Взннивер Буш алғашқы рет ғылыми есептеулерге арналған машинасын ойлап тапты, дада




Презентация қосу
Сабақтың эпиграфы:
«Егер адам қай бағытқа сапар шегетінін
білмесе, жел де оған жолсерік бола
алмайды».

«Панорамалық сабақ»
Сабақ компьютер сыныбында қауіпсіздік ережесін, компьютердің не
екенін, неден құрылғанын, қандай мақсатқа арналғанын және тағы
басқа да керекті мәліметтермен таныстырады.
Екі дос болыпты

Құмарбек Мақтанбек
және

Мақтанбек кез келген затқа қарап
Құмарбек дүниеде болып жатқан Мақтанғанды жақсы көреді екен.
құбылыстарды білсем, көрсем деп
құмар болды.
Бір кұні Құмарбекпен Мақтанбек балалардың мектепке бара жатқандарын көреді. Екеуі
біздер де мектепке барайық, балалардың не істеп жатқанын көрейік деп шешті.
Компьютер сыныбына кіргенде олар кішкентай компьютерді көрді.

Сенің атың
кім?
Калькулятор.
Мен компьютер
отбасында ең
кішкентай мүшесімін
А онда сенде компьютер
болдың ғой? Сен не істеу
білесің?

Компьютер ағылшын тілінен
аударғанда «есептеу»
дегенді білдіреді. Мен
есептерді жылдам
орындаймын.

2+2=4
Мен өте
кішкентаймын!

Бірақ менің үлкен ағаларым
менен гөрі көп нәрселерді
біледі. Олар оқушылармен
қатар студенттермен
ғалымдарға да
көмектеседі.

Егер сіздер асықпасаңыздар
калькулятордың атасы мен
әжесімен таныстырады.
Б.э.д.VI-V ғасырларда

Ежелгі гректің абак құрылғысы (тақта немесе "саламин тақтасы" – Эгей
теңізіндегі Саламин аралы атымен аталған
Қытайлық есептеу
құрылғысы –
суан-пан.

• Жапондықтар да осы құрылғыны
серобян деп аталған.

Русьте XV ғасырда
«есепшот» пайда
болды.
17
ғасырда
ғасырда
Француз математигі Блэз Паскаль
рет қосу машинасы деп аталатын
алғашқы
механикалық
есептеу машинасын ойлап тапты. Ол өзінің салық
инспекторы әкесінің жұмысын жеңілдету үшін
жасаған болатын.

Немецтің философы, математигі,
физигі Г.В.Лейбниц өзінің
механикалық есептеу машинасын –
арифмометрді құрастырды. Бұл құрал
күрделі қосу мен алу есептеулерін
жүргізумен қатар, сандарды бөлу,
көбейту, тіпті квадрат түбірін табу
амалдарын да орындайтын болды..

Ағылшын Роберт Биссакар ,
ал 1657 жылы оған қатыссыз -
Сет Патридж логарифм сызғышын
ойлап тапты.
18
Джованни Полениғасыр
1709 жылы
ғасыр өзінің жасаған
арифмометрін ойлап тапты. Ол арифмометр арқанның бір

да
жағына ауыр тас байлау арқылы жүзеге асырылатын еді, сол

да
кезде жаңалық ашқанмен бірдей болды.

Мюллер 14 разрядтық машина ойлап тапты.
Ол механизмнің ортасына қоңырау қойды. Әрбір
операция орындағаннан кейін қоңырау соғылатын
болды.
19
ғасыр
ғасыр
да
да

Аналитикалық машинаны алғашқы рет Бэббиджа
ойлап тапты. Ол 4 мың темір, мыс, құрыштан тұрды
және оның салмағы 3 тонна болды,перфокартамен
жұмыс жасайтын болды.
20
ғасыр
ғасыр
Взннивер Буш алғашқы рет ғылыми
есептеулерге арналған машинасын ойлап
тапты,
дада
Конрад Цузе (1910-1995) Z1 деген есептеуіш
машинасын ойлап тапты. Оның аумағы 4 кв.м. болды.

Келесі Z2 моделін К.Цузе фотопленкаға
тесіктер арқылы есептерді енгізетін құрал
ойлап тапты,
31 мамыр 1941 жылы Z3 — есептеу машинасы
сынақтан өтті.

1942 жылы американдық физик Джон Моучли
өзінің есептеу машинасы ЭВМ ENIAC ұсынды.

