Логистикалық бизнестегі ақпараттық жүйелер




Презентация қосу
Логистикалық бизнестегі
ақпараттық жүйелер
Дайындаған: Жұбаназарова А.
Тексерген: Ғалымқызы Г.
Жоспар
I. Кіріспе
II. Ақпараттық жүйе мен бизнестегі
ақпараттар, сипаттамалары мен түрлері
III. Ақпараттық бизнес жүйелердің құрылымы
IV. Бизнестегі ақпараттық технологияларға
қойылатын талаптар
V. Компанияның ақпараттық жүйесіне әсер
етуші факторлар
VI. Қорытынды
VII. Пайдаланылған әдебиеттер
Кіріспе
Қазіргі уақытта қолданыстағы кəсіпорындардың көпшілігі əртүрлі əріптестермен көпқырлы
қарым-қатынастармен айналысатын көп салалы қызметпен айналысатын ірі динамикалық
жүйелер санатына жатады. Тиісінше, бизнестің үдерістерінің серпінділігі кəсіпорынның
ағымдағы байланыстары мен қолданыстағы байланыстардың санына қарай артады. Бұл үнемі
өзгеріп жатқан қажеттіліктер мен пайда болған бəсекелестікке байланысты. Бизнес-үдерістерді
басқару барлық ағымдарды қарастырғанда жүзеге асырылады: материалдық, еңбек, қаржылық
жəне ақпараттық ағымдар.
Жыл сайын ғаламторды пайдаланушылардың саны артып келеді. Осылайша, электрондық
коммерция өзінің тұтынушы базасын кеңейтіп, сұранысқа ие бола бастайды. Электронды
коммерция көбінесе бəсекелестікте компания үшін тамаша көмекші болып табылады.
Ақпараттық жүйелер мен технологиялар саласында көптеген жетістіктер бар, олардың
көмегімен бизнес-процестерді инженерлік жəне реинжинирлеуді жүзеге асыруға болады.
Ақпарат жоғары деңгейге көтеріліп, бизнесте ресурс ретінде де, тауар ретінде де маңызды рөл
атқарады. Соңғы онжылдықтарда барлық фирмаларға қол жетімді үлкен ақпарат ағыны бар
терезе ашылды. Ал жаңа коммуникациялық технологияларды енгізу кейде ақпаратқа қол
жеткізу жылдамдығын жəне ақпарат алуды бірнеше есе арттырды. Бірақ сан əрдайым сапаны
білдірмейді. Осылайша, бұл өсу əрдайым алынған ақпараттың сапасын жақсартумен қатар
жүре бермейді.
Ақпараттық жүйе мен бизнестегі ақпараттар,
сипаттамалары мен түрлері
Ақпараттық жүйелер (ағылш. Information systems; қысқаша: IS) - деректерді тарату,
құру, өңдеу, фильтрлеу, жинауға адамдар мен компанияларға қажетті техникалық
құрал-жабдықтар мен бағдарламалық жасақтамалар. Қойылған мақсатқа жету
жолында ақпаратты сақтау, өңдеу жəне басқаларға беру үшін пайдаланылатын
құралдардың, əдістердің жəне адамдардың өзара байланысты жиыны,
пайдаланушылардың сұрауы бойынша ақпаратты сақтауға, іздестіруге жəне беруге
арналған жүйе; мəліметтер базасы мəтінінің мағыналық бөлігіңде — мəліметтерді
сақтау жəне олармен амал-əрекет жасауға арналған белгілі бір жүйенің формальды
толықтығын құрайтын тұжырымды схема, ақпараттық база жəне ақпараттық
процессор.
Бизнестегі
ақпарат

