсақ бөлшегі
Жасуша бірігіп не құрайды?
Ұлпаның неше түрі бар?
Ұлпа бірігіп не түзеді?
Өсімдіктердің мүшелерін ата
Оларды қызметіне қарай нешеге бөлеміз ?
Вегетативті мүшесіне не жатады?
Генеративті мүшеге не жатады?
Тамыр типтерін ата
Ұрық тамыршасынан дамиды
Негізгі тамырға байланысты, тамырды нешеге бөлеміз?
Тамыр бөлімдерін ата.
Түр өзгерістерінің неше түрі бар?
Сәбіз, қызылша қай түрөзгеріске жатады?
Өсімдік жақсы өсу үшін қандай топырақ болуы керек?
Тыңайтқыштың қандай түрі бар?
Сабақ жақсы өсу үшін, қай тыңайтқыш керек?

«ШАҢЫРАҚ» АТТЫ СҰРАҚ-ЖАУАП.
1. Өсімдіктің жер асты мүшесі?
2. Асқабақ, қауын, қарбыз, күнбағыстың тамыр жүйесінің түрі?
3. Пияз, бидай, жүгерінің тамыр жүйесінің түрі?
4. Негізгі тамырдан жан-жаққа таралатын тамыр
5. сабақ пен жапырақтан өсіп шығатын тамыр
6. Ұрық тамыршасынан дамитын тамыр түрі
7. өсімдіктің тамыр арқылы керекті элементтерді топырақтан сіңіруі

4. Жанама 5 Қосалқы
7. Минералды қоректену
6 негізгі
2. Кіндік 3. шашақ

ІІ. БӨЛІМ « АЙҚЫНДАУ БӨЛІМІ »
( қосымша дәптерге орындаймыз. )
І - тапсырма. Анықтаңыз.
Суретте не көрсетілген ?
Олардың айырмашылығы неде?

ІІ - тапсырма. Сурет бойынша орнын тап.
Төбе
Бүршік
Буын аралық
Жанама бүршік
Буынар
Сабағы
Жапырақ қолтығы

Тыныштық күйге ауысқан бүршік.
ҚОЛТЫҚ
Өркеннің ең ұшында орналасқан
ҚОСАЛҚЫ
Кез-келген мүшенің әр жерінен дамыған
БҰЙЫҚҚАН
жапырақ қолтығында орналасқан бүршік.
ТӨБЕ
Сәйкестілігін тап

ЖАҢА САБАҚ.
ІІІ. БӨЛІМ ІЗДЕНУ ( НЕНІ БІЛГІМІЗ КЕЛЕДІ?)
Бүршіктің ішкі құрылысы қандай?
Бүршік қалай пайда болады?
Өркен түріне қарай бүршікті нешеге бөлеміз?
Өсу, көбею бүршіктерінің айырмашылығы қандай?
Бүршіктің ішкі құрылысының суреті
Жапырақ және гүл бүршігігнің суреті
Схема ( айырмашылығын айқындау)
Бүршіктің ашылу құрылысы ( көктемгі құбылыс )



Өркеннің бұтақтануы үш түрлі болады:
дихотомиялы (айыр) моноподиалды симподиалды.
ӨРКЕН
Жапырағы мен бүргіші бар бұтақтанбаған
жас сабақ.
бұтақтану кезінде өсу конусы екі еселенеді де, екі өркен береді, әрі қарай оның әрбіреуі тағы да екі өркеннен береді және т. с. с. Бұл - бұтақтанудың ежелгі тәсілі (плауындар, мүктер)
бұтақтану кезінде бірінші реттің негізі білігінен жоғары қарай өсуі шектеусіз ұзақ болады, одан екінші ретті және қалған реттегі қысқа жанама біліктер өседі (шырша, самырсын және т. б. жалаңаштұқымдылар) .
бұтақтану кезінде негізгі білігі өзінің өсуін ерте тоқтатады, бірақ оның жоғарғы жағының үстінен жанама бүршіктер шыға бастайды. Осы шыққан бүршіктер бірінші реттің білігін(осін) жалғастырған тәрізденеді.