1948 жылы орыстың ғалымдары
С.А.Лебедевпен Б.И.Рамеев
алғашқы отандық электронды есептеу
машинасын жасап шығарды.
ӨТЕ ҚЫЗЫҚТЫ !
ӨТЕ ҚЫЗЫҚТЫ !
АЛ ҚАЗІРГІ КОМПЬЮТЕР ЛЕР ҚАНДАЙ ЕКЕН?
АЛ ҚАЗІРГІ КОМПЬЮТЕР ЛЕР ҚАНДАЙ ЕКЕН?

Қане,қарайық,,,
Қане, қарайық,,,
Мынау не екен?

Пернетақта .
Компьютерге әріптік – сандық ақпаратты енгізуге
арналған.
Телевизорға
ұқсайтын мынау не
екен?

Ол – МОНИТОР.
Мәтіндік және сызбалық ақпаратты БЕЙНЕ БЕТКЕ
ШЫҒАРУҒА арналған.
Мынау не екен? Мына
жәшіктен әр түрлі
шамдар жанып тұр ғой?

Бұл «Жүйелік блок» .деп аталады.
Бұнда компьютердің негізгі тораптары орналасқан.олар бір
бірімен байланысқан.
Компьютердің жады қай
жерде орналасқан?

Иә, компьютердің жады санды, мәтінді, суретті, әр түрлі
бағдарламаларды сақтай алады, бұларды тағы да мыналарда:

Дискетте Лазерлік дискіде
Қараңдаршы,
қараңдаршы мынау зат
біреуге ұқсайды екен…

Иә, иә
тышқанға!!!

Дәл таптың бұл «тышқан» деп аталады. Ол басқарушы
ақпаратты енгізу құрылғысы.
Тыныш бұл не тырсыл…
Ой, бұл не екен?

Бұл – «ПРИНТЕР».
Ақпаратты қағазға басып шығаруға арналған.
Ал мынау не
екен ?

Бұл құрылғы «СКАНЕР» деп аталады.
Сызбалық ақпаратты компьютерге енгізетін құрылғы.
ЖҮЙЕЛІК БЛОК
МОНИТОР

ҚАНЕ
ҚАНЕҚАЙТАЛАЙЫҚ!
ҚАЙТАЛАЙЫҚ!
ПЕРНЕТАҚТА ТЫШҚАН

ПРИНТЕР СКАНЕР
Ал біздер компьютерде
жұмыс істеп үйрене аламыз
ба?
Әрине болады!!!

Онда бірінші
компьютер сыныбында
қауіпсіздік ережесімен
танысамыз.
Қауіпсізідік ережесі:

1. Компьютер сыныбында жүгіруге болмайды.

2. Компьютерге дымқыл киіммен және су қолмен отыруға болмайды..

3. Монитрды қолмен ұстауға болмайды..

4. Компьютерге отырған кезде тік отыру керек. Монитор мен көздің ара
қашықтығы 60 – 70 см болуы керек..

5. 20 минуттан кейін көз жаттығуларын жасаумыз керек.
6. компьютерден ақау байқалса – МҰҒАЛІМГЕ
ЕСКЕРТ!!!
АЛ БАЛАЛАР ЕНДІ БІЗДІҢ БҮГІНГІ САБАҒЫМЫЗҒА
КӨШЕЙІК.
САБАҚТЫҢ ТАҚЫРЫБЫ: “ ПЕРНЕТАҚТА”

Сабақтың мақсаты:
ДК негізгі құрылғыларын түсіндіре отырып,
пернетақтамен, әр перненің қасиеттерімен
таныстыру , жылдамдыққа үйрету, үйренген
дағдыларын бекіту.
Аялдаманың
1-кезең і
Көлденеңнен:
1. Ереже бойынша ол 101 ден 102-ге дейінгі пернеден тұрады.
Тігінен :
1.Компьютердің баспаға шығару құрылғысы

сөзжұмбақ
2.Қағаздағы кескінді түсіріп диплей экранынан шығаруға
мүмкіндік беретін құрылғы
3.Компьютердің миы
4.Компьютердің экранына ақпаратты шығаратын құрылғы
5.Интернетпен байланысқа шығуға көмектесетін құрылғы
6.Компьютерлік ойындарда экрандағы жылжитын обьектілерді
басқаруға арналған манипулятор
7.Процессорға басқа құрылғылардың сымдардан тұратын
кабель арқылы жалғастырады оны.....
8.Informatio сөзінің аудармасы
9. Ақпараттың ең кіші өлшем бірлігі
10. Тышқан сөзі ағылшынша
Аялдаманың 2-
кезеңі
с
м ш
к
м о и б
а
н п о д н а и м
п е р н е т а қ т а
р р о и м е п у
и ц т р а с
н е о т р
т с р е а
е с р
р о
р
Символдық пернелер.Ол
кезеңі
пернетақтаның негізгі бөлігі
Функциалық пернелер
болып табылады
ХАТ

Есептер шығаруға арналған
цифрлық пернелер
Бір бетшені аштым да,
Мәтін жаза бастадым
Бірақ тілін шет елдің
Аудара алмай тастадым
Тілді қалай өзгертем
Көмектесші,достарым!