Алғашқы Екінші
Алғашқы ақпарат - арнайы маркетингтік мəселені шешу үшін арнайы өткізілген
далалық зерттеулердің нəтижесі ретінде алынған деректер. Оның артықшылығы
мынада, бұл ақпарат нақты мақсатқа сəйкес жиналады; белгілі жəне бақыланатын
жинақтау əдіснамасы; Нəтижелері фирма үшін қол жетімді жəне бəсекелестерден
қорғалған; деректердің сенімділігі белгілі. Кемшіліктер жоғары шығындар мен
жоғары уақыттық шығындар болып табылады.
Екінші ақпарат - бұл əр түрлі мақсаттар үшін əртүрлі көздерден жиналған ақпарат.
Қосымша деректер зерттеушіге сатылымдағы жəне пайдадағы, бəсекелестердің,
ғылым мен техниканың жетістіктерінің өзгеру тенденцияларымен қатар саладағы
жағдаймен танысуға көмектеседі. Деректер арнайы зерттеулер емес. Өз кезегінде,
қосымша ақпарат көздері ішкі жəне сыртқы бөлінеді.
Бизнестегі ақпарат көздері: Ішкі көздер:
Маркетинг статистикасы (ақпараттық өнімнің сипаттамасы, жылжыту жəне өткізу
көлемі, жеңілдіктер көлемі, шағымдар);
Маркетингтік шығындар бойынша деректер (өнім, жарнама, жылжыту, ақпараттық
өнімдерді сату, коммуникациялар);
Басқа да деректер (қызметкерлер мен ведомстволардың мамандандырылған
топтарының мерзімді есептері, бөлімшелердің ағымдағы ақпараты).
Қосымша көздер:
Қоғамдық (əдетте кез келген зерттеушіге қол жетімді);
Жеке (белгілі бір компанияның меншік құқығы);
Жазылу (бұл ақпарат біреудің меншігінде болғанда, мемлекеттік жəне жеке көздер
қоспасы).
Ақпараттық бизнес жүйелердің құрылымы
Операциялық деңгейдегі жүйелерді операциялық менеджерлерге қолдау көрсету, ұйымның
қарапайым əрекеттерін, сату түрін, төлемдерді, ақшалай салымдарды, жалақы төлеуді, қарыздық
шешімдерді жəне зауытта материалдардың ағынын бақылайды. Бұл деңгейдегі жүйенің негізгі
мақсаты - жалпы сұрақтарға жауап беру жəне ұйым арқылы транзакциялық ағындарды жүргізу.
Бұл сұрақтарға жауап беру үшін, тұтастай алғанда, ақпарат оңай, жедел жəне нақты болуы керек.
Функционалдық деңгейдегі жүйелер орта басқарудың басқару, басқару, шешімдер қабылдау
жəне əкімшілік қызметіне қызмет етуге арналған. Оларға жіберілетін негізгі сұрақтар: объектілер
жақсы жұмыс істейді ме? Басқару деңгейінің жүйелері əдетте мерзімді есептерді өте тез береді.
Мысал - іс жүзіндегі шығыстардың бюджеттен асып кетпейтінін ескере отырып, компанияның
барлық бөлімшелерінде қызметкерлердің шығындарын қаржыландыратын жалпы сату
қозғалысы, сату бөлімінің жұмысының біртұтастығы жəне бөлімше туралы есеп беретін жол
жүруді басқару жүйесі.
Стратегиялық деңгейдегі жүйелер жоғары деңгейдегі басшыларға фирманың өзі де, іскерлік
ортада да стратегиялық зерттеулер мен ұзақ мерзімді үрдістерді жүргізуге көмектесу құралы
болып табылады. Олардың негізгі мақсаты қолданыстағы жағдайлардағы өзгерістерді ұйымдық
мүмкіндіктермен өзгерту болып табылады. Бес жылда жұмыспен қамту деңгейі қандай болады?
Ұзақ мерзімді өнеркəсіптік қаржылық тенденциялар қандай жəне біздің көтерілістеріміз бен
құлдырауымыз қайда? Бес жылда қандай өнімдерді шығару керек?
Компанияның ақпараттық
жүйесіне әсер етуші факторлар
Компания жұмысына әсер етуші ақпараттық
Алдыңғы ереже технологиялар
Ақпарат бір жерде, бір уақытта пайда болуы мүмкін
Жағдайларды бағалау бойынша кешенді жұмыс тек сарапшылармен орындалуы мүмкін
Орталықтандыру жəне орталықсыздандыру арасында таңдау керек
Барлық шешімдерді тек басшы жəне жауапты менеджерлер ғана жасайды
Ақпаратты іздеу, алу, талдау, сақтау жəне беру үшін арнайы жабдықталған үй-жай қажет
Сатып алушымен үздік байланыс - жеке байланыс
Ұзақ мерзімді жоспарлар форс-мажордың қысымына байланысты қайта қарастырылмайды
немесе қайта қаралмайды

