Гуманитарлық ғылымдар




Презентация қосу
СӨЖ
Тақырыбы: Гуманитарлық ғылымдар жүйесіндегі философияның рөлі.
Жоспар:
I.Кіріспе
Ғылымға анықтама.
II.Негізгі бөлім
Гуманитарлық ғылым.
Гуманиз туралы анықтама.
Осы ғылымды зерттеген ғалымдар.
III.Қорытынды
Пайдаланылған әдебиеттер тізімі.
Ғылым

Ғылым (араб.: ‫( علم‬ілім) — білім, тану; лат. scientia — білім) —
ақиқат жайлы объективті білімдерді жетілдіру мен жүйелеуге
бағытталған адам іс-әрекетінің саласы. Жалпы мағынасы:
жүйелік білім мен тәжірибе. Арнайы мағынасы — ғылыми жолмен
жинақталған білім жүйесі, сонымен қатар зерттеумен келген ретті
білім жинағы.
Ғылым екі санатқа бөлінеді:

Жараластану Гуманитарлық

Бұл санаттар эмпирикалық ғылымдар болып табылады, яғни
ондағы білім табиғатта көруге және зерттеушілердің әлдебір
шарттарда тәжірибе арқылы тексеруге болатын құбылыстарға
негізделген.
Гуманитарлық ғылым
Гуманитарлық ғылымдар (латынша humanus- адамгершілік, homo- адам )
және оның қоғамдағы өміріне маманданған ғылым. Олар схоластиизмнің
логикалық жалғасы ретінде пайда болды. Зерттеу пәні мен әдіснамасы
бойынша олар тақырып пен әдіс критерийлері негізінде табиғи және дерексіз
ғылымдармен қарама-қайшы болып, әлеуметтік ғылымдармен жиі кездеседі
немесе сәйкес келеді. Гуманитарлық ғылымдарда тарихи дәлелді сипаттау
сияқты дәлдік маңызды болса, онда бұл оқиғаны түсінудің айқындылығы аса
маңызды.
Гуманизм
Гуманизм -адам мен
адамзаттың өзін-өзі
тану және өзін-өзі
құру саласы болып
табылады. Өзімді
-өзімізбен
салыстырамыз, ортақ
пен айырмашылықты
табамыз, яғни өзімізді
тереңірек білеміз
және бір уақытта
адамға айналамыз.
Ф.Бэкон
Ф.Бэконда ғылымның жіктелуіне
негізделген француз ағартушысы
D'Alamber адамның ғылымына логика,
тарих, құқықтық, экономикалық және саяси
ғылымдар, әдебиет пен өнерді біріктіріп,
«гуманитарлық ғылымдардың» заманауи
тұжырымдамасын қолға алған.
Д.Альамберттің ғылымдарды
біріктіргеннен кейін француз мектептері,
әсіресе жеке тұлғалар, гуманитарлық және
техникалық ғылымдарды бөлетін жүйені
реформалауға кірісті, 19 ғасырдың басында
балалардың гуманитарлық немесе
техникалық ғылымдарға деген қабілеттерін
анықтау үшін тесттер өткізілгендігі белгілі
болды, содан кейін олар кестелерді жасады
кейбір топтарға, алайда бұл тәжірибе
ұзаққа созылмады.
Гуманитарлық ғылымдар
Гуманитарлық ғылымдар
институционалды
(университеттік) пәндерде XIX
ғасырда ғана пайда болады.
Қазіргі уақытта кешен деп
аталады. Гуманитарлық пәндер
«рух ғылымы» деп те аталады.
«Рух ғылымы» ұғымын кеңінен
қолдану В.Дильтхейдің «Рух
ғылымына кіріспе» деген
әдіснамалық қағидаларды
негіздейтін рухтың ғылымына
кірісуінің арқасында пайда
болады.
М.Бахтин
Бірақ Бахтиннің айтуынша,
гуманитарлық зерттеулердің
негізгі міндеті - сөйлеу және
мәтінді мәдениет
объективизации ретінде түсіну.
Гуманитарлық ғылымдарда
түсіну тек қана айтылуы
мүмкін нәрселерді тыңдау үшін
мәтінге сұрақ қою арқылы
өтеді: мақсат, себептер,
мақсаттың себептері, автордың