ӨРКЕНДЕРДІ ЖІКТЕУ
НЕГІЗГІ ӨРКЕН тұқым бүршігінің ұрығынан дамиды
ЖАНАМА ӨРКЕН жанама қолтық бүршіктен дамиды, соның есебінде сабақ бұтақталады.
ҚОСАЛҚЫ ӨРКЕН қосалқы бүршіктерден дамиды, жапырақта, буынаралығында, тамырда болады.
ҰЗАРҒАН ӨРКЕННІҢ буанаралығы алыс орналасқан.
ҚЫСҚАРҒАН ӨРЕННІҢ буанаралығы жақын орналасқан.
ВЕГЕТАТИВТІК ӨРКЕН жапырақ пен бүршік
шығарады.
ГЕНЕРАТИВТІК ӨРКЕН репродуктивтік мүшелер (гүл, жеміс, тұқым) болады.

Бүршік
Кез келген өркен бүршіктен дамиды, сондықтан бүршік бастапқы өркен.
Барлық гүлді өсімдіктерде өркеннің түріне қарай 2 түрлі бүршік болады:
ВЕГЕТАТИВТІ(ӨСУ) ГЕНЕРАТИВТІ(КӨБЕЮ)
тек ұзарған өркенде ғана орналасады
тек қысқарған өркенге ғана орналасады.



БЕКІТУ. ОЙ - ҚОРЫТУ.
Жұмыс дәптермен жұмыс жасау Дұрыс жауабын тақтадан көрсету.
Балалар тексеріп бағалайды ( бір - бірін тексереді)

БАҒАЛАУ.
БАҒАЛАУ ПАРАҒЫ ӘР БАЛАНЫҢ АЛДЫНДА БОЛАДЫ.
ОЙ - ҚОЗҒАУ
( сұрақ - жауап )
« АЙҚЫНДАУ »
( қосымша дәптер)
ОЙ - ҚОРЫТУ
( Жұмыс дәптер )
БЕЛСЕНДІЛІК
( қызығушылық )
ҚОРЫТЫНДЫ
(мұғалім бағасы)


- Іс жүргізу
- Автоматтандыру, Техника
- Алғашқы әскери дайындық
- Астрономия
- Ауыл шаруашылығы
- Банк ісі
- Бизнесті бағалау
- Биология
- Бухгалтерлік іс
- Валеология
- Ветеринария
- География
- Геология, Геофизика, Геодезия
- Дін
- Ет, сүт, шарап өнімдері
- Жалпы тарих
- Жер кадастрі, Жылжымайтын мүлік
- Журналистика
- Информатика
- Кеден ісі
- Маркетинг
- Математика, Геометрия
- Медицина
- Мемлекеттік басқару
- Менеджмент
- Мұнай, Газ
- Мұрағат ісі
- Мәдениеттану
- ОБЖ (Основы безопасности жизнедеятельности)
- Педагогика
- Полиграфия
- Психология
- Салық
- Саясаттану
- Сақтандыру
- Сертификаттау, стандарттау
- Социология, Демография
- Спорт
- Статистика
- Тілтану, Филология
- Тарихи тұлғалар
- Тау-кен ісі
- Транспорт
- Туризм
- Физика
- Философия
- Халықаралық қатынастар
- Химия
- Экология, Қоршаған ортаны қорғау
- Экономика
- Экономикалық география
- Электротехника
- Қазақстан тарихы
- Қаржы
- Құрылыс
- Құқық, Криминалистика
- Әдебиет
- Өнер, музыка
- Өнеркәсіп, Өндіріс
Қазақ тілінде жазылған рефераттар, курстық жұмыстар, дипломдық жұмыстар бойынша біздің қор #1 болып табылады.

Ақпарат
Қосымша
Email: info@stud.kz