Суреттің толық атауы итал




Презентация қосу
ЛЕОНАРДО ДА ВИНЧИ
ЖОСПАР
• I Кіріспе
Леонардо да Винчи биографиясы
• II Негізгі бөлім
Таңдаулы туындысы
• III Қорытынды
Философияға әсері
ЛЕОНАРДО ДА ВИНЧИ
• Леонаа рдо ди сер Пьеа ро да Виа нчи
(итал. Leonardo di ser Piero da Vinci;,
1552 жылы 15 сәуірде Финляндия
маңындағы Винчи қаласындағы
Anciano ауылында, 1519 жылдың 2
мамырында, Amboise, Touraine,
Франциядағы Кло-Луц қ.) —
итальяндық суретші суретші,
скульптор, сәулетші) және ғалым
(анатомист, натуралист), өнертапқыш,
жазушы, музыкант, «Өнердің жоғары
ренессанс өнерінің» өкілдерінің бірі,
«әмбебап адам» (Латын Америкасы
әмбебап әмбебаптығы).
ДА ВИНЧИ БИОГРАФИЯСЫ
• Леонардо да Винчи 15 сәуір, 1452 жылы, ағымдағы кері санақ бойынша 22:30 де, «үш сағат»
яғни, Флоренция маңындағы, Винчидің шағын қала маңындағы Ankiano ауылында дүниеге
келген. Назар аударуға тұрарлық жазба атасы Леонардо, Антонио да Винчи (1372-1468)
(аудармасы): «Сенбі күні, 15 сәуірде таңертең үш сағат, менің немересі, менің ұлы, Пьер ұлы
дүниеге келген. Бала Леонардо деп аталды. Оның әкесі Пьеро Бартоломео шомылдыру
рәсімінен өтті. « Оның ата-анасы 25 жастағы нотариус Пьеро (1427-1504) және оның әуесқой,
шаруа әйел Caterina болды. Леонардо өмірінің алғашқы жылдарын анасымен өткізді. Оның
әкесі ұзамай бай және асыл қыз үйленіп, бірақ неке баласыз болатын, және Пьеро оның үш
жылдық баласының тәрбие алды. Леонардо анадан бөлек өмір сүріп, өзінің туындыларында
өз бейнесін қалыптастыруға тырысты. Сол кезде ол атасының үйінде өмір сүрді.
• Сол кезде Италияда заңсыз балаларды заңды мұрагерлер сияқты қарады. Винчи
қаласындағы көптеген ықпалды адамдар Леонардоның болашақ тағдырына қатысты.
• Леонардо 13 жасында болған кезде, оның өгей сәбиі босану кезінде қайтыс болды. Әкесі
қайтадан үйленді, қайтадан жесір әйел болды. Ол 77 жаста, төрт рет тұрмысқа шыққан, 12
баласы бар. Әкесі Леонардоны отбасылық мамандыққа енгізуге тырысты, бірақ табысты
болмады: ұлы қоғамның заңдарына қызығушылық танытпады.
ТАҢДАУЛЫ ТУЫНДЫСЫ
• Моо́ на Лио́ за — шамамен 1503жылдары итальяндықсуретші
Леонардо да Винчидің салған суреті. Бұл сурет әлемдегі ең
танымалы көркем суреттердің бірі болып табылады. Қайта
өркендеу заманына жатады. Луврда(Франция, Париж) қойылған.

