Софистердің қайраткерлері




Презентация қосу
СӨЖ
Тақырыбы:Софистер мен Сократ
Жоспар:
1. Софистиканың жалпы түсінігі.
2. Софистердің қайраткерлері
3.Олардың ерекшкліктері.
4. Софизм Софистердің негізі логикалық әдісі ретінде.
5.Сократ философиясы
6.Сократ еңбегінің мәнә және қызметі.
7.Сократтық мектептер
8.Пайдаланылған әдебиеттер
Софистиканың жалпы түсінігі.

Софистер бұл 5-6 ғ.б.э.д өмір сүрді. Ежелгі Грецияда өмір сүрген
философиялық мектеп. Бұл философиялық мектептің қайраткерлері теоретик
философ болып қана емес, азаматтарды философияға, орталық өнерге басқа
да білімдер түріне үйреткен, оқытушы философияға орталық өнерге басқа да
білімдер түріне үйреткен , оқытушы философ ретінде де болған.
Софистердің қайраткерлері

Үлкен софистер (5ғ б.э.д) Протагор, Горгий,Гипий, Продик,
Антифонт, Критий. Кіші софистер- Ликфрон, Алкидамант,
Трассимах.Сократ – көрсетілген топтарға ресми түрде жатпайды,
бірақ софистердің ойларын бөліп, софистиканың өзін өзінің
тәжірибесінде қолданған.

Ерекшеліктері.
Қоршаған шындыққа сындық қатынас.Бәрін
тәжірибеде тексеруге тапсыру, белгілі бір ойдың
дұрыс бұрыстығын тексеру.Көне дәстүрлі
цивилизацияның негізін қабылдау.Дәлелсіз білімге
негізделген көне түсініктерді, ережелерді жоққа
шығару.Мемлекет пен құқықтың нақтылықсыздығын
дәлелдеуге тырысу
Софизм Софистердің негізі логикалық әдісі ретінде.

Бұл философиялық мектептің қайраткерлері өздерінің
дұрыстығын софизмдер логикалық әдістері арқылы
дәлелдеу.Бұл мүйізді софизмнің мысалы Сен жоғалтпаған
нәрсеңе иесіз, сен мүйізіңді жоғалтқан жоқсың , яғни сен
оған иесің бұл нәтиже софизмнің логикалық ауырлығынан
емес логикалық мағыналардың дұрыс қолданбауынан
болады. Көрсетілген софизмде алғашқы мысал өтірік, бірақ
дұрысқа беріледі, осыдан нәтиже шығар.

Софистердің қызметтерінің мәні.

Қоршаған шындыққа сындық көзқараспен қарады. Грек
азаматтар арсында философияның және басқа да
білімдерді таратты.
Сократ философиясы
Сократ (б.э.д 469-399ғ) Софистикаға қатынасы бар, ең
қадірлі философтың бірі.
Сократ мағыналы шығармалар қалтырғанмен тарихқа
әйгілі полемист, ойшыл оқытушы философ ретінде
қалды.Сократ жасап , қалданған негізгі әдісін
майевтика деп атаған. Оның мәні – логикалық әдістер
арқылы қойылған сқраққа әңгімелесушінің өздігінше
дөрыс жауапқа келуіне көмектесу.Сократ өз
философиясын, ағартушылық жұмысын ең өзекті
мәселелер бойынша, қалың халықтың, базарларда ашық
әңгіме базар құрып жүрген. Жақсылық пен жамандық
махаббат, бақыт, адамдық т.б тақырыптарға.Сократты
ресми билік органдары мойындамаған, оны қарапайым
софист , яғни жастар арасына бүлік салып жолдарын
басқа жаңа бұрып , қоғамның тыныштығын бұзушы деп
қараған.
Сократ қызметінің тарихи мәні.

Білімнің тарауына , азаматтардың ағартушылықпен
айналысуына ықпал етті.Адамзаттың жақсылық пен жамандық,
махаббат , ар сияқты мәселелеріне жауап іздеді.Қазіргі таңғы
білім беру жүйесін де қолданылатын майевтика әдісінің негізін
қалады.Шындықты табудың диалогтың әдісін енгізіп еркін
дауда оның дұрыс екенін дәлелдеу жолымен.Көптеген
оқушыларын тәрбиелеп һз қызметінің жалғастырушыларын
қалдырды. Сократтық мектептің қайраткерлері болған.
Сократтық мектептер – Сократ ойының әсерінен қалыптасқан және оның
оқушыларымен дамыған философиялық ілім.

1. Платон академиясы-б.э.д. 385 ж Платон мен қалыптасқан, философияны – діндік
мектеп. Мақсаты философияның мәселелерді зерттеу, құдайлар мен музаларды
қадірлеу болған. Ол б.э. 6 ғ дейін өмір сүрді.

2. Клиниктер – еркіндік идеясын қоғамнан тыс қалыптастырған, философикалық
мектеп. Бұл мектептің қайраткерлері өз философиялық зерттейтін өздеріне өойып
тексерген. Клиниктер паразиттік, қаңғыбастық өмір сүрген, жанұясыз мемлекетпен
заңға, мәдениетке қарсы келген. Бұл мектептің ең әйгілі қайраткерлеріне – Антисфен,
Диоген, Синаский (Плотон, Сократ есінен таңға деп атаған.)

3. Кирендік мектеп- Сократтың оқушысы Киреннен шыққан. Аристиппен
негізделген 4 б.ғ.д.ғ өмір сүрген

Осы мектеп қайраткерінің көзқарасы табиғатты зерттеуге қарсы болған.Ең жоғары
деп лязатты есептеген.Сәйкесінше өмір мақсаты ляззат деп есептеп, бақытты
лязаттың жиынтығы, байлықты – ляззатқа жету құралы деп есептеген.

4. Мегар мектебі. Б.э.д 4 ғ Мегарлық Сократтың оқушысы Евклидпен негізделген.
Қайраткерлері Евбулид, Диодор, Крон
Пайдаланылған әдебиеттер:

1.Биекенов К., Садырова М. Әлеуметтанудың
түсіндірме сөздігі. — Алматы: Сөздік-Словарь, 2007.
— 344 бет.

Ұқсас жұмыстар
Сократ философиясы
Милет мектебі
ҰЖЫМДАСТЫРУДЫҢ ЗАРДАПТАРЫ
Ауыл шаруашылығын ұйымдастыру
Қазақ халқының ұлттық этикалық құндылықтары
Қуғынға ұшыраған Мемлекет қайраткерлері
Психология ғылымының тың серпілістері
Кентау қаласы
Әлеуметтанудың қалыптасуындағы негізгі кезеңдер
Назипа Құлжанова 1887 - 1934 жыл
Пәндер