( Shift + Alt )

( Ctr + Alt)

(Delete + Alt)
Міне,тағы қиналып-ақ тұрмын мен,
Тақырыпты жаза алмай пернемен
Барлығы да кіші әріп қайтемін?
Көмек берші,енді нені басам мен?

(Backspase )

(Caps Lock )

(Enter )
Бірігіп кетті екі сөз,
Не істерімді білмедім
Қане, қайсысың маған тез,
Ажыратып бересің?

(Alt )

(Пробел)

(Home )
Іздеп-іздеп пернеден таба
алмадым
Ақыры есімімді жаза алмадым
Достарым,айтыңдаршы бас әріпті
Перненің қай жерінен таба
аламын?(Enter )

(Caps Lock )

(Shift + Т )
Жаңа жолға түсіп алып енді мен,
Жаңа бір сөз жазғым келіп тұр
енді
Бірақ бәрін ұмытыппын,
достарым,
Көмек берші, әрі қарай не
(Shift + Alt )
істеймін?
(Tab )

(Enter )
Аялдаманың 5-
кезеңі
Мои документы//саяхат/ойлан,тап.txt.
Ойлан,тап.txt
Жаттықтырушы

Мысалы:Қазақстан сөзінен қазақ сөзін бөліп
алуға болады.Осы тапсырманы көшіру
командасын орындау арқылы келесі кезеңге
көше аламыз.
Пернетақта-перне
Монитор-тор
Компьютер-ер
Дербес-бес
Терте-тер
Компакт-акт
Аялдаманың 6-
кезеңі

Сергіту сәті
Сергітудің енді сәтін бастайық
Бір-екі-үш,алға қадам басайық
Орнымыздан тұрып қолды созайық
Шаршамайық,тағы бір іс жасайық.
Бір-екі оңға,үш-төрт солға
Сау болудың қамын біздер
жасайық!!!
Өлең жолдарымен жұмыс
Пернедегі әр әріпті басамыз
Сөздерден біз сөйлем құрап жазамыз
Бас әріппен бастау үшін сөйлемді
Пернелерден Caps Lock-ты
табамыз.
Кіші әріппен жазғым келсе қайтадан,
Caps Lock-ты тағы да бір басамыз.
Бас әріппен жазатын тағы бір жол,
Басқа перне басып қойма,мұқият бол!
Пернелерден Shift-ті тауып ал да,
Әріппенен сол Shift- ті басып тұр.
Басқа тілге түскің келсе ауысып,
Әрқашанда көмектесерAlt пен Shift
!
Жазып болып, қате көріп қалсаңыз,
Түзетесіз Del пернесін бассаңыз.
Қате тұсқа курсорыңды апарып
Жоқ қыласыз Del-ді басып қалсаңыз!!!
Секіруге әр жолдан мүдірместен
Сіздерге End пернесі көмектесер!
Ал басына түскің келсе қайтадан
Тез тауып ал кідірмей Номе пернесін
Келесі жолға түсуге,
Көмектесер Enter
Шатаспайсың ден қойып,
Тыңдасаңдар сендер.
Өзін-өзі бағалау

Тақырыпты жақсы меңгердім
:-)
Сабақты жақсыдан төмен
меңгердім,әлі де жұмыс
:-?
жасауым қажет

:-( Бұл тақырып бойынша көп
жұмыс жасауым қажет
Жеткен жетістігім
7-ә сыныбында
Оқушы саны-12
«5»-
«4»-

Ұқсас жұмыстар
АЛҒАШҚЫ КОМПЬЮТЕР
Есептеуіш техникасының даму тарихы жайлы
Аналитикалық машинаға арналған перфокарта
Жібек мата
Есептеуіш техникасының даму тарихы
Есептеу техникасының (машинаның) даму тарихы
Есептеу техникасының даму тарихы жайлы
Ертедегі есептеуіш техника
Тігін машинасының инесі
Есептеу техникасының даму тарихы туралы
Пәндер