• Суреттің толық атауы итал. Ritratto di Monna Lisa del Giocondo —
Лиза Джокондо ханымның суреті.
• Басқа ешбір суреттерде Леонардо тұманды және тереңдікті
(«сфумато») “Моно Лизадағыдай” соншалықты дәл
бейнелемеген. Бұл орындалуы бойынша ең озық шығарманың
бірі болып есептелетін секілді. «Мона Лизаның» бүкіл әлемдік
атаққа ие болуы көркем қызығушылар мен мамандарды
сүйсіндіретін Леонарданың сапалы жұмысына ғана байланысты
емес. Сурет тарихшылар зерттеуінен өтті және суретшілермен
көшірмесі жасалды. Бірақ ол ұзақ уақыт бойына тек өнер
білгірлеріне ғана танымал болды (знаток), егер оның ерекше
тарихы болмағанда. 1911 жылы«Мона Лиза» ұрланып, үш
жылдан кейін кездейсоқ жағдайлардың әсерінен музейге қайта
оралды. Осы уақыт аралығында «Мона Лиза» бүкіл әлемдегі
газет пен журналдардың бірінші бетінен түспеді. Сондықтан
басқа суреттерден қарағанда «Мона Лизаның» көшірмесінің көп
болуы таң қаларлық жағдай емес. Сурет әлемдік классиканың
шедеврі ретіндегі объектке айналды.
ФИЛОСОФИЯҒА ӘСЕРІ
• Гуманистік ойды қалыптастырып, оны жалпы-адамзаттық мәдени құбылысқа айналдыруда Италияның ұлы
суретшісі, табиғат зерттеуші ғалымы, көрнекті философы Леонардо да Винчидің(1452—1519 жж.) қосқан
үлесі өте зор болды. Да Винчидің фи- лософиясы беделділіктің әсерінен бас тартып, тәжірибеге, адамның
ақыл-ойының күшіне сену негізінде табиғаттың бірлігін, адамзат мәдениетінің өміршендігін дәріптеумен
ерекшеленеді. Ол осы тұрғыдан орта ғасырлық схоластиканы сынға алып, оны софистика сияқты пайдасы
жоқ ілім деп есептеді. Жалпы алғанда, да Винчи «философиялық тас» іздестірудің өзі пайда бермейтін іс,
себебі табиғат құдайдың заңдылығына емес, өзінің қажеттілік заңына бағынады да, үздіксіз өзгерісте,
даму үстінде деп тұжырымдайды, Мысалы, белгілі бір жағдайда су буға, бу мұзға, мұз қайтадан суға
айналады.
• Да Винчи әл-Фараби мен ибн Руштың «екі ұдайы ақиқат» теорияларына қарсы болды. Оның ойынша, діни
ақиқат деген жоқ, себебі құдайдың өзі жоқ, шын ақиқат — тек ғылыми ақиқат қана. Ғылымда табысқа
жетудің бірден-бір жолы — математика тәсілі мен тәжірибе. Жалпы ғылыми жетістіктердің құңдылығы
олардың практикада қолданылу мүмкіндігі болуымен айқындалады. Осы тұрғыдан ол механикаға (теория
мен практиканың бірлігі ретінде) аса зор көңіл бөліп, өзі осы айтылған қағидалар негізінде көптеген
инженерлік идеяларды жүзеге асыруға тырысты (парашют, ұшатын қанат, тоқыма станогі, т.б.)
• Да Винчи алғашқылардың бірі болып сурет өнері саласында сынның мазмұны туралы пікір айтып,
эстетикалық талғамның қалыптасуына үлкен әсер етті.
ЛЕОНАРДО ДА ВИНЧИ
КАРТИНАЛАРЫ
• Біздің замандастарымызға Леонардо негізінен суретші ретінде белгілі. Сонымен қатар, ол да Винчи
мүсінші болар еді, бұл мүмкін болып табылады: Перуджа университетінің зерттеушілер — Джанкарло
Gentilini және Карло Сиси — олар 1990 терракота басы табылды деп мәлімдейді Леонардо да Винчидің
[15] ғана сақталған мүсіндік жұмыстары болып табылады. Дегенмен, Da Vinci өзі өмірінің әртүрлі
кезеңдерінде өзі ең алдымен инженер немесе ғалым деп есептейді. Ол бейнелеу өнерін көп уақытқа
емес, баяу жұмыс істеді. Сондықтан Леонардодың көркем мұрасы сандық емес, оның кейбір жұмыстары
жоғалса немесе қатты зақымданса. Дегенмен, оның әлемдік көркемдік мәдениетке қосқан үлесі
итальяндық өрлеуге мүмкіндік беретін генийдің когортының аясында да өте маңызды. Оның туындылары
арқасында кескіндеме өнері оның дамуының сапалы жаңа кезеңіне өтті. Ренессанс алдындағы
суретшілер Леонардо ортағасырлық өнердің көптеген конвенцияларынан бас тартты.
• Бұл реализмге бағытталған қозғалыс болды және болашаққа, анатомияға, композициялық шешімдерде
үлкен еркіндікке жету үшін көп нәрсеге қол жеткізілді. Бірақ көркемдік тұрғысынан, бояумен жұмыс,
суретшілер әлі де дәстүрлі және шектелген болатын. Суреттегі сызық тақырыпты нақты анықтады, ал
сурет салған суретке ұқсады. Ең шарты ландшафты болды, ол екінші роль ойнады. Леонардо жаңа
кескіндеме техникасын түсініп, іске асырды. Оның сызығы бұлыңғырлыққа құқығы бар, өйткені біз мұны
көреміз. қарау және түсті және жолдың қарама-қайшылық жұмсартады субъектісі, бір өкілдік арасындағы
Түнек — Ол ауада жеңіл шашырау құбылысын және Sfumato пайда танылған. Нәтижесінде кескіндемедегі
реализм сапалы жаңа деңгейге ауысты.
ҚОРЫТЫНДЫ
• Леонардо да Винчи көз жұмардың алдында өзінің шәкірттеріне мұқият
толтырылған 120 дәптерді мұраға қалдырған екен. Оның ішінде механика мен
инженерлік саланы, әскери өнерді жан-жақты зерттеп жазылған дүниелер бар.
Бір таңқаларлығы – Леонардо анатомия ғылымына да ден қойып, адам
ағзасының ішкі құрылысын да тыңғылықты зеттеген көрінеді. XX ғасырдың орта
шенінде суретшінің тарапынан жасалған зерттеулер медицина саласы
мамандарының арасында талас-тартыс туғызды. Суретшінің шәкірті Паоло
Джиово Винчидің мәйітханаларда өліктерді сойып, адам ағзаларын зерттеумен
айналысқандығын нақтылы түрде дәлелдеді. Орыстың атақты ғалымы Павлов
Леонардоны өзінің ұстазы санаған. Көркемсурет өнерінің хас шебері ХVI
ғасырдың өзінде-ақ адамның ішкі ағза мүшелерінің құрылысын толық зерттеген
көрінеді. Павловтың Винчидің теориясын дәлелдегенінен бергі аралықта 400
жылдай уақыт өтті. Алайда оның анатомия іліміне қосқан жаңалығы әлі де күшін
жойған жоқ. Бірақ, дүние салардың алдында әйгілі қылқалам шебері анатомияға
ден қоямын деп, көркемсуретті ақсатып алғанына үлкен өкініш білдіріпті.
НАЗАРЛАРЫҢЫЗҒА
РАХМЕТ!!!

Ұқсас жұмыстар
НИКОЛАЙ КУЗАНСКИЙ ФИЛОСОФИЯСЫ
Paint графикалық редакторының мүмкіндіктері
Кәсіпкердің фирма жұмысыдағы орны. Фирма әрекетінде сыртқы ортаны игеру
Графикалық редактордың сурет салу құралдары
Стандартты программаның есептеуіш құралы
Стандартты программа
ПӘН ФИЛОСОФИЯ
Ірі қалалары
Кездейсоқ оқиғаны модельдеу
Бейнелеу өнерінің түрлері
Пәндер