Клод өзінің ғылыми және әдеби шығармаларға жүгінді




Презентация қосу
СӨЖ
{ Тақырыбы: Клод Адриан Гельвеций.
Кіріспе
Негізгі бөлім:

1. Өмірбаяны;

2. Философтың көзқарастары;

3. К.А.Гельвецийдің педагогикалық мұрасы
Пайдаланылған әдебиеттер

Жоспар:
Клод Адриан Гельвеций (1715 жылғы 31
қаңтар, - 1771 жылғы 26 желтоқсан,
Париж, Франция) - утилитарлық бағыттың
француз жазушысы және материалистік
философы.
«Ақыл туралы» еңбегі өртелген.
Ол дүние уақытпен, кеңістікте шексіз,
тұрақты қозғалыста,
ал сана материяның қасиеті деп
білді. Адам - табиғат бөлігі, ал материя -
оның құрылыс материалы.
Гельвеций құдайдың тіршілігіне, оның
дүниені жасаушысы, жанның мәңгілігі
туралы идеяларды өткір сынға алған.
Сонымен бірге механикалық заңдылықты
дәріптеп, метафизиканың аясынан шыға
алмаған.
Клод Адриан Гельвеций (1715 жылғы 31 қаңтарда туылған) Парижде
дүниеге келді. Оның әкесі дәрігер болған. Отбасында оған жақсы
білім беруге мүмкіндік болды, сондықтан Ұлы Луис колледжінде
оқыды. Онда ол схоластицизмге жиіркеніш сезінді.
Ол қаржылық офицер жұмысын істеуге үйретілді. Ол тіпті Канадағы
салық жинаушысы болған ағасының көмекшісі болды. Жиырма үш
жасында, суреттері кескіндеме түрінде ғана ұсынылған Клод Адриан
Гельвецкий, салық жинаушы лауазымын алды. Ол жағын әкесі өз
қамқорына алды. Ол Париждегі ең бай адамға айналды.
1751 жылы Клод Анна Кэтринге үйленіп, жалпы салық жинаушысы
қызметінен босатылды. Отбасы Париждегі өз үйінде уақыт өткізді.
Француз астанасында философ Дидорот, Холбах, Монтескью, Вольтер
секілді адамдармен сөйлесті. Оның салоны осы жерде өз ойларын еркін
білдіруге болатындығының арқасында белгілі болды.

Өмірбаяны
Отыз алты жасынан бастап
Клод өзінің ғылыми және
әдеби шығармаларға жүгінді.
Философ Англияға (1764)
және Пруссияға (1765)
барды. Оның негізгі
шығармаларын католик
шіркеуі айыптап, тыйым
салды. Францияда толық
жұмыстар 1818 жылы ғана
шықты.
Ағартушының жұмысы XVIII және XIX ғасырлардың ең
танымал ойшылдарына әсер етті.
Клод Адриан Гельвецийдің келесі көзқарастары:
Әлем шексіз және материалдық;

Материя үнемі қозғалыста;

Ойлау материяның қасиеті;

Әлемде Құдайдың пайда болу идеясын қабылдамады;

өзін-өзі сүйу - барлық адам әрекеттерінің басты

импульсіьдеп санайды;
Тұлғаның қалыптасуында қоршаған орта маңызды рөл

атқарады;

Философтың көзқарастары
Дени Дидро
ХVII ғасырдың ортасы мен ХVIII
ғасырдың аралығында Англиядағы
революция және ұлы Француз
революциясы дәуiрi болып есептелiндi.
Олардың жалпы еуропалықтар үшiн мәнi
– жаңа заман қоғамның ұстаған бағыт-
бағдары – бостандық, теңдiк және
бауырластық адамның табиғи сұраныс
құқығы деп есептелдi. Өйткенi, француз
ағартушылары өздерiне тән зор сенiммен
жаңа заманның, яғни мәңгi ақыл-
сананың үстемдiк құру кезеңiн күттi.
Француз ағартушыларының iшiндегi
педагогикалық көзқарастарымен
танымал болған К.А.Гельвеций (1715-
1771) мен Дени Дидро (1713-1784)
болды.