Жаңа ереже

Ақпарат кез-келген жерде, кез келген уақытта қажет болғанда пайда болуы жəне талап етілуі
мүмкін
Сараптамалық жұмыстарды жалпы маман жүзеге асыра алады
Бір мезгілде ұйымды басқарудың жəне өндірістің екі түрінің комбинациясын пайдалана аласыз
Шешім қабылдау əрбір қызметкердің жұмыс орнына жауапты жұмысына кіреді
Сарапшылар ақпаратты орналасқан жерінен жіберіп, қабылдауы мүмкін
Потенциалды сатып алушымен ең жақсы байланыс сатып алушының сипаттамаларын тиімді
зерттеу болып табылады
Жоспарлар қажет болғанда жəне тұтынушы талаптарына сəйкес дереу қаралады жəне түзетіледі
Технология

Бөлінген дерекқорлар жəне деректер қоймалары, іздеу
машиналары, көрсетілген деректерге арналған іздеу
технологиялары
Сарапшы жүйелер
Топта, телекоммуникация жəне желілерде бөлінген жұмыс
Шешімдер қабылдауды қолдауға арналған құралдар,
дерекқорлар мен білім қорлары, білім жүйелеріне қолжетімділік
Интернет / Интранет технологиялары, талшықты-оптикалық
жəне спутниктік байланыс жүйесі, мобильді жүйелер
Интерактивті өзара əрекеттесу, дерекқорлар, сұрақ қою жəне
теңшелімдерді анықтау жүйесі
Эксперттік жүйелер, икемді жоспарлау жəне тəуекелдерді
басқару жүйесі, жоғары өнімді компьютерлер
АТ дамуының ұйымға әсері
Ақпараттық технологиялар мен сипаттамалары
Жаһандық желілер. Өнімнің халықаралық бөлінуі: компанияның əрекеті
локализациямен шектелмейді; жаһандық ауқымы кеңейтілді; арзан еңбекке
байланысты өндіріс шығындарын азайту, филиалдардың үйлестіруі.

Кəсіпорын желілері. Ынтымақтастық: процестерді ұйымдастыру бірліктердің
шекаралары бойынша үйлестіріледі, бөлінген өндірістік қуат басымдыққа
айналады. Процестерді басқару бірыңғай жоспарға негізделеді.

Бөлінген басқару. Өзгертілген өкілеттіктер мен жауапкершілік: жеке адамдар
мен топтар дербес əрекет ету үшін ақпарат пен білімге ие. Бизнес-процестер
«қара жəшіктер» болып қалады. Ағымдағы басқарудың құны қысқартылды.
Орталықтандыру жəне орталықсыздандыру жақсы теңдестірілген.

Бөлінген өнім. Ұйым ішінара виртуалды болып келеді: өндіріс географиялық
жағынан бір жермен байланысты емес. Ақпарат пен білім қажетті жерде,
дұрыс мөлшерде жəне өз уақытында жеткізіледі. Ұйымдастыру жəне күрделі
шығындардың төмендеуі, өйткені жылжымайтын мүлікке қажеттілік азаяды.
Графикалық пайдаланушы интерфейстері.