ниеті. Өтініштің мағынасын
түсіну сөздік немесе мәтіндік
талдау әдісімен жүреді өмір
оқиғасы, яғни шынайы
табиғаты әрдайым екі сананың,
екі тақырыптың кезегінде
(1895-1975) дамиды.
М.Н. Эпштейн гуманитарлық теория бойынша
өздерінің кітаптарында оларды өзін-өзі
рефлексия ретінде сипаттайды: оларда білімнің
өзегі - адам және адамзат - зерттеу тақырыбы
болады. «Өзін-өзі танудың парадоксы
гуманитарлық және ғылыми сипаттағы күрделі
тепе-теңдікті анықтайтын гуманитарлық
ғылымдар орталығында. Гуманитарлық
ғылымдар студенттің өзін зерттейді, оған оны
атайды ... «Сондықтан гуманитарлық
ғылымдарда» адамзат ғылымы адам
шығармашылығынан ажырамайды. Сондықтан
адам ғылымы пәні толығымен
объективтіленбеуі, оның қалыптасу процесінде
болуы мүмкін емес және өзін-өзі сипаттаудың
әр актісі өзін-өзі құрудың бірден-бір оқиғасы
болып табылады. Гуманизмде адам тек пәндер
әлемінде нәрсені ашып қана қоймайды, сондай-
ақ өзін-өзі тану барысында өз субъектілігін
қалыптастырады.
(1950 ж) Мәскеуде
дүниеге келген.
Гуманизмнің мақсаты
Гуманизмнің мақсаты - жеке адамның
ғана емес, адамзаттың да өзін-өзі тану
және өзін-өзі өзгерту. Гуманитарлық
ғылымдар таза ғылыми-зерттеу әдісімен
шектелмей, өздерінің оқып-үйренетін
нәрселерін өзгертуге арналған, сондықтан
ең өткір әдіснамалық мәселелердің бірі:
гуманитарлық ғылымдардың
практикалық, сындарлы әлеуеті, олардың
қоғам санасына әсері, этика, мәдениет,
әдебиет, өнер, тіл . Табиғатты
жаратылыстану технологиялар арқылы
технологияны өзгертсе, қоғамдық
ғылымдар қоғамды саясат арқылы
өзгертсе, гуманитарлық ғылымдар
мәдениетке практикалық әсер ету
әдістерін әзірлеумен айналысады.
Қорытынды
Тактикалық, сөйлеу және мәтін гуманитарлық ғылымдардың
барлық пәндерінің негізгі деректері болып табылады, ал негізгі әдіс
- герменевтикалық зерттеулер мен мағынаны қайта құру.
Гуманитарлық ғылымдардың басты мәселесі - түсіну
мәселесі.Сонымен қатар адамды толықтай түсіну, жан дүниесін оқи
алу.
Пайдаланылған әдебиеттер тізімі
ий
и л о с офск
Д у хе —Ф
о : .:
Науки (Философия оварь. — М
ь сл
оп е диясы словар педический ией
ц и к л ло кц
1.Қазақ Э
н Энцик и. Под реда
р ы с ш а - қазақша ик
Гардар ина. 2004.)
2. О здік: в рьевич
д ір м е с ө А. А . И л В а л е б лейск
түсін лов П а в е
сти в би
еу м ет та ну және ↑ С о к о
то в е р н о
о ви ны X
Әл о й ы нша / ема д о с ой п ол
н у б Пробл невтике втор
саясатта циясын ме
ы р е д а к ой гер I II вв наук напр
Жалп X V
ачаланд. филос.
қ а р ға н э .ғ.д., I —
V дисс. кан
бас . А рын — — , 2 012
ор Е Э
професс К О » ҒӨФ. 9 . 00 .0 3 , ВШ
: « Э 0
Павлодар
9 б.
2006. - 56 8-89-9
9 9 6 5 - 8 0
ISBN

Ұқсас жұмыстар
Әлеуметтану ғылымның әдістері
Әлеуметтану ғылымның құрылымы
Мұсылман елдеріндегі мәдениет пен дін
Экологиялық мәдениет
Логика ғылымы
Әлеуметтану объектісі мен пәні
АГРАРЛЫҚ - ТЕХНИКАЛЫҚ УНИВЕРСИТЕТІ
Әлеуметтану ғылым ретінде жоспар
Мәдениеттану
Қазақстанның киелі жерлерінің географиясы жобасы
Пәндер