Клод Адриан Гельвецийдің педагогикалық
мұрасы
К.А.Гельвецийдiң ойынша барлық адамдардың табиғи
қасиеттерi тең рухани қабiлеттiкпен туады, адамды адам ететiн
тек қана тәрбие дейдi. Азаматтардың барлығы бiрдей болатын
тәрбиенiң бiртектi мақсат-мiндеттерiн анықтау, жан-жақты
тәрбиелеу қоғам алдындағы басты парыз деп есептейдi.
Осындай тәрбие арқылы бүкiл қоғамды дұрыс жолға саламыз,
көпшiлiк адамдардың тұрмысын жақсартып, балаларын жаңа
негiзде қалыптастырып, өз жеке басы мен ұлт қамқорлығын
байланыстыра бiлетiн патриоттарды тәрбиелеймiз деген пiкiрдi
ұсынды.
Екiншiден, К.Гельвецийдiң педагогикалық идеясы балаларды
сословиелiк тәрбие беру мақсатынан мүлдем өзгешiлiгiмен
сипатталады және тарихи жағынан алғанда бұрынғылардан көп
iлгерi екенiн байқаймыз.
К.Гельвеций тәрбиенi шексiз құдiреттi, тек тәрбие арқылы
әлеуметтiк құрылысты да өзгертуге болады деп есептедi.
Дени Дидро өзiнiң “Гельвецийдiң “Адам” атты шығармасына
жүйелi түзетулер” деген еңбегiнде тәрбиенi ерекше дәрiптеген,
оның мүмкiндiгiн шектен тыс деп қарастырған. Гельвеций
көзқарасын сынға алды. Ол тәрбиенiң адамға жасайтын ықпалына
жете мән бермедi, адам табиғаты өзгермейтiн абстрактiлiк зат
деген түсiнiкте болды.
Гельвеций мен Дидро өздерiнiң педагогикалық еңбектерiнде
схоластикалық оқу мен дiни үстемдiктердiң болашағы жоқ,
сондықтан мектептердi дiннен бөлiп, тәжiрибеге негiзделген жаңа
ғылым мен ақыл-ой тәрбиесiне бағытталып, жан-жақты адамды
қалыптастыруы керек деп түйiндейдi. Мектеп діннен ажыратылып,
мемлекетке берілуі қажет деп есептеді.
Бұлар балаларға жаңа ғылымға негiзделген ақысыз бiлiм беру
ұстанымдарын ұсынып, оқу материалдарының кеңейтiлген
түсiнiктi жатық тiлмен берiлуiн талап еттi.
1.Ғабитов Т. Философия А., 2004
2.Әбжанов Т.И., Нысанбаев Ә. Қысқаша философия
тарихы. А., 2009
3.Иманқұл Н. Философия әлемінде: болмысы мен
тарихы. А ., 2006
4.Кішібеков Д.Сыдықов Ұ. Философия. А., 2002
5.Тұрғынбаев Ә.Х. Философия. А.,2001

Пайдаланылған әдебиеттер

Ұқсас жұмыстар
Дәлелдеме эссе
Әдебиетті оқытудың инновациялық әдістемесі, технологиясы
Эдгар Аллан По. XIXғасырдың басындағы Америка әдебиетінің реалист жазушысы
Импрессионизм суретшілері
Шоқан мен Ыбырайдың орны
МӘДЕНИЕТ ФУНКЦИЯЛАРЫ
ӘДЕБИЕТТЕН СЫНЫПТАН ТЫС
Жаңа дәуір философиясы
Ағзаның конституциясы және оның патологиядағы рөлі
Агата Кристидің кітаптары екі миллиардтан астам дана болып
Пәндер