Ұйымда, топ-менеджерлерден бастап орындаушыларға қажетті
ақпарат пен білімге қол жеткізе алады; процестерді басқару
автоматтандырылған, басқару қарапайым процедура болып
табылады. Ұйымдастыру процестері мен жұмыс үрдісі
жеңілдетілді, себебі басқару əдістері қағаз нұсқасынан
сандыққа көшеді.
Қорытынды
Қазіргі жағдайда ақпараттық жүйелер нарықтағы бəсекелестік артықшылығы бар
бизнесті қамтамасыз ететін компаниялардың стратегиялық мақсаттарына жетуде
маңызды рөл атқарады.
Ақпараттық жүйелер ақпараттың стратегиялық көзі болып табылады жəне кез
келген профильді ұйымдастырудың барлық деңгейлерінде қолданылады. қажетті
ақпаратты қамтамасыз ету уақыты, IP ұйымдар, олардың қызметінде табысқа жету
жаңа өнімдер мен қызметтерді жасау, жаңа нарықтарды таба, төмен бағамен
ұйымдастыруға лайықты серіктес қамтамасыз ету жəне т.б. шығару көмектеседі
Кəсіпорында пайдаланылатын ақпараттық технологиялар менеджерлердің сол
немесе басқа шешімдерін іске асыруға қолдау көрсетеді. Дегенмен, өз кезегінде, жаңа
жүйелер мен технологиялар бизнесті жүргізу үшін өзгеретін компаниялар үшін
өздерінің нақты жағдайларын белгілейді.
Ақпараттық технологиялар мен бизнестің өзара іс-қимылы келесідей көрініс
табады:
1) АТ əр іс жүзінде кез келген бизнестің тиімділігі мен бəсекеге қабілеттілігін
арттырады;
2) енді барлық бизнес Интернетке, яғни кез келген компанияға көшеді
Сізге жаңа шындық үшін стратегия қажет;
3) егер компанияда ұқсас стратегия жоқ болса - онда болашағы жоқ.
Пайдаланылған әдебиеттер
Мельников А.В., Бухарин С.В. Информационные системы в экономике: Учебное
пособие. – ВГУИТ, 2012.
2. Информационные системы в экономике: Учебник/ под ред. Г.А. Титоренко. -
Юнити-Дана, 2012.
3. Брусакова И., Чертовской В. Информационные системы и технологии в экономике.
- Финансы и статистика, 2007.
4. Карминский А., Черников Б. Информационные системы в экономике. В 2 частях. -
Финансы и статистика, 2006.
5. Стратегическое управление информационными системами: Учебник/ под ред. Г.Н.
Калянова - ИНТУИТ; БИНОМ. Лаборатория знаний, 2010.
6. Лейн Д. Просвещенный ИТ-директор. Лучшие примеры из практики Кремниевой
долины. М.: Альпина бизнес Букс, 2005.
7. Уайт Т. Чего хочет бизнес от IT. Стратегия эффективного сотрудничества
руководителей бизнеса и IT-директоров. 2007.
8. Лугачев М.И., Анно Е.И., Когаловский М.Р. Экономическая информатика: Введение
в экономический анализ информационных систем. М.: Инфра-М, 2005.
9. ИТ Сервис-менеджмент, введение. Перевод на русский язык под редакцией М.Ю.
Потоцкого. М.: Открытые Системы, 2003.

Ұқсас жұмыстар
Логистикалық жүйенің стратегиялық менеджменті
Логистикалық жүйе
Логистикалық тізбек және маркетингтік каналдар
ЛОГИСТИКАЛЫҚ ДЕЛДАЛДАР
КӨЛІКТЕГІ АҚПАРАТТЫҚ ТЕХНОЛОГИЯЛАР
Негізгі комплекске кірмейтін функционалдық кіші жүйелер
Әлемдік нарықтағы логистика
Блокчейнді еңгізу артықшылықтары мен еңгізу барысындағы қиындықтар
Логистика және микрологистика
Контроллингті қолданудағы механизмдер мен процестер
Пәндер